Papfles? Rampfles!

05-07-2008 15:23 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje van bijna 7 maanden wil absoluut geen pap eten. Ik probeer het vanaf 6 maanden met enige regelmaat en heb al verschillende dingen geprobeerd (dosis aanpassen, papfles of met een lepeltje, verschillende tijden) maar het maakt allemaal niets uit: na het eerste slokje wil ze niet meer.

Ik geef haar nu maar een gewone fles, maar eigenlijk zou ze vanaf 7 maanden wel een papfles moeten eten volgens het advies van het consultatiebureau........

Heeft iemand nog slimme tips?

En is het wel perse nodig dat ze een papfles krijgt? Of gewoon maar blijven proberen.....
-
Mijn zoontje gruwde ook van pap. Ik heb hem gewoon overgezet naar brood op een gegeven moment of wat meer yoghurt/ melk.

Hij groeit prima zonder die ranzige laffe papzooi (hij heeft het niet van een vreemde, hehe)
Mijn jongste heeft ook nooit pap gehad. En hij leeft gewoon nog
Mijn zoon van nu 20 maanden moest ook niets van pap hebben. We hebben het dus gewoon niet gegeven en papa heeft het pak pap opgemaakt. Ikzelf begrijp namelijk maar al te goed dat zoonlief het net lust, want ik heb het zelf ook altijd vies gevonden. CB deed er hier overigens niet moeilijk over. Vinden ze bij jouw CB echt dat je persé pap moet geven?
Hoi,

Wij zijn ook overgestapt op melk en brood.

Ik weet niet wanneer jij de papfles(sen) geeft, maar op die momenten kan je net zo goed een fles met en een boterham geven. Of een boterham dopen in de melk zodat het zacht is, want ik kan me voorstellen dat brood voor je dochter nu nog een beetje veel kauwwerk is.

Succes!
Niet te moeilijk over doen hoor.

Gewoon melk met brood is ook prima. En het CB geeft je advies, maar zij zijn ook niet heilig hoor.
Mijn dochter wilde met 7 mnd ook geen pap eten. Met een maand of 10-11 nogmaals geprobeerd en toen wilde ze het wel. Idd niet moeilijk over doen en het misschien later weer proberen.
Papfles? Die van mij heeft er nooit een gehad en ik heb er op het CB hebben ze het er ook nooit over gehad....
Natuurlijk hoeft pap niet, wat een onzin dat dat "verplicht" zou zijn. Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een boterham met een beker melk en een schaaltje pap?
quote:Mirjam762 schreef op 05 juli 2008 @ 20:18:

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een boterham met een beker melk en een schaaltje pap?Sinds een maand of 3 hebben ze aan de gewone Bambix pap allerlei vitamines toegevoegd. Dus dat is nu wel een verschil met brood. Maar ik weet zeker dat het gros van de consultatiebureaus nog niet op de hoogte is van deze verandering.
Dochter heeft nooit pap gegeten. En geef haar eens ongelijk, vieze smurrie.
quote:Java schreef op 05 juli 2008 @ 20:41:

[...]

Sinds een maand of 3 hebben ze aan de gewone Bambix pap allerlei vitamines toegevoegd. Dus dat is nu wel een verschil met brood. Maar ik weet zeker dat het gros van de consultatiebureaus nog niet op de hoogte is van deze verandering.Een kindje heeft tot een jaar genoeg aan melk, dus ze doen bij Bambix maar lekker wat ze willen
Pap, brrrrr, ik lust het ook niet . Heb de kinderen hier ook nooit die houtlijm opgedrongen. Wel eens geprobeerd, maar kennelijk hebben ze mijn genen; zij lusten het ook niet echt.

Ik geef ze (jongste 9 maanden, oudste bijna 3, beiden in goede gezondheid!) gewoon brood. En dat is (ook volgens het CB!) prima. Jongste eet twee boterhammen per dag, een bij ontbijt, een met lunch. En dat geeft voldoende vezels.

Lekker wegdoen, die pap!

Succes!

Kinke
hier ook een nog steeds levende zoon van 18 maanden die nooit pap heeft gegeten. Gewoon een boterham voor in de plaats doen. Klaar!
Goh dus het valt wel mee met die pap dus. Blijkbaar niet zo gek dat ze het niet wil.

Tja ik heb een schema van het CB en daar stond in vanaf 6 maanden een papfles en vanaf 7 maanden beginnen met brood. Dat wilde ik dus volgende week mee gaan beginnen.

Ik had het CB al een keer gebeld, ook over de groentehap die niet zo goed ging, het enige wat ze zeiden was: blijven proberen dus daar had ik niet zoveel aan.

Voorlopig krijgt ze dus 4 flesjes (7-11-15-19 uur) en 's ochtends een fruithapje tussendoor en eind van de middag een groentehapje.

Mardejo dat is wel een goeie om brood in de melk te dopen, want op een broodkorst kauwen (zoals in het advies van het CB staat) zie ik haar nog niet doen. Ze heeft pas een rijstwafeltje gehad maar die zat ze vrolijk in stukjes te kruimelen maar in d'r mond stoppen ho maar!

Nu we het toch over brood hebben, kan je gewoon volkorenbrood geven of beter iets anders in het begin?
quote:kinke schreef op 05 juli 2008 @ 20:53:

Pap, brrrrr, ik lust het ook niet . Heb de kinderen hier ook nooit die houtlijm opgedrongen. Wel eens geprobeerd, maar kennelijk hebben ze mijn genen; zij lusten het ook niet echt.

Ik geef ze (jongste 9 maanden, oudste bijna 3, beiden in goede gezondheid!) gewoon brood. En dat is (ook volgens het CB!) prima. Jongste eet twee boterhammen per dag, een bij ontbijt, een met lunch. En dat geeft voldoende vezels.

Lekker wegdoen, die pap!

Succes!

KinkeHoutlijm, die kende ik nog niet
Ik ben gelijk begonnen met het geven van licht volkorenbrood, of ik peuterde de grote zaden en noten uit.

resultaat: eet allerdonkerste brood met korstjes.

(maar ja, dat kan ook smaak zijn)

Ik snap CB wel wat ze bedoelen, sommige kinderen wennen pas aan structuur en smaak van bepaald soort eten nadat ze 10 of 15x hebben geprobeerd. Dus hun raad is, blijven aanbieden, ze gaat het vanzelf lekker vinden.

maar hallo, als dat niet werkt, het blijven mensen, hoe klein ze ook zijn, en ieder zijn eigen smaak hoor.
Ik ben begonnen met fijn volkoren, en sinds de eerste verjaardag is ze probleemloos met ons grof volkoren mee gaan eten (inclusief grote pitten op de korst).
Mo, wat je kindje nu eet is prima. Om met Barry Stevens te spreken:'Vooral zo doorgaan'. Het is BIJvoeding, ze hoeven op deze leeftijd ECHT geen maaltijden te eten. Pap wordt trouwens door de helft van de kinderen niet lekker gevonden, en ze worden toch allemaal groot. Korst brood, eventueel in de melk gedoopt, en lekker laten soppen. Dan komen de vezels (wat de reden is dat sommige CB's pap aanraden, om de darmen aan meer vezels te gaan laten wennen) ook wel binnen. Andere bijvoeding als fruit en groentehap, inderdaad gewoon blijven aanbieden. Ze moeten nog erg wennen aan smaken en structuren, bij het ene kindje gaat het van een leien dakje, het andere kindje heeft drie maanden nodig om zonder problemen tien hapjes binnen te krijgen. Niet druk om maken, komt allemaal vanzelf.
Om een kort verhaal lang te maken...
Niet druk om maken en gewoon lekker een normale fles geven,

misschien lust ze gewoon geen pap en tja en dan wil je het ook niet afdwingen toch lijkt me?
Ik geef borstvoeding en ga dus echt niet afkolven en er dan pap van maken... Mijn dochtertje is net 6 maanden en krijgt 's ochtends wat fruit (gaat er goed in) en 's avonds wat groente (gaat er minder goed in, als ik haar grote stukken geef gaat het beter). En af en toe een broodkorstje, ze stopt momenteel alles in haar mond en de broodkorst (en stukken groenten) dus ook . Ze raden trouwens aan om eerst met wit brood of licht bruin brood te beginnen, te veel vezels in het begin kan buikpijn veroorzaken.
Ik begrijp dat volkoren brood wel een grote schok kan zijn voor de darmpjes. Onze dochter lust ook geen pap (een paar keer geprobeerd, nu lekker weggegooid die bende) en ik geef haar dan ook een broodje. Aangezien wij geen wit brood eten en ik geen zin had om het voor haar te kopen, heb ik haar gewoon onze donkere-pitten-zaden-brood gegeven. Kort eraf gesneden en vanaf dag 1 eet ze het zonder problemen. Scheelt wel dat man en ik totaal geen allergien oid hebben en ik ook nog nooit wat bij haar heb gemerkt, was dat wel zo geweest had ik het voorzichtiger geintroduceerd.

Ze is nu 9 maanden en omdat ik haar nog drie flessen geef en fruit, groente en brood, is het nog steeds maar bij 1 broodje gebleven, ze eet gewoon niet meer op een dag. Over twee weekjes gaat er weer een fles af en dan gaat er een extra broodje bij.
Hier nu juist andersom. Dochter van bijna 9 maanden wil geen fles meer, krijg het er niet in! Maar als ik er pap in doe gaat alles erin.
Beide kids hier hebben nooit pap gehad. Is ze niets van overkomen en ze sliepen net zo goed (of soms niet) door als kids die wel pap kregen.

In (opvolg)melk zitten echt alle vitamines die een kindje van die leeftijd nodig heeft. Bijvoeding is gewoon om te oefenen; niet echt noodzakelijk als voedingsBRON. Dus gewoon flesje melk en af en toe een broodje, vervolgens ook eens wat fruit en groente en voor je het weet eten ze met de pot mee als ze een jaartje zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven