Kat gewond

31-05-2014 22:53 174 berichten
Vanavond kwamen we thuis en kat zat voor de deur te miauwen. Nu vond ik het wel gek dat ze dan niet naar de auto was gerend zoals ze al vaker doet, maar goed kan gebeuren.

Dat kat miauwt is ook niet vreemd, ze voert hele gesprekken met me

Toen we binnen waren zag ik dat ze haar achterpoot niet gebruikt. Heb haar direct opgetild en voelde een hele snelle hartslag. Haar pootje mag ik aanraken, maar geen druk uitoefenen. Ze begint dan als een gek te grommen en te blazen. Vriend mag haar nu helemaal niet aanraken.

Ze ligt nu te slapen, pootje uitgestrekt en helemaal vrij. Meestal liggen haar pootjes onder haar.

Vind het zo zielig... En ik weet dat ik het even moet aankijken en als ze van de week nog steeds hupt ik dan even naar de dierenarts moet, maar dit is de eerste keer dat ze wat heeft sinds ze buiten komt (1 jaar nu ongeveer)...

Wat ik hiermee wil...? Gewoon even van me afschrijven en een schop onder m'n hol krijgen dat ik niet zo bezorgd moet zijn en me niet zo moet aanstellen
Valt mij ook op ja.
quote:NummerZoveel schreef op 31 mei 2014 @ 23:51:

[...]

Die heb ik nog nooit gehad! Huh? Ik moet minder drinken denk ik
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 mei 2014 @ 23:49:

[...]

Jij bent dierenarts? Wat moeten we nog geloven van je OP als de kat ineens zo wonderbaarlijk is opgeknapt?Jij wel, en nog eentje die op afstand beter kan beoordelen, dan TO zelf?
quote:Fruity-Pebbles schreef op zaterdag 31 mei 2014 23:51 Omdat ik dat niet doe. Jij kent mij niet en ik ken jou niet, dus kan je niet oordelen of ik er te makkelijk over denkDat kan ik zeker wel! Je hebt een gewonde kat met een te hoge hartslag. Dat zijn 2 alarmbellen voor een spoedbezoek aan de DA. Maar dat verdom jij in alle talen. In plaats daarvan lieg je opeens een wonderbaarlijke genezing bij elkaar. Als ik wist wie je was, dan had ik nu de dierenpolitie bij je langs gestuurd!
quote:Fruity-Pebbles schreef op 31 mei 2014 @ 23:46:

[...]

Even was ook niet bedoeld als een week. Zie in OP dat ik 'van de week' heb staan. Blijkbaar gebruikt niet iedereen 'van de week' als eerstvolgende dag/werkdag. Iets wat hier standaard uitdrukking is.

Kat eet en drinkt normaal en zondert zich niet af.

Dat ik word afgedaan als iemand die niet goed voor d'r kat zorgt doet me niets om eerlijk te zijn. Ik weet wel beterWel naar dat er blijkbaar iets gebeurd is, misschien niet meer zo laat naar buiten laten. Ga anders vannacht nog even bij haar kijken als je bezorgd bent. Pootje is niet gezwollen toch?
pluk de dag
quote:sabbaticalmeds schreef op zaterdag 31 mei 2014 23:52 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="NummerZoveel in "Kat gewond"" class="messagelink">NummerZoveel schreef op 31 mei 2014 @ 23:51</a>:</b>

[...]

Die heb ik nog nooit gehad! </div></blockquote>Huh? Ik moet minder drinken denk ik
TO sterkte met je kat en doe wat jezelf het beste

Iijkt.
Goh waar heb ik een wonderbaarlijke genezing dan bij elkaar gelogen?

Kan zijn omdat ik m'n bril niet op heb hoor, maar volgens mij heb ik nergens gezegd dat ze zojuist is opgestaan en er niks meer aan de hand is.
Als mijn katten zoiets hebben temperatuur ik ze even.

Als ze geen koorts hebben en ze eten verder goed, heldere ogen enz...dan kijk ik het even aan.

Bij koorts uiteraard meteen naar de DA.
Als mijn dieren iets hebben waarvan ik niet zeker ben dat het kan wachten dan bel ik de dierenarts altijd gewoon eventjes wat hun ervan denken. Direct komen of nog een paar daagjes aankijken. Waarom doe je dat dan niet eens?

Wordt er gewoon misselijk van als een dier echt pijn heeft en het baasje het niet uitmaakt. Als jij pijn hebt dan wil je er toch ook vanaf? Overigens is een pootje heel erg snel gebroken.
Janna +1
Peronne, pootje is niet gezwollen en ook niet vies. Ze is zich nu aan het wassen, kijken of ze pootje meeneemt.
quote:Fruity-Pebbles schreef op 31 mei 2014 @ 23:55:

Goh waar heb ik een wonderbaarlijke genezing dan bij elkaar gelogen?

Kan zijn omdat ik m'n bril niet op heb hoor, maar volgens mij heb ik nergens gezegd dat ze zojuist is opgestaan en er niks meer aan de hand is.Dus de kat vertooont nog steeds tekenen van pijn en kan niet op de poot staan. Nou dat is er nog steeds een noodgeval en weiger jij je dier medische zorg
@meds

Bij nader inzien vermoed ik dat TO beter wat minder kan gaan drinken. Ze is haar eigen verhaallijn verloren kennelijk.
quote:Sillenelle schreef op 31 mei 2014 @ 23:56:

Als ze geen koorts hebben en ze eten verder goed, heldere ogen enz...dan kijk ik het even aan.

Bij koorts uiteraard meteen naar de DA.Bij trauma is er niet direct sprake van koorts. Dat kan wel optreden na een tijdje als er infectie is
Bij trauma kunnen dieren trouwens ook gewoon doorgaan zoals ze altijd al deden.
quote:NummerZoveel schreef op 31 mei 2014 @ 23:57:

@meds

Bij nader inzien vermoed ik dat TO beter wat minder kan gaan drinken. Ze is haar eigen verhaallijn verloren kennelijk.ik moet wel drinken, ik begrijp deze wereld niet meer
quote:Sillenelle schreef op 31 mei 2014 @ 23:56:

Bij koorts uiteraard meteen naar de DA.Bij ondertemperatuur nog sneller
quote:sabbaticalmeds schreef op zaterdag 31 mei 2014 23:58 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="NummerZoveel in "Kat gewond"" class="messagelink">NummerZoveel schreef op 31 mei 2014 @ 23:57</a>:</b>

@meds

Bij nader inzien vermoed ik dat TO beter wat minder kan gaan drinken. Ze is haar eigen verhaallijn verloren kennelijk.</div></blockquote>ik moet wel drinken, ik begrijp deze wereld niet meer Ik doe met je mee... Word er gewoon echt verdrietig van.
quote:NummerZoveel schreef op 31 mei 2014 @ 23:53:

[...]

Dat kan ik zeker wel! Je hebt een gewonde kat met een te hoge hartslag. Dat zijn 2 alarmbellen voor een spoedbezoek aan de DA. Maar dat verdom jij in alle talen. In plaats daarvan lieg je opeens een wonderbaarlijke genezing bij elkaar. Als ik wist wie je was, dan had ik nu de dierenpolitie bij je langs gestuurd! Dit is totaal niet iemand die niet om haar kat geeft en het dier verwaarloosd. Wij kunnen het niet beoordelen omdat we geen dierenartsen zijn én de kat niet zien, TO is geen dierenarts maar heeft wel een voorsprong op ons hoor. Als je met dit verhaal de dierenarts belt zegt die ook: kom morgen maar langs als het dan nog aan de hand is. Absurd om de kat nu wakker te maken en met gierende sirenes af te voeren.
pluk de dag
cheers
quote:Peronne schreef op zondag 01 juni 2014 00:00 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="NummerZoveel in "Kat gewond"" class="messagelink">NummerZoveel schreef op 31 mei 2014 @ 23:53</a>:</b>

[...]

Dat kan ik zeker wel! Je hebt een gewonde kat met een te hoge hartslag. Dat zijn 2 alarmbellen voor een spoedbezoek aan de DA. Maar dat verdom jij in alle talen. In plaats daarvan lieg je opeens een wonderbaarlijke genezing bij elkaar. Als ik wist wie je was, dan had ik nu de dierenpolitie bij je langs gestuurd!</div></blockquote> Dit is totaal niet iemand die niet om haar kat geeft en het dier verwaarloosd. Wij kunnen het niet beoordelen omdat we geen dierenartsen zijn én de kat niet zien, TO is geen dierenarts maar heeft wel een voorsprong op ons hoor. Als je met dit verhaal de dierenarts belt zegt die ook: kom morgen maar langs als het dan nog aan de hand is. Absurd om de kat nu wakker te maken en met gierende sirenes af te voeren. En voor hetzelfde geld zegt die dierenarts: een kat die gewond is, hoge hartslag heeft en gaat slapen; die moet met spoed naar de DA want dat kan helemaal foute boel zijn. Absurd is om een topic te openen vol met smileys, en niet eens even de moeite te nemen om met een dierenarts te bellen voor overleg.
In het beginstadium is vaak alleen een hartruis te horen en soms een afwijkend ritme (galopritme). Verder vertoont de kat nog geen symptomen. Doordat de wand van de hartspier dikker wordt, ontstaat er een verhoogde druk in het hart. Dit veroorzaakt longoedeem (vocht in de longen) en vocht in de borstkas. Het dier zal hijgen en benauwd zijn. Er ontstaan ook bloedstolsels in de aorta. Als hier deeltjes van loslaten, kunnen die in de nauwe bloedvaten vastlopen (trombose). Dan zien we een kat die plots verlamd is aan de achterpoten of aan een voorpoot. De katten hebben dan erg veel pijn. De voetjes voelen koud aan en er is geen pols te voelen in de lies. De ernstige symptomen treden vaak acuut op en daardoor is de prognose meestal slecht.
Misschien heeft je kat wel een vergevorderd hartprobleem? Ik heb hier een EHBO voor dieren liggen van de dierenambulance en daarin staat ook dat met een verhoogde hartslag er met spoed een dierenarts geraadpleegd moet worden.
quote:kiki1987 schreef op 01 juni 2014 @ 00:05:

In het beginstadium is vaak alleen een hartruis te horen en soms een afwijkend ritme (galopritme). Verder vertoont de kat nog geen symptomen. Doordat de wand van de hartspier dikker wordt, ontstaat er een verhoogde druk in het hart. Dit veroorzaakt longoedeem (vocht in de longen) en vocht in de borstkas. Het dier zal hijgen en benauwd zijn. Er ontstaan ook bloedstolsels in de aorta. Als hier deeltjes van loslaten, kunnen die in de nauwe bloedvaten vastlopen (trombose). Dan zien we een kat die plots verlamd is aan de achterpoten of aan een voorpoot. De katten hebben dan erg veel pijn. De voetjes voelen koud aan en er is geen pols te voelen in de lies. De ernstige symptomen treden vaak acuut op en daardoor is de prognose meestal slecht.Dank voor dit nuttige intermezzo
pluk de dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven