1 april grappen.

01-04-2014 10:26 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal vast al wel eens uitgekauwd zijn hier, maar welke 1 aprilgrappen hebben jullie weleens uitgehaald of zijn met jullie uitgehaald, waar met volle overtuiging in getrapt werd.

Zelf heb ik ooit mijn schoonmoeder op gebeld, met de mededeling dat ik weer zwanger was. Stond ze de volgende dag op de stoep met cadeautjes.
quote:renate73 schreef op 01 april 2014 @ 10:26:

Zelf heb ik ooit mijn schoonmoeder op gebeld, met de mededeling dat ik weer zwanger was. Stond ze de volgende dag op de stoep met cadeautjes.

Ach gosss, dat is dan wel weer lief. Voelde je je niet schuldig?

Ik heb ooit een keer een scharrel een hartverzakking bezorgd om een plaatje van een positieve test naar hem toe te sturen.
Nou, jouw voorbeeld vind ik dus echt een gemene 'grap'. Hoop dat er nog een paar leuke voorbij komen.
Dames, dat zijn toch geen grapjes! Dat gaat echt te ver hoor als je het mij vraagt.

Suiker vervangen door zout, ja dat is 1-april. Een zwangerschap is geen grapje.
Mijn man vond het wel grappig om onze scheiding aan te kondigen op fb we zijn nl vandaag 3 jaar getrouwd haha! Maar denk niet dat iemand er intrapt dan
quote:boerderijgeit028 schreef op 01 april 2014 @ 10:28:

[...]

Ach gosss, dat is dan wel weer lief. Voelde je je niet schuldig?

Ik heb ooit een keer een scharrel een hartverzakking bezorgd om een plaatje van een positieve test naar hem toe te sturen.Eh eigenlijk best wel, gelukkig had ze de bonnetjes nog.
Nou mijn rijstkoker-probleem is helaas geen grap.
Waar ik werk, spelen leerlingen vaak een spelletje op de PC. Ik had eens op 1 april een briefje opgehangen dat wegens het stijgen van de kosten de leerlingen voortaan 25 cent moeten betalen voor een spelletje spelen....

Enkele verslaafden stonden al met de portemonnee in de hand toen ik zei: 1 april;;;;
Mijn tandarts heeft altijd wel goede grappen. Hij heeft eens een bericht in de krant laten plaatsen dat hij ook doet in kunstgebitten voor honden en ook een keer over een mobiele flosservice voor huisdieren. Er trapten best veel mensen in.

Ik vind dat van die zwangerschap helemaal geen grap eigenlijk. Van een goede grap heeft de begrapte ten eerste geen financieel nadeel en ten tweede moet eea eigenlijk al niet logisch/ mogelijk zijn anders "trapt" iemand er niet in maar gelooft gewoon iets wat ook heel plausibel is.
Wij hebben ooit in groep 6 de leraar eens zogenaamd half in paniek op gehaald dat ons vriendinnetje van het klimrek af was gevallen. De leraar kwam er aan maar had ons helaas net op tijd door. Maar hij kon er gelukkig wel om lachen hij werd niet boos.

EN waarom zou ie ook. Op 1 april kan hij jaar in jaar uit en dat al 40 jaar lang zulk soort dingen verwachten.
Ik heb in mijn studentenhuis een keer heel vroeg in de ochtend de deuren van mijn medebewoners dichtgeplakt met papier zoals in de Film van Ome Willem. Zelf ben ik op de gang gaan zitten wachten tot iedereen wakker werd en de deur openmaakten om naar de plee te gaan. Moesten ze dus eerst door het papier heen stappen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:Vl43inder schreef op 01 april 2014 @ 10:42:

Mijn tandarts heeft altijd wel goede grappen. Hij heeft eens een bericht in de krant laten plaatsen dat hij ook doet in kunstgebitten voor honden en ook een keer over een mobiele flosservice voor huisdieren. Er trapten best veel mensen in.

Deze vind ik erg leuk .

Vorig jaar adverteerde een autoruitenzaak bij ons in de stad met op sterkte geslepen voorruiten, zodat je zonder bril kon rijden. Ongelooflijk hoeveel mensen daarin gevlogen zijn
Ooh ja en ik ben net trouwens gebeld door een of ander call centre,

Ik was zogenaamd geselecteerd op nummer. Ik zou kans maken op miljoenen euro s . Nou heel fijn maar daar trappen we dus mooi niet in.
Bij mijn klas op school (ben juf) had ik de klok in de pauze een kwartier achteruit gezet.

Toen het bijna tijd was (en zij dachten dat de ochtend nog een kwartier langer zou duren), heb ik ze naar huis gestuurd. Ze dachten dat ze eerder uit waren dan de rest; helemaal geweldig, natuurlijk! Ze stonden buiten verbaasd te kijken dat de hele school eerder uit mocht
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Is voor juffen 1 april nog wel leuk?

Niet weer zout in je thee? Of valt dat wel mee??
Ach de gewoonlijke flauwe dingen. Bij een grote drukke overheidsinstelling alle telefoonhaken afplakken. Waren nog van die ouderwetse telefoons En dus bleven ze rinkelen als de hoorn werd opgenomen. Briefje dat er geen koffie zou zijn (moet je echt doen bij ambtenaren) Op school eens vrolijk verkondigd dat ik mijn huiswerk had gemaakt Leraar zei zelf al 1 april zeker

Verder tijdens mijn werkverleden nog wel wat van die fijne dingen als een stagiaire om een rechtshandige druivenschaar te sturen, de oesters eten laten geven en aankondigen dat er voortaan zonder boter gebakken zou worden.

Toen ik nog beheerder was van een forum eens een nep beginpagina gemaakt dat we ermee gestopt waren. Na een paar seconden kwam er dan een flikkerbeeld met 1 april. Volgens de berichten kregen veel mensen een hartverzakking
quote:nina1966 schreef op 01 april 2014 @ 11:00:

Op school eens vrolijk verkondigd dat ik mijn huiswerk had gemaakt Leraar zei zelf al 1 april zeker Hahaha!
quote:Vl43inder schreef op 01 april 2014 @ 10:42:

Ik vind dat van die zwangerschap helemaal geen grap eigenlijk. Van een goede grap heeft de begrapte ten eerste geen financieel nadeel en ten tweede moet eea eigenlijk al niet logisch/ mogelijk zijn anders "trapt" iemand er niet in maar gelooft gewoon iets wat ook heel plausibel is.

Juist! Een 1 april grap moet iets absurds/overdrevens zijn, waardoor je eigenlijk al had kunnen aanvoelen dat het een grap was.

Mededelingen die gewoon wáár kunnen zijn (zwangerschap/scheiden/ongeval), zijn geen grappen.
Aan de andere kant: je grap moet ook niet zo absurd zijn dat niemand hem gelooft.
In een ver verleden had het jeugdjournaal het bericht dat er belasting geheven zou gaan worden op zakgeld...paniek!

Ik ga vanavond zeker kijken!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Mijn dochter wilde vanmorgen eigelijk beschuit met muisjes mee naar school meenemen, gemengd, roze en blauw, met de mededeling dat ze een tweeling broertje en zusje zou hebben gekregen, maar op het moment supreme durfde ze toch niet...
Mijn collega vanochtend aangesproken dat hij Connie veer met spoed moest terugbellen met een nummer erbij. "Ja hallo, spreek ik met Connie veer?" "Nee, met de intratuin"

"Maar werkt er dan geen Connie veer?...." Toen viel het kwartje hahaha zo ook met "C. Leeuw" naar het dolfinarium laten bellen... Die gezichten, prachtig
1 van de meest geslaagde 1 april grappen vind ik nog steeds die van Geenstijl en het D66 referendum.

Toentertijd zou met een stemming bij D66 door de leden in feite bepaald worden of het kabinet wel of niet zou vallen; ik weet niet meer precies hoe het in elkaar zat.

Hoe dan ook; Geenstijl had bedacht dat reaguurders zich op konden geven, Geenstijl zou dan regelen dat ze lid zouden worden van D66 en op de dag van de stemming zouden er bussen ingezet worden (compleet met lunchpakketjes) die Geenstijl leden vanuit het hele land naar het referendum zouden brengen zodat ze massaal tegen konden stemmen en het kabinet dus zou vallen...

Alles en iedereen in Den Haag in paniek, de landelijke media dook er vol op.... echt iedereen trapte er in. Prachtig! Dat vond ik echt een geslaagde grap!
In onze gemeente is er een brief gestuurd naar alle hondenbezitters, dat ze vandaag een zakje met de poep van hun hond naar de gemeente moeten brengen, zodat het DNA in de databank kan worden opgeslagen. Zo kan getraceerd worden welke drol van welke hond is, en krijgen de eigenaren een boete. Er stonden blijkbaar al serieus mensen met een zakje poep bij het gemeentehuis. En de gemeente had al verschillende telefoontjes gehad van verontwaardigde hondenbezitters.
quote:paigeturner schreef op 01 april 2014 @ 11:43:

In onze gemeente is er een brief gestuurd naar alle hondenbezitters, dat ze vandaag een zakje met de poep van hun hond naar de gemeente moeten brengen, zodat het DNA in de databank kan worden opgeslagen. Zo kan getraceerd worden welke drol van welke hond is, en krijgen de eigenaren een boete. Er stonden blijkbaar al serieus mensen met een zakje poep bij het gemeentehuis. En de gemeente had al verschillende telefoontjes gehad van verontwaardigde hondenbezitters. Haha, zal lekker ruiken op het gemeentehuis daar. Hebben ze zichElf lekker mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven