Grote brand bij Shell Moerdijk.

03-06-2014 23:39 120 berichten
Dit is nu de tweede keer dat er zoiets groots gebeurt daar. Ik ga nu op zoek naar meer nieuws erover. Ik hoop dat niemand van ons in dat aangrenzende dorp woont.

Bij Shell in Moerdijk is brand uitgebroken na een aantal explosies. Op het industrieterrein woedt een vuurzee met metershoge vlammen. Het vuur is tot in Rotterdam te zien. De explosies waren te horen tot in de wijde omtrek. Er kwamen meldingen uit onder meer Bleiswijk, Delft, Zevenbergen en Lekkerkerk.

Over een oorzaak of over gewonden is niets bekend. De explosies waren om kwart voor elf, tijdens de wisseling van ploegen bij Shell. De brandweer heeft schuimblusvoertuigen ingezet.

Hulpverleners roepen het publiek op uit de buurt te blijven.

Het Shellcomplex ligt aan de Chemieweg in Moerdijk, in de buurt van het terrein waar begin 2011 een enorme brand woedde bij Chemie-Pack. Het bedrijf ging volledig in vlammen op en dat leidde tot ernstige milieuvervuiling.

Sinds mei werd er onderhoud gepleegd aan twee van de vier fabrieken van het Shell-complex in Moerdijk. Op het chemiecomplex worden bouwstoffen gemaakt waarvan andere bedrijven chemicaliën en kunststoffen maken. Bij Shell Moerdijk worden vier miljoen ton chemische producten per jaar gemaakt.

(later meer)

Bron NOS
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 04 juni 2014 @ 00:13:

[...]

en toen schrok je wakker van dit topic?

hehe geestig

Hopelijk valt het allemaal mee. Hoorde op het nieuws dat de vlammen afnamen, dat zou fijn zijn.
Er is net een nieuwe manager begonnen, sinds 1 juni. Fijne eerste werkweek...
quote:_isis_ schreef op 04 juni 2014 @ 00:13:

[...]

en toen schrok je wakker van dit topic?wakker gebeld misschien
explosie vanuit de verte
Nog niemand een Shellfie gemaakt?
Grip 3 is nu van start. Wij zitten met de ramen en deuren dicht, we dachten dat we onweer hoorden maar dat waren dus explosies, de stoffen die zijn vrijgekomen zijn benzeen, styreen en ethaleen.

Het is afwachten geblazen, dit is niet de eerste keer maar toch wel eng.
Er zijn meerdere oproepen voor ambulances en traumaheli, misschien uit voorzorg want er zouden geen doden of gewonden zijn.
verba volant, scripta manent.
Nu Ned. 1, heftig hoor die beelden.
quote:esther55 schreef op 04 juni 2014 @ 00:20:

Nog niemand een Shellfie gemaakt?

Ik vind m leuk
Lees nu op twitter over inzet helikopters en hulpdiensten voor mogelijke gewonden.
quote:nessemeisje schreef op 04 juni 2014 @ 00:23:

[...]

Ik vind m leukik stiekem ook! (al is de aanleiding natuurlijk verre van leuk)
Sterkte voor degenen die hier direct of indirect bij zijn betrokken.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Om 1:30 zal er een persconferentie zijn.
quote:esther55 schreef op 04 juni 2014 @ 00:20:

Nog niemand een Shellfie gemaakt?Oe, die is vast heel fout, maar
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik las van de week iets over het laten verhuizen van de inwoners van Moerdijk. Ik denk dat dat nu wel door zal gaan, want dit is geen gezond leven natuurlijk.
quote:Snoesje666 schreef op 04 juni 2014 @ 00:29:

[...]

Oe, die is vast heel fout, maar Nog fouter, het is vandaag #Shell Safety Day
2 tot 4 gewonden lees ik op twitter
quote:Cateautje schreef op 04 juni 2014 @ 00:29:

Ik las van de week iets over het laten verhuizen van de inwoners van Moerdijk. Ik denk dat dat nu wel door zal gaan, want dit is geen gezond leven natuurlijk.Ik zou daar zelf in ieder geval wel voor kiezen
Wat is dat toch in Moerdijk, niet de 1ste keer dat er iets ergs gebeurt.. Succes voor degenen in de nabije omgeving!
Hoeksche waard moet ook alles dicht hoorde ik net, ze gaan meten..
http://www.omroepbrabant.nl/Portal.aspx?type=tv

Nu uitzending
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ja klopt dit al eerder gebeurd maar dan minder ernstig, toen ik het laatste rondje met de hond liep zag ik de brand ook. Het lijkt mij heel erg...Ik heb nu gelukkig al wel al mijn dierbaren kunnen bereiken.
https://www.facebook.com/KernWaarde.Moerdijk?fref=nf
http://www.luchtmeetnet.nl/metingen/benzeen/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven