Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Als je eea wilt weten, vraag gerust hoor!
@moonlight, ik zou maar 2 keer gaan lopen. Zelf ik ga alleen dinsdag en donderdag nog lopen en dan zondag de wedstrijd.

En wat top dat je gewoon bij de hema geslaagd bent voor een sportbh

@smoksje, een top dag zo te horen En jullie hadden lekker weer gisteren.
Never regret something that once made you smile.
Ik heb echt zin in die rokjesdagloop! Heb echter alleen nog op donderdag en vrijdag tijd om te lopen. Kiezen dus!

Net wat moonlight zegt: straks komen we elkaar tegen daar en kennen we elkaar niet
Dan zou ik voor donderdag gaan, genoeg tijd om te herstellen voor zondag

Ik loop samen met mijn zus in een hoela-outfit

Dus als je twee "oudere jongere" ziet, zijn wij het
Haha en dan iemand benaderen: ben jij de doos van het vivaforum?!
Ja
Ben hier al even niet geweest, maar heb niet stil gezeten

Heb een aantal keer de laatste lessen van Evy gelopen, maar de 5km lukte niet, vandaag zelf muziek uitgezocht en net zo lang gelopen tot ik de 5 km had gehaald,met wat korte wandelpauzes tussendoor. Uiteindelijk in 37 min de 5 km gelopen, niet gek voor een eerste 5km inc wat wandelminuten :-)
Goedemorgen sportieve dames,

Vorige week zondag mijn eerste les van Evy gelopen en daarna door andere verplichtingen geen kans meer gehad om te lopen. Echt balen! Veel last ook van hooikoorts ondanks medicijnen die ik ervoor heb.

Zit nu in mijn loopkleding klaar om zometeen de tweede les te lopen. Hopelijk gaat deze net zo goed als les 1.

Iedereen veel looppezier!
Pluk de dag!
@Daantje, Success, ik heb ook aardig last van hooikoorts op het moment!

@Smoksje en Doris de doos van het vivaforum!! hilarisch

@Moon en Smoks, wat goed zeg, 30 km gewandeld. en dan nog rennen ook moon, niet gek dat je na 2 minuten alweer omgedraaid bent. Ik zou inderdaad nog maar twee keer lopen zoals doris ook zegt. Je hebt het echt niet meer nodig hoor, je kan het!

@Sneeuwwitje, wow! wat een goede tijd! Gaat je zo lukken die wedstrijd!

@lucky, da's zeker niet slecht voor een eerste keer, inclusief wandelen!! Goed joh!

Ik heb besloten voorlopig even niet meer buiten te lopen - ik krijg toch steeds last van m'n hooikoort dat wil ik niet. ik trek 5 kilometer ook niet zo goed op het moment.(zaterdag 3,8 km in 24 min. best aardig) Gelukkig kan ik op m'n werk op de loopband, dat ga ik vanavond eens uitproberen. En duimen voor ietsje minder goed weer (sorry, in april moet het gewoon prutweer zijn voor mij!) op 13 april want ik wil die loop toch wel doen eigenlijk. Al die loopjes hier werken aanstekelijk!
I could go into detail...but I won't.
Nu ik het heb volgehouden om twee maanden lang minstens één keer per week een rondje te lopen heb ik mezelf beloond met een 'echte' running tight. Het zit heerlijk, dat zeker, maar ik vind het eerlijk gezegd wel nogal doorschijnen en aftekenen. Is dat normaal bij een tight voor de zomermaanden?
Donderdag les 8 gelopen, ging niet super maar wel alles volgehouden.

Ik zou zaterdag weer lopen maar werd helaas ziek wakker (buikgriep)

Nog steeds buikgriep dus even kijken wanneer ik weer ga lopen.

Moet deze week ook ongesteld worden en dan vind ik lopen niks prettig. Hebben jullie dat ook?
Yeahh les 2 uitgelopen vanochtend! Ben op tijd gaan lopen waardoor ik niet zoveel last had van de hooikoorts! Ook geen last van mijn bovenbenen erna, dus goede hoop dat de spierpijn me bespaard blijft deze ronde!
Pluk de dag!
Pimpelmeesje, wat balen van je verrekte spier. Nog last van? En hoe is les 3 gegaan?

Doris, wat ben je goed bezig en wat een mooie tijd loop je steeds! Vandaag laatste dag van de challenge! Ben benieuwd naar de volgende challenge.

Sneeuwwitje, wow wat een super tijd!! Goed zeg! Vandaag weer met de loopgroep lopen?

Moon en Smoksje, wat goed dat jullie 30 hebben uitgelopen!!

N87, jammer dat je rondje niet goed lekker ging, maar je hebt toch maar wel weer meer dan 6km gelopen!

Moon, balen dat het lopen niet goed ging, maar wel beetje logisch na je wandeltocht van 30km. Morgen gewoon weer lekker proberen, rust is erg belangrijk.

Smokjes goed bezig en leuk al die doelen, 3.5km, 4daagse en de 6 mijl!! Dat gaat een leuke sportieve zomer worden!

Lucky, whoop whoop je hebt de 5km aangetikt!!! Top!

Daantje, wat fijn dat les 2 goed ging! Op naar les 3!

Sasky, wat balen dat je zo`n last hebt van hooikoorts. Wel fijn dat je op de band kan lopen, succes vanavond op de band!

Summer, nice een echte tight! Maar heb er geen ervaring mee, want heb er geen 1.

Chiquita, goed dat je les 8 hebt volgehouden ondanks dat het niet super ging. Balen dat je ziek bent, beterschap!

Ik heb het weekend niet meer gelopen. Moest zaterdag eerder beginnen en voor die tijd moest ik echt aan de studie. Zaterdag dus gewerkt tot sluit (horeca) en dus behoorlijk veel gelopen en lang op mijn benen gestaan (was ik even niet meer gewend). Kort nachtje gehad dus gisteren ook nog maar even rust gehouden. Vandaag weer gelopen want, laatste dag van de challenge en ik moest en zou die 60km deze maand aantikken. Dus een rondje van 4km gedaan en dus die 60km aangetikt! Ging niet echt lekker, maar dat kwam denk ik omdat ik veels te warm gekleed was... Morgen rustdag en dan er weer vol tegen aan met Renate!
Goed zo Daantje! Ik herinner me ook dat ik na de eerste les ook ontzettende pijn had (wel aan m'n kuiten, maar goed) Daarna heb ik dat echt nooit meer gehad, was gewoon echt even een shockreactie van m'n lichaam denk ik.

Vroeg lopen helpt inderdaad tegen hooikoorts? OK! Mischien dan toch maar eens meteen met man opstaan om 6:15 en gaan lopen.... Vanavond eerst een rondje op de loopband. Er wordt hier trouwens voor volgende week flink wat regen verwacht dus misschien ga ik dan wel weer naar buiten.

Op dit moment wordt er ook op de dag van de IJsselloop regen verwacht dus ik ben stiekem een beetje blij

@summerlove - ik geloof niet dat mijn tights doorschijnen! Ze tekenen natuurlijk wel af (hoewel, mijn cellulitis zie ik er niet door) - welk merk heb je gehaald?

@chiquita - als ik ongesteld ben ga ik wel graag sporten, het helpt mij bij buikkrampen. Lopen weet ik niet. Ben zelf ook ongesteld geworden dus ik zal het vanavond eens uitproberen.

Loop ook krom van de spierpijn vandaag van een workshop Ashtanga Yoga (3 uur) van gistern. Dacht dat het meer uitleg dan praktijk was maar het was ws. genoeg praktijk Hopelijk gaat dat dan ook weg.
I could go into detail...but I won't.
Les 3 gelopen en het ging weer beter, denk nog wel dat ik hem nog 1 of 2 keer extra loop voordat ik les 4 ga lopen omdat ik toch nog 2 pauzes moest nemen. Maar vergeleken met een week geleden... Toen waren het geloof ik 10 pauzes

Lekker bezig allemaal wel balen als je hooikoorts hebt, gelukkig geen last van.

Wel bijna 2,5km gelopen :-) even kijken wanneer ik weer ga lopen met werk enzo maar komt goed. Gauw even verder kokkerellen. Voor wie nog gaat lopen succes!
@lucky_birdie, goed gedaan! Lekker hè, je eerste 5K. Wil je aan een wedstrijd mee doen? Of blijf je nog zelf lopen.

@daantje, goed hoor! en fijn dat je niet zo vee last had van je hooikoorts. Op naar les 3.

@sasky, succes op de loopband. Je had wel goed gelopen zaterdag!

@chiquita, zelf eigenlijk geen last van. Loop nu ook gewoon en dat gaat net zo goed als anders

@lexie, ik heb nu 2 lessen met Renate gedaan en 2 keer een super tijd. Kijken hoe het morgenochtend gaat

Jij had ook een mooi resultaat met de Challenge. Kijken wat er in April komt

Ik probeer me nu zo te kleden, dat ik het koud heb als ik in de tuin sta (voordat ik ga lopen). Met anderhalve km ben ik warmgelopen en loop ik de rest van de ronde goed.

Als ik te warm ben gekleed krijg ik het na anderhalve km zo warm, dat ik niet meer lekker loop.

@pimpelmeesje, je gaat goed! Het wordt steeds makkelijker

Iedereen veel loopplezier de komende week!
Hoi allemaal,

Ik wil op iedereen apart reageren maar dat wilt mobiel niet.

Dus ik hou het even op een goed bezig en zet hem op allemaal!

Zojuist les 4 gedaan, 2x 3 minuten en paar x 2 minuten gerend. Ging heel goed, had ik zelf nooit verwacht

Heb al zin in woensdag haha!
Bij een meet had ik ooit een papieren Viva onder mijn arm om herkenbaar te zijn op station.

Maar om nou te rennen met een papieren Viva.... nee

@Sasky rot idd dat nu met het mooie weer ook het hooikoortsseizoen begint...

@Lexie: yeah de 60 km aangetikt!

@Chiquita: ik heb nooit zoveel last van mijn menstruatie. Heb allerlei andere kwalen maar geen menstruatieklachten . Dus dan kan ik ook gewoon lopen. Wel balen van je buikgriep.... das idd niet fijn om dan te gaan lopen.

@Summer: Ik zag laatst op de fiets iemand in een strakke zwarte doorschijnende broek en toen dacht ik: Dat had je niet moeten doen. Zat ook geen ondergoed onder.

Helpt het als je een onderbroek met pijpjes/ zo'n soort boxer aan hebt er onder? t Zal vast niet zo zijn als bij die vrouw hoor, maar je moet je er wel prettig in voelen. Of anders een langer shirt/hemd erbij.

Ik had vandaag een afspraak met collega maar ze kwam niet. Nu moet ik een extra dag werken omdat ik vandaag niet kon beginnen met een presentatie.

Mijn hele weekplanning in de war qua hardlopen.... grrrr. Ik word een beetje een neuroot geloof ik maar dit is echt niet handig.

Heb idd besloten vandaag nog niet te lopen en idd nog twee keer te trainen voor de wedstrijd. Thanks voor t meedenken Ik voel mijn benen nog steeds na zaterdag en twee keer moet genoeg zijn.
Had ruzie met mijn computer (dwz. t inloggen op het forum) maar hier ben ik dan

Zondagochtend les 17 gelopen maar merk toch dat ik het lekkerder vind om 's avonds te lopen, of eigenlijk als mijn spieren goed wakker zijn. Zelfs met lang inwandelen voel ik me een stijve hark terwijl als ik eind van de middag/begin avond loop ik wel soepel loop (voor mijn gevoel dan he, of het er ook zo uit ziet?)

Dus morgenavond weer lopen. Heb er zin in!

Summer: ik doe er altijd zo'n naadloze boxer van de hema onder. Of het er charmant uit ziet moet ik vragen aan diegene die achter me loopt T zit in ieder geval lekker.
Wat heerlijk dat het 's avonds weer licht is. Vanavond met de vereniging gelopen en we hebben nu weer hele nieuwe routes gelopen. Was pittig, want ik voelde mijn benen nog wel van zaterdag. Maar met dit weer is het echt genieten. Nu wel 2 rustdagen, want mijn benen geven dat echt aan.

@ Chocoladeletter: grappig dat jij liever 's avonds loopt, ik loop graag 's ochtends. Veel plezier alvast morgenavond.

@ Moonlight: wat balen zeg van je afspraak, nu komt je hele planning in de war. Verstandig om nog een rustdag te doen. Het gaat zondag echt helemaal goedkomen!

@ Dorisdoos: zeg je ook hier even wat de challenge is, ik ben wel benieuwd daarna (misschien ga ik ook wel meedoen).

@ Pimpelmeesje: de eerste week is een feit!

@ Sasky: wow, 3 uur yoga. Kan me voorstellen dat je dan spierpijn hebt!

@ Lexi: super dat je de challenge hebt gehaald. Wel balen dat het niet zo lekker ging, je hebt toch snel te veel kleding aan...

@ Daantje: meestal komt de spierpijn (de echte goede dan) pas een dag, of soms twee later. Dus ik zou niet te vroeg juichen

@ Chiquita: balen dat je buikgriep hebt, beterschap en doe het rustig aan.

@ Summer_love: een tight tekent inderaad wat meer af. Ik probeer ook ondergroed aan te doen wat niet zo tekent en een beetje een wat langer shirtje. Ik vind het wel echt veel fijner lopen dan in een jogging broek, dus je moet er ook wat voor over hebben

@ Smoksje: haha, ik heb nu wel last van mijn hoefjes Geef ze dus lekker een paar dagen rust! Jij gaat ook lekker zeg, wandelen en ook nog eens hardlopen! En inderdaad, jij bent helemaal klaar voor Evy 5-10 en dan gaat die 6 mijl helemaal goed komen!!

Ik ga nu lekker rustig op de bank zitten, even mijn benen belonen voor het harde werk. En dan donderdag weer lopen.
Het is heerlijk loopweer

Ik heb net mijn les 3 van Renate gedaan.

Totaal 5K gelopen en weer binnen het half uur.

Hopelijk ga ik dat zondag ook redden.

Ik spring nu snel onder de douche, want ik moet om 9 uur op mijn werk zijn
Doris, wat een lekker sportief begin van de dag en wat een super tijd weer!! Uit hoeveel lessen bestaat de 4mijl van Renate? Werkse vandaag!

Sneeuwwitje, wat leuk dat je nieuwe routes hebt gelopen en idd heerlijk dat het nu weer langer licht is. Geniet lekker van je rustdagen.

Chocoladeletter, wat ga jij ook lekker! Veel plezier vanavond met lopen!

Moon, wat balen van je collega, zwaar irritant. En verstandig dat je 2x gaat lopen en met de rokjesdagloop kan je dan lekker knallen!

Slamonster, wat fijn dat de lessen zo goed gaan! Werkt erg motiverend he?!

Pimpelmeesje, wat fijn dat je verbetering merkt!

Sasky, wow 3 uur lang yoga! Hoe ging het lopen op de loopband?
@ allemaal: wat is iedereen enthousiast en sportief bezig! Ik kijk de laatste tijd even wat minder (mezelf op een VF-dieet gezet, school en werk gaan even voor ;)) vervelend voor de mensen met hooikoorts, het lijkt me sowieso al vervelend, maar als je dan ook niet lekker kunt bewegen..

@sasky: 3 uur?! Geen wonder dat je dat voelt! ;)

@sneeuwwitje: klinkt inderdaad lekker, leuk om nieuwe routes te lopen

Het ging vandaag gelukkig een stuk beter dan zondag, kilometertje erbij gepakt omdat ik lekker liep. Dat is hier een extra rondje om de vijver, wat precies een km is, heel handig! Wel is het enorm psychisch zeg, aan het begin van het extra rondje werd ik moe, technisch kòn dat nog helemaal niet Schop onder mn kont en doorlopen uiteindelijk ruim 7km gelopen, nu heerlijk uitrusten en op de bank hangen weer aan de bak voor school
N87, wat fijn dat het beter ging dan zondag en het is idd ook een heel stuk mentaal. En 7km, netjes hoor!! Wat goed dat je jezelf op een VF-dieet hebt gezet. Als ik juist veel voor school moet doen (nu dus ivm tentamenweek) zit ik veels te veel op het forum, ben een behoorlijke SOG-er. Succes met de studie!
Les 29 gedaan. Grrrrrr was 20 min bezig (aan een stuk) en toen vroegen twee oudere dames me de weg. t Duurde ook nog best een tijd voordat ik t uitgelegd had want er was kennelijk een omleiding ergens.

En omdat ik zelf geen auto heb weet ik met de fiets alles prima te vinden maar moet dan altijd ff nadenken hoe dat met de auto moet.

Maargoed ik kon ze wel te woord staan zonder dat ik eerst op adem moest komen, dat was positief.

Wel jammer dat ik niet de 30 aan één stuk heb kunnen lopen.

N87, 7 km is mooie afstand! Handig zo'n vijver

Lexie succes met studeren dan dus

Ik moet thuiswerken maar kan niks doen zolang collega's me dingen niet aanleveren. Dus ik mag forummen vandaag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven