Heel angstig dat mij kinderen hiv oplopen!!
zondag 6 april 2014 om 23:12
Beste lezers,
ik ben zo bang en angstig dat mijn kinderen hiv oplopen van buiten, ik loop al bij een psychiater en ga binnenkort met groepstherapie beginnen.ik denk elke keer/ bijna elke dag dat mij kinderen hiv hebben opgelopen, als mij kinderen vallen buiten moet ik die hele plek controleren, ben als de dood dat ze op glas/ naald/ bloed vallen en zo besmet raken. Laatst was ik buiten in de stad had mij jongste dochtertje van 4 mnd in een draagzak tegen mij buik aan, er liep een man langs mij, en mij gedachten zeggen nu elke keer dat hij mij dochtertje heeft geprikt in haar been. Ik wordt echt helemaal gek en krijg het maar niet uit mij hoofd!! En nog veel meer angsten waar ik elke dag mee bezig ben, en ook probeer er niet aan te denken maar helaas lukt het mij nog niet.
Ga morgen door met schrijven, en mij angsten met jullie te delen.
ik ben zo bang en angstig dat mijn kinderen hiv oplopen van buiten, ik loop al bij een psychiater en ga binnenkort met groepstherapie beginnen.ik denk elke keer/ bijna elke dag dat mij kinderen hiv hebben opgelopen, als mij kinderen vallen buiten moet ik die hele plek controleren, ben als de dood dat ze op glas/ naald/ bloed vallen en zo besmet raken. Laatst was ik buiten in de stad had mij jongste dochtertje van 4 mnd in een draagzak tegen mij buik aan, er liep een man langs mij, en mij gedachten zeggen nu elke keer dat hij mij dochtertje heeft geprikt in haar been. Ik wordt echt helemaal gek en krijg het maar niet uit mij hoofd!! En nog veel meer angsten waar ik elke dag mee bezig ben, en ook probeer er niet aan te denken maar helaas lukt het mij nog niet.
Ga morgen door met schrijven, en mij angsten met jullie te delen.
zondag 6 april 2014 om 23:24
Ik heb op een gekke avond eens met een vriend van me gezoend, die was homo en had ook aids. Nou ik kan je vertellen dat ik nog steeds geen aids heb hoor! Had een keer een docu gezien op Net 5 en daar gingen ze helemaal erover vertellen enzo. Gaat echt niet zo snel als je denkt hoor!
En goed dat je bij de psych loopt idd! Heel moedige stap...
X lies
En goed dat je bij de psych loopt idd! Heel moedige stap...
X lies
zondag 6 april 2014 om 23:24
Akelig meid, je moet een zwaar leven hebben. Ik hoop dat het je gaat lukken het los te laten. Het zijn maar gedachten.
Een mens lijdt dikwijls 't meest
Door 't lijden dat hij vreest
Doch dat nooit op komt dagen.
Zo heeft hij meer te dragen
Dan God te dragen geeft.
Het leed dat is, drukt niet zo zwaar
Als vrees voor allerlei gevaar.
Doch komt het eens in huis,
Dan helpt God altijd weer
En geeft Hij kracht naar kruis.
Een mens lijdt dikwijls 't meest
Door 't lijden dat hij vreest
Doch dat nooit op komt dagen.
Zo heeft hij meer te dragen
Dan God te dragen geeft.
Het leed dat is, drukt niet zo zwaar
Als vrees voor allerlei gevaar.
Doch komt het eens in huis,
Dan helpt God altijd weer
En geeft Hij kracht naar kruis.
zondag 6 april 2014 om 23:58
zondag 6 april 2014 om 23:58
maandag 7 april 2014 om 00:00
quote:Sense-1970 schreef op 06 april 2014 @ 23:58:
I p v. Hier meer te gaan schrijven doet TO er verstandig aan om heel snel een afspraak te maken met de psych..Ze schrijft toch duidelijk dat dit al gebeurd is?quote:depri32 schreef op 06 april 2014 @ 23:12:
ik loop al bij een psychiater en ga binnenkort met groepstherapie beginnen.
I p v. Hier meer te gaan schrijven doet TO er verstandig aan om heel snel een afspraak te maken met de psych..Ze schrijft toch duidelijk dat dit al gebeurd is?quote:depri32 schreef op 06 april 2014 @ 23:12:
ik loop al bij een psychiater en ga binnenkort met groepstherapie beginnen.
Had ik maar een motto.
maandag 7 april 2014 om 00:03
quote:Purpie schreef op 07 april 2014 @ 00:00:
[...]
Ze schrijft toch duidelijk dat dit al gebeurd is?
[...]
Gezien haar post zet dat nog niet echt zoden aan de dijk.. Dus de frequentie aanpassen of een peut zoeken die wel tot haar door weet te dringen lijkt mij zinvoller dan ongegronde angsten bevestigd zien te krijgen op het internet..
[...]
Ze schrijft toch duidelijk dat dit al gebeurd is?
[...]
Gezien haar post zet dat nog niet echt zoden aan de dijk.. Dus de frequentie aanpassen of een peut zoeken die wel tot haar door weet te dringen lijkt mij zinvoller dan ongegronde angsten bevestigd zien te krijgen op het internet..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
maandag 7 april 2014 om 00:10
Trouwens, het feit dat TO dit topic op de peiler gezondheid plaatst, geeft aan dat zij het probleem met name ziet in het gevaar dat de kinderen HIV op zouden kunnen lopen.. Dan dat ze daadwerkelijk erkent zelf het probleem te zijn.. Anders stond het wel onder psyche
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
maandag 7 april 2014 om 00:31
Waarom bang voor HIV/aids? Zeker hier in Nederland is kans op besmetting minimaal. Of woon je in een arm land in Afrika? Zelfs dan is de kans klein hoor!
Hiv/aids is niets engs, een chronische ziekte waar men veel te apatisch over doet. Met medicijnen kun je hier oud mee worden. Kinderen krijgen kan ook, met goede begeleiding is de kans op een gezond kind 98%. Heb een tijd in Afrika gewerkt. Met hiv/aids patientjes. En nee ik heb de ziekte niet. Hoop dat de therapie werkt voor je!
Hiv/aids is niets engs, een chronische ziekte waar men veel te apatisch over doet. Met medicijnen kun je hier oud mee worden. Kinderen krijgen kan ook, met goede begeleiding is de kans op een gezond kind 98%. Heb een tijd in Afrika gewerkt. Met hiv/aids patientjes. En nee ik heb de ziekte niet. Hoop dat de therapie werkt voor je!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
maandag 7 april 2014 om 00:58
quote:sarosie schreef op 07 april 2014 @ 00:31:
Waarom bang voor HIV/aids? Zeker hier in Nederland is kans op besmetting minimaal. Of woon je in een arm land in Afrika? Zelfs dan is de kans klein hoor!
Hoe groot de kans is maakt eigenlijk niet zoveel uit volgens mij, je krijgt het sowieso niet zomaar van een stuk glas op de grond, een vieze wc-bril of een man die langsloopt.
Ik ga er eigenlijk van uit dat TO dat zelf ook wel weet, maar dat de angst blijft.
De enige die hier mee kan helpen is een psychiater, gelukkig heeft TO al hulp gezocht.
Kijk even aan hoe het loopt met de therapie TO, en mocht je het gevoel hebben dat het niet aanslaat, of niet (voldoende) helpt, laat dit dan vooral weten aan de psychiater zodat de therapie eventueel aangepast kan worden.
Hoe groot de kans is maakt eigenlijk niet zoveel uit volgens mij, je krijgt het sowieso niet zomaar van een stuk glas op de grond, een vieze wc-bril of een man die langsloopt.
Ik ga er eigenlijk van uit dat TO dat zelf ook wel weet, maar dat de angst blijft.
De enige die hier mee kan helpen is een psychiater, gelukkig heeft TO al hulp gezocht.
Kijk even aan hoe het loopt met de therapie TO, en mocht je het gevoel hebben dat het niet aanslaat, of niet (voldoende) helpt, laat dit dan vooral weten aan de psychiater zodat de therapie eventueel aangepast kan worden.