Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:tonkje schreef op 06 juni 2014 @ 17:46:

[...]

Misschien heb ik dan net de verkeerde bekeken, want dat vond ik nou niet.

Maar dan nog vind ik het niet forumwaardig om zonder enig commentaar het ene na het andere linkje te plaatsen. Gisteren kwamen er wel erg veel voorbij.

Een bijdrage die enkel bestaat uit bij elkaar geraapte korancitaten, daar hou ik ook niet van.

Schrijf zelf iets! Kom met je eigen mening! Dit is een forum ja!

Ik denk dat iedereen zo langzamerhand wel een mening heeft gegeven, de filmpjes dienen ter illustratie.
verba volant, scripta manent.
quote:tonkje schreef op 06 juni 2014 @ 17:38:

[...]

Wat me erin tegenstaat is dat er geen commentaar bij staat. Niet waar het filmpje over gaat, niet wat degene die het plaatste ervan vindt, niks. Daar hou ik helemaal niet van.

Het nodigt niet uit tot kijken en ook niet tot discussie.

Ik heb enkele wel bekeken hoor, maar kon er niet zoveel mee. Het is alleen maar een filmpje op YouTube. Dan heb ik liever een link naar een website waar dan onder andere zo'n filmpje op staat. dan weet je vaak iets meer over de makers. Wat ik voor dit soort filmpjes heel belangrijk vind om te weten.

Ik schrijf er bewust geen commentaar bij. Het plaatsen van de linken is ook niet bedoeld om op te ruien of een discussie over te beginnen. Het is pure informatie en op de youtube pagina staat er altijd bij door wie en wanneer het filmpje is geupload.

De meeste filmpjes zijn trouwens niet zo heel erg lang, behalve die film over de islam in de UK. Die duurt wel 2 uur.

Zoals Marianne al zei, de filmpjes spreken voor zich.
odi et amo
quote:ThunderassMan schreef op 06 juni 2014 @ 17:26:

Het rare is, Nousa, dat de koran insinueert dat ik (en jij, en nog een groot aantal andere mensen) slecht zijn. Dat mag dan weer wel. Heel merkwaardig.

Uiteraard mag dat dan weer wel.

Islam-beschermers mogen graag zeggen: alle religies zijn gelijk.

Maar komt het op het kritiek op religies aan, dan is alleen kritiek op het christendom bon ton. De islam moet uit de wind gehouden worden.

Dan zijn religies opeens weer niet gelijk!

Waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat het christendom hier voornamelijk het geloof van de blanke mens is. En de islamieten over het algemeen een kleurtje hebben.

Blanke gelovigen kun je prima bekritiseren, en op gelijk niveau aanspreken. Dat mag. Dat móet zelfs. Dat is ook gebeurd en dat gebeurt nog steeds. Het christendom is in de jaren '70, '80 volledig gesloopt.

Maar gelovigen met een kleurtje mag je niet op gelijk niveau over religie aanspreken. Dat is zielig. De islam mag niet gelijkwaardig aan het christendom bekritiseerd worden. Dat is ook zielig.

Om te voorkomen dat dit tóch gebeurt, heeft een hele horde blanke betuttelracisten zich opgeworpen om de islam en moslims te 'beschermen'.

Het idee is dat dit arme, achtergestelde mensen zijn die niet voor zichzelf kunnen opkomen, en geholpen en beschermd moeten worden door beschaafde mensen, omdat zij er anders niet komen.

(Wie zijn hier nu de racisten?)

Laten we dat even in ons achterhoofd houden als er hier weer iemand vingerwappert: 'alle religies/culturen zijn gelijk!' of iets van die strekking.

[...]

Maar dan nog vind ik het niet forumwaardig om zonder enig commentaar het ene na het andere linkje te plaatsen. Gisteren kwamen er wel erg veel voorbij.

Een bijdrage die enkel bestaat uit bij elkaar geraapte korancitaten, daar hou ik ook niet van.

Ik plaats de filmpjes nu juist om mensen aan het denken te zetten over wat er gebeurt, niet om te zeggen wat ik ervan vind. Je mag je eigen mening erover vormen. Ik breng ze alleen onder de aandacht.

Misschien een beetje als een stil antwoord over hoe eng de islam kan zijn in mijn opinie.

Door de filmpjes heb ik trouwens een berg interessante sites ontdekt en heel veel informatie over deze specifieke godsdienst.
odi et amo
quote:noesa schreef op 06 juni 2014 @ 17:53:

[...]

Uiteraard mag dat dan weer wel.

Islam-beschermers mogen graag zeggen: alle religies zijn gelijk.

Maar komt het op het kritiek op religies aan, dan is alleen kritiek op het christendom bonton. De islam moet uit de wind gehouden worden.

Dus religies zijn dus niet gelijk.

Waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat het christendom hier voornamelijk het geloof van de blanke mens is. En de islamieten over het algemeen een kleurtje hebben.

Blanke gelovigen kun je prima bekritiseren, en op gelijk niveau aanspreken. Dat mag. Dat móet zelfs. Dat is ook gebeurd en dat gebeurt nog steeds. Het christendom is in de jaren '70, '80 volledig gesloopt.

Maar gelovigen met een kleurtje mag je niet op gelijk niveau aanspreken. Dat is zielig. Om te voorkomen dat dit tóch gebeurt, heeft een hele horde blanke betuttelracisten zich opgeworpen om de islam en moslims te beschermen.

Het idee is dat dit arme, achtergestelde mensen zijn die niet voor zichzelf kunnen opkomen, en geholpen en beschermd moeten worden door beschaafde mensen, omdat zij er anders niet komen.

(Wie zijn hier nu de racisten?)

Laten we dat even in ons achterhoofd houden als er hier weer iemand vingerwappert: 'alle religies zijn gelijk!' of iets van die strekking.

Ik geloof niet dat dat de reden is dat er geen kritiek mag zijn op de islam. Kritiek op, of zelfs maar gewoon onderzoek naar, de islam wordt vanuit de islam zelf tegengehouden tot verboden. Onderzoek naar de vroege geschiedenis van de Koran? Onmogelijk en mag niet.

Maar misschien hebben jij en ik het nu over verschillende vormen van kritiek. Ik bedoel meer kritisch Koran/islam onderzoek, andere manieren van interpreteren, andere invalshoeken etc. Zoals voor bijbel en christendom volkomen normaal is aan universiteiten.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Het is zo dat de Christenen worden weggezet als 2e rangsburgers. Dat is in de Islam. landen al heel lang het geval en hier in Europa begint het ook langzamerhand binnen te sluipen dat de moslims alle ruimte krijgen en de Christenen , daar wordt alles steeds meer ingeperkt.Neem nu het feit dat er moslims zijn die de vrouwen geen handen mogen geven. Te gek voor woorden, maar het gebeurd. En het wordt goed gevonden. Die advocaat die het vertikte om op te staan voor de rechterlijke macht, maakte er een rechtszaak van hij heeft gewonnen. moeten wij eens proberen om te blijven zitten. dat zal niet in ons hoofd opkomen, maar wel van deze engerd. Heb hem een aantal keren logen zien en horen bij P & W. Wat een pedant mannetje. Ongelooflijk, nederigheid is hem vreemd. Staat niet in zijn woordenboek. Hoofddoeken dragen in openbare ruimtes, mag in veel steden, en als het niet mag, wordt er gegild van discriminatie en wordt het alsnog getolereerd. Over aanpassen gesproken. Probeer maar niet als buschauffeur een kruis open en bloot te dragen , dan heb je grote problemen. Op datzelfde kantoor werken wel dames met een hoofddoek, onder het mom van "cultuur". Er wordt met 2 maten gemeten . De Christenen moeten echt het onderspit delven , de ene moskee na de ander wordt de grond uitgestampt. Ikzelf ben ook gelovig en wij zitten al 25 jaar in een aula van een middelbare school. Zo simpel is dat. Als het zo doorgaat als de afgelopen 20 jaar, is de islamisering van Europa een feit, is eigenlijk nu al aan de gang. En dat vind ik echt heel erg eng.
Even in het algemeen wil ik trouwens wel even kwijt dat ik het jammer vindt dat er mensen zijn die vinden dat wij over dit onderwerp praten om eens lekker islam te bashen. Dat is in het geheel niet de bedoeling.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook allemaal wel mee vond vallen. Dat geweld was ver van mijn bed en van de moslims hier heb je geen last. Ieder is vrij om zijn geloof te beleven. Maar door de filmpjes van andere forummers zijn mijn ogen toch verder open gegaan en zag ik wat er allemaal in België en Engeland gaande was. Jaren geleden toen ik nog geen internet had volgde ik ook documentaires over de hoofddoekenstrijd in Frankrijk en ik had ook regelmatig de moslimomroep opstaan.

Dus het onderwerp heeft wel degelijk mijn interesse.

En ik heb de laatste dagen heel veel nagedacht over hoe het komt dat een religie die zoveel aanhangers heeft zo'n zwarte kant kan hebben zonder dat daar tegen geageerd wordt.

Ondertussen ben ik er nu achter dat daar verschillende redenen voor zijn, maar dat die wrede kant er wel degelijk is.
odi et amo
quote:jo-elise schreef op 06 juni 2014 @ 18:09:

Het is zo dat de Christenen worden weggezet als 2e rangsburgers. Dat is in de Islam. landen al heel lang het geval en hier in Europa begint het ook langzamerhand binnen te sluipen dat de moslims alle ruimte krijgen en de Christenen , daar wordt alles steeds meer ingeperkt.Neem nu het feit dat er moslims zijn die de vrouwen geen handen mogen geven. Te gek voor woorden, maar het gebeurd. En het wordt goed gevonden. Die advocaat die het vertikte om op te staan voor de rechterlijke macht, maakte er een rechtszaak van hij heeft gewonnen. moeten wij eens proberen om te blijven zitten. dat zal niet in ons hoofd opkomen, maar wel van deze engerd. Heb hem een aantal keren logen zien en horen bij P & W. Wat een pedant mannetje. Ongelooflijk, nederigheid is hem vreemd. Staat niet in zijn woordenboek. Hoofddoeken dragen in openbare ruimtes, mag in veel steden, en als het niet mag, wordt er gegild van discriminatie en wordt het alsnog getolereerd. Over aanpassen gesproken. Probeer maar niet als buschauffeur een kruis open en bloot te dragen , dan heb je grote problemen. Op datzelfde kantoor werken wel dames met een hoofddoek, onder het mom van "cultuur". Er wordt met 2 maten gemeten . De Christenen moeten echt het onderspit delven , de ene moskee na de ander wordt de grond uitgestampt. Ikzelf ben ook gelovig en wij zitten al 25 jaar in een aula van een middelbare school. Zo simpel is dat. Als het zo doorgaat als de afgelopen 20 jaar, is de islamisering van Europa een feit, is eigenlijk nu al aan de gang. En dat vind ik echt heel erg eng. Mee eens. En het is zo dat een paar kleine groepjes geen problemen geeft, maar hoe groter de groep wordt, hoe meer eisen er worden gesteld en het ergste is nog dat onder het mom van godsdienst vrijheid de Europese wetten met voeten getreden worden. Mannen en vrouwen zijn hier gelijk volgens de wet. Punt. Om maar eens een hekel punt te noemen.
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 06 juni 2014 @ 18:17:

Even in het algemeen wil ik trouwens wel even kwijt dat ik het jammer vindt dat er mensen zijn die vinden dat wij over dit onderwerp praten om eens lekker islam te bashen. Dat is in het geheel niet de bedoeling.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook allemaal wel mee vond vallen. Dat geweld was ver van mijn bed en van de moslims hier heb je geen last. Ieder is vrij om zijn geloof te beleven. Maar door de filmpjes van andere forummers zijn mijn ogen toch verder open gegaan en zag ik wat er allemaal in België en Engeland gaande was. Jaren geleden toen ik nog geen internet had volgde ik ook documentaires over de hoofddoekenstrijd in Frankrijk en ik had ook regelmatig de moslimomroep opstaan.

Dus het onderwerp heeft wel degelijk mijn interesse.

En ik heb de laatste dagen heel veel nagedacht over hoe het komt dat een religie die zoveel aanhangers heeft zo'n zwarte kant kan hebben zonder dat daar tegen geageerd wordt.

Ondertussen ben ik er nu achter dat daar verschillende redenen voor zijn, maar dat die wrede kant er wel degelijk is.

Ik heb daar wel een gedachte over: Wij, niet-Islam-aanhangers, hebben geweld grotendeels verfoeid en vervangen door rede en logica. Gezien het verbod daaromtrent in de koran is dat dus uitgesloten, waardoor moslims (niet allemaal) achterop raken. Dat is frustrerend, en daardoor zoeken ze een uitweg middels geweld (waartoe in de koran veelvuldig wordt opgeroepen).

Wij aan de andere kant zijn zo naïef om te blijven denken in geweldloze termen en dreigen daardoor het onderspit te delven.

Ik ben van mening dat onze vrijheid en rechtsstaat hierdoor in gevaar komt en dat dit te vuur en te zwaard bestreden moet worden. Net als onkruid.
quote:ThunderassMan schreef op 06 juni 2014 @ 18:38:

[...]

Ik ben van mening dat onze vrijheid en rectstaat hierdoor in gevaar komt en dat dit te vuur en te zwaard bestreden moet worden. Net als onkruid.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-06-2014 12:13
Reden: Off-topic & op de man spelen
% gewijzigd
quote:dubicras schreef op 06 juni 2014 @ 17:28:

[...]

en laten we ook niet claimen: omdat dat groepje islamitisch is, is de Islam slecht. Dat is mijn punt.

Alweer zo'n bespottelijke frase.

Waarom zouden 'we' niet mogen claimen dat de islam slecht is?

Buiten dat dit onzin is (dat mogen 'we' uiteraard wél), blijft ook je argumentatie zoals gewoonlijk weer achterwege.

Spreek voor jezelf.

Het staat jou vrij om met deze ideologie te dwepen. Maar daar houdt het op.

Wat anderen vinden en denken over de islam is niet aan jou.

Volgens mij is het een prima idee om deze ideologie slecht te vinden. Het bewijs zijn bv. de islamitische landen. Van de arme tot en met de rijke (SA). En ook het westen heeft de islam niks gebracht. Bovendien, in die 1450 jaar dat de islam bestaat, heeft deze zich nog nooit ergens aangepast.

Hier Pat Condell over waarom het goed is om anti-islam te zijn (Nederlands ondertiteld):

https://dotsub.com/view/f932e5a1-b9d9-4 ... 2db5dfa4e0
quote:ThunderassMan schreef op 06 juni 2014 @ 18:38:

[...]

Ik heb daar wel een gedachte over: Wij, niet-Islam-aanhangers, hebben geweld grotendeels verfoeid en vervangen door rede en logica. Gezien het verbod daaromtrent in de koran is dat dus uitgesloten, waardoor moslims (niet allemaal) achterop raken. Dat is frusterend, en daardoor zoeken ze een uitweg middels geweld (waartoe in de koran veelvuldig wordt opgeroepen).

Wij aan de andere kant zijn zo naief om te blijven denken in geweldloze termen en dreigen daardoor het onderspit te delven.

Ik ben van mening dat onze vrijheid en rectstaat hierdoor in gevaar komt en dat dit te vuur en te zwaard bestreden moet worden. Net als onkruid.

Het zit 'm volgens mij in de structuur zelf. De islam wordt ook niet voor niks door verschillenden gezien als alle kenmerken van een sekte hebbend.

Dat begint al bij het feit dat iedere baby van een moslim automatisch moslim wordt en gedreigd wordt met de doodstraf als hij een afvallige wordt. Daardoor blijven mensen vanzelf gewoon maar moslim, ook al doen ze er verder niet zoveel aan en hun kinderen worden dus automatisch ook weer moslim. Verder mag een moslim niet trouwen met een niet-moslim dus de kans van overlopen naar het christendom is ook nihil.

Ook is het zo dat grote groepen moslims echt geen idee hebben wat er werkelijk in de koran staat. Kritiek op de koran leidt sowieso tot strenge straffen.
odi et amo
Ik vind het idee steeds bespottelijker worden dat er een boek is dat in zijn geschriften durft te beweren dat heel de wereld zich aan de hierin gestelde wet moet houden en zo niet dan verdien je de doodstraf. Wie wil er nu bij zo'n club horen?

Zijn er mensen die echt geloven dat zij uitverkorenen zijn door de islam te aanhangen? Of weet een heel groot gedeelte niet wat er nu eigenlijk precies in hun heilige boek staat?
odi et amo

[...]

De Islam is gebaseerd op de Koran en de uitleg er van. Dat is de basis waar we over praten. De uitleg van de verzen, de hadith, is waar moslims zich aan moeten houden en moeten leven volgens de sharia in moslimlanden en daarbuiten.

Er is in dit topic veel controverse over wat de Islam inhoudt en wat er in de Koran staat alsmede hoe dit uitgelegd wordt alsmede wat moslims zelf vinden dat de Islam inhoudt.

Je kan niet discussiëren over een onderwerp zonder de feiten te kennen en maar wat in het wilde weg gaan roepen.

De Christelijke vrouw uit dit topic krijgt de doodstraf. Hoeveel moslims staan daarachter? Is dat inderdaad een enkeling zoals sommigen zeggen, het is maar een uitwas. Of is het in sommige landen zelfs een percentage van 88% tot in andere landen 30% of 50% van de moslims die vinden dat deze vrouw de doodstraf moet krijgen voor afvalligheid omdat ze geboren is als een Moslim. Staat dat in de Koranverzen, is dat wat veel Moslims moeten geloven?

Dat maakt een wereld van verschil tot de discussie.

Net als de Jihadisten. Hoe denken zij over andersgelovigen, waar komen hun denkbeelden vandaan? Is het maar een enkeling die de Koran misinterpreteert of is het iets wat algemeen is opgenomen in de Koran zelf, zo wordt uitgelegd door de grootste scholen binnen de Islam en is het iets wat in alle moslimlanden zo wordt onderwezen?

Een discussietopic wat bol staat van de zinnen dat de Islam vredelievend zou zijn ook voor medewereldburgers terwijl we willen discussiëren/feiten willen weten over de ernstige gevolgen die het niet-moslim zijn met zich mee brengt of kan brengen of hoe moslims zelf last kunnen hebben van bepaalde kanten van hun geloof.

Wat is slecht? Praten we hier over een ideologie een godsdienst of praten we over mensen? We praten over een ideologie/godsdienst die gevolgd wordt door mensen. En dan praat je over wat die ideologie, die godsdienst inhoudt.

Dan kijk je naar wat de meest voorkomende manieren zijn waarop deze ideologie vroeger en nu beleden wordt, wat er over onderwezen wordt, hoeveel percentages van mensen die deze ideologie aanhangen bepaalde dingen vinden. Dan kijk je hoe men zich in landen moet gedragen waarin deze ideologie, deze godsdienst geldt.

Ik kan anderen niet verplichten hoe ze moeten denken. Dat valt buiten mijn bereik. En dat is ook juist waar ik tegen ageer. Ik kan argumenten aandragen, feiten belichten, suggesties doen, mijn mening geven, een mening die ik probeer te stoelen op feiten en medemenselijkheid.

Ik ben tegen de doodstraf voor afvalligheid omdat je mensen niet kan verplichten wat ze moeten denken en ze in vrijheid zelf hun keuzes moeten maken en wel of niet tot een geloof komen of daarin blijven geloven afgedwongen kan worden. Ik word onpasselijk als ik lees dat deze moeder, deze vrouw, deze partner, de doodstraf krijgt. En ik ben nog steeds verbaasd over hoe wijdverspreid dat gedachtengoed is, daarover bezin ik me op dit moment.

Ik word onpasselijk als een man mij een hoer noemt en vindt dat ik het over mij afroep om aangerand, zelfs verkracht te worden. Zo'n man hoort in de gevangenis. Hij moet tegen zichzelf beschermd worden als hij vindt dat mannen zich niet of nauwelijks zouden kunnen beheersen. Vrouwen moeten tegen hem beschermd worden. En dan geef ik feiten over dat Nederlandse mannen helemaal niet massaal aanranden of verkrachten en mijn "nee, ik wil dit of dat niet", dat ze dan ook mijn integriteit daarin respecteren, mijn wil. En dat ze prima verantwoordelijk zijn voor hun eigen gedachten, hun eigen daden. Ik ben een voorstander van meer onze eigen normen en waarden uitdragen, duidelijk maken aan blijkbaar erg verwarde moslims hoe je hier in de westerse wereld absoluut op geen enkele voorwaarde met vrouwen omgaat en zij een eigen beschikkingswil hebben.

En dat verwoord ik hier in woorden. Zodat anderen dat kunnen lezen. En ik wellicht nieuwe feiten, nieuwe inzichten krijg over hoe je daarmee om kan gaan, inzicht krijg in waarom deze mannen dat zijn gaan denken, waarom ze zo het slechte opzoeken en dit zo slecht vertalen.
Het probleem is dat in veel islamitische landen (en dat geldt ook voor de landen waar veel van onze immigranten vandaan komen) er geen scheiding van kerk en staat is. De islam (sharia) vormt daar tevens de nationale wetgeving of geldt als basis voor de nationale wetgeving. Veel moslims in Nederland zijn dus niet anders gewend dan dat de islam/sharia tevens de hoogste nationale wet is en die kunnen gewoonweg niet begrijpen dat dat hier en in andere westerse landen niét zo is.Zij weten niet anders dan dat de hele maatschappij, inclusief het recht, is ingericht en afgestemd op de islam.

De fout die we hier in het westen hebben gemaakt, is dat we daar veel te lang in mee zijn gegaan en niet van het begin af aan duidelijk hebben gemaakt dat hun islamitische wetten voor ons als maatschappij geen waarde of zeggingskracht hebben. Net zo min als dat de wetten en regels van de katholieke of gereformeerde kerk dat hebben. Veel te lang hebben we gemanoeuvreerd om hen vooral maar ter wille te zijn. Veel te lang hebben we verzuimd om duidelijk te maken dat we weliswaar respect hebben voor ieders persoonlijk geloof en dat ieder alle vrijheid heeft dat geloof in eigen kring te praktizeren, maar dat men niet kan verwachten dat de maatschappij als geheel rekening houdt met hun regels en wetten. En dat dus, zodra zij als burger aan de maatschappij deelnemen, als werknemer, als leerling of in weer een andere rol, hun religie daarbij dus totaal irrelevant is en men niet kan verwachten dat daar uitzonderingen of aanpassingen voor worden gecreëerd. Net zo min als dat we het normaal zouden vinden als er in elk bedrijf een Mariakapel zou worden ingericht ten behoeve van katholieke werknemers, bijvoorbeeld, is het normaal dat er in een bedrijf een aparte ruimte is waar moslims onder werktijd hun geloof kunnen praktizeren (bidden e.d.). En net zo goed als dat Jantje zijn baseballpetje niet mag ophouden achter het loket tijdens zijn werk, mag Fatima haar hoofddoekje niet ophouden. Als hoofddeksels tijdens het werk verboden zijn, om welke reden dan ook, of als alleen door de arbo of het uniform voorgeschreven hoofddeksels mogen worden gedragen en géén andere, geldt dat voor iedereen. Voor Jantje uit Nederland, voor Adwoa uit Ghana en voor Fatima uit Marokko.

Op dit punt zijn we veel te lang veel te tolerant geweest en hebben we in plaats van gelijke behandeling een ongelijke behandeling tot norm verheven. En dat gaat is gaan wringen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Net lees ik weer in de krant dat er in de Nederlandse gevangenissen 12000 mannen zitten en zo'n 700 vrouwen. En dan denk ik: waarom is er nog geen topic "hoe eng is de man?" Of misschien eigenlijk gewoon: "zo eng is de man".

Het moet toch niet moeilijk zijn om dagelijks met tientallen voorbeelden te komen van zich misdragende mannen. De kranten staan er vol mee!

Waarom wel 'hoe eng is de islam?' En niet 'hoe eng is de man?'
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 06 juni 2014 @ 19:41:

Net lees ik weer in de krant dat er in de Nederlandse gevangenissen 12000 mannen zitten en zo'n 700 vrouwen. En dan denk ik: waarom is er nog geen topic "hoe eng is de man?" Of misschien eigenlijk gewoon: "zo eng is de man".

Het moet toch niet moeilijk zijn om dagelijks met tientallen voorbeelden te komen van zich misdragende mannen. De kranten staan er vol mee!

Waarom wel 'hoe eng is de islam?' En niet 'hoe eng is de man?'Misschien omdat dit draadje over een ideologie gaat en niet over individuele mensen? Maar open een topic, zou ik zeggen, wellicht wordt het interessant.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

En dan denk ik: waarom is er nog geen topic "hoe eng is de man?" Of misschien eigenlijk gewoon: "zo eng is de man".

De vraag stellen is 'm beantwoorden.

Het merendeel van de gevangen is trouwens allochtoon. En het merendeel van wat je in Opsporing Verzocht te zien krijgt dus ook.

Dus weet waar je aan begint.

Waarom wel 'hoe eng is de islam?' En niet 'hoe eng is de man?'

Misschien moet je het anders stellen Tonkje: Hoe eng is de criminele man? En dat is natuurlijk je bedoeling, waarom hebben wij het hier dan niet over de criminele moslim. Voor mijn part als jij je daar beter door voelt. Want daar hebben we het al die tijd al over.

Niet over de buurman die braaf naar de moskee gaat en braaf een stukje slacht aan komt bieden, omdat dat in zijn geloof de gewoonte is. Vervelend is wel dat die criminele moslim zich verschuilt achter een boek die zegt dat dat geweld is toegestaan. En daarin verschillen ze van al die mannen die in de gevangenis zitten.
odi et amo

Man-/vrouwverhoudingen vind ik ook erg interessant. Waarom zou een man wel een vrouw mogen slaan maar andersom niet en waarom zou de vrouw beschermd volgens sommige ideologieën moeten worden door mannen tegen mannen in plaats van dat zij zichzelf zou mogen beschermen en mannen wordt geleerd van haar af te blijven of zichzelf te beheersen?

Waarom is het sneller oké voor mannen om zich te misdragen en zeggen ze dat hij er minder aan kan doen en het stoer gevonden als hij zich macho gedraagt en worden vrouwen heel vaak opgevoed als deemoedige wezentjes die niets over hun eigen lichaam te zeggen hebben als een man dat wil bezitten en daarbij niet voor zichzelf op mogen komen?

Vaak ook weer opvoeding. je ziet dat sinds vrouwen daadwerkelijk zichzelf mogen beschermen, ze (sporadisch weliswaar maar toch) ook vaker overgaan tot geweld en omgekeerd dat als mannen wordt geleerd om ook voor hun baby te zorgen, ze daar langdurig verlof voor krijgen ze een betere band met hun kind opbouwen en ook graag willen helpen in het huishouden.
quote:noesa schreef op 06 juni 2014 @ 17:30:

[...]

Zegt Crique, de vleesgeworden PVV- en Wildersfrustraat.

Zolang je hier alleen langskomt om je probleem met de vrijheid van meningsuiting & democratie te botvieren, blijven de kwalificaties 'Gutmensch' en 'betuttelracist' op jou van toepassing.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-06-2014 12:10
% gewijzigd

N

Waarom wel 'hoe eng is de islam?' En niet 'hoe eng is de man?'Hear hear.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-06-2014 12:13
% gewijzigd
quote:dubicras schreef op 06 juni 2014 @ 20:18:

Krik, heb jij ook een ban aan je broek gehad?[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-06-2014 12:12
Reden: Off-topic
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-06-2014 12:23
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven