Werk & Studie alle pijlers

Auto kapot, maar stage?

06-05-2014 09:39 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moest vanochtend om 8 uur op mijn stage zijn. Toen ik om half 8 mijn auto wilde starten hoorde ik niks anders dan tikken. Heb het lang geprobeerd en toen maar stage gebeld dat ik met een kapotte auto sta. Als antwoord kreeg ik: Oh das niet handig, zien je zo wel verschijnen.. Ja maar hallo ik heb elke dag de auto nodig en zit dan morgen met hetzelfde probleem.. Dan heb ik gewoon van 9 tot 5 school..

Daarom vind ik nu 1,5 uur lang reizen met met ov en de auto maar kapot laten staan geen optie. Ik wil vandaag er alles aan doen om de auto te repareren.. Ik heb de garage gebeld en die kunnen hem pas om half 1 komen weg slepen..

Wat moet ik nou zeggen tegen stage? en vinden jullie het logisch dat ik vind dat de auto nu voor gaat? omdat ik anders de hele week met hetzelfde probleem zit..
Tegen je stage-organisatie zeg je dat zij even geen prioriteit zijn.
En de Anwb al gebeld?
Kan je niet iemand vragen op je auto te letten?
Garage om weg te slepen? Zei de ANWB dat?

Of ben je geen lid?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dat zou ik op mijn werk eens moeten proberen....die hebben er niks mee te maken dat ik liever met de auto dan met OV ga.
Is dit serieus?
Ik snap je wel, als je zo'n enorme reistijden hebt met OV. Maar denk niet dat stage dit zal waarderen. Jij kent ze zelf het beste. Kan niemand van familie of vrienden even rond half 1 bij je auto zijn? Of een buurman.
Ik zou dus maar snel naar je stage gaan en met de garage gaan bellen om af te spreken wanneer het wel kan.
Lijkt mij dat stage meer prio heeft dan je auto. Toch maar met o.v. gaan dan en iemand anders regelen om op auto te letten/over te dragen aan garage? Of idd: ANWB bellen?
Ik ben geen lid van de ANWB dat is het probleem, ik laat dus de auto zelf ophalen door een garage en die gaan er naar kijken. Als ik nu niet mijn auto kan laten weg slepen betekent dat dat ik elke dag met het ov moet de rest van de week. En dat kost me aardig wat centjes + de kosten om de auto te laten maken..

Ik verdien op mijn stage helemaal niks. En zoveel geld heb ik niet..
Nee, ik vind dat niet logisch. Ik vind een defecte auto geen reden om gelijk de gehele dag vrij te nemen. Maar dat ben ik he. Hoewel ik denk dat de meester werkgevers er zo over denken.
Zou ik bij mijn werkgever mee aan moeten komen, ik jom vandaag niet hoor, komt niet handig uit. Hahaha.
Wat voor opleiding/stage doe je?
En anders bel je je stagebegeleider en leg je je probleem uit en vraag je of het goed is dat je je auto eerst laat repareren.

Heeft de garage ook tijd om hem te maken vanmiddag, of slepen ze hem alleen naar hun garage?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Geloof me, je wilt ze op je stage te vriend houden. Dan maar met OV. Zo belachelijk lang is je reistijd nu ook weer niet.
En dat het OV geld kost is natuurlijk geen excuus je auto rijdt ook niet op water.

Denken in oplossingen, niet in problemen is ook onderdeel van het leven hè?
Ik vind het ook geen reden om niet naar je stage te gaan.

Het is toch niet hun probleem?

En voor zover ik weet rijden de meeste auto's ook niet op water..

Dus ja, treinkaartjes kosten geld, maar benzine ook.
Kun je je stagebegeleider niet vragen of je deze uren op een andere dag mag/kan inhalen?
Great minds..
Breng je sleutel naar de garage zodat zij je auto kunnen verslepen. Kun jij alsnog met het OV. Naar je stage, hoewel ze je daar nu al hadden verwacht als je er om 7,30 achter kwam dat je auto het niet deed.
En school is ook op 1,5 uur reistijd?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat een luxe probleem.

Ik kon vroeger hooguit een lekke band hebben van mijn fiets wanneer ik naar school ging, zat 5 kwartier op de fiets.

Misschien voor jou ook een optie om een fiets te pakken ?

Overigens, pak een hamer en geef daarmee een tik op de startmotor, dikke kans dat de auto dan gewoon weer start. En morgen ook weer.

Ten slotte zou ik je willen adviseren om je prioriteiten wat beter te kiezen. Straks je stage kwijt zijn door domme keuzes lijkt mij niet wat je wilt. Mag je een jaar school over doen. Erg slecht voor je studiefinanciering ook.
Niet geschoten is altijd mis
Wat je ook doet, blijf in contact met je stagebegeleider. Met communiceren bereik je meer dan met niets van je laten horen.
Tja. Inventief worden hoort ook bij volwassen worden. Auto wacht dus maar even
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven