huishoudelijke "blunders"
woensdag 2 april 2014 om 22:17
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.
Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?
Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!
Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?
Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
donderdag 3 april 2014 om 11:31
Net als iemand hierboven heb ik eens het snoer van het tosti ijzer meegebakken, met uiteraard kortsluiting tot gevolg.
En laatst de was aangezet, maar toen ik het na 1,5 uur wassen uit de machine haalde, rook het helemaal niet zo lekker fris als anders (ik moet er namelijk altijd meteen aan ruiken als het gewassen is ) Was ik het wasmiddel vergeten en kon alles dus nog een keer.
Mijn vriend heeft een keer het beddegoed gewassen en het rode overtrek bij het witte hoeslaken gedaan. Daarna hadden we dus een rood overtrek met een roze hoeslaken, stond ook leuk
En laatst de was aangezet, maar toen ik het na 1,5 uur wassen uit de machine haalde, rook het helemaal niet zo lekker fris als anders (ik moet er namelijk altijd meteen aan ruiken als het gewassen is ) Was ik het wasmiddel vergeten en kon alles dus nog een keer.
Mijn vriend heeft een keer het beddegoed gewassen en het rode overtrek bij het witte hoeslaken gedaan. Daarna hadden we dus een rood overtrek met een roze hoeslaken, stond ook leuk
donderdag 3 april 2014 om 11:32
quote:sassafras schreef op 03 april 2014 @ 11:11:
De gootsteen zit verstopt. Nu wil ik graag geemancipeerd zijn, dus dst klusje ging ik wel even zelf doen. Emmer eronder, zwaanshals los draaien en de spoelbak liep leeg. Prut uit de zwaanshals halen en even omspoelen.
Oh jé, de emmer is bijna vol. Even legen dus in, jawel, de spoelbak-zonder-zwaanshals..... Alle derrie in mijn keukenkastjeSorry, maar
De gootsteen zit verstopt. Nu wil ik graag geemancipeerd zijn, dus dst klusje ging ik wel even zelf doen. Emmer eronder, zwaanshals los draaien en de spoelbak liep leeg. Prut uit de zwaanshals halen en even omspoelen.
Oh jé, de emmer is bijna vol. Even legen dus in, jawel, de spoelbak-zonder-zwaanshals..... Alle derrie in mijn keukenkastjeSorry, maar
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
donderdag 3 april 2014 om 11:33
donderdag 3 april 2014 om 11:37
donderdag 3 april 2014 om 11:39
Ik kwam uit mijn werk, en was moe. Ik wou een glas wijn nemen, en doe er uit gewoonte completa in, wat ik in mijn koffie drink. Ik was er totaal niet bij met mijn hoofd. En het was zelfs mijn eerste glas wijn.
Ik wou een flesje maken voor mijn baby, en pak de koffiepot ipv babymelkpoeder. Het was nog vroeg....
Pizza op de magnetronstand warmen.
Satijnen jurkje strijken. Jurkje totaal weggesmolten.
Ik wou een flesje maken voor mijn baby, en pak de koffiepot ipv babymelkpoeder. Het was nog vroeg....
Pizza op de magnetronstand warmen.
Satijnen jurkje strijken. Jurkje totaal weggesmolten.

donderdag 3 april 2014 om 11:42
quote:duet schreef op donderdag 03 april 2014 11:37 En je moet nooit je grote plastic vlaai-bewaardoos in de oven bewaren omdat hij te groot is voor het keukenkastje.
Na het opwarmen van de oven dacht ik: wat is dat toch voor gek plastic bord in de oven? Grote doos was inmiddels gesmolten tot formaatje ontbijtbord. Oh ja zoiets heb ik gehad met de flessensterilisator voor de baby. Bewaarde ik ook in de oven vanwege ruimte gebrek. Oven aan, sterilisator met alle flessen erin gesmolten.... Gelukkig is de prenatal hier om de hoek.....
Na het opwarmen van de oven dacht ik: wat is dat toch voor gek plastic bord in de oven? Grote doos was inmiddels gesmolten tot formaatje ontbijtbord. Oh ja zoiets heb ik gehad met de flessensterilisator voor de baby. Bewaarde ik ook in de oven vanwege ruimte gebrek. Oven aan, sterilisator met alle flessen erin gesmolten.... Gelukkig is de prenatal hier om de hoek.....
donderdag 3 april 2014 om 11:48
donderdag 3 april 2014 om 11:50
Toen we net samenwoonden en mijn vriend nog nooit gekookt had, dacht hij lief te zijn door vast het eten klaar te maken, toen hij een keer eerder thuis was dan ik. Een pakje babi pangang, waar achterop precies staat wat je moet doen, kan tenslotte zelfs bij een beginnend koker niet echt mis gaan. Toch? Hij heeft de sausmix als marinade gebruikt en probeerde van de marinade saus te maken
donderdag 3 april 2014 om 11:50
Flesjes en spenen uitkoken in een grote pan met water.....ik zat eindelijk eens rustig te vivaforummen (dochter sliep eindelijk eens langer dan een halfuurtje) toen ik wat verdachts rook; pan drooggekookt en zwarte prut op de bodem. Alles zo weg kunnen flikkeren. Duur foutje ook.
Poep, wie heeft jou gescheten?

donderdag 3 april 2014 om 11:51
quote:sassafras schreef op 03 april 2014 @ 11:11:
Oh jé, de emmer is bijna vol. Even legen dus in, jawel, de spoelbak-zonder-zwaanshals..... Alle derrie in mijn keukenkastje
Ik lach wel, maar het zou heel goed een blunder van mij kunnen zijn, hahahaha.
Oh jé, de emmer is bijna vol. Even legen dus in, jawel, de spoelbak-zonder-zwaanshals..... Alle derrie in mijn keukenkastje
Ik lach wel, maar het zou heel goed een blunder van mij kunnen zijn, hahahaha.

donderdag 3 april 2014 om 11:53
Mijn grootste blunder (naast de eigenlijk wel standaard was-blunders) is wel de ovenhandschoenen in de oven leggen en een paar dagen later de oven op voorverwarmen zetten..............met de ovenhandschoenen er nog in. Jemig, wat een fik was dat!! Moest echt blussen om het uit te krijgen.
En vraag me niet waarom ik die ovenhandschoenen erin had gelegd, dat weet ik echt niet meer. Maar overkomt me nooit meer.
En vraag me niet waarom ik die ovenhandschoenen erin had gelegd, dat weet ik echt niet meer. Maar overkomt me nooit meer.

donderdag 3 april 2014 om 11:55
Wat mij regelmatig overkomt is de oven voorverwarmen, als ie voorverwarmd is het eten erin en dan.........kan ik vaak heel lang wachten tot het klaar is want ik vergeet de oven vervolgens aan te zetten.
Of ik denk dat ik zonder ovenhandschoenen het er wel ff in kan schuiven en kom met mn arm tegen de rand aan. Au. Dat is me al zoooo vaak gebeurd en ik leer er niet van.
Of ik denk dat ik zonder ovenhandschoenen het er wel ff in kan schuiven en kom met mn arm tegen de rand aan. Au. Dat is me al zoooo vaak gebeurd en ik leer er niet van.

donderdag 3 april 2014 om 12:07
Wat een hilarisch topic! Im not alone! WOOHOO
Door het lezen kom ik op steeds meer dingen...
Hier mijn eerste lijst.
De keuken bij mijn vriendin schoonmaken met bleek en ammoniac – geen succes!
De friteuse schoon willen maken en op het slimme idee komen om het vet op te warmen en dan leeg te gooien in glazen potten. Potten braken meteen en heeeeeeeele keuken onder het frituurvet!
Stokbrood in de magnetron is ook vaak genoeg gebeurd.
Mijn mooie coole lievelingskleur blauwe niet meer te krijgen mp3 meegewassen.
Man heeft paspoort een keer meegewassen – moest opnieuw aangevraagd worden bij de britse ambassade in Parijs. Kleine foutjes met een grote impact.
Ook heeft man eens de lamp in de badkamer willen verwisselen en de stoppen vlogen er elke keer uit. Maar hoe heb je het dan gedaan schat? Een gaatje een bruine draad, andere een geel Groene, blauwe gewoon laten hangen… Ja dat werkt zo niet!! In zijn land van herkomst hebben de draadjes een hele andere kleur, wist hij veel!
Koken voor vrienden, heerlijke cannelloni met spinazie en gehakt enz… Dan serveren en er achter komen dat de zak spinazie NIET gewassen was…
De openhaard aan willen steken door wat brandgel er in te spuiten – vlam kwam in de fles en ontplofte. Overal vuur!
Door het lezen kom ik op steeds meer dingen...
Hier mijn eerste lijst.
De keuken bij mijn vriendin schoonmaken met bleek en ammoniac – geen succes!
De friteuse schoon willen maken en op het slimme idee komen om het vet op te warmen en dan leeg te gooien in glazen potten. Potten braken meteen en heeeeeeeele keuken onder het frituurvet!
Stokbrood in de magnetron is ook vaak genoeg gebeurd.
Mijn mooie coole lievelingskleur blauwe niet meer te krijgen mp3 meegewassen.
Man heeft paspoort een keer meegewassen – moest opnieuw aangevraagd worden bij de britse ambassade in Parijs. Kleine foutjes met een grote impact.
Ook heeft man eens de lamp in de badkamer willen verwisselen en de stoppen vlogen er elke keer uit. Maar hoe heb je het dan gedaan schat? Een gaatje een bruine draad, andere een geel Groene, blauwe gewoon laten hangen… Ja dat werkt zo niet!! In zijn land van herkomst hebben de draadjes een hele andere kleur, wist hij veel!
Koken voor vrienden, heerlijke cannelloni met spinazie en gehakt enz… Dan serveren en er achter komen dat de zak spinazie NIET gewassen was…
De openhaard aan willen steken door wat brandgel er in te spuiten – vlam kwam in de fles en ontplofte. Overal vuur!
donderdag 3 april 2014 om 12:08
Ik ben al niet zo'n keukenprinses maar een lasagne in de oven doen zou moeten lukken. Paar minuten later stond de keuken blauw en ik vroeg me al af hoe dat kon. Ik had me nog wel bedacht dat dat misschien met de lasagne te maken kon hebben en loop naar de oven. Bleek dat in al mijn onoplettendheid ik per ongeluk de punt van het gordijn ook in de oven gestopt had. Dat was een goedkoop plastic geval wat dus niet meer voor het raam hing maar tegen de ovendeur aan gesmolten zat. Nooit meer gordijnen voor het raam gehangen.

donderdag 3 april 2014 om 12:22
quote:ikzegniks schreef op 02 april 2014 @ 22:24:
Aardappels opgezet
Na 15 min kijken hoe t ervoor staat. Had ik de verkeerde pit aangezet, waar dus niets op stond. Tja.
Doe ik ook wel eens... dan staat er een pit met een lege pan aan op hoog vuur ..
Tijdje geleden wilde ik een kattenbak naar boven verplaatsen.
Hield hem vast aan het hengsel... toen ik bijna boven was pleurde die hele bak naar beneden
Hetzelfde met de stofzuiger... ook wel is gedacht dat dat ding stuk was. Bedacht me na een halfuur klieren pas dat die zak ook wel eens vol kon zijn ...
Aardappels opgezet
Na 15 min kijken hoe t ervoor staat. Had ik de verkeerde pit aangezet, waar dus niets op stond. Tja.
Doe ik ook wel eens... dan staat er een pit met een lege pan aan op hoog vuur ..
Tijdje geleden wilde ik een kattenbak naar boven verplaatsen.
Hield hem vast aan het hengsel... toen ik bijna boven was pleurde die hele bak naar beneden
Hetzelfde met de stofzuiger... ook wel is gedacht dat dat ding stuk was. Bedacht me na een halfuur klieren pas dat die zak ook wel eens vol kon zijn ...
donderdag 3 april 2014 om 12:35
Ik had bij het aanrecht een dispenser hangen met daarin afwasmiddel en handzeep.
Toen de nieuwe keuken geplaatst werd haalde ik die dispenser van de muur, de flessen maakte ik even leeg, ik zou hem wel even schoonmaken.
Na 3 keer spoelen kwam ik op het geweldige idee het hele zooitje in de vaatwasser te doen.
Ik geloof dat de vaatwasser wel 4 keer heeft moeten draaien voor al het sop echt weg was...
Om daarna tot de ontdekking te komen dat de flessen uit de dispenser vervormd waren door de hitte in de vaatwasser en never nooit niet meer in de dispenser pasten....
Dat ding is superschoon de vuilnisbak in gegaan... dat dan weer wel.
Toen de nieuwe keuken geplaatst werd haalde ik die dispenser van de muur, de flessen maakte ik even leeg, ik zou hem wel even schoonmaken.
Na 3 keer spoelen kwam ik op het geweldige idee het hele zooitje in de vaatwasser te doen.
Ik geloof dat de vaatwasser wel 4 keer heeft moeten draaien voor al het sop echt weg was...
Om daarna tot de ontdekking te komen dat de flessen uit de dispenser vervormd waren door de hitte in de vaatwasser en never nooit niet meer in de dispenser pasten....
Dat ding is superschoon de vuilnisbak in gegaan... dat dan weer wel.
donderdag 3 april 2014 om 12:40
donderdag 3 april 2014 om 12:42
Ik kan absoluut noet bakken raden, standaard gaat dan het brandalarm af (zo'n 2x per week)
Sta gemiddeld 1x per week buiten zonder sleutels.
Maar de ergste heeft mijn man begaan:
Toen onze oudste pas geboren was, hadden we op ons nachtkastje de flessenwarmer staan, met fles en poeder er naast. Echter ook de babyfoon. Toen zoon lief zich aanmeldde voor zijn flesje had manlief niet de fles, maar de (geleende) babyfoon in de flessenwarmer gezet.
Sta gemiddeld 1x per week buiten zonder sleutels.
Maar de ergste heeft mijn man begaan:
Toen onze oudste pas geboren was, hadden we op ons nachtkastje de flessenwarmer staan, met fles en poeder er naast. Echter ook de babyfoon. Toen zoon lief zich aanmeldde voor zijn flesje had manlief niet de fles, maar de (geleende) babyfoon in de flessenwarmer gezet.
donderdag 3 april 2014 om 12:44
Nog een verhaal van een vriendin van mij, ze ging op vakantie en haar 17jarige zoon zou voor het eerst alleen thuis blijven
De 2e dag belde ze hem op. Hij had de was gedaan (mijn vriendin had nog een oude wasmachine waarbij je de was na het wassen handmatig op centrifugeren moest zetten
De zoon had dat niet gedaan, en zei tegen zijn moeder: Zeg die was drupt al een hele dag vanuit het trapgat zo de gang in
Vervolgens had hij het vreemde idee gekregen om de vriezer eens op te ruimen.
Hij melde dit trots aan zijn moeder en zei dat de vriezer nu wel leeg was, want al dat vlees, vleeswaren en brood uit de vriezer had hij weggegooid, dat was allemaal over de datum..
De 2e dag belde ze hem op. Hij had de was gedaan (mijn vriendin had nog een oude wasmachine waarbij je de was na het wassen handmatig op centrifugeren moest zetten
De zoon had dat niet gedaan, en zei tegen zijn moeder: Zeg die was drupt al een hele dag vanuit het trapgat zo de gang in
Vervolgens had hij het vreemde idee gekregen om de vriezer eens op te ruimen.
Hij melde dit trots aan zijn moeder en zei dat de vriezer nu wel leeg was, want al dat vlees, vleeswaren en brood uit de vriezer had hij weggegooid, dat was allemaal over de datum..