Starten met hardlopen
dinsdag 9 juli 2013 om 18:11
Hallo allemaal,
Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.
Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.
Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
dinsdag 20 mei 2014 om 22:22
's Avonds hardlopen + deze warmte = niet echt mijn ding In het begin deed m'n telefoon ook wat raar, hij gaf aan dat ik helemaal niet zo snel liep, terwijl ik behoorlijk snel gestart was. Uiteindelijk stelde hij het wel bij, maar dat was mentaal niet heel goed... uiteindelijk wel lekker gelopen (6 km in 37 minuten). Heb het nog steeds heel warm, dus hoop dat het buiten nog een beetje af gaat koelen. Er waren trouwens super veel mensen aan het hardlopen, iedereen wacht natuurlijk tot het eind van de avond!
@ Lexie: heb gisteren inderdaad niet bij de vereniging hardgelopen, had een andere afspraak. Maar vond het wel jammer! Wat fijn dat je geen last meer hebt gehad van je kuit. En respect dat je zo vroeg bent gaan lopen! !
@ Marloes: doe het rustig aan, pak je rust. Ik zou een week (dus 3 lessen) teruggaan. Het lijkt even frustrerend, maar is echt het beste.
@ Twilight: doe je wel rustig aan, een rustdag is echt nodig!
@ Jumper; welkom. Heb je erg oude schoenen? Daar zou het namrlijk wel aan kunnen liggen dat je pijn hebt.
@ Moos: hoe gaat het bij jou met lopen?
Nu lekker rust nemen en dan donderdag of vrijdag lopen, even afhankelijk van het weer en mijn werk!
@ Lexie: heb gisteren inderdaad niet bij de vereniging hardgelopen, had een andere afspraak. Maar vond het wel jammer! Wat fijn dat je geen last meer hebt gehad van je kuit. En respect dat je zo vroeg bent gaan lopen! !
@ Marloes: doe het rustig aan, pak je rust. Ik zou een week (dus 3 lessen) teruggaan. Het lijkt even frustrerend, maar is echt het beste.
@ Twilight: doe je wel rustig aan, een rustdag is echt nodig!
@ Jumper; welkom. Heb je erg oude schoenen? Daar zou het namrlijk wel aan kunnen liggen dat je pijn hebt.
@ Moos: hoe gaat het bij jou met lopen?
Nu lekker rust nemen en dan donderdag of vrijdag lopen, even afhankelijk van het weer en mijn werk!
donderdag 22 mei 2014 om 09:48
Hoi! Tijd geleden ook wat gepost maar toen heb ik het hardlopen wat laten vallen, en sinds 3 weken weer begonnen! Vanochtend les 9 gedaan van Evy, maar wat me opvalt is dat ik het nog steeds hartstikke zwaar vind (let op: ik heb echt geen conditie). Ik had gedacht dat ik rond deze tijd toch wel wat makkelijker zou kunnen lopen? Ook gebruik ik de nike running app om te kijken hoe snel ik ga etc, en als ik aan het hardlopen ben ga ik rond de 9 minuten per kilometer. Voor m'n gevoel ga ik iig langzaam, als er mensen aan het hardlopen zijn halen ze me standaard in! Maar ik ben allang blij dat ik er al 9 lessen op heb zitten, heb zelfs zin in les 10! En als ik de verhalen lees hier van mensen die al 5km of meer kunnen dan wil ik dat ook!!
vrijdag 23 mei 2014 om 08:14
Hallo allemaal,
Ik hoop dat ik af en toe mee mag schrijven?
Ik ben geen sporter, ik ben liever lui in de zon met een boek en een glas wijn. Zweten? Gadverdamme..
Helaas ook gegund met mijn moeders genen - snel aankomen.
Over de jaren gelukkig al wat kilo's kwijt geraakt, met behulp van sport op de achtergrond.
Nu echter een fanatieke vriend, dus laten we hardlopen proberen met een schema.
1 minuut rennen, 1 minuut lopen 2maal. Dan over naar 2 min rennen en 2 min lopen, 2 maal. Als laatste de 3 min rennen en lopen. (Les 1 is dit)
Na minuut 1 was ik kapot. Kak, 2 minuten hield ik met moeite vol maar aan de 3 minuten moest ik echt niet denken. (Is ook niet gelukt!)
3x in de week moet ik rennen en eigenlijk elke x een les hoger. (Uhu, dacht het niet)
Inmiddels 3x les 1 gedaan. Gister was de derde keer en gister rende ik de 3 minuten uit! Ik was buitenadem, maar ik heb het gedaan
Nog 2 x les 1 rennen en dan over naar les 2. 4x1, 2x2, 2x3.
Ik hoop dat ik af en toe mee mag schrijven?
Ik ben geen sporter, ik ben liever lui in de zon met een boek en een glas wijn. Zweten? Gadverdamme..
Helaas ook gegund met mijn moeders genen - snel aankomen.
Over de jaren gelukkig al wat kilo's kwijt geraakt, met behulp van sport op de achtergrond.
Nu echter een fanatieke vriend, dus laten we hardlopen proberen met een schema.
1 minuut rennen, 1 minuut lopen 2maal. Dan over naar 2 min rennen en 2 min lopen, 2 maal. Als laatste de 3 min rennen en lopen. (Les 1 is dit)
Na minuut 1 was ik kapot. Kak, 2 minuten hield ik met moeite vol maar aan de 3 minuten moest ik echt niet denken. (Is ook niet gelukt!)
3x in de week moet ik rennen en eigenlijk elke x een les hoger. (Uhu, dacht het niet)
Inmiddels 3x les 1 gedaan. Gister was de derde keer en gister rende ik de 3 minuten uit! Ik was buitenadem, maar ik heb het gedaan
Nog 2 x les 1 rennen en dan over naar les 2. 4x1, 2x2, 2x3.
vrijdag 23 mei 2014 om 11:34
Hier ook 1,5 week bijna niet kunnen lopen (op vorige week een interval les na) vanwege keelontsteking.. Volgende week ga ik voor de 10km, maar begin er inmiddels een beetje voor te vrezen (nog nooit eerder gelopen, ook niet met trainen dus) Wil wel graag meedoen, maar best bang om nu als laatst over de streep te komen! Voel me inmiddels wel weer wat beter, dus wellicht straks eens de warmte in om te kijken hoe het gaat met hardlopen. Tot nu toe eigenlijk ook nog niet echt in de warmte gelopen.
@ depster: beetje bij beetje kom je vanzelf verder: succes!
@ Marijevs: dat was ook mijn probleem (en is, eigenlijk): te langzaam lopen voor mijn idee. Maar goed, zolang je qua afstand een groei hebt, komt derest vanzelf wel. Maar is die 9 min per km over de hele les heen, of echt alleen de hardloopstukjes?
@sneeuwwitje: ja, die warmte heb ik dus ook last van (iedereen, denk ik). Jammer dat georganiseerde lopen altijd op een warm tijdstip zijn wat dat betreft, maar goed. Heeft ook wel weer wat, zonnetje erbij.
@ depster: beetje bij beetje kom je vanzelf verder: succes!
@ Marijevs: dat was ook mijn probleem (en is, eigenlijk): te langzaam lopen voor mijn idee. Maar goed, zolang je qua afstand een groei hebt, komt derest vanzelf wel. Maar is die 9 min per km over de hele les heen, of echt alleen de hardloopstukjes?
@sneeuwwitje: ja, die warmte heb ik dus ook last van (iedereen, denk ik). Jammer dat georganiseerde lopen altijd op een warm tijdstip zijn wat dat betreft, maar goed. Heeft ook wel weer wat, zonnetje erbij.
vrijdag 23 mei 2014 om 20:14
Gisteravond had ik niet zoveel zin meer om te gaan lopen, had veel gefietst en dinsdagavond nog gelopen. Vandaag op mijn werk voelde ik me helemaal niet lekker. Gelukkig kon ik vroeg naar huis en ben direct mijn bed in gekropen. Het zal me niet weer gebeuren dat ik ziek ben mij een wedstrijdje. Nu gaat het gelukkig weer beter. Het weer is super dus ik ga nog een klein rondje (3-4 kilometer) lopen om toch even in beweging te zijn. Vanavond vroeg naar bed en morgen lekker rustig aan doen, zodat ik helemaal fit ben voor mijn 10 km aankomende zondag!
@ Liss: ik weet niet of het verstandig is om die 10 te lopen. Je moet eerst weer opbouwen en je hebt het nog nooit gelopen. Heb je inmiddels al wel weer gelopen, en hoe ging dat? Het viel mij de vorige keer best tegen nadat ik ziek was geweest en weer begon met lopen.
@ Depster: wat goed dat je bent begonnen. Mijn tip is om wel verder te gaan met de lessen. Een keer een les overdoen is wel oke, maar je kunt echt meer dan je denkt!
@ Marijevs: het blijft soms zwaar, dat heb ik ook regelmatig. Op een gegeven moment merk je wel dat je vooruit gaat. Stel je gaat nu les 1 weer lopen dan zul je merken dat je al veel meer kunt!
Ik ga me zo even omkleden en dan naar buiten. Een fijn (loop)weekend allemaal!
@ Liss: ik weet niet of het verstandig is om die 10 te lopen. Je moet eerst weer opbouwen en je hebt het nog nooit gelopen. Heb je inmiddels al wel weer gelopen, en hoe ging dat? Het viel mij de vorige keer best tegen nadat ik ziek was geweest en weer begon met lopen.
@ Depster: wat goed dat je bent begonnen. Mijn tip is om wel verder te gaan met de lessen. Een keer een les overdoen is wel oke, maar je kunt echt meer dan je denkt!
@ Marijevs: het blijft soms zwaar, dat heb ik ook regelmatig. Op een gegeven moment merk je wel dat je vooruit gaat. Stel je gaat nu les 1 weer lopen dan zul je merken dat je al veel meer kunt!
Ik ga me zo even omkleden en dan naar buiten. Een fijn (loop)weekend allemaal!
zaterdag 24 mei 2014 om 09:59
Rondje lopen ging super lekker gisteravond. De temperatuur was goed en het was even ontspannen, omdat ik niet een bepaalde afstand/tijd hoefde te lopen. Is ook wel eens lekker om zo ontspannen te lopen merkte ik, moet ik dus vaker doen
Vandaag rustdag en dan morgen ga ik er voor. De weersvoorspellingen zijn heel goed, lekker loopweer
Vandaag rustdag en dan morgen ga ik er voor. De weersvoorspellingen zijn heel goed, lekker loopweer
zondag 25 mei 2014 om 17:00
Hello Ladies!!
Braaf gelopen 3x per week alleen geen tijd om te forummen met verjaardagen en dingen regelen
Nu weer even kort maar toch even laten weten dat ik er ben!!
Vorige week een paar keer een half uur gelopen zonder muziek en vind het heerlijk, alleen jammer dat ik dan niet weet hoe ver ik heb gelopen want vind die band om mijn arm niks. Maar gelukkig wordt dat probleem morgen opgelost: Heb de Garmin 310 XT besteld
Hij is morgen binnen!! Wel zonder hartslagmeter.
Tot later!
Braaf gelopen 3x per week alleen geen tijd om te forummen met verjaardagen en dingen regelen
Nu weer even kort maar toch even laten weten dat ik er ben!!
Vorige week een paar keer een half uur gelopen zonder muziek en vind het heerlijk, alleen jammer dat ik dan niet weet hoe ver ik heb gelopen want vind die band om mijn arm niks. Maar gelukkig wordt dat probleem morgen opgelost: Heb de Garmin 310 XT besteld
Hij is morgen binnen!! Wel zonder hartslagmeter.
Tot later!
zondag 25 mei 2014 om 21:29
Wat was het warm vanmiddag. Had ik niet verwacht en viel wel even tegen met lopen, vooral de stukken waarbij geen schaduw was waren zwaar. Maar ik heb het uitgelopen in 1 uur en 1 minuut
Niet onder het uur, maar dat was onder deze omstandigheden niet te doen. Heb alsnog sneller gelopen dan ik in mijn trainingen voor de 10 kilometer gedaan heb. Het laatste stuk lagen er soms ook meiden aan de kant die niet meer konden. Dat wilde ik absoluut niet, dan maar iets later over de streep.
Na de finish heb ik ook een hele tijd op de grond gezeten in de schaduw. Had me nog nooit zo naar gevoeld na het lopen, maar na een tijdje ging het weer beter en ik ben heel blij met deze tijd.
Volgende doel is natuurlijk wel onder het uur, maar eerst even uitrusten en je moet altijd nog wat te wensen hebben
Na de finish heb ik ook een hele tijd op de grond gezeten in de schaduw. Had me nog nooit zo naar gevoeld na het lopen, maar na een tijdje ging het weer beter en ik ben heel blij met deze tijd.
Volgende doel is natuurlijk wel onder het uur, maar eerst even uitrusten en je moet altijd nog wat te wensen hebben
zondag 25 mei 2014 om 22:06
Chocoladeletter, wat leuk dat je morgen de Garmin 310 krijgt! En goed dat je nog steeds lekker aan het lopen bent. Ga je nu ook verder met Evy/Renate? Veel plezier morgen met je Garmin!
Sneeuwwitje, wat een super goede tijd heb je neergezet en dat met deze warmte! Mooie pr dus, kan je heel trots op zijn! En je volgende doel ga je zeker halen, nu lekker genieten van je mooie tijd en je benen wat rust geven! Topper ben je!!
Na mijn teleurstellende 4mijl zat ik een beetje in een dipje en heb deze week ook maar 1x gelopen. Maar.... die Damloop begint toch steeds dichter bij te komen en ik wil hem goed voorbereid gaan lopen en natuurlijk uit lopen. Dus.. vanaf morgen ga ik weer serieus beginnen met trainen. Ga weer met Renate rennen en dan de 15km in 12 weken, heb er zin in en hoop dat Renate en jullie mij kunnen blijven motiveren!
Sneeuwwitje, wat een super goede tijd heb je neergezet en dat met deze warmte! Mooie pr dus, kan je heel trots op zijn! En je volgende doel ga je zeker halen, nu lekker genieten van je mooie tijd en je benen wat rust geven! Topper ben je!!
Na mijn teleurstellende 4mijl zat ik een beetje in een dipje en heb deze week ook maar 1x gelopen. Maar.... die Damloop begint toch steeds dichter bij te komen en ik wil hem goed voorbereid gaan lopen en natuurlijk uit lopen. Dus.. vanaf morgen ga ik weer serieus beginnen met trainen. Ga weer met Renate rennen en dan de 15km in 12 weken, heb er zin in en hoop dat Renate en jullie mij kunnen blijven motiveren!
maandag 26 mei 2014 om 06:37
maandag 26 mei 2014 om 12:21
Lexie: Goed bezig!!! Lekker hoor, zo vroeg op de dag.
De Garmin is binnen (natuurlijk precies toen ik op het punt stond de kinderen uit school te halen, pakket maar even meegenomen naar school) Ga voorlopig 3x per week 5 km lopen, zonder muziek, gewoon de geluiden om me heen. Daarom vond ik ook dat het horloge dan onmisbaar was, hoef ik mn telefoon niet meer me te sjouwen Dan te zijner tijd trainen voor de 10 km. Heb de podcasts al op de computer staan.
Sneeuwwitje: het was mss voor jou geen toptijd maar je hebt het maar wel mooi gedaan! Ik ben trots op je!
De Garmin is binnen (natuurlijk precies toen ik op het punt stond de kinderen uit school te halen, pakket maar even meegenomen naar school) Ga voorlopig 3x per week 5 km lopen, zonder muziek, gewoon de geluiden om me heen. Daarom vond ik ook dat het horloge dan onmisbaar was, hoef ik mn telefoon niet meer me te sjouwen Dan te zijner tijd trainen voor de 10 km. Heb de podcasts al op de computer staan.
Sneeuwwitje: het was mss voor jou geen toptijd maar je hebt het maar wel mooi gedaan! Ik ben trots op je!
dinsdag 27 mei 2014 om 07:15
En.. Chocoladeletter? Heb je gisteren nog een klein rondje gedaan met je Garmin of ga je vandaag? Ben benieuwd hoe je Garmin bevalt! En lekker om 3x per week 5km te gaan lopen. Loop je dan steeds dezelfde route of steeds een andere?
Moos, ga je nog mee doen met de WOTN?
Sneeuwwitje, hoe is het met je benen?
Doris, hoe gaat het met jouw lopen?
Moonlight, loop jij nog?
Moos, ga je nog mee doen met de WOTN?
Sneeuwwitje, hoe is het met je benen?
Doris, hoe gaat het met jouw lopen?
Moonlight, loop jij nog?
dinsdag 27 mei 2014 om 14:23
Eind vorige week het lopen weer wat opgepakt, al ging dat niet super. Laatste dagen qua werk e.d. wat minder druk gehad en vanmorgen weer eens gaan hardlopen. Dit keer 11 km gelopen, waarvan 10 km in 1 uur en 15 min. Niet echt een goed tempo, maar goed, het lukt in elk geval. Twijfel nog een beetje of ik volgende week wel echt met de loop mee wil doen (10 km), gelet op het tempo. Dit was wel in de stomende regen, maar voor mijn gevoel doet dat niet echt veel af aan wat je kunt lopen (alleen maar langzamer waarschijnlijk indien het zonnetje schijnt/erg warm is). Ik denk er dus nog even over na, misschien ook maar gewoon eens proberen voor de ervaring. Wie weet loop je vanzelf iets hard in een loop in vergelijking met zelf lopen. Heb een keer eerder een loop meegedaan en liep toen 5 km in 30 min, terwijl ik normaal zelf nooit 10 km per uur loop.
@sneeuwitje: ja, ik twijfel dus nog.. uitlopen zou gewoon moeten kunnen, maar niet echt met een mooie tijd. Wel is het dan nog maar de tweede keer dat ik zo'n afstand loop, wellicht gewoon doen en over een poosje nog eens om de tijd te verbeteren. Mooie tijd voor de 10 km trouwens, hoor, al helemaal als het zo warm was!
@sneeuwitje: ja, ik twijfel dus nog.. uitlopen zou gewoon moeten kunnen, maar niet echt met een mooie tijd. Wel is het dan nog maar de tweede keer dat ik zo'n afstand loop, wellicht gewoon doen en over een poosje nog eens om de tijd te verbeteren. Mooie tijd voor de 10 km trouwens, hoor, al helemaal als het zo warm was!
dinsdag 27 mei 2014 om 18:07
Chocoladeletter zonde dat je er eentje zonder hartslag meter hebt genomen. Bij coolblue is hij momenteel inclusief extra luxe borstband goedkoper dan zonder hartslagmeter.(los is die band tachtig euro) Eerst dacht ik nog een foutje op de site maar een paar weken terug heb ik voor inderdaad het lagere bedrag de 310XT met hartslagmeter ontvangen.
Ik had zelf hiervoor de 305 maar die begon naar jarenlange trouwe dienst een beetje uit elkaar te vallen. Maar ik ben er altijd heel tevreden over geweest vandaar dat ik nu de bijna vergelijkbare 310XT heb gekozen.
Ik had zelf hiervoor de 305 maar die begon naar jarenlange trouwe dienst een beetje uit elkaar te vallen. Maar ik ben er altijd heel tevreden over geweest vandaar dat ik nu de bijna vergelijkbare 310XT heb gekozen.
dinsdag 27 mei 2014 om 19:04
Chocoladeletter, leuk hea zo`n Garmin speeltje! En fijn dat hij goed bevalt. Veel succes en plezier vandaag met je 5km rondje. Hoop dat je het droog kan houden. Hier miezert het nu wat, maar vind het niet erg dat ik vandaag een rustdag heb haha.
Lisss, wat goed dat je 11km hebt gelopen, vooral omdat je het net weer hebt opgepakt. Fijn dat het gelukt is, liep het wel lekker? En ga je volgende week mee doen met de WOTN of een andere 10km run? Ik heb volgende week de WOTN maar zit ook nog heel erg te twijfelen of ik hem ga lopen. Laatste paar weken het hardlopen wat laten versloffen en heb in april 1x zelf 10km gelopen... Nou ja, eerst deze week nog maar een paar keer lekker lopen en dan beslis ik volgende week wel.
Lisss, wat goed dat je 11km hebt gelopen, vooral omdat je het net weer hebt opgepakt. Fijn dat het gelukt is, liep het wel lekker? En ga je volgende week mee doen met de WOTN of een andere 10km run? Ik heb volgende week de WOTN maar zit ook nog heel erg te twijfelen of ik hem ga lopen. Laatste paar weken het hardlopen wat laten versloffen en heb in april 1x zelf 10km gelopen... Nou ja, eerst deze week nog maar een paar keer lekker lopen en dan beslis ik volgende week wel.
dinsdag 27 mei 2014 om 20:01
quote:baukje schreef op 27 mei 2014 @ 18:07:
Chocoladeletter zonde dat je er eentje zonder hartslag meter hebt genomen. Bij coolblue is hij momenteel inclusief extra luxe borstband goedkoper dan zonder hartslagmeter.(los is die band tachtig euro) Eerst dacht ik nog een foutje op de site maar een paar weken terug heb ik voor inderdaad het lagere bedrag de 310XT met hartslagmeter ontvangen.
O Damn dat is balen, dacht dat ik nu nog niet zo veel aan een hartslagmeter zou hebben dus vandaar zonder band, maar als het dan goedkoper is.
Vond het wel heel fijn lopen, geen "zware"telefoon, geen irritante oordopjes. Gewoon het geluid van de vogeltjes (en auto's ) Had hem zo ingesteld dat ie een seintje gaf bij 5 km. Heb er 33:34 over gelopen. Had het gevoel dat ik nog wel even door kon lopen dus wil het nu langzaam op gaan bouwen. Even geen tetterende Evy in mijn oren
De regen vond ik trouwens wel lekker, zag alleen niks meer door mijn bril door de miezer en het beslaan!
O Damn dat is balen, dacht dat ik nu nog niet zo veel aan een hartslagmeter zou hebben dus vandaar zonder band, maar als het dan goedkoper is.
Vond het wel heel fijn lopen, geen "zware"telefoon, geen irritante oordopjes. Gewoon het geluid van de vogeltjes (en auto's ) Had hem zo ingesteld dat ie een seintje gaf bij 5 km. Heb er 33:34 over gelopen. Had het gevoel dat ik nog wel even door kon lopen dus wil het nu langzaam op gaan bouwen. Even geen tetterende Evy in mijn oren
De regen vond ik trouwens wel lekker, zag alleen niks meer door mijn bril door de miezer en het beslaan!
dinsdag 27 mei 2014 om 20:15
Baukje, bedoel je deze
http://www.sporthorlogece ... z=1.1401214268.1.1.utmcsr=(direct)|utmccn=(direct)|utmcmd=(none)&__utmv=-&__utmk=229472924
Ik lees (en loop) al een tijd me en vind dat ik wel een kado verdiend heb , maar is dit een beetje wat?
http://www.sporthorlogece ... z=1.1401214268.1.1.utmcsr=(direct)|utmccn=(direct)|utmcmd=(none)&__utmv=-&__utmk=229472924
Ik lees (en loop) al een tijd me en vind dat ik wel een kado verdiend heb , maar is dit een beetje wat?
dinsdag 27 mei 2014 om 20:18
quote:-teuntje- schreef op 27 mei 2014 @ 20:15:
Baukje, bedoel je deze
Ik lees (en loop) al een tijd me en vind dat ik wel een kado verdiend heb , maar is dit een beetje wat?Teuntje, dat is hem! Ik vind hem echt fijn.
Baukje, bedoel je deze
Ik lees (en loop) al een tijd me en vind dat ik wel een kado verdiend heb , maar is dit een beetje wat?Teuntje, dat is hem! Ik vind hem echt fijn.