doorgaan in relatie nadat je bent vreemdgegaan

04-07-2008 09:23 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jarenlang ben ik vreemd gegaan ( jaja weet dat het niet kan en toch is het gebeurt!!)

Nu heb ik de moed gehad te stoppen met de buitenechtelijke relatie.

Maar vond het heel moeilijk mijn draai te vinden in mijn eigen relatie.

Ik mis mij het verheugen op de afspraakjes, de gesprekken en de sex.

Natuurlijk ben ik voornemns dit met mijn man op te pakken, maar het nare gevoel en gemis blijft.

Wie heeft er ervaring mee???
eleonora:

goede reactie

ik heb het nodig gehad, het heeft mij ontwikkeld!

Mijn man houdt van mij zoals ik ben.

Ik ben niet uitsluitend een vreemdganger ik ben ook een mens met mijn eigen geheimen en worstelingen
Voor een groot gedeelte ben ik het met je eens Julus. Natuurlijk is het zo dat je in je eigen relatie iets mist als je er een ander op nahoudt en is dat niet goed te praten.

Maar stel dat je partner ontzettend veel van je houdt en dat je dat weer gaat inzien, waarom zou ik hem/haar dan niet de kans geven (en mezelf ook) om dit huwelijk weer te laten werken? Ook dat is een keuze.

(Ik ga werken, trek me niet terug uit deze discussie, maar heb geen gelegenheid meer om vandaag overdag te reageren. Fijne dag verder allemaal.)
Onrust? Bedoel je daarmee het zoeken naar spanning, of onrust in zijn algemeen binnen je huwelijk? Je moet nagaan wat je mist, waarom je het buiten de deur zocht. En daarmee aan de slag gaan.
quote:marianne123 schreef op 04 juli 2008 @ 10:05:

overdonderend zoveel reacties,

op oordelen zit ik niet te wachten

niet voor niets heb ik er een einde aan gemaakt

het lijkt zakelijk maar ik kan toch niet alles vertellen

ik zoek gewoon steun want ik houd echt wel van mijn man, maar daarom kan het nog wel eens moeilijk zijn.

Zit na al die reacties ook te denken om meer bij mijzelf op zoek te gaan waar de onrust vandaan komt.

Dat vind ik een hele slimme, dat laatste. Het is misschien voor jouzelf heel interessant om te weten waarom jij de spanning van een buitenechtelijke affaire nodig hebt. Of het bevestiging is van je vrouwelijkheid en je begeerlijkheid of dat het misschien je drang en hang naar avontuur is?

Klinkt raar maar er zijn natuurlijk een heleboel mensen die behoefte hebben aan spanning. Wie weet vervang je de seksafspraakjesspanning wel met een hobby als parachutespringen of parasailing o.i.d. Je mag me gerust uitlachen maar toch is die hang naar adrenalinekicks op te lossen met iets anders dan seks. Dat kan iedere therapeut je vertellen. Als dát je probleem is natuurlijk......
quote:marianne123 schreef op 04 juli 2008 @ 10:05:

overdonderend zoveel reacties,

op oordelen zit ik niet te wachten

niet voor niets heb ik er een einde aan gemaakt

het lijkt zakelijk maar ik kan toch niet alles vertellen

ik zoek gewoon steun want ik houd echt wel van mijn man, maar daarom kan het nog wel eens moeilijk zijn.

Zit na al die reacties ook te denken om meer bij mijzelf op zoek te gaan waar de onrust vandaan komt.Maar ben je het er niet mee eens dat je dit zelf veroorzaakt hebt? Dat je zelf hebt gekozen om hem te belazeren? Dus dat je dan ook de consequenties moet aanvaarden? Ik vind het goed dat je er mee bent gestopt maar als je je man respecteert en van hem houdt vertel je alles.
Marianne, je man kent je niet goed. Je hebt namelijk een heel belangrijk deel verzwegen. Je zult heus een goed mens zijn, daar kan ik niet over oordelen. Maar je hebt wel een kant die hij niet van je kent. Als hij die kant ook van je kent, kan hij beoordelen of je nog de moeite bent voor hem.
quote:marianne123 schreef op 04 juli 2008 @ 10:08:

eleonora:

goede reactie

Ik ben niet uitsluitend een vreemdganger ik ben ook een mens met mijn eigen geheimen en worstelingenJe bent ook gewoon een mens en je bent niet een slecht mens, het vreemdgaan was slecht.
Marianne, vind je niet dat je man het recht heeft om te weten met wie hij zijn leven deelt? En dat hij het recht heeft om te kiezen of hij dit nog langer wil?

eleonora:

goede reactie

Ik ben niet uitsluitend een vreemdganger ik ben ook een mens met mijn eigen geheimen en worstelingen

Ben je een werkpaard Marianne? Iemand die altijd op de toppen van haar kunnen moet zitten voordat je het gevoel hebt iets bereikt te hebben?

Is je man iemand voor wie je hard hebt moeten werken of komt zijn liefde je teveel aangewaaid?

Als je van nature een thrillseeker bent dan kan een comfortabele relatie je benauwen natuurlijk.

Hoe zie jij dat?
Als je het niet vertelt, baseer je de nieuwe start van je huwelijk op een leugen. Over het algemeen wordt aangenomen dat relaties die op leugens gebaseerd zijn, niet duurzaam levensvatbaar zijn.

Aan de andere kant snap ik wel dat je niet wilt kwetsen en natuurlijk zelf niet met de billen bloot wilt. Welke van die twee de hoofdmotivatie is om het niet te vertellen, mag je zelf uitzoeken. Het vereist wel dat je eerlijk kan zijn naar jezelf.
Moeilijk, ik ben zelf bedrogen en ben inderdaad door een hel gegaan met verwerken van het bedrog en bovendien krijgt je zelfvertrouwen een flinke deuk, waar je dan vervolgens ook weer aan moet gaan werken om het weer een boost te geven.

Voor het bedrog riep ik altijd dat ik het echt perse wilde weten en nu ik het heb ondervonden om alles te weten.. weet ik niet meer zo zeker of ik het ooit nog wil weten. Ik vind dat echt een moeilijke kwestie. Want natuurlijk wil je eerlijkheid, maar die eerlijkheid heeft mij niet echt geholpen. Op momenten dat ik het nog moeilijk heb ermee zou ik willen dat ik het nooit had gehoord. Dat ie inderdaad beter zijn best had moeten doen het voor mij te verzwijgen en zelf maar op de blaren had moeten zitten met zijn schuldgevoel. Wat is wijsheid? Ik weet het niet.

Dat je je minnaar mist snap ik wel, anderen zeggen het ook al; je hebt met deze persoon alleen maar leuke, spannende momenten gekend en je blijft daardoor alleen de leuke kanten van iemand zien. Moeilijk voor je man om daar tegen op te moeten boksen. Dit is iets wat je zelf moet doen. Afkicken, relativeren en proberen je man niet in alles te vergelijken met je minnaar. Probeer verder de aandacht die je voor je minnaar had te besteden aan je man. Dus doe leuke dingen, doe weer wat meer 'je best' voor hem en dat gedrag zal waarschijnlijk ook weer een reactie bij hem opleveren.
quote:JWvB schreef op 04 juli 2008 @ 10:14:

Als je het niet vertelt, baseer je de nieuwe start van je huwelijk op een leugen. Over het algemeen wordt aangenomen dat relaties die op leugens gebaseerd zijn, niet duurzaam levensvatbaar zijn.

Aan de andere kant snap ik wel dat je niet wilt kwetsen (en natuurlijk zelf niet met de billen bloot wilt).Ik ben toch echt van mening dat het niet willen vertellen niks te maken heeft met het niet willen kwetsen. Ze wil gewoon geen verantwoordelijkheid nemen voor de emoties die haar man dan heeft en natuurlijk wil ze zelf niet met de billen bloot.
Misschien zie ik het te zwart-wit, maar ik denk dat als je er werkelijk mee zit en je je huwelijk echt wilt redden, dat je dan alle tips die worden gegeven verslind. Dat je blijk geeft van je eigen aandeel, dat je gaat spitten naar de oorzaak van je vreemdgaan en er vervolgens naar handelt. Dat zie ik niet echt terug.
quote:JWvB schreef op 04 juli 2008 @ 10:14:

Aan de andere kant snap ik wel dat je niet wilt kwetsen en natuurlijk zelf niet met de billen bloot wilt. Welke van die twee de hoofdmotivatie is om het niet te vertellen, mag je zelf uitzoeken. Het vereist wel dat je eerlijk kan zijn naar jezelf.Mijn ex heeft mij gedurende onze relatie vaak belazerd. Toen we uit elkaar gingen belazerde hij zijn nieuwe vrouw (met wie hij mij belazerde) nog 8 maanden met mij. Hij is inmiddels getrouwd en ze hebben een kind gekregen. Ik ben juist van mening dat mensen die aan de lopende band besodemieterden, belazerden, belogen en bedrogen vaak zo verdomd goed terecht komen uiteindelijk....
rider: ik kan wel alles beantwoorden maar jij oordeelt.

mijn man is niet zielig

ongelooflijk voor velen: met de ander heb ik nooit de intentie gehad definitief ervoor te kiezen.

Hij was een aanvulling, hij heeft mij door een periode heengenomen, ik heb geleerd van hem.

maar er is een moment gekomen waarop ik ook voor mijzelf besloot dat het niet eeuwig kan duren, dat vind ik tenminste.

De ander heeft een moooie plek in mijn hart. Ik weiger er spijt van te hebben, dat meen ik.

Mijn man is blij met mij, door die ander is onze relatie blijven bestaan denk ik!

Geloof mij oprecht er is meer tussen hemel en aarde dan je denkt.

En ja bedrog is shit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar door alle veroordelingen wordt je bijna gedwongen te liegen
Ik zou het hem zeker vertellen. En probeer het hele verhaal eens om te draaien. Als hij jou zou besodemieteren, dan wil je het toch ook weten.

Ex heeft mij ook jarenlang bedondert. Dat gun je absoluut niemand toe. Doet zoveel verdriet en versterkt een stuk onzekerheid in jezelf.

Het scheen dat veel mensen in de omgeving het wisten, maar het niet aan mij hadden verteld.

Hadden ze hetmaar wel gedaan, dan had ik eigenhandig de controle over mijn leven terug kunnen nemen.

En een relatie gebasseerd op een leugen is nooit een goede opzet.
Ambrosia, vind ik ook.

Puur eigenbelang. Dat je beweert dat je je man niet wilt kwetsen, daarvoor is het al lang te laat.

Als je hem respecteert vertel je het juist wel. Ook al betekent dat dat je op de blaren moet zitten.

Moni, tuurlijk wil je zoiets liever niet weten. Maar wat je in feite bedoelt, is dat je wilde dat het nooit was gebeurd..maar dat is niet zo. Ik vond het heel prettig om te weten wat er speelde, zodat ik zelf kon beslissen of ik nog de strijd wilde aangaan. Gebaseerd op de waarheid, en in de wetenschap dat vriend mij respecteerde ondanks dat het voor hem moeilijk was om te vertellen.

En jouw man wordt niet gekend in jouw geheimen/worstelingen/ontwikkeling? Kun of wil je dit niet delen met jouw man?

Als je zoveel buiten hem om doet dan kent hij je toch niet echt goed?

En ondertussen bepaal jij, weer zonder hem er in te kennen, dat jullie relatie toch goed genoeg is om mee verder te gaan.

Naar mijn gevoel zit hier erg veel eenrichtingsverkeer in!
quote:marianne123 schreef op 04 juli 2008 @ 10:17:

mijn man is niet zielig

ongelooflijk voor velen: met de ander heb ik nooit de intentie gehad definitief ervoor te kiezen.

Hij was een aanvulling, hij heeft mij door een periode heengenomen, ik heb geleerd van hem.

maar er is een moment gekomen waarop ik ook voor mijzelf besloot dat het niet eeuwig kan duren, dat vind ik tenminste.

De ander heeft een moooie plek in mijn hart. Ik weiger er spijt van te hebben, dat meen ik.

Mijn man is blij met mij, door die ander is onze relatie blijven bestaan denk ik!

Maar door alle veroordelingen wordt je bijna gedwongen te liegenMarianne moet je horen. Hoe moeilijk ook, jij laat je hart spreken in bovenstaande posting, dat doen anderen ook. Ze hebben een negatief gevoel bij het geheim wat jij meedraagt. Maar het is jouw geheim en niemand anders dan jij hoeft er mee te leven. Kalm aan dus, laat je niet gekmaken, focus je op waar je nu mee bezig bent. Je wil het anders en beter, ik neem aan ook voor je man.

mijn man is niet zielig

Dan zou je het toch ook makkelijk aan hem kunnen opbiechten. Ja schatje, voor jou ben ik jarenlang vreemdgegaan, door mij is onze relatie nog steeds zo goed. Ben je nou niet dankbaar? Maar dat lef heb je niet en je gaat er ook niet op in dat hij het recht heeft om de keuze te maken voor of tegen jullie relatie.

Maar door alle veroordelingen wordt je bijna gedwongen te liegen
quote:eleonora schreef op 04 juli 2008 @ 10:12:

[...]

oeps elenora je raakt hem..............

dat is het

ik had er zelf ook over nagedacht

een comfortabele relatie benauwd

ongelooflijk dat jij het zo verwoord

dan begrijp je ook misschien dat ik geen naar mens ben maar niet op de juiste manier de spanning heb gezocht.

mijn man overlaadt mij met complimenten waardoor ik het soms zo benauwd krijg

Raar he??

Ben je een werkpaard Marianne? Iemand die altijd op de toppen van haar kunnen moet zitten voordat je het gevoel hebt iets bereikt te hebben?

Is je man iemand voor wie je hard hebt moeten werken of komt zijn liefde je teveel aangewaaid?

Als je van nature een thrillseeker bent dan kan een comfortabele relatie je benauwen natuurlijk.

Hoe zie jij dat?
Grappig Marianne, ik krijg een beetje het idee dat je jezelf als slachtoffer ziet van je relatie en dat je om je relatie te redden het buiten de deur hebt gezocht.
.
marianne,

je zegt, ik weiger spijt te hebben

maar wanneer je het intense verdriet van iemand ziet, die dit verraad heeft ontdekt...kan je niets anders voelen dan een enorm berouw.

Nou nou, ik denk dat hij jou en die man ook op zijn blote knietjes zal gaan danken voor de geleverde diensten....

Vraag me terdege af of je man ook nog zo blij is met je als deze affaire wel uit zou komen, deze donkere kant van je. Je man weet namelijk helemaal niet of hij wel blij met je kan zijn omdat hij de feiten niet kent.

Ik dacht ook heel blij te zijn met een ex.... Was een droomvent.... tot ik erachter kwam dat hij me besodemieterde. Nog steeds hield ik van hem, maar blij met hem? Neuh, die kant van hem zorgde ervoor dat ik hem niet meer hoefde te zien. Die kwam ook met de bullshit dat hij juist bij mij bleef door haar.... Oh jotten... dank meester...

Ik bepaal graag zelf met wie ik een relatie aan ga. En als de waarden in een relatie veranderen vind ik dat ik het recht heb om mijn visie ook te mogen herzien.... Ik hoef niet onder 'curatele' gesteld te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven