Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Hey bedankt hoor Vibeke! En ik maar zoeken en zoeken en jij vindt het zo even! Ik dacht al dat die naam uit die richting kwam. Ja ik vind het zelf ook een erg leuke naam en wat nog belangrijker is: eindelijk een naam die we allebei leuk vinden. Ik begon er nl al een hard hoofd in te krijgen.....hoewel, ik moet nog ruim 16 weken dus we hadden nog wel even hoor!

Maar in iedergeval hartstikke bedankt!
Hoi Meiden,

Ik ben nu 19 weken zwanger van een jongen en ben druk namen aan het verzinnen.

Wat vinden jullie van Oscar?

Bedankt!
Oscar is leuk, stoer en beschaafd. Ik vind het een leuke naam.
Ik moet aan Sesamstraat denken, is daar niet zo'n 'monster' dat Oscar heet? Ik vind het niet zo'n heel leuke naam, maar wel heel origineel en dat is een groot pluspunt in mijn ogen.
Ja, Oscar is dat monster in de vuilnisbak.

Maar leuke naam!!
Haha m'n vriend riep ook meteen: Nee dat is dat monster!

Maar toch, ik blijf de naam leuk vinden.

Dank voor de reacties
Oscar is inderdaad dat monster uit Sesamstraat maar dat is niet de eerste associatie die ik met die naam heb en ik denk de meeste mensen niet hoor. Ik vind Oscar een leuke, vlotte, frisse naam!

Enne Morrie, zijn jullie er al een beetje uit? Nog een kleine inspiratie lijst, waarschijnlijk is alles al opgenoemd maar je weet het niet...

Chander

Lysander

Gabor

Roman

Sasja

Kiran of Kieran

Ravi

Inder

Gideon

Raimo

Werner

Myron
Ik ben weer op zoek naar namen!

Ons zoontje heet Jacob maar we noemen hem Jake.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een naam die ook af te korten is. Wie helpt mee?
NJB,

Eens kijken:

Desmond - Des

Thomas - Thom

Christoph(er) - Chris

Matthew - Matt

Michael - Mike

Nicholas - Nick

Joseph - Joe

Robert - Rob of Bob

Vincent - Vince of Vin

Samuel - Sam

Lucas - Luke

Maxim - Max

Benjamin - Ben

Joshua - Josh

Alexander - Alex - Lex

Jonathan - Jon

Lester - Les

Zoiets?
Anouk, wij zijn er uit, dankzij dit topic. Nu nog afwachten of het niet misschien toch een meisje wordt
Nog 2 vergeten:

Sylvester - Syl

Finnley - Finn

@ Morrie, super, laat je het wel nog even weten wat de naam is geworden, ben wel benieuwd nu!
Hai allemaal,

Wij zijn op zoek naar een naam voor ons 2e zoontje. Ons 1e zoontje heet Jesper.

We hadden al een tijdje de naam Tijn staan, wat ik op zich ook heel leuk vind.. maar op een of andere manier hou ik een lichte twijfel. Ik had dit niet bij Jesper. Dus wil toch nog verder zoeken of de echte klik komt bij een naam.

Dus wat past leuk bij Jesper? Al te populaire namen ben ik geen fan van....alhoewel ik Thijs ook wel leuk vindt. En Hugo, hoe klinkt dat?

Moeilijk moeilijk....
Jesper en Tijn staat erg leuk bij elkaar hoor, ben zelf ook wel een Tijn fan namelijk

Andere namen die leuk staan bij Jesper vind ik:

Viggo

Jonas

Thijmen

Melle

Pepijn

Laat maar weten wat je hiervan vind?
Aan al die namen heb ik weleens gedacht Anouk!

Ik vind Jonas ook erg leuk, maar man-lief niet. Thijmen is erg mooi, maar zit al in onze omgeving. Viggo kan op de lijst. Melle en Pepijn zijn het toch niet.

Ja... Jesper & Tijn is wel leuk he? Hij valt ook nog niet af voor me hoor.. Tijn. Ik vind het gewoon moeilijk om de knoop door te hakken, maarja.. ben toch al 30 weken zwanger. Ik vind Thijn met een h veel mooier staan. Helaas.. man-lief vindt dat onzin :-) Maakt voor de klank niet uit gelukkig..
wat dacht je van de volgende combi's:

Jesper en Hidde

Jesper en Siebe

Jesper en Boris

Jesper en Sijmen

Jesper en Dirk

Jesper en Boas

Jesper en Klaas

Jesper en Willem

Jesper en Freek

Jesper en Diede

succes!
Morrie ik ben ook heel erg benieuwd!!!!

Wanneer kunnen we ongeveer de onthulling verwachten? Hoelang moet je nog?

Trustno1;

Jesper en Hugo is heel gaaf!!

Jesper en Thijn vind ik eigenlijk ook mooier staan dan Jesper en Tijn, ook al ben ik helemaal niet van die extra h's in namen.

Even denken of ik nog wat opties heb;

Ik ken een Jesper en Nick

En ook een Jesper en Danique (meisjesnaam dan, maar zet hem toch ff hier neer) Andere ideeen;

Jesper en Jacob

Jesper en Sivar

Jesper en Rinse

Jesper en Boris

Jesper en Fabian

Jesper en Olivier

Jesper en Bruno

Jesper en Harm

Jesper en Siem

Jesper en Gijs

Jesper en Bas(tiaan) / Sebas(tiaan)
even jullie mening!

wat vinden jullie van Isja?

uiteraard voor een jongen.., volgens de site van een verzekeraar is hij de afgelopen 12 maanden 2 keer uitgegeven, 1 keer voor een jongen, 1 keer voor een meisje...

thanks!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik vind het wel een leuke naam die zowel voor een jongen als een meisje kan.
Vind het lijken alsof je de naam Icha letterlijk schrijft.

Verder wel een leuke naam, kan voor beide vind ik ook.
Dankjwel, welke ik leuk vind zijn:

Lucas - Luke

Benjamin - Ben

Joshua - Josh

Luke zou heel mooi passen, omdat Lucas ook een bijbelse naam is, maar t probleem blijft dat er veel kinderen Luuk heten en ik het mede daarom niet zo leuk vind. Erg jammer, want hij zou goed passen!

Benjamin = leuk, maar wat als we ooit nog een derde krijgen?

Joshua=Giovanni van Bronkhorst heeft 2 zoontjes: Jake & Joshua. Daarnaast vind ik Jake heel stoer en krachtig, en Joshua zachtaardig en dat vind ik minder voor een jongen. Hoewel ik Noah dan weer heel gaaf vind, maar vriendlief niet. (want Noa voor meisjes is veel gehoord)

Simeon vind ik trouwen ook een leuke naam, iemand enig idee of dat ook in het Engels voorkomt? (want Simeon op zn Nl uitgesproken vind ik het leukst...fonetisch Saimion klinkt toch wat raar)

Ben ook wel op zoek naar namen die gewoon leuk bij Jake passen hoor.

In ieder geval dankjwel voor het meedenken!
quote:Catooo schreef op 11 juli 2008 @ 12:07:

Vind het lijken alsof je de naam Icha letterlijk schrijft.

Verder wel een leuke naam, kan voor beide vind ik ook.ja dat vond ik zelf ook een beetje, maar het is geen eigen verzinsel ofzo... we hebben t van een aftiteling afgekeken.. alleen staat er daar natuurlijk niet bij of t m/v is, dus vandaar mijn vraag..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik zou bij Isja aan een meisje denken eerlijk gezegd. Het zal wel van Isaja afkomstig zijn (Jesaja). Het klinkt teveel als een verkleinwoord, en daarbij eindigen vooral veel meisjesnamen op een -a. Ik heb dat ook bij Ilja voor een jongen, vind ik niet zo leuk.

Als je Ischa zou schrijven klinkt het alweer wat volwassener. Maar het blijft denk ik een naam die je kind zijn hele leven lang moet spellen. Persoonlijk vind ik dat altijd een beetje sneu.

en njb: Simeon wordt in het Engels ongeveer net zo uitgesproken als hier, dus niet met een ai. Dat is Simon. Maar het komt volgens mij niet ech tveel voor in Engelssprekende gebieden.
quote:Morrie schreef op 10 juli 2008 @ 12:55:

Anouk, wij zijn er uit, dankzij dit topic. Nu nog afwachten of het niet misschien toch een meisje wordt

En de taart gaat naar.....?

Maar biol vind je Isja zoveel leuker dan Ischa of Icha?

Ik zou de naam persoonlijk ook eerder bij een meisje vinden passen dan bij een jongen. Namen die erop lijken voor een jongen zijn dan misschien Ilja (wel het zelfde verhaal inderdaad), Micha, Mika, Iso, Ivo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven