Gezondheid alle pijlers

Half glas mineraalwater half glas water

04-05-2014 13:46 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben bezig met afvallen en weet dat ik eigenlijk veel water moet drinken maar ik vind water niet zo lekker.

Nou hebben we caloriearm mineraalwater gekocht waar koolzuur op zit. Wat eigenlijk niet de bedoeling is.

We mengen het nu met een half glas mineraalwater & een half glas water.

Dat is best wel gezond he?

Zo drinken we ook ranja met bijna alleen maar water.

Ik zeg altijd water met een smaakje zo weinig ranja zit erin.

Is dit goed? Of wat kan ik beter drinken?
Calorie-arm mineraalwater? Serieus?
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:Wollstonecraft schreef op 04 mei 2014 @ 13:52:

mineraalwater in flesjes met een smaakje moet je niet nemen, daar zit suiker in.

Of zoetstof.

Dan heb je geen calorieën maar de zoetstof is ook niet gezond.
Dus in het uitstekende water dat in Nederland uit de kraan komt zitten calorieën? Tsjonge, dan mag ik de goudvis wel op dieet zetten, die wordt ook véél te dik.
verba volant, scripta manent.
Water is echt een kwestie van gewenning. Wat jij drinkt is van alles aan toegevoegd, gewoon water is gezonder.
Overigens vind ik water met een smaakje niks, gewoon koud kraamwater, of anders warme thee
Spa rood is ook niet helemaal super door het koolzuur. Dat is slecht..
E bestaat ook suikervrije ranjasiroop.

Drinken wij hier ook altijd. Ik st zelf ook geen water en in de winter is dat geen probleem, drink ik koffie, maar in de zomer vind ik gewoon water ook niet lekker.
quote:sophietje13 schreef op 04 mei 2014 @ 13:51:

Ja nee van dat cranberry mineraalwater..

Deze?

Vind ik best lekker af en toe (maarr..met zoetstof en dat is niet heel gezond)

Als je de bubbels niet lekker vind kun je de fles ook even schudden en open laten staan. Gaat de koolzuur er wel uit.
Dan neem je lekker spa Blauw

Hoewel ik echt geen idee heb wat er nou zo slecht is aan koolzuur.

Ja het is de pest voor je tandglazuur. Maar lijntechnisch kan hey echt heen kwaad hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Voor de afwisseling kun je alcohol vrij bier nemen, 27 calorieën per flesje. Eén keer heen en weer lopen naar de keuken en je bent ze al weer kwijt.
verba volant, scripta manent.
quote:Biebeliee schreef op 04 mei 2014 @ 14:05:

[...]

[img]http://www.vomar.nl/content/images/Prod ... 7123_0.jpg[/img]

Deze?

Vind ik best lekker af en toe (maarr..met zoetstof en dat is niet heel gezond)

Als je de bubbels niet lekker vind kun je de fles ook even schudden en open laten staan. Gaat de koolzuur er wel uit.Ja die! Op de fles staat calorie-arm. Kan ik ook niks aan doen :P
quote:pearle schreef op 04 mei 2014 @ 14:04:

Overigens vind ik water met een smaakje niks, gewoon koud kraamwater, of anders warme theeDaar kon ook nog wel eens een raar bijsmaakje aan zitten
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Het is trouwens geen cranberrysap wanneer het zo zoet is.

Ik had blaasontsteking vorige week en ik heb puur ongezoet cranberrysap (en thee gemaakt van beredruif) gedronken vorige week, je bek trekt zo wat uit elkaar zo zuur en bitter is cranberrysap.

Wat jij drinkt is water met koolzuur, een suikervervanger (die kunnen ongezond zijn en staan niet als suiker op de ingrediëntenlijst) en waarschijnlijk iets van een extract wat moet doorgaan voor cranberry.

Eerlijk gezegd dat koolzuur spul met half water, valt misschien nog best wel mee. Ik zou het bijvoorbeeld alleen in het weekend drinken want er zijn andere manieren om je water een smaakje te geven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je drinkt al heel veel thee. Op de fles staat hoeveel kcal er in een glas zitten. Neem dit mee in je dagelijkse kcal-inname. Eén glas is op zich niet zo erg. Daar word je niet dik van, als je verder goed oplet.

En dan kunnen anderen gaan roepen dat het belachelijk is dat je iets niet lust..maar je lust het nou eenmaal niet. Klaar. Iedereen lust wel eens iets niet, bij jou is dat water.

Heel weinig ranja in water is beter/gezonder dan half om half, maar minder gezond dan alleen water. Maar dit kon je toch zelf ook verzinnen?
Later is nu
Wat een mafklapper
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Summerdance schreef op 04 mei 2014 @ 13:54:

Calorie arm water???

Te grappig echt!

+ 1

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Doe anders bij kraanwater met schijfjes citroen en takjes munt, ook nog wat steviablaadjes erbij, lekker zoet en geen calorieën. Steviaplant kan je kopen bij tuincentra.

Of experimenteer met verschillende soorten mineraalwater, het ene water is het andere niet.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:pinkie80 schreef op 04 mei 2014 @ 14:10:

[...]

Daar kon ook nog wel eens een raar bijsmaakje aan zitten
Geen bijzonderheden
Hoezo is koolzuur eigenlijk niet goed in water? Dus wat is er niet gezond voor je aan Spa rood?
Caloriearm water. Je kunt ook echt óveral geld aan verdienen tegenwoordig
Ik zou me niet blind staren op een keer een glaasje ranja meer of minder wanneer je gezonder wil gaan eten en drinken.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Waarom is Spa rood niet goed voor je, en die 'caloriearme mineraalwater' wel? Dat laatste is gewoon limonade met zoetstoffen hoor, echt geen goed alternatief voor water. Met Spa rood is niets mis.
Argg net zoals ik laatst een discussie met iemand had die maar niet geloofde dat er geen (of ja maar enkele) calorieën in light cola zitten.. Want ja het smaakte toch echt zoet..
Hahaha om te gieren .
Als je water uit de kraan niet lekker vind, zou ik het het goed koel zetten in bijv. een karaf en dan een vers schijfje citroen erin doen.

Dan heb je op een gezonde manier toch een smaakje aan je water.

Maar hé, van een glaasje kristal clear per dag zul je echt niet aankomen hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven