Werk & Studie alle pijlers

Auto kapot, maar stage?

06-05-2014 09:39 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moest vanochtend om 8 uur op mijn stage zijn. Toen ik om half 8 mijn auto wilde starten hoorde ik niks anders dan tikken. Heb het lang geprobeerd en toen maar stage gebeld dat ik met een kapotte auto sta. Als antwoord kreeg ik: Oh das niet handig, zien je zo wel verschijnen.. Ja maar hallo ik heb elke dag de auto nodig en zit dan morgen met hetzelfde probleem.. Dan heb ik gewoon van 9 tot 5 school..

Daarom vind ik nu 1,5 uur lang reizen met met ov en de auto maar kapot laten staan geen optie. Ik wil vandaag er alles aan doen om de auto te repareren.. Ik heb de garage gebeld en die kunnen hem pas om half 1 komen weg slepen..

Wat moet ik nou zeggen tegen stage? en vinden jullie het logisch dat ik vind dat de auto nu voor gaat? omdat ik anders de hele week met hetzelfde probleem zit..
Je hoorde alleen een paar tikken? Dan is het waarschijnlijk je accu. Beetje zonde om daarvoor je auto te laten afslepen, zeker als je geen geld hebt. Slepen kost (veel) geld.

Beter bel je de anwb en betaal je direct het lidmaatschap. Kost je ook 100 euro, maar dan ben je meteen een jaar ANWB lid.

ANWB doet er een nieuwe accu in, die betaal je maar geen arbeidsloon verder.
Als je mijn stagiaire was had je nu een onvoldoende gehad. Dit is niet de mentaliteit waar je als bedrijf op zit te wachten.

op je stage laat je niet alleen zien wat je kan, maar ook je mentaliteit is belangrijk. Een kleine tegenslag mag niet de reden zijn dat je niet komt opdagen.
Auto laten maken gaat voor. Wat 'n zeikerts op je stage dat ze daar moeilijk over doen terwijl ze je niet eens betalen voor je werk daar. Zou voortaan dus maar gewoon zeggen dat je ziek bent als je nog

ns een autoprobleem hebt. Met OV gaan is geen optie als je dan uren onderweg bent.
Je kan natuurlijk ook wel naar je stage gaan vandaag en morgen vroeg je auto laten ophalen, mis je een les. Lijkt me meer wenselijk dan een boze stageplek.
Geen reden om niet naar stage te gaan. Zou wat zijn zeg.

Dit is het volwassen leven vrouw.
Als ze op haar stage gewoon netjes betaald kreeg voor haar werk zou ze 'n huurauto kunnen nemen voor één dag terwijl ze haar auto laat maken. Ik zou geen extra vervoerskosten gaan maken voor een onbetaalde stageklus.
toen ik stageliep, had ik niet eens een auto. Was echt 1,5 uur bezig er te komen
quote:elninjoo schreef op 06 mei 2014 @ 10:14:

Als ze op haar stage gewoon netjes betaald kreeg voor haar werk zou ze 'n huurauto kunnen nemen voor één dag terwijl ze haar auto laat maken. Ik zou geen extra vervoerskosten gaan maken voor een onbetaalde stageklus.Het is geen baan, het is een vereiste leerplek om haar diploma te halen.
quote:elninjoo schreef op 06 mei 2014 @ 10:14:

Als ze op haar stage gewoon netjes betaald kreeg voor haar werk zou ze 'n huurauto kunnen nemen voor één dag terwijl ze haar auto laat maken. Ik zou geen extra vervoerskosten gaan maken voor een onbetaalde stageklus.

stage=school

school=onbetaald

als TO vrijwillig (geen pistool tegen haar hoofd) aan de school begon, horen daar verplichtingen bij
Joh ik heb geen auto en heb een keer uren met de bus moeten reizen omdat de treinen staakten.

Ik zou met stage overleggen misschien kun je vandaag wel gewoon vrij krijgen en die dag eventueel inhalen in je schoolvakantie. Gewoon maar helemaal niet gaan is echt geen optie, je zult de eerste niet zijn die door dit gedrag zijn/haar stage plek kwijtraakt.
Wat voor opleiding, wat voor stage?
Anderhalf uur met het OV vind ik niks bijzonders, dat zou voor mij echt geen reden zijn om niet te gaan. En dat het geld kost, tsja benzine kost ook geld.

Iets anders is dat je moet regelen dat de auto gemaakt wordt. Dat kost even tijd, maar een beetje creativiteit en overleg van jouw kant zal veelal maken dat het bedrijf daar ook wat flexibeler mee omgaat.

Bijvoorbeeld regelen dat de sleper de sleutel heeft, zodat je daar niet op hoeft te wachten zoals iemand al zei. En dat je belt om te overleggen met het bedrijf, in plaats van te zeggen dat je niet komt.

Als je nou verder heel punctueel bent, hard werkt, en niet om de haverklap ziek bent of voor wissewasjes te laat komt, dan zou een stagebedrijf wel een keer open mogen staan voor overleg over hoe dit aan te pakken.
Tja, zelfs met drie kinderen, ging ik met een niet startende auto naar mijn werk! Half uur lopen naar het kdv, dat gelukkig naast mijn kantoor was! Was slechts een kwartier te laat!

Ik had het wel even gemeld bij de telefoniste en toen ik halverwege was belde mijn leidinggevende nog of ze me even moest komen halen. Maar ik houd er van om mijn eigen problemen op te lossen!
Je stage hoort hoge prioriteit te hebben.

Stage is oefenen voor het werkende leven.

En in het werkende leven hebben ze geen boodschap aan jouw privé probleempjes.

Als jij later om elk dingetje dat tegenzit je werk afzegt, heb je al snel geen werk meer.
Follow your heart, but take your brain with you....
quote:eldorado schreef op 06 mei 2014 @ 10:20:

Wat voor opleiding, wat voor stage?mbo opleiding pw, kinderopvang
Kan je niet de hulp van iemand anders vragen?

Iemand vragen of ze jouw auto even naar de garage willen slepen om kosten te besparen of dat ze de sleutel aan de monteur geven als hij weggesleept wordt?

Ik zou wel even je stage bellen nu. Zij denken waarschijnlijk dat je elk moment komt binnenlopen. Laat ze weten waar ze aan toe zijn.

Bij ons moeten de stagiaires een bepaald aantal uren stage lopen. Ik zelf zou in jouw geval geval vragen of je deze dag op een andere dag mag inhalen als dat mogelijk is.

Nu heb je vandaag toch al uren gemist die waarschijnlijk weer ingehaald moeten worden.
Ik heb veel stages gelopen, met auto en zonder....en ben altijd op tijd gekomen. Kwestie van mentaliteit ;)
Ik vind dat al zo apart. Een auto (!!) bezitten en dan geen geld achter de hand om lid te worden van de anwb en reparaties te kunnen betalen. Elke maand/jaar wat opzij zetten voor dit soort kosten is niet heel gek hoor. Auto's hebben nou eenmaal bijkomende kosten waar je op voorbereid moet zijn.

Daarnaast heb je ook helemaal niet nagedacht over backups. wat als op een dag als deze je auto niet start. Welke bus neem je dan, hoever is het fietsen e.d.? Je zou jezelf juist geld kunnen besparen door soms is te gaan fietsen dan met de auto te gaan.

En dan verwend gedrag verdrag vertonen dat je niet komt opdagen op je stage en het dus laat afweten.
De auto gaat niet voor.

De reistijd is prima te doen. Ook de rest van de tijd dat de auto nog kapot is.

Een kapotte auto is geen excuus voor het afzeggen van je stage.
quote:hannah90 schreef op 06 mei 2014 @ 10:34:

Ik vind dat al zo apart. Een auto (!!) bezitten en dan geen geld achter de hand om lid te worden van de anwb en reparaties te kunnen betalen. Elke maand/jaar wat opzij zetten voor dit soort kosten is niet heel gek hoor. Auto's hebben nou eenmaal bijkomende kosten waar je op voorbereid moet zijn.

Daarnaast heb je ook helemaal niet nagedacht over backups. wat als op een dag als deze je auto niet start. Welke bus neem je dan, hoever is het fietsen e.d.? Je zou jezelf juist geld kunnen besparen door soms is te gaan fietsen dan met de auto te gaan.

En dan verwend gedrag verdrag vertonen dat je niet komt opdagen op je stage en het dus laat afweten.jij moet niet gelijk conclusies trekken, ik woon nou eenmaal niet lekker in de randstad wat de bus om de 3 min gaat. Ik heb een auto aangeschaft omdat ik door het weinig ov hier zoveel tijd kwijt zou zijn. En ik moet naast mijn school en stage ook werken. Als ik elke dag 3 uur onderweg zou zijn terwijl ik dan ook zou kunnen werken. Doe ik het liever zo. Tuurlijk heb ik geld opzij om mijn reparaties te kunnen betalen maar heb toevallig ook net een kapotte geiser gehad waardoor ik een hele nieuwe cv moest, koste me ook weer 2000 euro. Probeer zo veel mogelijk te werken om dat te kunnen betalen. Dus ik vindt dit zeker geen verwend gedrag. Ik heb namelijk naast mijn onbetaalde school en stage ( waar ik zelf voor kies) een baan om dat allemaal te kunnen betalen. Op die baan heb ik ook uren waardoor als ik nu met het ov ga ik in de problemen kom met mijn werk.
quote:annemarieliefde schreef op 06 mei 2014 @ 10:43:

[...]

ik woon nou eenmaal niet lekker in de randstad wat de bus om de 3 min gaat. Ik heb een auto aangeschaft omdat ik door het weinig ov hier zoveel tijd kwijt zou zijn. En ik moet naast mijn school en stage ook werken. Als ik elke dag 3 uur onderweg zou zijn terwijl ik dan ook zou kunnen werken.

lieve schat, welcome to the real world!! Ik had tijdens mijn stage (woonde niet in de Randstad, trein ging 1x per half uur) geen auto. Moest echt 1,5 uur heen en 1,5 uur terug

En tijdens mijn eerste banen, had ik ook nog geen auto. was ook minstens uur heen en uur terug

een auto is een luxe product
Ik vind dat je het zeker in de kinderopvang niet kan maken om weg te blijven.

Maar je had er nu bijna 3 uur geleden moeten zijn en blijkbaar ben je nog niet onderweg. Weten ze dat bij je stage?
quote:yolcu schreef op 06 mei 2014 @ 10:49:

Ik vind dat je het zeker in de kinderopvang niet kan maken om weg te blijven.

Maar je had er nu bijna 3 uur geleden moeten zijn en blijkbaar ben je nog niet onderweg. Weten ze dat bij je stage?Ja ik hou ze op de hoogte, ik wacht nu op iemand die hier naar toe komt om de auto aan de garage te kunnen geven. Die gene brengt mij dan naar het trein station. Het is niet dat ik hier uit mn neus zit te vreten. Doe me best om er zo snel mogelijk te zijn. Maar ben op dit moment even afhankelijk van anderen mensen die me willen helpen
Ik heb nu nog steeds geen auto.

Bus gaat 1x per uur, anderhalf uur reistijd om op mijn werk te komen.

Welkom in de grote mensen wereld.
Kinderopvang? Daar ga je in deze tijd toch niet meer voor studeren terwijl mensen die daar werkten bij bosjes werkeloos worden?

Zeg gewoon dat je een andere dag in je vakantie komt inhalen als dat stagebedrijf zo star is. Ik vind het ook belachelijk om 1,5 uur heen en terug te moeten reizen met OV om daar nog even een paar uur aanwezig te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven