Lensimplantaten.. ervaringen?
dinsdag 22 juli 2008 om 15:56
zondag 30 maart 2014 om 22:52
Rawfoodje, iedereen krijgt grijze staar op latere leeftijd. Bij implantaten heb je een iets verhoogde kans dat je het eerder krijgt. In dat geval halen ze het implantaat en je eigen lens eruit en vervangen ze die voor een kunstmatige, heldere. Desgewenst op sterkte.
Iemand die ik ken kreeg staar toen ze rond de vijftig was en heeft toen een staaroperatie gehad, maar met de lenzen op sterkte. Dat bevalt haar heel goed. Zij had daarvoor gewoon een bril.
Iemand die ik ken kreeg staar toen ze rond de vijftig was en heeft toen een staaroperatie gehad, maar met de lenzen op sterkte. Dat bevalt haar heel goed. Zij had daarvoor gewoon een bril.
woensdag 2 april 2014 om 12:08
Afgelopen maandag is mijn rechteroog geopereerd. Eerste dag ook veel geslapen en dag erna al geen pijn meer! Gisteren controle gehad en zat op - 1 en 0,75 cilinder. Hopelijk trekt het nog wat bij maar ben hier al erg blij mee! Aankomende maandag mijn linkeroog.
Was bij jullie het zicht in het begin ook wat donkerder? Alsof je door een lichte zonnebril keek?
Was bij jullie het zicht in het begin ook wat donkerder? Alsof je door een lichte zonnebril keek?
woensdag 2 april 2014 om 20:10
Mirjamp, in principe wel ja. Het ging bij mij best geleidelijk. Toen had ik er niet heel veel last van omdat ik met lenzen al niet geweldig zag, maar als ik het vergelijk met nu is het best een heel verschil. Je ogen moeten ook gewoon wennen.
Rawfoodje, bij staar gaat het iets anders, de originele lens wordt eruit gehaald en er wordt vervangen voor een lens op sterkte. DIe komt dus achter de pupil in plaats van bijvoorbeeld de artiflex of artisan ervoor. Voor de rest is de procedure eigenlijk hetzelfde, net als het herstel.
Rawfoodje, bij staar gaat het iets anders, de originele lens wordt eruit gehaald en er wordt vervangen voor een lens op sterkte. DIe komt dus achter de pupil in plaats van bijvoorbeeld de artiflex of artisan ervoor. Voor de rest is de procedure eigenlijk hetzelfde, net als het herstel.
woensdag 2 april 2014 om 20:35
Veel mensen hebben goede ervaringen met het oogziekenhuis in Rotterdam. Het nadeel vind ik dat ze opereren onder narcose. Dat is niet echt nodig, van de narcose heb je meer last dan van de operatie zelf. Maar dat is een overweging die je zelf moet maken. Andere goede klinieken waar ik goede dingen over gehoord heb zijn, FYEO in Eersel, of Vision clinics in Utrecht. Ik heb zelf mijn operatie gehad bij Rijnzicht in Oegstgeest. Een wat kleinere kliniek maar met erg fijne oogartsen, optometristen en ook het administratief personeel is goed geïnformeerd, als ze het niet weten overleggen ze het met een arts en krijg je dezelfde dag nog een telefoontje met het antwoord.
woensdag 2 april 2014 om 22:18
Ik had ook met 1 ook wat minde felle kleurwaarneming, is nu helemaal top, nog geen week later en ik zit op 120% zicht! Ik heb overeigens een lens die voor mijn eigen ooglens is gezet, maar achter mijn iris. De Visian heet ie en is onzichtbaar, in tegenstelling tot soms de Artiflex en Artisan, bij bepaald lichtinval is die nog wel eens te zien.
Ik wilde net mn bril afzetten voor t douchen, whahaha ik greep mis! En vanochtend bij t opstaan zocht ik mn bril haha.. Oh nee, hoeft niet!
Ik wilde net mn bril afzetten voor t douchen, whahaha ik greep mis! En vanochtend bij t opstaan zocht ik mn bril haha.. Oh nee, hoeft niet!
maandag 14 april 2014 om 13:33
Hallo allemaal,
Vorige week is ook mijn andere oog geopereerd. In een kleine ruimte kan ik alles prima zien. Maar buiten of in een grote ruimte is het zicht nog niet goed en schakelen heeft wat tijd nodig.
Herkent iemand dit? Kan het zicht na 2 weken nog steeds bijtrekken?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Vorige week is ook mijn andere oog geopereerd. In een kleine ruimte kan ik alles prima zien. Maar buiten of in een grote ruimte is het zicht nog niet goed en schakelen heeft wat tijd nodig.
Herkent iemand dit? Kan het zicht na 2 weken nog steeds bijtrekken?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
zondag 11 mei 2014 om 12:00
Poeh, ik heb dit topic meerdere keren doorgelezen, maar ik zit met iets waar ik niets over kan vinden.
Vier dagen geleden heb ik een lensimplantaat gekregen. Nu lijkt het steeds of er iets in mijn oog "zwemt" en ik zie steeds flikkeringen aan de zijkant. Ver zien gaat nog helemaal niet. Dat is een grote waas. Het gaat om de Lentis Mplus toric en mijn eigen lens in verwijderd. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Vier dagen geleden heb ik een lensimplantaat gekregen. Nu lijkt het steeds of er iets in mijn oog "zwemt" en ik zie steeds flikkeringen aan de zijkant. Ver zien gaat nog helemaal niet. Dat is een grote waas. Het gaat om de Lentis Mplus toric en mijn eigen lens in verwijderd. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
woensdag 11 juni 2014 om 21:06
quote:t.a.dammers schreef op 11 juni 2014 @ 20:11:
Morgenmiddag 12 juni ga ik naar het Oogziekenhuis is Rotterdam voor de lensimplantatie van mijn rechteroog, ben er nu nog redelijk rustig onder, morgen zal ik wel flink zenuwachtig zijnHeel veel succes t.a.dammers ! Laat je horen hoe het is gegaan? Wanneer mag je linkeroog geholpen worden dan? Ging jij nu voor staar of correctie van sterkte ogen?
Morgenmiddag 12 juni ga ik naar het Oogziekenhuis is Rotterdam voor de lensimplantatie van mijn rechteroog, ben er nu nog redelijk rustig onder, morgen zal ik wel flink zenuwachtig zijnHeel veel succes t.a.dammers ! Laat je horen hoe het is gegaan? Wanneer mag je linkeroog geholpen worden dan? Ging jij nu voor staar of correctie van sterkte ogen?