Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Here I am. Ik zal eens even naar de lijst van FV kijken en daarop reageren.

Iduna, de namen van de half- en echte broer zijn niet echt in de race. We hebben wel een soort van what if lijstje, en daar staat die van mijn broer wel op. Maar ook nog wat andere twijfelgevallen. Elke keer als we denken wat te hebben, bedenken we ons twee dagen later weer. We laten het nu eigenlijk maar gewoon een beetje gaan en hopen op een wonder op namen gebied. En wie weet is FV dat, ik zal eens kijken naar de lijst.
quote:fashionvictim schreef op 02 juli 2008 @ 10:52:

Ik ga nog een poging wagen, ik vind de smaak van Morrie moeilijk want het is wel apart maar tegelijk heel erg met hollandse klanken (op Morris en Aron na) en ik hou zelf eigenljk alleen maar van Engelse/bijbelse namen, maar wie weet.

Cal (Ik heb te lang en te vaak naar As The World Turns gekeken)

Caleb (Idem)

Evan (te Engelse klank)

Ethan (te Engelse klank)

Ewan (te Engelse klank)

Ian (te Engelse/Ierse klank)

Louie

Andrew (te Engels)

Jake (te Engels)

Josh (te Engels)

Joshua (te Engels)

Dylan (te Engels)

Dillon (te Engels)

Abel

Ainslie

Jeb

Seb

Saul (Teveel Bijbelse associatie)

Scott (te Engels)

Shai (te Engels)

Addison (te Engels)

Ben (familie)

Amos

Dani(el) (Tja, ik denk dan aan de voetballer)

Jona(than) (Die staat op onze 'what if' lijst, maar dna met een h aan het eind).

Esra (Had ik in de klas vroeger, kan het niet los zien)

Eli (Nee, gewoon niet zo mooi)

Rick (Rijmt op pik)

Teddy (Leuk voor een meisje)

Luke (te Engels)

Ik schaam me diep, ik vind het allemaal niets. Behalve Jona(h).

Rhett laat ik even op me inwerken, maar in eerste instantie vind ik het te apart. Het mag van mij wel apart zijn, maar niet te. Het moet zeg maar wel duidelijk zijn hoe je het schrijft.

Over twee weken heb ik een echo, kan ik altijd nog vragen of ze willen kijken of het misschien een meisje wordt .
quote:Catooo schreef op 02 juli 2008 @ 18:04:

Ik ben ineens sinds een paar dagen enorm fan van Olivier. Vinden jullie dit een kak-naam of juist niet?

Ik vind het kak.

Maar niet lelijk, als je van kaknamen houdt, dan is het een leuke naam.
quote:iduna schreef op 02 juli 2008 @ 09:35:

[...]

Ja, ik zou toch Djim zeggen... Alleen onze Idols Jim (Bakkum) wil dat zijn naam als "Jim" wordt uitgesproken en dat vind ik eigenlijk een beetje stupide klinken.... Maar ja misschien komt dat eigenlijk wel omdat ik Jim zelf ook een beetje stupide vind.

In de trant van Jim:

Sil (Kan niet ivm opvallende combi met naam zoon)

Sal

Til (Duiven?)

Jip (Janneke)

Jon

Jone (Jorne vind ik dan leuker)

Pim

Cem (Daar kan ik wel eens over na gaan denken)

Kian

Stan

Sten

Lars

Chris

Karsten

Brent

Kent

Rens

Jack

Jake

Ben

Liam

Noam

Owen

Robin

Quinn

Quint

Seth

Stef

Kjell

Bent

Bas

Kars / Cars

Kurt (Erg Duits, en daarbij ken ik er een)

Diam

Dinand (Die met die rare stem )

Nout

Ferre

Jenne

Jimme (Vind mijn vriend niets, ik wel)

Jur

Just

Len

Leo

Loek

Mauk (M namen vallen sowieso af)

Moos (M namen vallen sowieso af)

Miko (M namen vallen sowieso af)

Milo (M namen vallen sowieso af)

Nate

Per

Ralf

Roan

Raf (Vind ik leuk, vriend niet)

Seb

Sef

Sid

Sivar

Sieb (Ken ik er een van)

Ted

Twan

Wes

Walt

Zias

Zeger

Boet (Moet ik erg aan wennen, maar zou overwogen kunnen worden)

Bosse (Achternaam)

Colin (Aso)

Dorian

Elias

Otis (Redding, liften, en ooit met 1 gezoend)

Noel (Teveel Kerst asociatie voor een zomerkind)

Stig

O, hier ook nog een lange lijst. Eens even kijken....

Sommige moet ik even op me in laten werken.

Weet je wat het ergste is, voor jullie. De uiteindelijke naam zal ik niet hier gaan verklappen
Hahahaha, Morrie, je maakt het wel een uitdaging zo, Engels wil je dus niet? En bijbels ook niet? Heb je een idee over lang of kort, wat voor soort naam (hollands, kak, apart, stoer, scandinavisch, whatever), dat soort dingen? '

Grappige is dat de namen die ik zelf ook op mijn lijstje had staan door jou ook leuk gevonden worden, ik heb echt twintig jaar ongeveer gedacht dat mijn toekomstige zoon Jonah zou gaan heten bijvoorbeeld.

Ik ga straks weer een poging wagen, maar geef nog eens wat aanwijzingen dan?
Am Yisrael Chai!
Bijbels mag wel hoor, maar niet té Bijbels. Voor een meisje vind ik bijvoorbeeld Rebecca heel mooi.

Saul doet me echt aan de bijbelverhalen van de lagere school denken op de een of andere manier. Ik heb er ook niet echt een positief gevoel bij.

Aanwijzingen:

Het moet stoer zijn, dat is echt belangrijk.

Het moet niet te lang zijn, geen Jonathan, Benjamin, enz.

Het mag kort zijn, maar de voorkeur gaat uit naar 2 lettergrepen, gevoelsmatig

Niet boers

Niet kak

Wat we leuk vinden:

Jonah

Aron

Morris

Jesse

Duuk

Aron

Doen jullie alsjeblieft niet al te veel je best, ik voel me onwijs bezwaard dat ik continue maar alles afkraak
Zeg je het wel als je een naam leuk vindt? (Snap dat je de uiteindelijke naam niet zegt, maar zou het wel leuk vinden als je vertelt of ie wel of niet op de lijst komt, zeg maar.)
Am Yisrael Chai!
Wij vinden heel lang de naam Micha heel mooi, uitgesproken dus als Miga met een g.

En Isaac en Samuel. En Isaiah. Of Jacob. Maar dan op zijn engels uitgesproken als Jeekop. Kan je afkorten naar Jake. Of Jace.
Ik heb hem hier nu een aantal keer voorbij zien komen, maar ik heb ineens heel erg veel met de naam Brent

Eigentijds en toch niet te hip, past mooi bij de achternaam en is door alles en iedereen uit te spreken.

Tot nu toe stond robin bovenaan, maar ik ben ineens om
Frankly my dear, I don"t give a damn
Olivier vind ik leuk. Wel kak, het is de nummer 1 in de hockey top 10, maar wat zou dat. Staat hier op het lijstje, maar wij zijn bang dat het afgekort gaat worden (Ollie...)
Of Josja ( komt van Eljosja)

Jongensnamen die eindigen op een a vind ik sowieso vaak leuk klinken. Jonah vind ik om die reden ook echt een leuke naam!

Of wat vinden je van Aiden? Edin? Odin?
Ollie is toch ook lief?
Ik vind Elmer of Elmar ook leuk (man helaas niet...)
Jelmer dan?
Ik heb nog wat namen die het bij mij niet gehaald hebben, weliswaar wel bijbels maar twee lettergrepen en ook wel stoer, vond ik.

Asher (betekent "happy")

Boaz

Eran

Lior (betekent "my light")

Flint

Chaim (betekent "life")

Jaron

Joel

Lev ("my heart")

Levi

Liron ("my song")

Jair ("he shines")

Meir ("giving light")

Matan ("gift")

Micah

Ravi

Ron ("joy, song")

Reuven (is hebreeuwse variant van Ruben)

Oren (is bij mij afgevallen omdat het eruit ziet als oren, vind het wel een hele mooie naam namelijk)

Nadav

Natan

Remiel (ree-mie-el, net als Gabriel. Is een van de aartsengelen. Vind Remi ook leuk)

Uriel of Urieh of Uri (uri betekent "my light")

Ariel of Arieh of Ari

Yaron of Jaron ("he who shouts and sings")

Yoram (maar doet nu teveel aan Joran van der Sloot denken)

Zion

En wat mijn nummer 1 naam was totdat ik de uiteindelijke naam had: Josiah, met de klemtoon op de í.

(joo-sie-ja dus, ik hou niet van de engelse uitspraak djoe-sai-ah)

En in het kader van "kak, maar toch ook wel stoer" had ik ook wat franse namen, misschien zit er wat voor Nippo bij?

Alain

Didier

Xavier

Olivier

Benoit (betekent "blessed")

Dion

Emile

Jori (franse vorm van george)

Julien

Jules

Juste

Laurent

Leandre / Leander

Luc

Lucien

Marin

Maxime

Perrin (koosnaampje voor pierre)

Remi / Remy

Romain

Sacha

Alec
Am Yisrael Chai!
quote:calvijn1 schreef op 02 juli 2008 @ 20:45:

Ik heb hem hier nu een aantal keer voorbij zien komen, maar ik heb ineens heel erg veel met de naam Brent

Eigentijds en toch niet te hip, past mooi bij de achternaam en is door alles en iedereen uit te spreken.

Tot nu toe stond robin bovenaan, maar ik ben ineens om Ik vind Brent ook erg leuk!
Am Yisrael Chai!
Ik hou niet zo van de Nederlandse uitspraak van Franse namen. Maar er staan er 2 bij die de short-list hebben gehaald.
Bij Brent denk ik aan de Brent Spar (maar dat zullen mensen al snel niet meer doen).

Jonah vind ik trouwens ook mooi, maar man keurde het af. Ik heb wel een associatie met Yoni.

Morrie, wat vind je van Nathan?
Hallo meiden,

wat zijn jullie hard aan het werk! Willen jullie nog een poging doen voor een leuke korte Nederlandse jongensnaam voor mij???

Ik ben (lichamelijk gezien zeker) wel toe aan bevallen, maar nog steeds niet zeker van onze naam! Officieel nog 1.5 week te gaan, maar we hopen nog steeds dat ook deze jongeman eerder komt, haha!

Onze zoon heet Hidde en we willen graag weer een Nederlandse, korte naam.

Cas is ondertussen afgevallen, haha!

Groetjes, Joly
Guus?

Siebren?

Gijs?

Thijs?

Jelle?

Hielke?
Grappig dat je dat zegt Nippo, dat je Jonah associeert met Yoni. Zo heet het vervelende, niet goed snikke, halfbroertje van Harrie namelijk (ja, ik weet het, sneu) en dat is de reden dat Harrie de naam niet wil terwijl we hem beiden mooi vinden. Ik vond die reden echt onzin maar blijkbaar is Harrie toch niet uniek in deze associatie.

FV, als ik een naam leuk vind, zou ik het wel zeggen, maar ik vind eigenlijk gewoon niets leuk (genoeg voor ons). De enige leuke naam die ik weet, die hebben we al gebruikt voor zoon nummer 1 .

Nathan vind ik op de een of andere manier een hele duistere naam, heb ik geen goed gevoel bij.

Eran vind ik eigenlijk wel leuk. Ik zal het hier eens roepen. Ben alleen bang dat hij afgekeurd wordt omdat er een Eran op de groep bij zoon zit.

Er staan ook zoveel namen tussen waarbij ik een persoon ken. Neem Uriel. Je zou niet zeggen: goh, veel voorkomende naam. Maar ik weet dan weer iemand die zo heet en dan valt het alweer af. Net als bijvoorbeeld Jaron, of Asher. Hoe doen anderen dat toch? Zo extreem veel mensen ken ik nou ook weer niet.

Ik vind 'ineens' Xavi ook leuk (Ik zag Xavier op de Franse lijst staan). Maar is alweer afgekeurd.

Nippo, Oliver tot Ollie is toch leuk. Ik zie er een hele leuke vlotte 17 jarige jongen bij met veel vrienden, die ook nog eens heel populair is bij de meiden op de middelbare school .
Ik denk bij Yoni aan iets heel anders dan een half-broertje eerlijk gezegd. Maar Jonah heeft ook mijn short-list gehaald.

Ollie vind ik dan weer niet leuk, ik zie dan een dik jongetje voor me (ollie bollie ofzo).
Ik vind Ollie ook leuk, heb dezelfde associatie als Morrie. Maar ik moet ook aan dat joch uit Idols denken (die trouwens ook wel zo'n jongen was als Morrie beschrijft, dus die associatie klopt dan ook nog).

Morrie,

Vervelend is dat he? Ik had het ook hoor, ik had dus Jonah en Josiah maar had bij allebei niet het YES! gevoel. Vandaar dat zoon heel anders heet, bij die naam wist ik het gelijk en heb geen seconde meer getwijfeld.
Am Yisrael Chai!
quote:nippo schreef op 02 juli 2008 @ 21:49:

Ik denk bij Yoni aan iets heel anders dan een half-broertje eerlijk gezegd. Maar Jonah heeft ook mijn short-list gehaald.

Ollie vind ik dan weer niet leuk, ik zie dan een dik jongetje voor me (ollie bollie ofzo).

Dat snap ik, maar het feit dat het én vagina betekent (vandaar dat ik schreef dat het sneu is dat halfbroertje zo heet) én dat vervelende half broertje maakt het voor Harrie onmogelijk om de naam Jonah op 1 te zetten. Maar wie weet, we hebben nog 6 weken .

Ollie, misschien door olifant ofzo. Jammer. Maar volgens mij komen jullie er wel aardig uit verder toch?
Yannick vind ik trouwens ook best leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven