Beschamend nieuws

10-05-2014 17:20 802 berichten
Tjonge jonge, las net onderstaand bericht op Telegraaf-site (die het van NRC heeft http://www.nrc.nl/nieuws/ ... oopt-risico-in-nederland/) en ik schaam me diep voor Nederland.

'Asielzoeker loopt risico in Nederland'

Een Duitse rechter heeft donderdag het terugsturen van een asielzoeker naar Nederland tegengehouden, omdat de Somaliër hier risico loopt op een „mensonwaardige behandeling”.

Dat meldt NRC Handelsblad zaterdag.

De man was in Nederland uitgeprocedeerd en week uit naar Duitsland. Daar wilden de autoriteiten hem terugsturen, maar de rechtbank in Darmstadt is er niet zeker van dat asielzoekers in Nederland worden voorzien in basale levensbehoeften zoals voedsel en onderdak.

De rechter benadrukte dat asielzoekers hier niet mogen werken, maar ook geen overheidssteun krijgen. Daarmee dreigt de Somaliër af te dalen „onder het lichamelijke en sociale bestaansminimum”. En „menswaardigheid valt niet te relatieveren door asielbeleid”, aldus het vonnis.

Ik weet nog dat ik 'vroeger' best trots was op ons land, ook een beetje sneu natuurlijk. Maar in het buitenland werd je aangesproken op Oranje voetbal (Gullit),een prima verzorgingsstaat en onder andere het vooruitstrevende drugsbeleid. En nu dit
Alle reacties Link kopieren
quote:rochel schreef op 19 mei 2014 @ 01:34:

600 huursubsidie, ik ken ze niet. met weinig inkomen krijg je geen huurhuis boven een bepaald bedrag.

je krijgt huurtoeslag als je huur max 699,48 is.

dat z0u dan uitkomen op 100 euro zelf betalen.

Ik geloof het niet, maar heb ik het mis dan zie ik graag een paar voorbeelden met uitzonderingen.

600 euro huursubsidie is inderdaad grote onzin. Dat krijgt niemand!

De huurgrens voor sociale huurwoningen ligt momenteel op 699,48 euro. Deze huurprijs betalen alleen mensen die dit jaar een nieuwe woning betrekken.

Voor deze maximale huur kun je max (max!) iets van 275 tot 300 euro huursubsidie krijgen.

Maar de meeste mensen zitten op een veel lagere huur en krijgen dus ook veel minder huursubsidie.
quote:malu3 schreef op 18 mei 2014 @ 21:14:

[...]

Helemaal niks prima en een goede reden om geen nieuwe gelukzoekers meer binnen te halen. Het is gewoon om te kotsen deze discriminerende regeling.

Tsja waar is de 600 Euro per persoon per maand voor de Emigrerende Nederlander?

Die mag het altijd uitzoeken in het land waar hij of zij wilt gaan wonen.

Ik schreef het al zo vaak:

1368 Euro per maand is een GEZINS Bijstanduitkering, met alle toeslagen erbij komt je uit op:

zo 'n ruime 1700 Euro NETTO per maand.

Een Politieagent 3 strepen, verdient na 4 jaar scholing en 5 jaar op straat gewekt te hebben meestal met gevaar voor eigen leven hetzelfde!

Dat kan alleen maar in Nederland.

Het Links Rapaille blijft vervolgens Alles goedpraten onder het mom van Nivellering is een Feestje

Er zijn zat Nederlanders die voor minder dan 1700 Euro per maand werken.

Die kunnen niet de hele dag op hun nest blijven liggen. Op zoek naar de Koopjes en s middags lekker Kick Boks trainen en 's avonds en ;s nachts als de gemiddelde Nederlander doodmoe naar huis komt, van werk of feestje, dan zijn die opgefokte Marokkaantjes altijd ready en in staat om je kop er af te trappen.

Immers, zij hebben de hele dag geen enkele inspanning gedaan,.

Ik weet niet of de Wet Bijstand al is verandert, maar vroeger kwamen er gewoon 4 of meer uitkeringen op 1 Woonadres binnen.

Voor Pappa en Mamma (1368), Voor Zoonlief (700) en voor de Dochter.(700)

Dan kwam er rustig 2600 Eurootjes elke maand het gezin binnen wandelen.

Weliswaar op verschillende rekeningen, maar toch.

En dan nog geven diezelfde Moslims af op onze Cultuur en willen ze deze naar de hand van Allah scheppen.

Bah, bah, bah. . .wat een ondankbaar Volk zeg!

Ik heb nu na ruim 16 jaar werken 250 Euro meer dan 2600, maar heb daarvoor wel mijn VWO afgerond en de nodige interne en externe bedrijfscursussen/ opleidingen gevolgd.

Die 250 Euro rijd ik overigens weg in de maand om naar mijn werk te komen, dus je kan gewoon zeggen dat ik en mijn gezin op een Bijstandsniveau zitten aangezien ik praktisch alleenverdiener ben.

Bij de meeste bijstandsmoslims komt die 2600 Eurootjes echt nog wel binnen hoor. Die zijn gehaaid genoeg om de mazen van de wet te kennen en daar naar handelen.

Maak je daar maar geen zorgen over. Linksom of Rechtsom.

Dat geld komt er wel.
quote:rochel schreef op 19 mei 2014 @ 01:34:

maar is het leven in turkije/marokko/suriname niet stukken goedkoper?

is de waarde van 600 euro daar niet een stuk hoger?

daarbij mag je bijverdienen. wat iemand hier in de bijstand, of welke uitkering dan ook, niet mag tenzij je een groot deel inleverd.

.

Natuurlijk is het leven in Turkije/Marokko/Suriname veel goedkoper.

In tegenstelling tot oudere autochtone werklozen mogen deze mensen nu nog vanaf 40 jaar rentenieren op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.

Veel van deze mensen hebben onroerend goed in hun land van herkomst. Er geldt geen vermogenstoets voor deze groep en ze mogen zoals gezegd onbeperkt bijverdienen en krijgen keurig die 600 euro maandelijks gestort totdat ze doodgaan. Maar ach, dat laatste is ook maar de vraag natuurlijk of dat ooit doorgegeven wordt. Echt, dit land is knettergek
Het enige waar ik mij voor schaam is dat de rechter zegt dat hij het hier niet goed zou hebben, ze zorgen hier juist té goed voor asielzoekers. Daarentegen dat hij word teruggestuurd is juist goed.

We zitten hier aan ons maximum.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Zo, TO is er weer hoor.

Voor goede orde; natuurlijk ben ik ook voor (goede) opvang in de regio. Of nog liever; hulp en,of ingrijpen in landen waar mensen zwaar in de shit zitten. En natuurlijk weet ik ook dat Nederland niet als enige land alle asielzoekers kan opnemen en betalen.

De oplossing grenzen dicht vind ik echter aso. En de oplossingen 'neem ze lekker zelf in huis' of 'betaal jij maar extra belasting als asiel-knuffelaar' nergens op slaan. Het is een mondiaal probleem, wat je ook mondiaal kan proberen aan te pakken.

Zou bijv. mooi zijn als er centrale Europese distributiecentra komen om vluchtelingen snel te behandelen; toegang weigeren of toestaan en over de aangesloten landen verdelen.

En ja, het kost allemaal geld. Kwestie van prioriteiten.
quote:ronniemitchel schreef op 12 mei 2014 @ 14:56:

Dit is beschamend:

Wageningen stuurt ruim 30 bejaarden uit huis

WAGENINGEN -

Wageningen wil dat 32 ouderen een andere woonruimte gaan zoeken. Deze mensen wonen nu in verzorgingshuis Dennenoord in Wageningen, maar volgens de gemeente hebben zij geen recht op een plek in deze instelling omdat zij daarvoor niet voldoende hulpbehoevend zijn. De overkoepelende stichting Jah-Jireh Woonzorg moet ervoor zorgen dat de bejaarden uiterlijk per 1 oktober vertrokken zijn, anders volgt een dwangsom.

Foto: Dijkstra B.V.

Jah-Jireh Woonzorg kocht bejaardenhuis Dennenoord in 2013 voor oudere Jehova's getuigen. Jah-Jireh heeft ook een verzorgingshuis in Rotterdam en wil in 2015 een instelling in Heerlen openen. In Wageningen wonen 68 oudere mensen. Volgens de gemeente hebben 32 van de 68 bewoners geen extra zorg nodig. Dennenoord heeft echter de bestemming verpleeghuis.

Vervelend

„De landelijke criteria om te mogen wonen in een verzorgings- of verpleeghuis zijn aangescherpt. Daardoor hebben minder mensen recht op een plek in Dennenoord. Als gemeente moeten we ons aan ons eigen beleid houden, hoe vervelend we dat ook vinden in dit geval”, zegt burgemeester Geert van Rumund van Wageningen. Omdat Dennenoord speciaal voor Jehova's getuigen is, zijn de meeste bewoners ervoor naar Wageningen verhuisd.

Jah-Jireh verwerpt de houding van de gemeente. Volgens de stichting huren de bewoners een appartement bij Jah-Jireh en kopen ze daarna zorg of verpleging in. „Ze doen dus precies wat het Rijk wil, namelijk wonen en zorg financieel van elkaar scheiden.”Oh, en hier werden de zielige bejaarden erbij gehaald. Ben benieuwd hoe zielig mensen het hadden gevonden als het een bejaardentehuis was geweest voor moslims ipv voor Jehova-getuigen.
quote:MilaDila schreef op 19 mei 2014 @ 09:24:

[...]

Oh, en hier werden de zielige bejaarden erbij gehaald. Ben benieuwd hoe zielig mensen het hadden gevonden als het een bejaardentehuis was geweest voor moslims ipv voor Jehova-getuigen.

Alsof we op Jehova-getuigen zitten te wachten.

Mila, wat je nu zegt klopt niet en dat weet je best.
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 19 mei 2014 @ 10:04:

[...]

Mila, wat je nu zegt klopt niet en dat weet je best.

Natuurlijk klopt dat wel en dat weet je best.

Het gaat er helemaal niet om op wie jij wel of niet zit te wachten. Het gaat erom dat iedereen ongeacht huidskleur, geloof of geaardheid recht heeft op een menswaardig bestaan, voedsel en veiligheid.

Nederland draagt samen met een heleboel andere landen een (naar mijn mening veel te bescheiden) steentje bij aan de oplossing van de gigantische problemen op deze wereld.

Zodat ook jij straks misschien ook ergens terecht kunt, als extreem rechts hier weer begint met het euthanaseren van ongeneeslijk zieken, andersdenkenden of andersgekleurden, 'omdat het anders niet meer op te brengen is voor de normale witte Nederlanders'.
quote:lamaatje schreef op 19 mei 2014 @ 10:04:

[...]

Mila, wat je nu zegt klopt niet en dat weet je best.Wat klopt niet?
En ik zou in dit topic best een niet-knuffelaar willen zijn trouwens, dan is de oplossing namelijk simpel; eigen volk eerst en grenzen zo veel mogelijk gesloten houden.

Ik heb als knuffelaar geen pasklaar antwoord, laat staan een oplossing voor het probleem (van oorlogen, ongelijkheid in welvaart, gezeik tussen religies etc.). Als ik de oplossing zou hebben, mag je me vandaag nog aanmelden voor de Nobelprijs.
ze moeten diegene die het zo onveilig maken in Syrië en al die landen waar het zo onfijn is aanpakken.

helaas kennen veel mensen maar een manier, en dat is oorlogje spelen.

als ze daar nou eens de handen in elkaar slaan en zorgen voor een beter leefklimaat kunnen wij ook weer aan de gang met het oplossen van onze eigen problemen.
quote:rochel schreef op 19 mei 2014 @ 10:47:

ze moeten diegene die het zo onveilig maken in Syrië en al die landen waar het zo onfijn is aanpakken.

Wie zijn 'ze'?
de onveiligmakers

oh ik las je verkeerd. heb ook maar net mijn ogen open.

de mensen die tegen de oorlog zijn lijken mij in de meerderheid

fight for your right, zonder wapens
quote:Crique schreef op 19 mei 2014 @ 10:12:

[...]

Natuurlijk klopt dat wel en dat weet je best.

Het gaat er helemaal niet om op wie jij wel of niet zit te wachten. Het gaat erom dat iedereen ongeacht huidskleur, geloof of geaardheid recht heeft op een menswaardig bestaan, voedsel en veiligheid.

Nederland draagt samen met een heleboel andere landen een (naar mijn mening veel te bescheiden) steentje bij aan de oplossing van de gigantische problemen op deze wereld.

Zodat ook jij straks misschien ook ergens terecht kunt, als extreem rechts hier weer begint met het euthanaseren van ongeneeslijk zieken, andersdenkenden of andersgekleurden, 'omdat het anders niet meer op te brengen is voor de normale witte Nederlanders'.

Sorry hoor Crique, maar ik vond en vind het een rare opmerking. Wat maakt het nu uit welk geloof je hebt. Feit is dat het belachelijk is dat die mensen uit elkaar gehaald worden.

Weliicht heb je mijn post verkeerd beprepen.
odi et amo
quote:MilaDila schreef op 19 mei 2014 @ 10:14:

[...]

Wat klopt niet?

Dat het voor moslims anders zou zijn. Ik vind het een rare opmerking.

Een heleboel moslims zijn tegenwoordig gewoon in Nederland geboren en dus gewoon Nederlander.
odi et amo
quote:rochel schreef op 19 mei 2014 @ 10:47:

helaas kennen veel mensen maar een manier, en dat is oorlogje spelen.

als ze daar nou eens de handen in elkaar slaan en zorgen voor een beter leefklimaat kunnen wij ook weer aan de gang met het oplossen van onze eigen problemen.

+1

Daar eerst maar eens mee beginnen. Goed idee.
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 19 mei 2014 @ 11:06:

[...]

+1

Daar eerst maar eens mee beginnen. Goed idee.

Nogmaals, wie zijn de 'ze' die 'diegene die het zo onveilig maken in Syrië en al die landen waar het zo onfijn is' moeten gaan aanpakken?

Ik neem aan dat 'wij' het niet zijn, want wij hebben al ons geld nodig voor de zielige bejaarden.
quote:Crique schreef op 19 mei 2014 @ 11:14:

[...]

Nogmaals, wie zijn de 'ze' die 'diegene die het zo onveilig maken in Syrië en al die landen waar het zo onfijn is' moeten gaan aanpakken?

Ik neem aan dat 'wij' het niet zijn, want wij hebben al ons geld nodig voor de zielige bejaarden.De machthebbers Crique, maar zo dom ben je niet dat je dat niet begrijpt.
odi et amo
klinkt neerbuigend, zielige bejaarden. maar zo zal je het vast niet bedoelen.

maar klopt, het zijn niet wij (en vraag me nu niet wie wij zijn) die ze moeten gaan aanpakken.

was het niet afgahanistan waar ze jaren bezig zijn geweest met de wederopbouw, maar uiteindelijk hadden ze het te druk met, jawel komtie, oorlogje voeren.
ze zijn zij die niet blij zijn met de zaken hoe het er nu aan toe gaat.
quote:Crique schreef op 19 mei 2014 @ 11:14:

[...]

Ik neem aan dat 'wij' het niet zijn, want wij hebben al ons geld nodig voor de zielige bejaarden.Inderdaad. Beetje vaag dit. De 'onveiligmakers'...
en zij zijn zij die de macht hebben en er op een misselijke manier misbruik van maken.
quote:lamaatje schreef op 19 mei 2014 @ 11:25:

[...]

De machthebbers Crique, maar zo dom ben je niet dat je dat niet begrijpt.

Welke machthebbers?

Dat zijn toch 'diegene die het zo onveilig maken in Syrië en al die landen waar het zo onfijn is'?

Of is jouw oplossing voor de problemen van de vluchtelingen in Syrië dat Assad gewoon een beetje normaal moet gaan doen?

Daar zal hij van onder de indruk zijn. De vluchtelingen zijn je vast dankbaar.

Of bedoel je de machthebbers van ándere landen? Maar dan niet Nederland, want wij hebben ons geld nodig voor de zielige bejaarden. Welke landen bedoel je dan wel?
das heel niet onduidelijk en begrijpen jullie best wel. maar ja, er moet toch ergens over gediscusieerd worden deze ochtend en laten we het hebben over wij, zij en ze
OZG

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven