Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Morris staat denk ik ook aan kop. We waren alleen wel veel sneller uit de meisjesnaam. Over Merle eigenlijk geen enkele twijfel.
Ook zeker Morris! Liam neigt voor mij ook erg naar tokkie en te Engels op een verkeerde manier (want ik vind Jack bijv wel leuk). Moeilijk uit te leggen..
Morris! Leuk!
Ik denk dat jullie ons dat laatste zetje hebben gegeven om inderdaad voor Morris te gaan. Pff wat was het jongenslijstje lang... Meisjes hadden we uiteindelijk 5 namen: elin, danni, Danee, Merle en lauren. Maar eigenlijk waren we het hier wel al snel over eens dat Merle op 1 stond. Nog 7 weken te gaan, hopelijk zonder al te veel getwijfel nog :-)
Absoluut Morris. Liam heeft een hoog tokkiegehalte, pfaffnaam ook.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 13 april 2014 @ 13:37:

Absoluut Morris. Liam heeft een hoog tokkiegehalte, pfaffnaam ook.+1
Ben nog niet in verwachting, maar denk stiekem al wel aan een jongensnaam. Wat vinden jullie van de volgende namen

Barend

Hugo

Maarten

Pieter

Floris
Morris is idd leuker!

Julia, uit jouw lijstje vind ik Maarten en Pieter wel leuk!
En wat vinden jullie van Yent of Jent?
Maarten enFloris zijn wel leuk!
alles behalve Barend.
Hugo vind ik heel leuk!
quote:juliaatje.82 schreef op zondag 13 april 2014 19:58 Ben nog niet in verwachting, maar denk stiekem al wel aan een jongensnaam. Wat vinden jullie van de volgende namen

Barend

Hugo

Maarten

Pieter

Floris

Barend en Pieter; Nee

Hugo, Floris en Maarten zijn leuker, in die volgorde. Julius en Ruben zouden ook wel in he rijtje passen
Geniet van elke dag!
quote:theepoes schreef op zondag 13 april 2014 20:10 En wat vinden jullie van Yent of Jent?

Voor een jongen? Nee..

Of Jens, of Brent
Geniet van elke dag!
hugo en maarten vind ik leuk, wat vind je van maikel?
Morris!!

Floris en Hugo vind ik de leukste.
quote:juliaatje.82 schreef op 13 april 2014 @ 19:58:

Ben nog niet in verwachting, maar denk stiekem al wel aan een jongensnaam. Wat vinden jullie van de volgende namen

Barend

Hugo

Maarten

Pieter

Floris

Bij Barend zie ik een stoffige oude man met lange grijze baard voor me. Berend vind ik dan leuker.

Maarten erg jaren 70/80. Overige namen wel prima, Pieter het leukst.
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:juliaatje.82 schreef op 13 april 2014 @ 19:58:

Barend

Hugo

Maarten

Pieter

FlorisAllemaal heel leuk, maar liever Berend dan Barend. Overigens rare naam als ik die naam zo zie geschreven. Ik zie opeens het werkwoord, wel toepasselijk bij een zwangerschap
quote:michelle1 schreef op 14 april 2014 @ 00:05:

hugo en maarten vind ik leuk, wat vind je van maikel?Dank voor je reactie. Maikel vind ik wel uit een hele andere categorie. In ieder geval niet onze smaak. Toch bedankt!
Ik vind Barend een hele krachtige naam. Natuurlijk ook klassiek, maar heeft meer kleur dan Berend denk ik. Nog iemand met een positieve of negatieve associatie bij deze naam?
Hoe zouden jullie onderstaande namen uitspreken? Ze zijn iers en ik vind ze super! Maar man (van ierse afkomst) vind het lastig en zegt dat niemand zal weten hoe ze uitgesproken moeten worden als je de naam nog nooit heb gezien...

Eoghan

Quilan

Ruari

Ik heb zelf bijvoorbeeld een niet al te lastige naam maar deze wordt altijd op z'n Frans uitgesproken terwijl ik op z'n Nederlands heet. Dus.... Voor mij is dit niet echt een goede reden.

Wat vinden jullie/ Is het belangrijk dat iedereen weet hoe het uitgesproken moet worden?
Oken

kiejan

Rorie
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@ kapara...ik zou echt geen idee hebben hoe ik dit moest uitspreken.
Evan, Kilan en Rory?

Maar ik ben het wel een beetje met je man eens...Met deze namen zal je kind tot in den treure zijn naam moeten spellen of uitleggen hoe je het uitspreekt.
Je spreekt het uit als Owen, Kiejen, en Rorie...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven