Gezondheid alle pijlers

Hooikoorts

23-03-2014 11:55 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hooikoorts, wie ook? Ik word echt gek van het genies, gesnotter, jeuk en lamlendigheid. Ik heb medicijnen van de huisarts, net mee begonnen. Ik hoor van anderen dat je op tijd met medicijnen moet beginnen, maar ik heb geen idee wanneer dat dan is (ik heb voor de tweede keer hooikoorts). En is je bloed laten testen handig of niet?
Geel is het nieuwe blauw.
1 pilletje Levocetirizine per dag en het is over (bij mijn zoon).

Ik heb de pilletjes via de huisarts maar zag ze ook bij de Lidl liggen.
ik heb 2x per dag 2 aerius

ik begin pas wanneer ik klachten krijg (en ik heb zo'n 11 maanden per jaar klachten door allergie)

zo nodig heb ik er ook nog oogdruppels bij

waarom wil je bloed laten onderzoeken? ik neem aan dat je de stof waar je allergisch voor bent niet kan ontlopen?
Ik ook...

Probeer die pillen uit. Begin een maand voordat je klachten verwacht met de medicijnen... Dus als jij vanaf maart al klachten hebt in februari al beginnen.

Waarvoor zou bloed prikken handig zijn? Om te bevestigen dat het inderdaad hooikoorts is? Lijkt me zinloos toch?

Bij mij helpen pillen niet echt, heb al verschillende soorten geprobeerd, helaas.
Hier nog één. Pilletjes neem ik alleen als er geen eind komt aan mijn niesbuien of wanneer ik tranende en prikkende ogen krijg. Ik had vroeger Polaramine, werkte héél goed en ik werd er niet suf van, in tegenstelling tot de pillen die ik daarvóór kreeg, waarschijnlijk dacht de dokter "als ze slaapt, niest ze niet".
verba volant, scripta manent.
mijn 8 jarige zoon krijgt buikpijn van de pilletjes, die wil niks meer slikken.

hij loopt nu al een week met een dik, rood opgezet oog, snottert, en heeft droge, jeukende scheenbenen en handen.

maar hij heeft nergens last van, zegt hij...
wij slapen nooit.
De Kruidvat hooikoortstabletten zijn prima, maar werken steeds minder. Met een dubbele portie gaat het nog wel bij mij.

De huisarts schreef Snoezekind een ander middel voor, omdat de grondstof Loratadine steds minder lijkt te doen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb desloratadine. Van de andere tabletjes werd ik vreselijk slaperig. Echt heel erg, ik kon ze alleen 's avonds innemen omdat ik binnen een half uur gewoon niets meer kon en bijna letterlijk omviel.

Ik slik ze het hele jaar, omdat ik alle plantjes meedoe qua overgevoeligheid. Zonder pilletjes heb ik alleen in de periode november-januari geen last.
Hier ook Aerius. Heb last als een malle
mijn zoon heeft hooikoorts, gras-en boompollen allergie, huisstofmijt- en fruit allergie.

hopelijk groeit hij erover heen, vorig jaar was hij vermoeider dan nu.
wij slapen nooit.
Schoonzusje van mij begint al vroeg in het jaar met Pollinosan van Vogel. Dat helpt goed bij haar, maar je moet het echt opbouwen.
Ik heb ook hooikoorts, heb er momenteel veel last van. Gebruik Nasonex, omdat ik het meeste last heb van mijn neus en holtes, heb ook oogdruppels voor als mijn ogen te erg tranen, maar die gebruik ik liever niet. Van pilletjes word ik suf.
Cum non tum age
Ik heb ook last van hooikoorts en ben allergisch voor huisstofmijt. Maar ik slik nu nog geen pilletjes, heb er nog niet zoveel last van. Ik neem pas pillen, wanneer ik last krijg van mijn ogen en ik ga snotteren. Ik vind de pilletjes best wel duur (ik heb die van kruidvat maar ben ff de naam kwijt, hulpstof is cetirizine ofzo).
cetirizine ligt bij de lidl voor 99 cent.
wij slapen nooit.
Lang leve de medinose. Geweldig ding. Eenmalig een paar tientjes, eerste week 3x per dag, daarna 2x per dag (duurt vier minuten). Ik heb geen last meer.

Maar owee als ik twee dagen oversla.....

Geen aandelen. Google er maar eens op. Ik heb hem al vaak aangeraden en de meesten zijn sceptisch. Totdat ze hem een weekje trouw hebben gebruikt .
quote:valentinamaria schreef op 23 maart 2014 @ 13:22:

cetirizine ligt bij de lidl voor 99 cent.Oh dan ga ik t daar halen! Bedankt voor de tip
Ik ben net begonnen met desloratedine. Vorig jaar had ik loratedine van het kruidvat, maar dat hielp maar even. Cetirizine van de lidl hielp niet. Ik dacht, als ik bloed laat testen weet ik waarvoor ik allergisch ben. En dan weet ik ook wanneer ik met desloratedine kan beginnen, om het voor te zijn. Vorig jaar begon het half april, nu een maand eerder, maar dat zal wel door het vroege voorjaar komen. Huisstofmijt allergie heb ik ook, tijdens een verbouwing was het helemaal bar en boos.

Exces, ik ga googelen naar wat jij noemt, ben benieuwd!
Geel is het nieuwe blauw.
Heb al heel veel medicijnen geprobeerd en het lijkt nu pas zn vruchten af te werpen. Lijken ja want ik weet nooit precies wanneer voor mij het seizoen begint.

Heb nu neusspray (avamys) en tabletten en gebruik die het hele jaar door.
quote:Exces schreef op 23 maart 2014 @ 13:24:

Lang leve de medinose. Geweldig ding. Eenmalig een paar tientjes, eerste week 3x per dag, daarna 2x per dag (duurt vier minuten). Ik heb geen last meer.

Maar owee als ik twee dagen oversla.....

Geen aandelen. Google er maar eens op. Ik heb hem al vaak aangeraden en de meesten zijn sceptisch. Totdat ze hem een weekje trouw hebben gebruikt .Ik ga meteen googlen. Dat zou toch fijn zijn. Ik heb nu zoveel last dat ik morgen maar weer aan de Aerius ga en oogdruppels. Ik zit de hele dag al te snotteren en te tranen en de pijn in mn neus en ogen is niet te harden.
Cum non tum age
quote:noa schreef op 23 maart 2014 @ 16:11:

[...]

Ik ga meteen googlen. Dat zou toch fijn zijn. Ik heb nu zoveel last dat ik morgen maar weer aan de Aerius ga en oogdruppels. Ik zit de hele dag al te snotteren en te tranen en de pijn in mn neus en ogen is niet te harden.

Het werkt echt super. Ik ontdekte hem doordat mijn man actief is op een wielrennersforum, wij hebben beiden hooikoorts en van de gangbare pilletjes werden we duf en vermoeid en ze hielpen niet geweldig.

Ik heb er eentje op de wc liggen, ´s ochtends en ´s avonds ga ik even ´stekkeren´ zoals we dat noemen . In het begin, als je last hebt en begint met dat ding, loopt het snot zo over je vingers, dus wat wc papier bij de hand houden is geen overbodige luxe. Ik houd het inmiddels droog.

Let wel op, de batterijen moeten regelmatig vervangen worden en ik heb de stekker zelf inmiddels ook vervangen, na verloop van tijd worden de lampjes minder sterk en dan werkt het niet meer zo goed. Ik koop dus tegenwoordig elke keer in februari een nieuwe stekker en elke drie jaar een compleet nieuw apparaatje. De eerste die ik kocht kostte nog 120 euro maar tegenwoordig liggen ze rond de drie tientjes.
Ik heb hem besteld voor 39,95 incl. verzendkosten. Ben gewoon klaar met steeds medicatie en voor dat bedrag is het wel uit te proberen. Als het niet werkt dan geef ik hem door, want ik ken wel wat mensen met hooikoorts.
Cum non tum age
Hier ook twee keer per dag aerius. Helpt supergoed!
Ik gebruik cetirizine van de Lidl. Een half tabletje elke ochtend. Het begint bij mij al in februari als de berken bloeien. Voordeel is dat het stopt rond eind mei. Ik ben ook allergisch voor appels, peren, kersen, perziken en bepaalde noten.
Trouwens Exces, ik vind het wel een goede uitdrukking: even stekkeren, mss hou ik die er wel in. Dat snot heb ik nu ook, dus dat maakt me niet zoveel uit.
Cum non tum age
@noa Ik ga hem ook proberen waar heb jij hem besteld? Ik zien het alleen voor 59,95 staan?

Voor 39,95 zie ik alleen die losse neusstukjes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven