Zo afgrijselijk veel liefdesverdriet

21-05-2008 22:54 2065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.

En ik ben zo vreselijk verdrietig!

Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.

Afleiding helpt, maar zodra het avond is en ik ben alleen dan begint de ellende...

Hoe hebben jullie je verdriet verwerkt?

En hoe lang gaat dit duren?!!
dank je misia, dat doet me oprecht goed.

Ik heb net met hem de afspraak gemaakt dat ik nog maar 1 keer per dag contact met hem mag, het liep echt de spuigaten uit.

Zal moeilijk zijn maar uiteindelijk voor allebei de partijen beter. Hij gaat zijn peptalk op papier zetten zodat ik het kan lezen als ik het nodig heb: Jij hebt niet verkeerts gedaan, je bent erg leuk lief mooi en aantrekkelijk maar ik voelde gewoon te weinig voor je om verder te gaan, ik baal daar ook van maar het is nu eenmaal zo, daar heeft niemand ooit iets aan kunnen doen en dat hadden we niet kunnen zien aankomen. Dat zal er waarschijnlijk ongeveer in staan.

We gaan morgen weer dingen regelen, ik ga proberen sterk te zijn/worden en dingen regelen morgen.
@ Lyc, wat goed dat je hulp gaat zoeken!

Na het lezen van je verhaal denk ik nog meer dat het een goeie stap zal zijn

@ Deb............gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!!!

En nee, het gaat niet te snel, als het leuk is is jet leuk!

Krijg je een onderbuikgevoel JA dan moet je er naar luisteren

Maar tot die tijd, gewoon genieten,genieten,genieten,genieten!!

(weet zeker dat het door je positieve vibes komt hihihi)

Hier heerlijk dagje gehad, heerlijk gegeten met de meiden, daarna naar SATC...helemaal prima, nu een ietwat tipsy (mag best na 3 Cosmopolitans) lekker naar bed!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Tja, lastig he, geen vrijgezelle vriendinnen. Heb ik ook last van. Ze hebben allemaal een relatie.

Vandaag mn contract gehad van mn nieuwe baan. Zou het leuk moeten vinden, maar nu word het wel heel definitief....

Terug naar je ouders, nieuwe baan, nog geen eigen huis. Had wel wat op het oog, maar weet niet zeker of het wat is. En het gaat allemaal zo snel. Denk dat ik daar ook wel mee uit moet kijken.

Vandaag in ieder geval een lekker dagje vrij om wat dingetjes te regelen en te genieten van het weer!

Heb net wel ff een lekker potje zitten janken en dat lucht op zich wel op
@Summer, ik heb heel veel onderbuikgevoelens, maar volgens mij hebben die weinig met twijfels over engelsman te maken;-) Nee, even serieus, welke onderbuikgevoelens zijn dat dan? Twijfels, het gevoel dat het niet goed zit, me erg ongemakkelijk voelen bij de situatie, wantrouwen......??? Ik wil er ook echt van genieten, want het was echt geweldig! Krijg meteen gezeik van mijn broertje en moeder, dat ik dit niet moet doen. Ik word er echt moe van dat ze zich zo met mij bemoeien. Tis goed bedoeld, dat snap ik wel. Maar ik ben oud en wijs genoeg om mijn eigen beslissingen te nemen. Ik ben niet dom, net afgestudeerd aan de universiteit, heb mijn relatie op eigen houtje verbroken, regel al sinds mijn 17de ALLES helemaal zelf, en dan nu zeiken! Het gaat lekker met me. Ik vind dat ik goed bezig ben, dus ik denk dat ik dit ook prima af kan handelen zonder hun bemoeienissen!
@lyc en lobelia, herken het gevoel heel erg en ik heb uiteindelijk ook besloten om professionele hulp te zoeken omdat ik het gevoel heb dat ik er in mijn eentje niet echt uit kom. Heb nog maar een sessie gehad dus kan nog niet echt beoordelen of het me gaat helpen, maar voelde al wel dat het prettig was om je verhaal te doen aan een onafhankelijke derde (in je omgeving heeft iedereen al snel een bepaald oordeel, in die van mij is echt iedereen heel negatief over mijn ex, met name gezien het moment waarop (6 weken voor het huwelijk) en hoe hij dingen heeft aangepakt). En ook niemand begrijpt dat ik niet boos op hem ben, ik zelf eigenlijk ook niet, maar op dit moment heb ik alleen maar vragen en veel verdriet.

Heb overigens wel dit weekend een voorstel voor de verdeling van het huis en de spullen gemaakt en dat naar hem opgestuurd. Dus dat is al weer een stap in de goede richting!

Verder wel een aardig weekend gehad, zaterdagavond op stap geweest met mijn (ex)schoonzus en haar man (tja, ken haar ook al 16 jaar en zou het erg jammer vinden om geen contact meer met hen te hebben). Gistermiddag nog wat gewerkt en helaas toen wat minder goed nieuws (vader opgenomen in ziekenhuis) dus einde was niet zo leuk. Maar nu maar proberen om door te zetten met de verdeling en het opruimen van zijn spullen, ondanks dat het me zoveel verdriet doet en ik eigenlijk nog steeds niet begrijp waarom hij er niet eens meer iets aan wil doen....

Liefs!

@Jemmie, geniet van je vrije dag en het mooie weer!
@ mippie

Ik herken me wel in jouw verhaal, ik ben ook niet boos op mijn ex, we zijn ook nog on speaking terms. Hij wil er ook niet aan werken, maar ik heb aanvaard dat het ook iets wat hem is overkomen en waar hij ook niet voor gekozen heeft.

Ik ben alleen wel al bezig met de verdeling en veranderen van het huis, ik moet wel anders wordt ik echt gillend gek. (nu alleen nog maar huilend gek)

een vriendin van mij heeft bedacht dat we naar het strand gaan en ze duld geen tegenspraak dus ik ga me maar eens klaarmaken.
Even heel snel...

Moét zo gaan werken en ik ben er zo bang voor!

Heb vanochtend een afspraak gemaakt met de huisarts voor morgen. Dubbele afspraak zodat ze niet aan het begin van mijn vraag om hulp al op de klok zit te kijken....

Liefs!
goed zo, netjes van je. Je kunt het. werkse nog
hihi,

Even kort bericht van mij.

Ergens op de laatste 3 pagina's zegt Summer, over een maand voel je beter. En ze heeft gelijk.... je voelt je beter als je probeert los te komen van je ex. Het is zo belangrijk om complete radiostilte in te bouwen. Neem en creer een afstand, het is hard, het is cold turkey maar het is echt de beste manier. Ik heb een maand geleden dat ook moeten doen, nadat mijn ex me van allerlij zaken heeft verwijt. Ik heb al zijn gegevens gedelete en geen contact meer gezocht. Ook geen intresse meer in hem getoont. Niet omdat ik hem terug wil maar omdat ik de ruimte moest creeëren anders bleef ik maar in dat diepe dal zitten en ik moest daar uit. Want het leven gaat verder. Leer van wat er gebeurt is en pak je kladden bij elkaar en ga verder.

Echt ik heb het ook moeten doen, maar daardoor had ik dit weekend wel een fantastisch weekend en een beetje sjans met een leuke fries.... niet dat ik intresse heb, maar wel nieuwe mensen ontmoet

Over nieuwe mensen ontmoeten: jarenlang ben ik lid geweest van www.nmlk.nl Een site voor actieve 25 -40, single en wel leuke dingen willen doen. Misschien zit er iets voor je tussen.

heb meteen even gekeken en me aangemeld.

Ik merk dat ik nu echt goed voor mezelf moet gaan zorgen omdat ik hoofdpijn e.d. begin te krijgen. Ik heb er nog steeds geen zin in maar vindt nu wel al dat het moet.

Ik ben bezig met opruimen en zijn spullen weg zetten, dat lucht wel op. Bovendien slaapt een opgeruimde slaapkamer nog steeds het lekkerste.

sterkte verder allemaal vandaag en tot vanavond nog even en anders morgen middag weer (heb vannacht voor het eerst nachtdienst, spannend)
[quote]Vlinder1980 schreef op 21 mei 2008 @ 22:54:

Hoi allen,

Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.

En ik ben zo vreselijk verdrietig!

Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.

ik hoop dat je inmiddels wat afleiding heb gevonden en dat je de draad van je eigen leven weer wat opgepakt hebt. Ik weet het klinkt cliche maar je moet door deze pijn heen! Heel veel sterkte daarmee!
Hey Deb, met onderbuikgevoel bedoel ik eigenlijk

Geniet geniet geniet, maar luister wel naar jezelf

Als je op eengegeven moment denkt....hey dit is toch niet zo leuk als dat ik dacht want...(vul zelf maar in)

Blijf dan niet te lang investeren maar kap het op tijd af

Komt dat onderbuik gevoel niet, my dear dan heeft u de ware liefde weer gevonden
Is er een website waar je kunt checken of het nu wel gaat lukken? Want ik was er echt heilig van overtuigd dat mijn ex en ik heel erg gelukkig zouden worden en veel kleinkinderen zouden krijgen.

Ik weet niet of ik ooit nog gelukkig wordt, Vandaag voel ik me wel al de hele dag redelijk kut maar ik heb nog niet gehuild. dat kan ik ook zien als vooruit gang. Over een half uur komt ex mij helpen met wat dingen en spullen halen.

Mijn slaapkamer is bijna helemaal mijn slaapkamer, zijn spullen eruit mijn spullen uitgestald en alles gezogen en schoongemaakt.

Voor iedereen die het nodig heeft sterkte vanavond voor iedereen die al verder is veel plezier vanavond met telefoontjes en smsjes etc.

P.S Waar is vlinder trouwens?
Pff, Lobelia, je zal nu wel super zenuwachtig zijn!!! Hoop voor je dat het gauw geregeld is zodat je weer een heel klein stukje kan afsluiten. Ik voel me al rot, terwijl ik nog maar 2 jaar samenwoonde en vier jaar samen was, maar wil niet weten hoe jij jezelf moet voelen na zoveel jaar en een paar weken voor je bruiloft....

Succes meid, laat je weten hoe het ging?
@Jemmie je haald mij en lieke door elkaar, ik ging wel trouwen maar woonde ook nog maar twee jaar samen,

Eigenlijk ben ik niet nerveus, we hebben redelijk contact. weet dat hij niet meer van mij houdt en mij niet meer terug wil. Na de pijn van het uit elkaar gaan denk ik dat ik het ook niet meer zou willen.

Het doet wel pijn dat er steeds meer dingen verdwijnen uit mijn huis en dat hij volgende week helemaal verdwenen is en dat we geen reden meer hebben om contact te houden.
Maarre, jij was toch 12 jaar met hem samen?? Ja, das wel raar he, het idee om geen reden meer te hebben om contact te hebben. Wij hebben nog een hoop te regelen, maar het ligt een beetje stil.

Ben weer bij mn ouders en heb net lekker mn ouwe slaapkamer opgeruimd en schoongemaakt, nieuw beddengoed bestelt dus das wel lekker alleen gaat het rotgevoel er niet mee weg...
@Summer, bedankt voor je reactie. Je hebt weer ouderwets gelijk! Ik ben altijd erg slecht in het afkappen, en ben maar aan het investeren en investeren. Ik moet echt beter naar mezelf luisteren! Thanks meid! Ik

@iedereen, sorry, sorry, ga vanaf nu weer op iedereen reageren ipv alleen mijn eigen verhalen vertellen.
Youre very very welcome Debje (ik weet hoe het is, ik ben net zo hihihi)

Maar blijf posten, ik hou je in de gaten (grijnsssssss)
@jemmie ik denk dat je weer lieke in je hoofd hebt, ik was 2,5 jaar samen.
@jemmie en lobelia, ik ken het probleem. Ik ben ook de draad kwijt wie welke relatieproblemen nu heeft. Sorry maar het loopt zo door elkaar heen. Misschien een idee dat iedereen even een kleine summary schrijft wat er gebeurd is... kunnen we tenminste goede antwoorden geven.

Zal ik maar beginnen

LisetteV: Mijn vent heeft 19 jaar een relatie gehad. Na zijn scheiding kregen wij een relatie, maar na een jaar wilde hij weer vrij zijn. Een tijdje waren we op speaking terms, maar nu is de bom gebarsten en wil hij me nooit meer zien. Ondertussen ben ik al best ver en heb dit weekend heerlijk gesjansed met een leuke man. Desondanks mis ik mijn ex
Wellicht verwarren jullie de andere verhalen met die van mij: ik heb 6 weken voor ons huwelijk te horen gekregen dat hij toch niet verder met me kon en dat na een relatie van 16 jaar (ik was 17 toen ik hem leerde kennen). Dat is inmiddels 2 1/2 maand geleden. Ik ben nu in de fase van verdelen etc gekomen, maar heb het met vlagen nog ontzettend moeilijk. Met name omdat ik niet begrijp dat hij het niet meer wil proberen, desnoods met professionele hulp ofzo, maar nee vrees dat het voor hem echt helemaal is afgesloten. Wat ik hoor en zie bevestigt dat hij echt aan een nieuw hoofdstuk van zijn leven is begonnen en ik pas daar blijkbaar niet meer in. En dat doet echt heel veel pijn na zoveel jaar.....
Ik ben verliefd. Verlief op mijn collega. En ik ben getrouwd. Met mijn o zo lieve man. Ik heb iets fouts gedaan en had het niet moeten doen. En ik besef donders goed dat het niet gedaan mocht worden. Het is alleen over. En hoe goed ik ook weet dat dit beter is, en eerlijk is, ik heb liefdesverdriet. Ik snap het best als jullie dit niet snappen, maar ik moet het toch even kwijt.

Ik kan dit irl namelijk niet kwijt. Ik kan niet huilen, ik kan niet verdrietig zijn. Het hoort namelijk niet. Ik ben thuis, mijn man is thuis. Hoe leg ik uit dat ik verdrietig ben? Ik kan het niet, dus ik mag het niet.

Ik voel me net zo'n puber die haar vriendje kwijt is geraakt. Ik snap niet dat ik me zo voel. Ik wil me ook niet zo voelen. Maar oh, ook al is dit een foute 'relatie' geweest, het liefdesverdriet doet net zo'n pijn. Ik kan er alleen niet om huilen. Het doet pijn, vreselijke pijn. Ik kom hem ook iedere dag tegen. Ik heb moeite met 'normaal' tegen hem doen. Ik baal er ook van dat hij zijn gevoelens zo makkelijk aan de kant heeft geschoven. Wel logisch, gezien onze situatie, maar toch moeilijk voor mij om te zien. Gelukkig gaat hij binnenkort op vakantie. Hopen dat ik dan kan 'vergeten' en me weer kan concentreren op mijn eigen man.

Sorry als jullie vinden dat mijn verhaal hier niet thuis hoort, aangezien het om een 'geheime' relatie gaat. Maar ik moest het even kwijt. ik heb liefdesverdriet.
@tantetje, je hebt liefdesverdriet, dus hoort jouw verhaal naar mijn mening hier gewoon thuis. Begrijp ik goed dat je een verhouding hebt gehad met een collega? Hoe lang? Het lijkt me een vreselijke situatie waarin jij nu zit. Het feit dat je je verdriet niet mag/kan laten zien lijkt me echt moeilijk. Is er helemaal niemand met wie je erover kunt praten en waarbij je lekker kan uithuilen? Of heb je het aan niemand verteld? Is er iemand die je in vertrouwen kan nemen. Als er iets is wat wij hier op het forum geleerd hebben is het wel dat je het niet in je eentje kan verwerken. Je hebt vriendinnen en familie nodig die je meenemen op een avondje uit. In jouw geval is dat erg lastig natuurlijk. Ook het feit dat je hem elke dag op je werk ziet is erg lastig. Het lijkt me moeilijk om het dan los te kunnen laten.

Heeft hij zijn gevoelens echt aan de kant geschoven of kan/mag hij het ook gewoon niet laten zien?
allereerst: morgen ga ik echt op iedereen reageren, al veel te lang niet langs geweest, het ging niet zo goed en had even geen peptalk, ook niet voor mezelf. Vanavond voelde ik me toch wat beter en ben ik met mijn suffe hoofd op zijn hyves gaan kijken. Toen zag ik dat hij die vrouw (waar hij zogenaamd niets voor voelt) had toegevoegd en ze was blond en slank en leek in niets op mij, au! ik dacht dat het geen pijn zou doen maar dat doet het wel! Ze gaf hem een tik, een felicitatieknuffel en ik wil weten waarom maar dat mag ik allemaal niet meer weten ik hoor niet meer in zijn leven ik weet het. Vervolgens tikt hij haar dat hij aandacht van haar wil, waarom lees ik dat nou? Waarom is zijn profiel niet privé? Ik weet het even niet meer, wil hem niet terug maar wil me niet zo snel afgedankt voelen voor zo'n tuttebel (want zo zag ze er wel uit..) pfff.. snik
Ha eefje, je mag hier natuurlijk ook gewoon komen om uit te huilen hoor en niet alleen om iedereen een peptalk te geven!!

en tja kan me voorstellen dat het niet leuk is om te zien dat hij aandacht heeft voor iemand anders, aan de andere kant dit zegt natuurlijk helemaal niet dat ze al wat hebben ofzo....en dat ze niet op jou lijkt zegt toch verder niets over jou, van de foto's op hyves kan ik alleen maar zeggen dat het zijn "loss" is!! hahaha houd dat maar in gedachten!

Hopelijk voel je je vandaag wat beter, het is mooi weer en het zonnetje schijnt! Sterkte en dikke knuf

Waar zijn alle andere ladies? Freebs, Vlinder, hoe is 't met jullie???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven