Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
hahaha sungirl, dat topic heb ik vanmiddag ook zitten lezen!! heb vooral moeten lachen om diegene die zo op winterdip af gaf.. ze nam het wel heel persoonlijk op!! ben blij dat het nog steeds goed met je gaat en ik zou de tip van winter in je achterhoofd houden volgende week!

wij hebben over een aantal weken ook 3 dagen zo'n feest met een tent en kermis. dan ga ik wel een aantal biertjes drinken hoor!! liever niet natuurlijk.. ik feest liever 3 dagen met spa blauw omdat ik iets in mijn buik heb dan dat ik 3 dagen bezopen ben hahaha!!

idd, dinsdag is het 1 juli.. troost je winter!! ik heb ook nog anderhalve slof liggen. dus 1 juli gaat voor ons niet op! ach, ooit zal het er toch wel van komen?

voel me nog steeds niet fit.. word gek van mijn neus! het ene neusgat zit potdicht en het andere loopt als een tierelier hahaha. en die borsten pff, het lijkt wel of ik 5 dagen continu met tepelklemmen gelopen heb!! ze op mijn nachtkastje leggen, zoals bloempje zei, zou wel ideaal zijn.. alleen is daar mijn nachtkastje te klein voor denk ik haha!!

winter er is natuurlijk altijd nog hoop! sommige vrouwen voelen ook niks als ze zwanger zijn, dus ik blijf nog steeds voor je duimen hoor!!!!
oh ja veel plezier he morgen op de surpriseparty!!
Ja... misschien dat slof maar gewoon oproken en dan stoppen. (Weer uitstel hahahaha!)

Ben benieuwd hoor, als je zo´n last hebt van je borsten kán dat natuurlijk een teken zijn. Ik hoop inderdaad dat je tijdens die drie dagen feest aan de spa blauw zit!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
ja hoop het ook, maar ik denk nu echt niet meer dat ik misschien wel zwanger ben. echt niet, echt niet, echt niet!!!! wil het ook niet meer denken want ik word toch voor de gek gehouden..

oeps, ik nies net even het beeldscherm nat hahaha.

tsja en het roken uitstellen. ik denk dat we daarna weer gewoon een slof kopen hahaha...
Neee.... dat wil ik echt niet. Ik vind dat ik nou maar eens een keer sterk moet zijn. Het is elke keer wel wat. En ondertussen rook ik al bijna 20 jaar. Soms denk ik wel eens: Tja, als je niet rookte was je misschien al lang zwanger geweest...

Je weet natuurlijk niet of dat zo is, ik ken er zoveel die gewoon rookten toen ze zwanger werden. Maar het kán natuurlijk wel zo zijn want dat het van invloed is op je vruchtbaarheid is hartstikke bewezen. Vorig jaar rookte ik ook gewoon toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. Maar inmiddels zijn we al weer ruim een jaar verder en schiet het nog niet echt op.

Buiten dat, als ik een positieve zwangerschapstest in handen zou krijgen moet ik toch stoppen. Kan het net zo goed nu alvast zijn toch?

Maar oooooh.... ik denk dat ik het er erg moelijk mee ga krijgen. Ik ga in ieder geval een serieuze poging wagen. En wie weet moet ik wel stoppen dinsdag Dat zou nog eens een cadeautje zijn!
hihi dat zou zeker een leuk cadeautje zijn!! tuurlijk, ik ken ook zoveel mensen die rookten en zwanger zijn geworden.. maar ook die gedachte: als ik niet zou roken dan zou ik misschien al wel zwanger zijn, speelt ook wel eens door mijn gedachten.

en weet je wat het is, ik sta er nog niet 100% achter. ik ben dan erg dwars en rook juist stug door vanwege alle commotie nu!! maar een positieve zwangerschapstest zal denk ik wel de doorslag geven.. sterker nog, dat moet!!

hoe hebben jullie de surpriseparty eigenlijk aangepakt? lokken jullie je moeder gewoon ergens stiekem naartoe of..??

ben wel benieuwd hoe het met bloempje en dreadlokje gaat, ze zijn erg stil..
Ik denk ook alleen dat het lukt als je er 100% achter staat hoor. En ik sta er ook (nog) geen 100% achter maar ik denk dat ik dat nooit zal doen dus misschien moet ik maar gewoon eens kijken hoe stoer en sterk ik echt ben en toch die knop om (proberen te) zetten.

We lokken mijn moeder mee onder het mom van ´een gezellige lunch, voor haar verjaardag´. Alleen met de familie. Ze is in de veronderstelling dat we volgend weekend een grote tuinbarbeque voor haar hebben georganiseerd. Morgen gaan we dan een leuke rondvaart doen van ongeveer een uur in een heel luxe boot met schipper. We vertrekken vanaf een heel leuk restaurant met mooi terras. Als we terugkomen van het boottochtje hebben alle vrienden en familie zich inmiddels verzameld op het terras bij de aanlegsteiger... SURPRISE!!!!

Hahaha... ze heeft echt niks door! (Of ze kan heel goed acteren).
dat is leuk!! en origineel zeg! vooral dat jullie gezegd hebben dat er volgende week een bbq is, is een goeie.. ik wil natuurlijk wel even weten hoe haar reactie was he!

denk dat ik straks maar eens mijn bedje op ga zoeken.. mijn mannetje ligt nu op de bank te slapen haha dus het is tijd!! nou, nog 1 sigaretje dan..
Hahaha.... nou ik ook nog eentje dan. Mét een roseetje erbij.

Welterusten Troela!

xxx

winterdip
jij ook welterusten en nogmaals veel plezier morgen!!

x van troela
Hey meiden!!!!!!! Dreadlokje is ook nog alive!! Gisteren naar Rockin'Park geweest, een festival in Nijmegen. Was super!! Vooral LIVE was te gek!! Lekkere vent is die zanger trouwens... Hahaha!!

Vandaag lekker niksen... ff bijkomen van al dat gefeest van afgelopen dagen.

Winterdip, leuk zo'n surprise-party! En is het gelukt??

Sungirl, leuk tent-feest gehad?

Wat betreft dat roken: ik weet hoe lastig het is..... stoppen met roken gaat ook alleen maar lukken als je gemotiveerd bent...... je meot er dus wel achter staan en zo te lezen (kan het ook mis hebben) staan jullie er niet echt achter..... kan hoor, heb ik ook jaren gehad. Tot ik er helemaal klaar mee was en ik ook vond dat het beter was om vóór ik zwanger zou zijn niet meer te roken, omdat ik het evt. kindje niet wil schaden..... Dat maakt het voor mij wel makkelijker hoor. Ben supergemotiveerd en ik ga ook niet meer beginnen!!!! Alles voor het 'goede doel'...

Dus ik hoop dat jullie het ook kunnen en vooral willen!!! Ik steun jullie in ieder geval! Roken heb je helemaal niet nodig, zonder roken functioneer je ook hoor, zelfs beter!! Ben jij sterker dan een sigaret?? Vast wel!!!!!!!!!!

Fijne zondag!!!!!!
Hallo allemaal.

Hier ben ik weer eens en ditmaal met leuk nieuws: ben weer zwanger!!!!!!

Donderdagavond testje gedaan, was wat overtijd en zijn naar Londen geweest (concert voor mandela) en deden een testje om te kijken of ik kon gaan drinken. Had het nooit verwacht dus legden tijdens het pakken het testje zelf even weg, keek ik paar minuten later en een vette streep!!! We geloofden het gewoon niet!!

Tis nu wel erg spannend natuurlijk, ben blij maar erg voorzichtig, toch bang voor weer een miskraam. Dinsdagavond 15 juli krijg ik een echo of het hartje klopt. Dan wil ik daarna iedere week een echo zodat ik niet weer te lang met een dood vruchtje rondloop.

Als alles goed gaat 4 maart uitgerekend!

Ik hoop dat alles ook goed is met jullie. Zie weer wat NOD aankomen, ik duim voor jullie!!!

Liefs Kusje
Wauw Kusje!

Wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd. Fijn dat je na 15 juli wat vaker een echo krijgt, kan me voorstellen dat je wel een beetje onzeker bent. Maar weet je, het gaat vast allemaal goed dit keer!

Helemaal super voor jullie hoor. Probeer er lekker van te genieten.

xxx

winterdip
Dreadlokje, feestje was hartstikke leuk!

Ze is er mooi ingetuind want ze had echt niets door. Het was druk en we hadden mooi weer. Een heerlijke dag gehad.

xxx
yeh kusje gefeliciteerd super man!

Lees net dat er in juli een rits aan bevallingen voor de deur staan!

De eerste over 2 dagen al!!!

Spannend zal duimen voor jullie allen

En hopelijk horen we hoe en wat

gr Amy
Ha Amy!

Hoe is het met jou? Gaat alles goed?

Inderdaad, juli wordt een drukke en spannende maand. Ik weet alleen niet of alle dames komen melden dat ze bevallen zijn. Van een paar hebben we zo lang niets meer gehoord. Ik hoop het wel natuurlijk, zou mooi zijn want hoe meer info we in dat schema kunnen plaatsen hoe leuker natuurlijk.

groetjes,

Winterdip
hey kusje van harte gefeliciteerd!! hartstikke leuk, zeker omdat het zo onverwachts was! en nu gaat het helemaal goed hoor.. over 9 maanden heb je een schitterende baby in je armen!!

leuk winter, dat de surpriseparty zo goed verlopen is en helemaal leuk natuurlijk dat je moeder het dus echt niet wist!!

sommige van de meiden in het schema zitten op een ander topic.. laatst zag ik er nog een paar. weet even niet meer wie dat waren.

nog niet ongesteld winter?

heb vanochtend toch een raar verhaal van mijn collega gehoord! hij en zijn aanstaande vrouw gaan deze maand voor het eerst proberen om zwanger te worden en wat zegt ie tegen me? wij hebben de kinderkamer al klaar! nou, dan ben je toch wel een beetje ziek hoor! mijn mond viel echt open van verbazing..

waar zit bloempje toch?
Hey meiden, Hier ben ik weer!!!

Alleen een heel druk weekend gehad en helemaal niet in mijn pc geweest. Ik keek vandaag en zag dat mijn mailbox vol stond met berichten dat er op dit forum een nieuwe reactie was geweest, hihihi! Jullie zijn lekker aan het kletsen geweest!!!

Ik ben zondag lekker naar parkpop in Den Haag geweest (heerlijk weer! Zelfs een beetje rood neusje nu) zaterdag en vrijdag verjaardagen gehad, dus was wel heel gezellig.

Oh en vrijdag middag in de stad nog een heerlijke broek gevonden, precies wat ik nodig had. Want er waren er net 2 afgevallen wegens hevige slijtage op de kont. Daar mee durfde ik niet meer naar mijn werk wegens mogenlijk scheur gevaar! (jullie kennen het vast!). Verder eigenlijk niet veel bijzonders gekocht.

Winter, leuk joh voor je moeder! Mijn ma is ook dit jaar 60 geworden. Wij hebben haar mee genomen naar de keukenhof en hebben een workshop keramiek gegeven (en zelf mee gedaan natuurlijk) en zijn daarna uit eten gegaan met haar. Wij hadden alleen gezegd dat ze de hele dag vrij moest houden, verder was het een verrassing! En leuk is dat he, om je ma te verrassen en te zien hoe ze aan het genieten is op zo'n dag!!!!

En het stoppen is idd een heel moeilijk issue. Ik verbaas me altijd waarom je aan de ene kant leest dat als mensen meteen stoppen, er 65% niet volhoud, maar dat er geen gegevens zijn over de mensen die geleidelijk aan stoppen (steeds meer minderen) terwijl dat wel overal afgeraden wordt. Want mij is het namenlijk ook niet gelukt meteen te stoppen, aangezien ik het ook niet echt wou, maar wel van mezelf moest. En zo werkte het wel om telkens een beetje minder te roken (eerst niet meer voor het ontbijt, dan niet meer in het ochtend deel op werk, etc etc... uiteindelijk alleen nog bij visite en met stappen + 1 per dag na het eten. Nu stiekem nogheel af en toe met het stappen). Ach, eht zal wel minder makkelijk te pijlen zijn, maar als je er geen cijfers van hebt moet je een mogenlijk goed idee ook niet afraden vind ik!

In iedergeval, heel veel succes met het eventuele stoppen dames!

Kusje, ik hoop echt heel erg voor je dat alles deze keer goed zal gaan! Probeer je niet te veel druk te maken, want de natuur doet toch wel wat hij wil. Maar da's makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk! Maar ik ben echt heel erg blijk voor je!!!

Toch weer een nieuwe zwangere he!! (eindelijk!)

Troela, is idd beetje raar om alles al klaar te hebben... Voor het zelfde duurt het nog een aantal jaren.. En als het dan misschien lukt, heb je een verouderde kamer die je misschien niet meer wil... Maar ieder zo zijn eigen ding natuurlijk....

Maar mijn mond zou ook open gevallen zijn!!!
je hebt het er maar druk mee gehad bloempje!!! ondertussen al van je ongesteldheid af of is het weer net als vorige keer??

knap van je trouwens dat je zo weinig meer rookt! net als dread, die is helemaal gestopt! daar moeten we een voorbeeld aan nemen winter..

pff zaterdag is mijn nod al weer, gaat snel zeg! heb nog een klein beetje last van mijn boobs, maar gelukkig niet meer zo erg als een paar dagen geleden..

heb gisteren een flinke huilbui gehad.. voel me zo onbegrepen de laatste tijd, kan er met niemand over praten dat ik me best wel onzeker voel door dit alles. krijg steeds van mijn vader te horen dat ik gek ben omdat ik ovulatietesten gebruik. maar ja door die testen ben ik wel gaan inzien dat we het al die maanden op het verkeerde moment gedaan hebben. ik ging gewoon uit van dag 14, blijkt dus dag 17 te zijn! en mijn man en moeder zeggen dat het wel komt. ja wanneer dan??!!! en ik weet het, we zijn nog 'maar' 8/9 maanden bezig en anderen doen er veeeeel langer over.. maar aangezien ik nooit zo snel ergens het positieve van inzie denk ik zo af en toe wel eens: 'wat mankeert er aan me??' is dat zo gek? iedereen rond me is binnen no time zwanger en ook heel wat jaren ouder dan mij.. dan voel ik wel eens een steek van jaloezie. tss, zit ik hier een beetje zielig mijn verhaal te doen.. maar zo wil ik niet over komen hoor!! want de andere kant van het verhaal is, dat ik juist blij ben dat ik dit heb en niet mijn zus, vriendin of wie dan ook. ik zou het liefst al het leed ondergaan als dat zou betekenen dat degenen die ik liefheb dat niet hoeven mee te maken!! lekker dubbel..

poeh ben het even kwijt, sorry dat ik jullie hiermee lastig val maar enkel hier kan ik erover praten zonder dat ik rare blikken krijg(want dat kan ik natuurlijk niet zien hahaha)
Nou Troela, ik denk dat jou verhaal hier heel herkenbaar is hoor!!!

Voor mij trouwens een rede om gewoon niet te zeggen dat ik de ovulatie testen doe.Want mijn vriend wil "geen sex omdat de test dat zegt... " (verder is hij gelukkig niet negatief, ik heb hem wel eens verteld over de testen, hij ziet opzich het nut er ook wel van, maar wil niet om de test "het" doen)

Nouja okee, dan laat ik de test toch niet zien. geen probleem.

Mijn beste vriendin hoeft bijna alleen maar te denken dat ze een kind wil en ze is al weer zwanger (zowel bij de 1e als bij de 2e..) alleen zij is 2 jaar jonger dan mij.

Maar wel naar dat er bij jou mensen zich er op een negatieve manier mee bemoeien eigenlijk... Ik vertel die mensen dan niets meer over datgeen, is voor mij een manier om me daar vanaf te sluiten, Misschien dat dat ook voor jou wat kan helpen? Ik ben sowieso meestal bang voor negatieve reacties dus zeg ik dingen die mij kunnen raken altijd alleen als ik denk dat ik geen negatieve reactie van ze kan krijgen.

Maar hier mag je altijd spuien hoor, daar zijn wij voor!

Enne, ik ben gelukkig vanaf zondag niet meer ongi. Dus zondag maar meteen weer lekker aan de slag gegaan en gisteren weer

Als we het zo blijven doen dan hoef ik ook niet te testen hahaha! Nouja, niet helemaal waar eigenlijk. Ik vind het ook wel wat waard om te controleren óf ik wel een eisprong heb. Gewoon voor de zekerheid zeg maar. En voor het inzicht in mijn cyclus natuurlijk!

Vanaf vandaag had ik me voor genomen om te gaan testen, dus vanmiddag ga ik daar mee aan de slag.
Even snel, zit op werk. Geen cc hier. Nieuwe nod: 25 juli.
het jammer winter!!! volgende ronde dan maar weer in.. ben ik de volgende zeker?

je hebt gelijk bloempje, ik zeg er gewoon niks meer over! kan ik me niet rot voelen ook. maar als ik de ovulatietest aan mijn man laat zien dan zegt ie altijd wel meteen: ga je mee naar boven? hahaha, dus hij wil wel heel graag en zeker rond die tijd van een positieve test maar voor de rest van de maand is hij er niet zo mee bezig. alleen vroeg hij zondag wel uit zichzelf of we niet eens naar de dokter moeten gaan. hij denkt dat het aan hem ligt.. wel heel lief van hem natuurlijk, maar het is nog een beetje te vroeg om al verder te gaan kijken.

gelukkig had je nu wel een normale menstruatie!! en idd, zo door blijven gaan de hele maand want dan heb je de meeste kans. maar dan ben je wel kei kapot denk ik voordat het 20 juli is hahah.. ik doe volgende maand nog een keer ovulatie testen en dan stop ik daarmee denk ik. weet nu wel wanneer mijn eisprong is. ach we zullen wel zien eerst maar eens mijn volgende nod afwachten..
Ff snel reageren:

Kusje, GEFELCITEERD!!!!!!!!!!!!!!!! Wow!! Leuk joh! Vind het erg leuk dat je dat hier ook even komt vertellen, want we waren wel weer toe aan goed nieuws. X/D

Winterdip, jammer man............ geen cc-tje............ gisteren had ik zoiest van ´Winterdip is zwanger hoor...´ Weet niet hoe ik er bij kom, gewoon ff een gevoel wat er door mij heen ging. Gek he.........
jammer winter, maar jij gaat gewoon voor het zomer kindje

Enne, heb jij dan zo'n korte cyclus? Want met 25 juli ben je opeens maar met 1 week verschil met mij. (wel gezellig trouwens)

Nou Troela, ik schat de kans ook maar klein in dat we het zo volhouden hoor! hahaha! Maar aan de andere kant lijkt me dat wel de beste kans geven en heeft het wel mijn voorkeur. Temnimste, nu. Niet altijd als ik dan sávonds op de bank zit hoor! hahaha! Gisteren avond waren we ook helemaal drijf nat na de actie, het was er eigenlijk de temperatuur niet voor om zo hard te werken!!! We konden meteen door naar de verkoelende douche!

Dreadlok, had je je tekst eerst in "Word" getypt ofzo? Ik deed dat namenlijk ook eens, en toen kreeg ik er ook van die stomme tekentjes bij...
Troela, yep, jij bent de volgende! Hoop het. En je mag je onzekerheden hier spuwen hoor. Kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten, negatief commentaar van anderen. Ik zou ook niet gaan vertellen dat ik ovulatietesten gebruik eerlijk gezegd. Mensen weten dat een kindje welkom is bij ons maar verder niet. Al denk ik wel dat de mensen die heel dicht bij ons staan wel doorhebben dat "eraan gewerkt" wordt. Ik krijg er ook niet zo vaak vragen (meer) over.

Bloempje, ja ik heb een korte cyclus. Dat is dan wel weer een bijkomend voordeel he? Heb je meer kansen! Meestal 24 of 25 dagen. Bijna nooit langer. Dus volgende ronde is alweer relatief snel. Voor een voorjaarskind dan maar. Leuk lijkt me dat, zo tussen april en september ofzo. Je bent wel een bikkel dat je ondanks de warmte nog tot actie bent over gegaan hoor.

Dreadlokje, jammer dat je gevoel het niet bij het juiste eind had :-) Volgende keer beter. Pffff... wordt ook wel een loze uitdrukking zo he? En hoe voel jij je? Misschien was je wel in de war met jezelf toen je gister dat, "Raak-gevoel" had! Zou dat niet mooi zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven