huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.

Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?

Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!

You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Ja, het was vreselijk. Ik moest huilen "nou, neem die wasmachine maar weer mee hoor" en die mannen verbouwereerd weer weg.

Mijn moeder (die van de reservesleutels) was net die ochtend op vakantie gegaan.

Het grappige vind ik wel dat heel veel mensen vroegen "had je je mobiel niet dan?". Nou zit ik best vergroeid aan mijn mobiel, maar die neem ik niet mee als ik even de gang op stap.

Sorry, het hele trauma komt weer boven
quote:Helixia schreef op 02 april 2014 @ 23:59:

OMG, ik ga morgenochtend gelijk kijken of het rek in mijn vaatwasser versteld kan worden....+1
Bij een duur vleesgerecht stond in het recept dat er 4 teentjes knoflook bij moesten. Wist ik veel wat teentjes waren en had er dus 4 grote bollen knoflook bij gedaan. Dat was iets te veel van het goede.
Toen ik het gasfornuis schoonmaakte, nadat mijn vriend gekookt had, stond de kleinste pit nog aan. Op z'n zachtste stand. En dat zie je bijna niet. Dus ik dacht even de pitten te verwijderen om er goed te kunnen poetsen... AU! Al mijn vingers verbrand en ik heb een paar weken met een ronde zwart/rode afdruk rondgelopen. Nu kan ik er om lachen, maar toen...
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Man kan niet wassen, flikkert alles bij elkaar dus ik na weeeer een ruzie er over heel demonstratief de was doen en laten zien hoe het wel moet. Die middag trek ik de was uit de droger: zijn cadeau gekregen kasjmieren spencer van een heul duur merk uit de droger. Gereduceerd naar maatje baby.

Het ijzeren rek van de combi-oven er in laten staan als je de magnetron aanzet.. Ehmmm ja dan springen de vonken van de magnetron af..

Chocoladesaus opwarmen in de magnetron, iets te lang.. Het kookt over en dan de hele magnetron moeten uitbikken..
Mijn blunders vallen wel mee. Hoewel ik iedereen sterk afraad om je fornuis schoon te maken... vlak nadat je het gebruikt hebt. Resultaat: een smeulend vaatdoekje en verbrande vingers.

Ik ben meer tijd kwijt aan het herstellen van andermans blunders. Een tijd geleden werd ik middenin de nacht wakker van het brandalarm. Ik denk: "Oh, het brandalarm." Draai me vervolgens om en probeer verder te slapen. Brandalarm loeit door. Ik denk: "Kloteherrie." Nog steeds houdt het alarm niet vanzelf op, dus ik hijs mezelf mijn nest uit om poolshoogte te nemen.

Het beeld: hele keuken staat blauw van de rook en op het fornuis staat een pan waarin iets letterlijk in de fik staat. Het was ook nog mijn pan, zo bleek later, toen mijn huisgenoten ook maar eens kwamen kijken. Tegen die tijd had ik natuurlijk het raam al opengezet, het fornuis uitgedraaid, de pan onder de kraan gehouden en geconcludeerd dat de inhoud vermoedelijk ooit pasta was geweest. Commentaar van huisgenoot A: "O ja, ik was pasta aan het koken, maar toen ben ik naar boven gegaan en volgens mij ben ik in slaap gevallen..."

Leuk. Die lucht alleen al... Pas na drie dagen was ie eindelijk weg.
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Die bakjes waarin je Chinees eten krijgt, kunnen ook niet altijd in de magnetron. Heerlijke maaltijd, gesmolten plastic met bami.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
quote:Lebowski schreef op 03 april 2014 @ 10:04:

(..)

Sorry Lebowski, dat ik je trauma weer naar boven haal.. Wat kun je je soms onmachtig voelen he, als zoiets gebeurt!

Ik heb nog wel meer hoor, komen vanzelf bovendrijven
Tosti's maken in het tosti ijzer, ging wel vaker moeilijk, want ik wilde nog weleens experimenteren met extra ingrediënten, waardoor het een dikke sandwich werd. Maar deze keer moest ik hem wel heel hard dicht forceren.

Toen viel alle stroom uit, en bleek ik een stuk van de stekker meegebakken te hebben...
Met in de broodrooster. Stoppen door
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Zelf bouillon trekken. Ik wilde hem zeven na úren trekken (oh, wat rook het heerlijk) en was wat afgeleid door mijn dochter, die een heel verhaal stond te vertellen. Ik zet de zeef in de spoelbak en kieper zo de gezeefde bouillon het afvoerputje in en houd een zeef met botresten over.
Ik ging een surprise maken voor m'n vader met Sinterklaas. Hij houdt wel van een wijntje dus ik ging een wijnfles van kaarsvet maken. Ik een lege wijnfles halen en kaarsen smelten. Nu had ik bedacht dat ik het overgieten van het kaarsvet in de fles het beste boven de gootsteen kon doen. Want alles wat ernaast valt is toch vloeibaar dus dan spoelt dat lekker makkelijk weg..

Het was wel een surprise voor hem dat hij de afvoer kon ontstoppen omdat er allemaal kaarsvet in gestold was..
quote:despie schreef op 02 april 2014 @ 22:39:

Ik dacht eens bij het schoonmaken van de badkamer: kom, laat ik het douchegordijn in de wasmachine stoppen, wordt dat ook weer lekker fris en ontsmet (studentenhuis...).

Ik weet nog steeds niet wat ik dacht, toen ik het goedkope plastic douchegordijn van de xenos op 90 graden ging wassen. Bij het openen van het deurtje was ons douchegordijn verdwenen en had het plaatsgemaakt voor honderden witte plastic sliertjes.

Vond ze weken later nog tussen het wasgoed ben nog steeds wel erg benieuwd of je plastic douchegordijnen überhaupt in de wasmachine kunt wassen. En zo ja, op hoeveel graden maximaal.

Iemand die zin heeft in een experimentje? Dat kan prima hoor, doe het altijd op maximaal 40
Ikzelf heb nooit van dit soort dingen. Een kennis echter..... We waren daar en kregen trek. Nou dan lekker de frituur aan toch? altijd lekker na een borrel (of twee, drie...) Kennis in kwestie frituurt niet heel vaak en volgens hem was het vet niet vaak gebruikt, stond koel dus kon nog best. Frituur aangezet en na een paar minuten begon het te ruiken. Bleken er nog 4! hamburgers in te zitten Jak

Mijn vriend klaagde al een paar dagen over vieze dooie muizen lucht. Alles nagekeken, droger, onder en in kasten, onder ijskast. niets. Bij het willen ontdooien van iets kwam hij er achter dat hij een week ervoor kip had willen ontdooien. De magnetron heeft nog héél lang vies geroken.
quote:anky schreef op 03 april 2014 @ 10:46:

Zelf bouillon trekken. Ik wilde hem zeven na úren trekken (oh, wat rook het heerlijk) en was wat afgeleid door mijn dochter, die een heel verhaal stond te vertellen. Ik zet de zeef in de spoelbak en kieper zo de gezeefde bouillon het afvoerputje in en houd een zeef met botresten over.Ai wat zonde!
De gootsteen zit verstopt. Nu wil ik graag geemancipeerd zijn, dus dst klusje ging ik wel even zelf doen. Emmer eronder, zwaanshals los draaien en de spoelbak liep leeg. Prut uit de zwaanshals halen en even omspoelen.

Oh jé, de emmer is bijna vol. Even legen dus in, jawel, de spoelbak-zonder-zwaanshals..... Alle derrie in mijn keukenkastje
Ik heb ook maandenlang gestofzuigd met de stang in elkaar geschoven. Het was de stofzuiger van vriend en ik wist niet dat je die uit kon schuiven. Pas toen ik zei dat we beter een andere stofzuiger konden kopen omdat deze zo'n korte stang had, zij hij dat je die gewoon uit kon schuiven.

We hebben ook een keer de trap geverfd en toen zat er op best veel kleding en doekjes verf. Het duurde lang om dat met terpentine er weer uit te krijgen dus vriend dacht om het in de wasmachine te doen. Doet hij er extra terpentine bij. De was heeft weken naar terpentine geroken.
Ok hier is mijn blunder!

Jaren terug had mijn moeder alvast de aardappelen geschild en de bloemkool netjes in roosjes geschilt voor mn man en mij, ik moest optijd bij een afspraak zijn dus hup aardappels aan gezet en de bloemkool ( op laag vuur) en sprong snel onder de douche.

Toen ik klaar was (max 5min) ff afspoelen daht ik wat ruik ik toch, paniek naar beneden was de bloemkool aan gefikt in de pan..

Mn moeder had er geen water in gedaan omdat die dan sterk van smaak word zei ze.. ( kwam later achter dat op een briefje stond met uitroep teken water bij bloemkool in doen)..

Huis stond blauw, verfikte bloemkool en domme actie om bij koken weg tegaan gebeurt mij sindsdien nooit weer
quote:sassafras schreef op 03 april 2014 @ 11:11:

De gootsteen zit verstopt. Nu wil ik graag geemancipeerd zijn, dus dst klusje ging ik wel even zelf doen. Emmer eronder, zwaanshals los draaien en de spoelbak liep leeg. Prut uit de zwaanshals halen en even omspoelen.

Oh jé, de emmer is bijna vol. Even legen dus in, jawel, de spoelbak-zonder-zwaanshals..... Alle derrie in mijn keukenkastje

Hier ook wel een paar herkenbare

- brood in de oven doen en die nooit aanzetten (duurt lang!!)

- Ik was af, Ex droogt af. Ex heeft geen zin om vaat in de kast te zetten en zet het op het aanrecht. Ik grijp iedere keer blind achter me om te voelen of er nog vaat is en zo gebeurde het dus dat de vaat zo'n drie keer gewassen is. Totdat een van ons zo helder was om te bedenken dat die pan al vaker voorbij was gekomen.

- Woonde net samen en had nog geen benul van gewicht en hoe dat er dan uitzag. Zo gebeurde het dat ik driekwart kilo gehakt door de macaroni deed ipv 200 gram.
Oh zie, daar komen alweer meer blunders naar boven..

3 jaar terug woonden wij nog in klein dorpje, omringd door boerderijen. was buiten hangen terwijl er net overal gegierd (is dat een woord?) wordt is geen goed idee. überhaupt je ramen opendoen om te luchten werkt eerder averechts. de was moest nog drie keer in de machine om de strontlucht eruit te krijgen!
Dickens I you!!!!

Zonder jou en dit topic was ik er nooit achtergekomen dat mijn rekje in de vaatwasser hoger kon!!!!!

Jippie mijn borden passen!
Hahaha ik lach me kapot om alle blunders, echt een heel leuk topic! Ik heb ook weleens een blauwe aankleedkussen-hoes bij de witte babykleertjes gedaan.. Gelukkig was alles mooi egaal lichtblauw, dus het kon prima nog gedragen worden.

Ik heb zeker weten nog wel veeeeeel meer blunders. Zodra ze me te binnen schieten zal ik ze posten!
Komt wel goed, schatje!
Ik ging zelf mayonaise maken die ik zou meenemen naar een kreeftenetentje bij vrienden.

De eerste versie in een maatbeker met staafmixer mislukte en ondertussen begon de tijd te dringen.

Bij de tweede versie haalde ik op een nogal onhandige manier de staafmixer uit de maatbeker en toen zwiepte en spetterde de mayonaise door mijn hele keuken heen. Zelf zat ik ook onder.

Snel snel met een doekje mezelf en de keukenkastjes een beetje lopen afvegen maar niet echt goed genoeg.

Later bleek dat mijn prachtige RVS koelkast ook onder de spetters zat en het zuur van de mayo was inmiddels al flink ingetrokken.

Die koelkast is nooit meer echt mooi geworden. Ik heb hem nog wel want wegdoen is ook zonde....maar het is wel duidelijk: mooie spullen zijn niet aan mij besteed.
quote:Lebowski schreef op 03 april 2014 @ 10:04:

Ja, het was vreselijk. Ik moest huilen "nou, neem die wasmachine maar weer mee hoor" en die mannen verbouwereerd weer weg.

Mijn moeder (die van de reservesleutels) was net die ochtend op vakantie gegaan.

Het grappige vind ik wel dat heel veel mensen vroegen "had je je mobiel niet dan?". Nou zit ik best vergroeid aan mijn mobiel, maar die neem ik niet mee als ik even de gang op stap.

You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Oh die bouillon wat erg....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven