De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Net een telefoontje. Poging mislukt. Geen bevruchte eitjes.

Ik hoop op beter nieuws voor jou Julia.
Oh nee.... Emma.... Wat erg.

Julia, ik duim nog even door dat jouw embryo goed ontdooit...

Oh en Julia, sorry, vergeten te schrijven... maar de afwijking die bij dat kindje is gevonden is autosomaal recessief. Dat betekent dat allebei de 'ouders' drager van het gen moeten zijn en dan heb je 25% kans dat je kind het krijgt. Dus mijn donor is sowieso drager, maar de kans dat ik ook drager ben is in dit geval 1 op 30.000, of zoiets. Bovendien zijn we allemaal drager van zo'n 30 autosomaal recessieve genen. Deze afwijkingen worden alleen zichtbaar als je een partner treft met hetzelfde afwijkende gen. Dat is altijd heel zeldzaam en nooit volledig uit te sluiten. Dus het is voor mij volslagen onduidelijk wat er nou nog te onderzoeken valt.
Jeetje Emma, wat een teleurstelling!

Dit was jullie tweede ICSI toch? Had je bij de eerste poging wel meer bevruchtingen (los van degene waaruit je zwanger bent geraakt)?

Sterkte!
Dan is de reactie van jouw ziekenhuis helemaal raar Yezka!

Heb je binnenkort weer een gesprek of afspraak waarin je dit toch weer kunt aankaarten Of ben je dit station al gepasseerd (wat ik me kan voorstellen)? Je wordt soms zo moedeloos van al dat strijden. Hou vol!
Oh Emma.... :(:(:(

yezka, wat heb jij meegemaakt. Ik werd er,misselijk van. Wat een pijn lees ik uit je verhaal...ik hoop dat je nu wat positiever verder kan gaan.

jullia, veel succes met het ontdooien en de terugplaatsing!!!

mel, geen vooruitzicht wat er gaat gebeuren?
Oh Emma
Waar zit de any-key?
@ Yezka: Wat een ellende. Het zit jou nooit eens een keer mee...

@ Emma: Potverdorie, wat een k-nieuws. Dit moet een bittere pil voor je zijn.

@ Julia: Ik hoop dat jij goed nieuws hebt om de balans hier op dit forum te herstellen.

Dikke knuffel allemaal.

Hier knallende koppijn. Ik denk dat het van die Decapeptyl komt. Pfff...
Voor het tegenwicht hier dan: de ontdooiing is redelijk goed gegaan (er was een cel niet goed mee-ontdooid??), maar desondanks morgen een tp als dit vannacht en morgen zo doorzet.

Misstinkerbel: ik had ook vreselijke hoofdpijn door de Deca. Het werd beter nadat ik daarnaast Puregon ging spuiten. Hoop dat het bij jou daarmee ook beter gaat. Sterkte, je kunt je echt beroerd voelen!
@mirk ik heb inderdaad nog geen vooruitzicht, maar dat komt denk ik omdat ik nog voor de intake naar de fertiliteit poli moet. Ik heb ook mijn nieuwe gynaecoloog nog niet ontmoet

Ik vind het allemaal wel super spannend.
If you can dream it, you can do it.
Hey Mel. Natuurlijk, superspannend. Ik heb hier inmiddels mijn halve koelkast vol liggen met spuiten . Het loert me iedere dag aan en vind het ook superspannend om ermee te beginnen.
@ Julia. Wat super dat je ontdooiing goed gegaan is! Ik hoop dat hij goed blijft plakken. Ik ga voor je duimen!

Ja dit is mijn tweede icsi poging. Bij mijn eerste had ik maar een bevruchting... Ik heb komende donderdag een evaluatie gesprek. Ik ben benieuwd. Ik had deze poging eigenlijk al willen afbreken. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk met een nieuwe poging beginnen.

@yezka. Heel veel succes met deze poging. Wat een ellende heb jij al meegemaakt!

Alle meiden die net zijn gaan prikken. Heel veel succes! Ik ga voor jullie duimen.

Alle meiden op de wachtbank; ook voor jullie duim ik!
@ Emma: Knap hoe sterk je bent! En de volgende keer gaat het gewoon helemaal goed. Daar moet je je aan vast houden.

@ Julia: Spannend hoor, ik ben net begonnen met mijn eerste IVF-traject en ik vind het nu al spannend, haha. Laat staan als er iets uit de vriezer moet ontdooien... Ik duim dat je snel je tp hebt!

@ Mel: Idd spannend he? Dat vind ik dus ook. En ik vind het geen vervelende spanning eigenlijk, meer een nieuwsgierige spanning. Of ik toch nog eitjes heb die tot leven zullen komen...

Dinsdag wordt mijn spannendste dag. Dan is mijn eerst follikelmeting en als dat een normaal beeld geeft, ga ik al een feestje vieren. Dat zou al fantastisch nieuws zijn. Nog even doorspuiten en met de hoofdpijn dealen.

Bij mij is de hoofdpijn juist weer terug gekomen nu ik Gonal-F erbij spuit. Ik duik zo mijn bed in en hoop morgen wakker te worden met een helder hoofd.
Ontzettend lief dat je zo reageert Emma! Ik hoop dat je snel door mag naar een volgende poging!
Ik heb een doosje/ampul pregnyl over. Ik probeerde het vanochtend terug te brengen naar de apotheek, maar daar vertelde ze dat ze het moeten vernietigen. Ik vind dit zo ontzettend zonde. Heeft iemand een idee wat ik ermee kan doen? Je mag een prive berichtje sturen.
vanmiddag kregen we een pakketje voor mn buurvrouw van een mamasite. 3x raden.

en ja hoor net was mn buurman hier om het op te halen. En ze is nu 3 maanden zwanger. Mn buurjongen is echt een lakse hond, wel heel aardig. Het gevoel dat het bij hem allemaal wel lekker loopt (ik weet dat ze natuurlijk zwanger is geworden).

ik gun het ze wel maar ja ik ben nu even gewoon een jaloerse bitch

we zien ze bijna nooit en ik hoop dat dat even zo blijft.

Al denk ik dat dit gevoel wel weer minder wordt..
Logisch Mirk, zou ik ook zijn!

Zo'n Lieke van Lexmond dan, grrrrr. Ze was nog geen half jaar met die gast en hoppa zwanger.
Dames, ik heb hier nog niet zo vaak geschreven maar het begin van ons traject komt heel dichtbij en ik heb nu eigenlijk een vraag aan jullie.

Dit weekend verwacht ik mijn menstruatie (zondag), begin volgende week zal ik dus contact opnemen met het ziekenhuis en beginnen met hormonen spuiten. Nu voel ik dat ik een vaginale schimmel krijg, precies nu!

Weten jullie toevallig of het met een schimmel wel mogelijk is om met het traject te beginnen?? Ik vraag het volgende week sowieso in het ziekenhuis na, maar wie weet heeft iemand ervaring?

We gaan trouwens voor ICSI en hebben verder nog geen ervaring met vruchtbaarheidsbehandelingen.

Alvast bedankt!!

Mrs. Mia Wallace
I'll be there in three shakes of a lamb's tail.
@ Mia: Een vaginale schimmel heeft geen invloed hoor zover ik weet. Maar vraag het voor de zekerheid als je belt. Gebruik je er een crème voor?
Bedankt voor je reactie Miss.

Ik gebruik nog niks, heb nog een Flucanozol liggen maar zie dat je die niet mag gebruiken als je zwanger bent. Voor de zekerheid laat ik die dus maar liggen. Canesten Gyno (creme) ligt hier ook en dat lijkt weinig kwaad te kunnen...

Misschien een rare vraag van me hoor, maar ik wil gewoon het zekere voor t onzekere nemen, voor ik weer een maand moet wachten..! :-)
I'll be there in three shakes of a lamb's tail.
Snap ik Mia. Je mag Canesten elk moment gebruiken, ook als je zwanger bent. Die zou ik gewoon gebruiken, des te eerder ben je er weer vanaf. Ik zou wel vaginale douches vermijden, die beinvloeden de zuurgraad van binnen.
Nu van mij slecht bericht:

Ingestort. Het is over....voel me boos, heel verdrietig en teleurgesteld...

Had gister al wat bloedverlies, buikpijn etc, vandaag getest, negatief...

Ga maar tijd nemen om mezelf bij elkaar te rapen...
Nee, lieve Puck!

MissTinkerbel: las je berichtje op het andere topic:
Oooooh nee Puck-eefje! Wat erg! Godver, sorry voor mijn gevloek. Maar dit is echt vreselijk. Geef je verdriet de ruimte, doe niet stoer, zelfmedelijden is noodzaak nu, daar heb je recht op. Dikke knuffel. En ik huil met je mee (ben zo labiel als de pest door die hormonen).

@ Julia: Dank je. Ik moest er zelfs een beetje om lachen toen ik vanmorgen stond te grienen onder de douche. Die hoge dosis Gonal-F (300) mist z'n uitwerking niet.
Mrs-Mia, ik zou vandaag proberen de kliniek waar je onder behandeling bent te bellen. En zo snel mogelijk starten met behandelen. Bij een kennis van mij kwamen ze er pas achter dat ze een schimmelinfectie had na de punctie. Ze had 11 eicellen en die zijn allemaal de prullenbak ingegaan. Bij de IVF daarna heeft ze ook iets tegen schimmels gebruikt vanaf dat ze ging spuiten, dacht ik. Dus dat moet kunnen. Het komt vast goed. Goed dat je zo oplettend bent.

En Puck-Eefje.... Wat kl*te weer zeg...

Maar ik ben het overzicht een beetje kwijt. Dit was toch niet je allerlaatste kans, hoop ik?

Zelf heb ik gisteren (en vandaag) weer een controle echo gehad. Vorige keer waren er met 75 IE 10 follikels gaan rijpen, nu met 50 IE maar één.... Begrijp me niet verkeerd, 100x liever 1 dan 4 (want dan gaat IUI weer niet door). Maar toch een beetje jammer. Eén follikel kan ik ook wel maken zonder spuiten.

Aan de andere kant zei de FA gisteren dat er in een cyclus met hormonale ondersteuning bij de IUI, toch iets meer zwangerschappen worden gezien dan zonder hormonale ondersteuning. En vorige week natuurlijk die hysteroscopie gehad, wat mijn kansen ook iets zou moeten verhogen. Dus dat geeft toch wel weer een beetje hoop. Wie weet....
@puck-eefje, wat een vreselijk nieuws. Ik kan me niet voorstellen hoe jij je nu voelt. Ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik weet verder even niet wat ik kan zeggen, ik denk dat niets helpt in deze situatie. Hele dikke
If you can dream it, you can do it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven