Geld & Recht alle pijlers

Bijstand?

06-05-2014 16:24 644 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn partner en ik gaan uit Elkaar waar door ik genoodzaakt Ben om opzoek te gaan naar een andere woning samen met ons 10 maand oude zoontje.

Ik kan dus een woning krijgen, maar nu zit ik met een vraag. Ik weet dat je dan een Alleen staande uitkering/bijstand Kung aanvragen voor max 5 jaar, waar door je dus niet hoeft te solliciteren. Maar MOET je dan perse een opleiding volgen? Zo ja is dat ook van toepassing als je al gewoon een diploma hebt?

Hopelijk kan iemand mij opheldering hierover geven. En het is niet dat ik te lui Ben om te werken, ik vraag me dit Alleen af.

Alvast bedankt
quote:tallyho schreef op 07 mei 2014 @ 14:52:

[...]

Je bent een lafaard en een hypocriet, dat is nog erger.Ik ga haar niet aangeven, daar zijn speciale ambtenaren voor.
quote:milouda schreef op 07 mei 2014 @ 14:59:

Omdat er 3 jonge kinderen bij betrokken zijn.Dus als de inbreker die jouw huis leeg komt roven drie jonge kinderen heeft is het goed? Onbegrijpelijk.
Het is niet alleen sollicitatieplicht waar je je aan moet houden. Bijstand, zeker in deze tijd van bezuinigingen, is geen pretje. Ik snap echt niet dat mensen zich zo kunnen binden aan regels voor een paar honderd euro aan de maand. Voor elk wisje wasje mag je tekst en uitleg geven. Waar woon je, met wie woon je, wie slaapt bij je, heb je een relatie, ga je op vakantie, wie betaalt het, en nog niet te spreken over huisbezoeken. Toon kast zus, toon lade zo. Wat zit daarin, van wie is dat, en ga zo maar door. Steeds maar die angst of je weer niet iets heb gedaan wat "niet mag" volgens bijstandswet. Elke keer aanpassen aan de regels van de Sozawe. En natuurlijk heb je rechten, maar in de praktijk staan de verhoudingen erg scheef. Je dient vaker naar de pijpen van de Sozawe te dansen, dan dat je recht mag gaan halen. Je moet aan zoooooveel voldoen, pffff. Ik zou dan maar ergens wc's poetsen.

Ga werken en geef je kind een beter voorbeeld van zelfstandig zijn.
quote:Trotter schreef op 07 mei 2014 @ 15:02:

[...]

Dus als de inbreker die jouw huis leeg komt roven drie jonge kinderen heeft is het goed? Onbegrijpelijk.Nee, ik ga haar niet verklikken omdat het ook niet mijn aard is en ik wil die jonge kinderen eventuele leed onthouden.
quote:Pingu schreef op 07 mei 2014 @ 09:20:

Ik ken een meisje dat op haar 19e moeder is geworden. Woont met kind bij ouders maar is zogenaamd uitwonend. Voert geen zak uit, maar krijgt wel 1100 euro handje contantje van de staat aan uitkeringen en toeslagen!quote:milouda schreef op 07 mei 2014 @ 13:25:

De dame in kwestie is alleen met 3 kinderen, krijgt bijstand en alle beschikbare toeslagen en de kinderen gratis sport enz. Ook heeft ze zwart 5 schoonmaakadressen per week.

Ze heeft een netto inkomen van rond de 2100,- en een spaarpotje van 40k in het buitenland.

@Pingu en @Milouda: Vermoedens van fraude kun je gewoon melden bij de sociale dienst van de gemeente waar zij wonen. De gemeente zal dan onderzoek doen. En als je het niet wil melden, dan ook niet klagen dat er zoveel profiteurs zijn, want jullie werken er zelf aan mee door de andere kant op te kijken.
quote:milouda schreef op 07 mei 2014 @ 15:08:

Nee, ik ga haar niet verklikken omdat het ook niet mijn aard is en ik wil die jonge kinderen eventuele leed onthouden.Leg me dan eens uit wat het verschil is tussen deze diefstal door een dame met drie jonge kinderen, en een inbraak door iemand met jonge kinderen?
quote:milouda schreef op 07 mei 2014 @ 15:08:

[...]

Nee, ik ga haar niet verklikken omdat het ook niet mijn aard is en ik wil die jonge kinderen eventuele leed onthouden.

Het is anders gewoon een vorm van diefstal. Het argument dat je jonge kinderen eventueel leed wilt onthouden slaat natuurlijk nergens op. Alsof die moeder in de gevangenis terecht komt. Ze zal een waarschuwing krijgen en gekort worden.

Ik vind het daarnaast hypocriet dat je er wel over klaagt, maar er aan mee werkt om zo'n situatie in stand te houden.
quote:Trotter schreef op 07 mei 2014 @ 15:12:

[...]

Leg me dan eens uit wat het verschil is tussen deze diefstal door een dame met drie jonge kinderen, en een inbraak door iemand met jonge kinderen?

Het verschil is dat de dame in kwestie niet bij me inbreekt, dus het is een beetje 'een ver van mijn bed show'

Ik blijf het diefstal vinden, maar het raakt mij niet direct zeg maar.
quote:milouda schreef op 07 mei 2014 @ 15:18:

Het verschil is dat de dame in kwestie niet bij me inbreekt, dus het is een beetje 'een ver van mijn bed show'

Ik blijf het diefstal vinden, maar het raakt mij niet direct zeg maar.Die dame (nou ja, dame...) breekt niet bij je in, maar steelt wel van je. Van ons allemaal!
quote:jollie schreef op 07 mei 2014 @ 15:15:

[...]

Het is anders gewoon een vorm van diefstal. Het argument dat je jonge kinderen eventueel leed wilt onthouden slaat natuurlijk nergens op. Alsof die moeder in de gevangenis terecht komt. Ze zal een waarschuwing krijgen en gekort worden.

Ik vind het daarnaast hypocriet dat je er wel over klaagt, maar er aan mee werkt om zo'n situatie in stand te houden.Ja ik klaag, maar het is niet mijn werk, om dit soort fraude op te sporen. Daar zijn anderen voor.
quote:tallyho schreef op 07 mei 2014 @ 14:52:

[...]

Je bent een lafaard en een hypocriet, dat is nog erger.Hé, een frisse nieuwe aanwinst op het forum
gezellig hier weer..
quote:milouda schreef op 07 mei 2014 @ 15:19:

[...]

Ja ik klaag, maar het is niet mijn werk, om dit soort fraude op te sporen. Daar zijn anderen voor.Je had het toch al opgespoord?
quote:troelalaaaatje schreef op 07 mei 2014 @ 06:50:

[...]

Lamaatje, vind het erg dat jij dit gevoel krijgt.

De discussie hier is echt uit de hand gelopen en heeft niets meer te maken met de oorspronkelijke vraagstelling.

Ik vind dat menigeen zich hier zou moeten schamen om zijn/ haar uitspraken, want lang niet iedereen is voornemens misbruik te maken en zelf te kiezen voor een levenlang afhankelijk zijn van onze verzorgingsstaat.Ach, ik kom er wel overheen Troelalaatje, want als ik het goed begrijp gaan wij het zo goed krijgen met al die toeslagen Beter als de werkende. Wie wil dat nou niet
odi et amo
Je wordt stinkend rijk als je het hier mag geloven lamaatje.

Bestel dat vakantiehuisje in de tropen maar vast.
quote:granny71 schreef op 07 mei 2014 @ 16:32:

Bestel dat vakantiehuisje in de tropen maar vast. Een andere uitkeringstrekker wilde een paar jaar geleden ook een huisje in de tropen, maar mooi dat dat niet doorging
Die verdiende net teveel saartjuhzes, je moet natuurlijk wel zorgen dat je net onder de toeslagen grens blijft he.
quote:Medina schreef op 07 mei 2014 @ 15:10:

@Pingu en @Milouda: Vermoedens van fraude kun je gewoon melden bij de sociale dienst van de gemeente waar zij wonen. De gemeente zal dan onderzoek doen. En als je het niet wil melden, dan ook niet klagen dat er zoveel profiteurs zijn, want jullie werken er zelf aan mee door de andere kant op te kijken.

Precies dit! Ik kan net zo goed over PIngu en Milouda zeggen dat ze een stel lakse burgers zijn die fraude onder het tapijt houden waardoor mijn belastinggeld onterecht naar die fraudeurs gaat.

Maar neen, Pingu en Milouda zitten ordinair een potje te klagen op het internet dat er fraudeurs zijn! En daarmee geven ze gelijk een slecht imago aan die echt arme mensen die hard een uitkering nodig hebben. Een uitkering nodig hebben is geen pretje, de sociale dienst is allesbehalve vriendelijk en leuk. Mensen die niet anders kunnen, daar betaal ik graag voor. Er zijn gelukkig maar weinig mensen die echt bewust frauderen, die paar die dat doen moeten aangegeven worden. Pingu en Milouda, jullie zijn wat mij betreft net zo erg als die fraudeurs. "zit in in mijn aard om te klikken.." ama hoela, je zit wel te klagen en bezorgt anderen een slechte naam, laten we het over je aard maar niet hebben.
quote:granny71 schreef op 07 mei 2014 @ 16:32:

Bestel dat vakantiehuisje in de tropen maar vast.

Je hoeft niet stinkend rijk te zijn voor een huisje in de tropen.

Voor 40k koop je makkelijk een appartement op een plek, waar de zon veel vaker schijnt dan hier en de fiscus weet nergens van.
Natuurlijk milouda. De belastingdienst is hartstikke gek.

Beetje jammer wel dat als je kennis dan dat huisje gekocht heeft ze er nooit heen kan gaan want ja waar moet ze het ticket van betalen?

Je maakt jezelf steeds belachelijker met je geklaag en de onzin die je uitkraamt.

Nogmaals als het echt zo is dat er gefraudeerd wordt doe er dan wat aan en als je dat niet wil dan heb je ook geen recht van klagen.
quote:milouda schreef op 07 mei 2014 @ 16:41:

[...]

Je hoeft niet stinkend rijk te zijn voor een huisje in de tropen.

Voor 40k koop je makkelijk een appartement op een plek, waar de zon veel vaker schijnt dan hier en de fiscus weet nergens van.Jij hebt werkelijk ook overal verstand van hè?
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
quote:granny71 schreef op 07 mei 2014 @ 16:39:

Die verdiende net teveel saartjuhzes, je moet natuurlijk wel zorgen dat je net onder de toeslagen grens blijft he.Ach ja. Nu heeft ie gelukkig een betaalde baan. Of is het een 'tegenprestatie?'
Vrijwilligerswerk met behoudt van uitkering he
quote:granny71 schreef op 07 mei 2014 @ 16:57:

Vrijwilligerswerk met behoudt van uitkering he
quote:granny71 schreef op 07 mei 2014 @ 16:46:

Natuurlijk milouda. De belastingdienst is hartstikke gek.

Beetje jammer wel dat als je kennis dan dat huisje gekocht heeft ze er nooit heen kan gaan want ja waar moet ze het ticket van betalen?

Je maakt jezelf steeds belachelijker met je geklaag en de onzin die je uitkraamt.

Nogmaals als het echt zo is dat er gefraudeerd wordt doe er dan wat aan en als je dat niet wil dan heb je ook geen recht van klagen.

Granny,

De belastingdienst is niet gek, maar heeft gewoon geen inzage in het kadaster van een ander land.

En ik kraam echt geen onzin uit.

Jullie zijn echt gek, als jullie denken dat je als bijstandstrekker geen huisje elders dan in Europa kan kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven