Mode & Beauty alle pijlers

Jonger worden geschat

15-05-2014 11:14 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begin het irritant te vinden. Ik ben 25 jaar en ik word bijna altijd jonger geschat! Sowieso 17 want ik moet me nog vaak overal legitimeren. Laatst zelfs nog bij de ING bank waar ik geld wilde opnemen. De medewerker zei dat ik daar ook een account kon openen, maar dan moet ik wel 18 zijn. Ook nog vaak met uitgaan, drank meenemen uit de winkel. Het is gewoon irritant.

Ik weet dat ik me ook niet super volwassen gedraag, maar ik heb het idee dat mensen me steeds jonger schatten. Toen ik 16 was schatte mensen me vaak 15/16. Inmiddels schatten ze me dus zeventien? Ik heb het idee dat ik heus wel wat volwassener uitzie, maar blijkbaar is dat voor de buitenwereld toch anders. Ik heb vrijwel altijd mooie donkere, volwassen kleding aan en draag vrijwel altijd hakken omdat ik klein ben. . Ik zie er verzorgd uit, draag make up. Maar zelfs dan wordt ik nog jonger geschat. staan als ik sneakers aan heb zonder make up. Dan lijk ik net 14. Ik vind het heel vervelend. Ik ben klein, slank maar heb natuurlijk wel weer bolle wangen.

Iemand tips of heeft hetzelfde probleem?
Ik werd laatst ook door iemand 22 geschat, ik ben 25. Soms ook nog wel iets jonger maar moet zeggen dat het me de laatste tijd erg mee valt. Heb er nu minder last van en word soms ook wel weer ouder geschat.

Ik heb er niet zo'n moeite mee want ben 1.60 slank en ja ik lijk denk ik nou eenmaal iets jonger.

Legitimeren met sigaretten halen of drank heb ik niet echt meer, heeeeeeel af en toe als ik het ergens haal waar ik nooit kom.
.
Veel roken, elke dag een half uurtje onder de zonnebank en op je gezicht een dikke laag plamuur zie je er in no-time 20 jaar ouder uit
Goede tip, Sehnsucht

Verder, nog een paar jaar wachten en je ervaart het als een compliment! Ik vind het ook elke keer weer leuk om jonger geschat te worden dan ik ben!!!!
Vroeger wel maar dat was in de tijd dat je een vijfjarige nog naar de slijter kon sturen zonder dat er iets werd gevraagd. Heb wel meegemaakt dat, toen ik een nieuwe bankrekening wilde openen, werd gevraagd of ik toestemming had van mijn ouders, ik was 25 of daaromtrent. Nu ik bijna 64 ben hoef ik me nergens meer te legitimeren, behalve bij transacties waar het gebruikelijk is je te legitimeren, bankzaken, vliegreizen. Je zou je haar grijs kunnen verven, met een bruin potloodje een paar rimpeltjes tekenen maar of je daar blij mee moet zijn?
verba volant, scripta manent.
dan neem je toch overal je ID mee?

Geloof me, ik had dit ook.

Na mijn dertigste ben ik er enorm blij mee geworden!
Geniet er nou maar van! Als dit je grootste probleem is valt het best mee.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik ken het probleem.

Ik ben 31, hoger dan 25 word ik niet geschat. (en dat ligt

niet aan mijn gedrag )

Dat 'hoor' je vanaf een bepaalde leeftijd leuk te vinden, ik vind dat niet.

Ik ben ook niet erg dik en aan de kleine kant, dus ik snap het verder wel.

Misschien zou het schelen als ik 15 kilo zwaarder ben ...

Ik ben er wel achter gekomen dat het deels aan de kleding kan liggen. Als ik sneakers draag met een strak shirtje met vrolijke opdruk heb ik een jongere uitstraling dan wanneer ik bijv. een laarsje met een klein hakje, truitje met V- Hals enz. draag.

Daar zou je op kunnen letten, dat je je wat 'volwassener' kleed...
quote:sehnsucht schreef op 15 mei 2014 @ 11:18:

Veel roken, elke dag een half uurtje onder de zonnebank en op je gezicht een dikke laag plamuur zie je er in no-time 20 jaar ouder uit

Je vergeet drank, veel drank.

Dronken worden met een goede reden is altijd fijn.
quote:MarianneDavids schreef op 15 mei 2014 @ 11:22:

Nu ik bijna 64 ben hoef ik me nergens meer te legitimeren, behalve bij transacties waar het gebruikelijk is je te legitimeren, bankzaken, vliegreizen. Nog even en je mag je weer gaan legitimeren om je 65+ korting te krijgen
[quote]marilyn82 schreef op 15 mei 2014 @ 11:25:

Ik ken het probleem.

Ik ben 31, hoger dan 25 word ik niet geschat. (en dat ligt

niet aan mijn gedrag )

Dat 'hoor' je vanaf een bepaalde leeftijd leuk te vinden, ik vind dat niet.

Ik wil wel ruilen hoor!Ik ben wel 43 jaar..
Bofkont, ik word gemiddeld 5 jaar ouder geschat. Als ik mijn gezicht vol in de make up heb toon in helemaal ouder

Dan kijk ik in de spiegel en dan denk ik shit daar staat een vrouw en geen meisje meer. Dus geniet meid, geniet!!!!
Ik werd altijd ouder geschat, maar dat is sinds ik 30+ opeens over! Ik word nu dus opeens jonger geschat. Blijkbaar blijft mijn gezicht op 27 jaar staan. Mij maakt het niets uit, ik ben wie ik ben.

Wie weet draait het bij opeens ook op en dan ben je voor altijd 45
Winkelpersoneel heeft vaak opdracht om tot 25 jaar om legitimatie te vragen bij drank en rookwaren verkoop.

Dit om te voorkomen dat er problemen ontstaan door inschattingsfouten.
Niet geschoten is altijd mis
quote:daisy_22 schreef op 15 mei 2014 @ 11:14:

Ik begin het irritant te vinden. Ik ben 25 jaar en ik word bijna altijd jonger geschat! Sowieso 17 want ik moet me nog vaak overal legitimeren. Laatst zelfs nog bij de ING bank waar ik geld wilde opnemen. De medewerker zei dat ik daar ook een account kon openen, maar dan moet ik wel 18 zijn. Ook nog vaak met uitgaan, drank meenemen uit de winkel. Het is gewoon irritant.

Ik weet dat ik me ook niet super volwassen gedraag, maar ik heb het idee dat mensen me steeds jonger schatten. Toen ik 16 was schatte mensen me vaak 15/16. Inmiddels schatten ze me dus zeventien? Ik heb het idee dat ik heus wel wat volwassener uitzie, maar blijkbaar is dat voor de buitenwereld toch anders. Ik heb vrijwel altijd mooie donkere, volwassen kleding aan en draag vrijwel altijd hakken omdat ik klein ben. . Ik zie er verzorgd uit, draag make up. Maar zelfs dan wordt ik nog jonger geschat. staan als ik sneakers aan heb zonder make up. Dan lijk ik net 14. Ik vind het heel vervelend. Ik ben klein, slank maar heb natuurlijk wel weer bolle wangen.

Iemand tips of heeft hetzelfde probleem?

Wat is "volwassen kleding? "

Ik vind juist dat de jeugd, och ik wordt oud, er tegenwoordig juist uitzien als kleine volwassenen.. Waar je in de jaren 80/90 echt nog wel kon zien wie de 15 jarige was en wie de volwassene wordt het tegenwoordig qua kleding iig een stuk lastiger... Zelfde laarsen als mama, zelfde skinny, zelfde jasje...

Of het nu btw ligt aan dat kinderen zich eerder hipper kleden of dat ouders minder snel suf worden qua kleding dan vroeger weet ik niet...
Heb ik ook, ik ben klein en heb een kinderlijk gezicht. Ik moet me, ik ben 26, ook vaak nog legitimeren. Dat snap ik dan nog wel, maar ik was minder blij toen ik me rond mijn 20ste moest legitimeren omdat je tot 12 jaar korting kreeg. Mag je in zo'n geval eigenlijk slaan?
Ik ben 30 en moet me nog bijna altijd legitimeren als ik sigaretten of wijn haal. Ik vind het helemaal niet erg.

Op werk vind ik het soms wel vervelend omdat ik een leidinggevende positie heb en mensen me soms in eerste instantie niet bijster serieus nemen. Dat moet ik dus coor elkaar krijgen door mijn kennis van zaken en mijn houding. Dat lukt altijd en dan ben ik juist extra trots
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:Anthonius schreef op 15 mei 2014 @ 12:00:

[...]

Wat is "volwassen kleding? "

Ik vind juist dat de jeugd, och ik wordt oud, er tegenwoordig juist uitzien als kleine volwassenen.. Waar je in de jaren 80/90 echt nog wel kon zien wie de 15 jarige was en wie de volwassene wordt het tegenwoordig qua kleding iig een stuk lastiger... Zelfde laarsen als mama, zelfde skinny, zelfde jasje...

Of het nu btw ligt aan dat kinderen zich eerder hipper kleden of dat ouders minder snel suf worden qua kleding dan vroeger weet ik niet...

Herkenbaar. Ik denk dat de volwassenen zich nu minder suf kleden. Mijn moeder heeft nooit een spijkerbroek gedragen en vanaf haar 45e echt oubollige kleding, die misschien toen ook wel mode was trouwens, van die hooggesloten strikblouses met een rok eronder. En mijn vader had (en heeft) áltijd een grijze pantalon aan met een overhemd en bij koud weer een pullover. En allebei een beige jas.

Dus misschien kan TO een leuke retro outfit scoren.
Ik word ook veel jonger geschat dan dat ik ben en heb er nooit zoveel moeite mee gehad, totdat ik ging werken.

Merk dat mensen mij gewoon niet serieus nemen en heb het gevoel dat ik mij echt moet bewijzen. Soms krijg ik daar wel de kans voor en overrompel ik ze met mijn kennis, soms willen ze "een collega die er verstand van heeft" spreken zonder te zeggen waar het over gaat. Dan kan ik wel koken van binnen.

Als ik veel make-up gebruik zie ik er uit als een wanhopig jong meisje die probeert er iets ouder uit te zien. Dat is dus ook geen optie.

Alles heeft z'n voor- en nadelen, dus ik moet het er maar mee doen. Over een paar jaar kan ik er pas echt van genieten.
Waardeer het en geniet ervan want het gaat altijd voorbij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:pepersteak schreef op 15 mei 2014 @ 11:38:

[...]

Nog even en je mag je weer gaan legitimeren om je 65+ korting te krijgen En een gratis OV kaart niet te vergeten. Die kan ik wel gebruiken, ik ga gemiddeld wel één keer per jaar ergens met het OV naartoe, en weer terug natuurlijk.
verba volant, scripta manent.
Een oma-krullenkapsel en saaie formele kleding maakt iedereen ouder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Laat het lekker gaan, het is nu eenmaal zo.

Legitimeren :

Drank^

Sigaretten^

Uitgaan^

Bioscoop^

Zoals je ziet, check check check .

(o ja babyface^ check)

Ik ben nu 27 en meestal schatten ze mij tien jaar jonger, ik kijk er niet eens meer van op(altijd ID paraat).

Het ergste was wel dat ik mij in de bios moest legitimeren toen ik 25 was(16+ film).

Geniet er van nu het nog kan .
Word over een maand 40 en word nog regelmatig jonger geschat, onlangs nog op een jaar of 28. Blijkbaar blijf ik erg goed geconserveerd (met dank aan de genen van mijn moeder). Merk wel dat het me nu minder doet als mensen mij jonger inschatten. Voorheen kon ik het nog als compliment aanvaarden (hoewel ik er zelf weinig moeite voor doe); nu ik wat ouder ben en moeder van 2 kinderen maakt het me echt niet meer uit.
Meid, ik heb er ook al jaren 'last' van. Ben nu 29 en wordt nog altijd 23 geschat of ze zeggen' je bent zeker niet ouder dan 25". Mijn zusje, 3,5 jaar jonger, wordt altijd ouder geschat dan ik. Bij de supermarkt krijg ik m'n drank niet mee zonder legitimatie, en sigaretten is ook lastig.

Als ik zonder legitimatie sta vind ik het wel vervelend maar voor de rest vind ik het een compliment.

Waar ik wel eens om moet lachen zijn jongens van 10 jaar jonger maar echt hun best doen om me te versieren. En als ik dan zeg hoe oud ik ben, schrikt het ze meestal nog niet eens af. Maar je ziet er helemaal niet zo oud uit .

Geniet ervan meid! Er komt vanzelf een dag dat ze je je leeftijd schatten of ouder, dan denk je terug aan de tijd dat niet zo was. En hou idd je legitimatie bij de hand!

Ik ben trouwens niet klein(1.77 wel slank) dus daar hoeft het niet altijd aan te liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven