Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
Ergens is het ook wel schattig, al die mensen die samen een naam voor hun partij verzinnen. Dromen van al het goeds wat ze gaan verrichten. Het is in ieder geval een positievere insteek dan het gescheld op instanties...
quote:isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 00:01:

Geweldige ideeën hebben ze daar, qua namen:

- for Those precious souls

- k.o. 1

- partij voor de kinderen

- bring Kids back to mom

- the angels (Hans en irme)

- Hans

- onder moeders vleugels

Echt ik lig dubben, dwalen die mensen niet een beetje af? KoekkoekKinderen voor kinderen dan maar doen?
Als ze zich maar niet helemaal stort op haar nieuwe partij en niet vergeet nog te vechten voor Hans.

Of is die partij nu belangrijker?
quote:netniet schreef op dinsdag 17 juni 2014 00:04 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="isa__88 in "Filmpje uithuisplaatsing kind"" class="messagelink">isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 00:01</a>:</b>

Geweldige ideeën hebben ze daar, qua namen:

- for Those precious souls

- k.o. 1

- partij voor de kinderen

- bring Kids back to mom

- the angels (Hans en irme)

- Hans

- onder moeders vleugels

Echt ik lig dubben, dwalen die mensen niet een beetje af? Koekkoek</div></blockquote>Kinderen voor kinderen dan maar doen?

Hey die hebben ze nog niet genoemd ik zal hem erbij zetten

Ze wil het graag partij voor de toekomst noemen. Maar echt vriendjes en vriendinnetjes er komen pareltjes van namen voorbij
.
Het is echt net een sekte aan het worden, sorry
.
quote:mamavk schreef op 17 juni 2014 @ 00:04:

Ergens is het ook wel schattig, al die mensen die samen een naam voor hun partij verzinnen. Dromen van al het goeds wat ze gaan verrichten. Het is in ieder geval een positievere insteek dan het gescheld op instanties...Ik had om eerlijk te zijn bij mijn eerste indruk deze Irme van een hoger niveau geschat. Als ik grotendeels mensen als achterban zou hebben met een zeer beperkte intelligentie, dan zou ik niet weten hoe gauw ik mijn facebookaccount af moest sluiten. Dit "slag volk" is toch wel een karikatuur van het type mensen dat met jeugdzorg te maken krijgt.
quote:consuelabananahammok schreef op 17 juni 2014 @ 00:01:

[...]

Zal best?

Dit soort grove fouten binnen het screenen van gezinnen draait mijn maag 3 keer van om.

Bij uithuisplaatsing van kinderen praten we nu niet bepaald over kinderen die uit de meest stabiele situatie komen.

Dit is toch bij alles? Dat het te vaak gebeurd bij plaatsing van pleegkinderen vind ik zeer kwalijk.

Natuurlijk mag er compensatie zijn voor het liefdevol opvangen van een kind, maar nogmaals over deze mensen heb ik het niet.

Ik begon deze discussie enkel omdat bjz en pleegzorg zo uit de vuurlinie gehouden werd.

Los van de moeder in deze kwestie, die ik op dit moment ook niet kan volgen in haar gedrag, vind ik dat kritisch zijn op het falen van jeugdzorg in het algemeen ook niet onder het vloerkleed geschoven hoeft te worden.wat zeg je nu weer? Worden pleeggezinnen niet gescreend? Hoe kom je daar nu bij?
K.o.1 staat voor kind op 1. @ waterval70

Duuhh hallo dat snap je toch wel
.
quote:mamavk schreef op dinsdag 17 juni 2014 00:04 Ergens is het ook wel schattig, al die mensen die samen een naam voor hun partij verzinnen. Dromen van al het goeds wat ze gaan verrichten. Het is in ieder geval een positievere insteek dan het gescheld op instanties...Ik vind het treurig? en dat met een IQ van 130? Zoiets zei ze. Kom op waar is die vrouw mee bezig, echt ik vind het een verschutting dit maar haar volgers volgen braaf
.
quote:isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 00:10:

K.o.1 staat voor kind op 1. @ waterval70

Duuhh hallo dat snap je toch wel Ik dacht aan knock out, dus vind em al een klein beetje ' raar'. Voor zover hier nog iets raar kan zijn.
Heeft iemand al gevraagd wat haar standpunt is in de buitenlandse kwesties zoals het drama in Irak?
quote:sabbaticalmeds schreef op dinsdag 17 juni 2014 00:15 Heeft iemand al gevraagd wat haar standpunt is in de buitenlandse kwesties zoals het drama in Irak?Daar zal zij vast buitengewoon geweldige oplossingen voor hebben. Hallo IQ van 130, dus wat wil je
.
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 juni 2014 @ 00:09:

[...]

wat zeg je nu weer? Worden pleeggezinnen niet gescreend? Hoe kom je daar nu bij?Dat screenen is een wassen neus. Je moet een formulier invullen met vragen als : hoe was uw eigen jeugd,kunt u het gezin waarin u bent opgegroeid omschrijven, hoe denkt u in uw gezin over intimiteit, heeft u psychische problemen, bent u wel eens depressief geweest, heeft u een ziekte of handicap. Vindt u dat fysieke straffen moeten kunnen, enz. Het "netwerkonderzoek" houdt in dat ze met de pleegouders om de tafel gaan zitten en aan de pleegouders vragen op wie ze allemaal terug kunnen vallen.
Is het anderen ook opgevallen dat haar Facebook-CV de afgelopen dagen is aangepast? Eerst was ze stylist/model/weetikwat bij haar eigen bedrijf (maar ook schuldsanering las ik hier ergens?). Nu is ze Moeder Van Hans en studeert ze rechten.

Dat van de politieke partij had ik even gemist. Goede zet.
quote:netniet schreef op 17 juni 2014 @ 00:09:

[...]

Ik had om eerlijk te zijn bij mijn eerste indruk deze Irme van een hoger niveau geschat. Als ik grotendeels mensen als achterban zou hebben met een zeer beperkte intelligentie, dan zou ik niet weten hoe gauw ik mijn facebookaccount af moest sluiten. Dit "slag volk" is toch wel een karikatuur van het type mensen dat met jeugdzorg te maken krijgt.

Aandacht=aandacht

Wij kennen de voorgeschiedenis niet (hoeft ook niet)

Maar zo ondertussen kan ik me voorstellen dat het voor een gezinsvoogd praktisch onmogelijk is met deze vrouw te werken...

Of de uithuisplaatsing terecht is weet ik niet, maar hulp is naar mijn mening zeker niet overbodig...
quote:isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 00:12:

[...]

Ik vind het treurig? en dat met een IQ van 130? Zoiets zei ze. Kom op waar is die vrouw mee bezig, echt ik vind het een verschutting dit maar haar volgers volgen braafHet was ook lichtelijk sarcastisch bedoeld
quote:sabbaticalmeds schreef op dinsdag 17 juni 2014 00:15 Heeft iemand al gevraagd wat haar standpunt is in de buitenlandse kwesties zoals het drama in Irak?Waar staat ze in de kwestie Rusland-Oekraïne? En meer of minder macht naar Europa?
quote:nucky schreef op 17 juni 2014 @ 00:19:

Is het anderen ook opgevallen dat haar Facebook-CV de afgelopen dagen is aangepast? Eerst was ze stylist/model/weetikwat bij haar eigen bedrijf (maar ook schuldsanering las ik hier ergens?). Nu is ze Moeder Van Hans en studeert ze rechten.

Dat van de politieke partij had ik even gemist. Goede zet.als ze zichzelf googelt, en ik gok maar zo dat ze dat wel eens doet, dan weet ze ook al dat ze hier over de tong gaat.
Ik ga voor dit grandioos idee geplukt van haar facebook:

Verder vind ik idd PvdK,

partij voor het kind! wel een mooie!

quote:mamavk schreef op dinsdag 17 juni 2014 00:21 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="isa__88 in "Filmpje uithuisplaatsing kind"" class="messagelink">isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 00:12</a>:</b>

[...]

Ik vind het treurig? en dat met een IQ van 130? Zoiets zei ze. Kom op waar is die vrouw mee bezig, echt ik vind het een verschutting dit maar haar volgers volgen braaf</div></blockquote>Het was ook lichtelijk sarcastisch bedoeld

Ah oke

Ik vind haar pagina hilarisch worden , erg eigenlijk want ze kan zich beter een beetje afzijdig houden vind ik . Die mensen ook die daar reageren ik vind het werkelijk onvoorstelbaar
.
Trouwens ook wel grappig dat veel mensen reageren met: echt top dat je al zoveel bereikt hebt! En soortgelijke opmerkingen.

Wat heeft ze tot nu toe bereikt dan?
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 juni 2014 @ 00:15:

Heeft iemand al gevraagd wat haar standpunt is in de buitenlandse kwesties zoals het drama in Irak?Hebben ze daar ook een bjz?
quote:byhzy schreef op dinsdag 17 juni 2014 00:24 Ik ga voor dit grandioos idee geplukt van haar facebook:

Verder vind ik idd PvdK,

partij voor het kind! wel een mooie!

Die vond ik nog het beste. Al dat andere was echt idioot. Heb er erg om moeten lachen om sommige reacties, bloedserieus ook nog zijn ze.

Maar het word partij van de toekomst!!! Als ik het goed lees
.
quote:netniet schreef op 17 juni 2014 @ 00:18:

[...]

Dat screenen is een wassen neus. Je moet een formulier invullen met vragen als : hoe was uw eigen jeugd,kunt u het gezin waarin u bent opgegroeid omschrijven, hoe denkt u in uw gezin over intimiteit, heeft u psychische problemen, bent u wel eens depressief geweest, heeft u een ziekte of handicap. Vindt u dat fysieke straffen moeten kunnen, enz. Het "netwerkonderzoek" houdt in dat ze met de pleegouders om de tafel gaan zitten en aan de pleegouders vragen op wie ze allemaal terug kunnen vallen.Ook dit klopt niet. Je moet een verklaring van Geen Bezwaar van de RvK krijgen. Dit krijg je o.a. door een screening, een verklaring omtrent gedrag van justitie, en een introductieproces.

https://www.pleegzorg.nl/ ... e_kwaliteitskader_DEF.pdf
Als je denkt dat het niet treuriger kan..

PartijVdKwats.

Ik dacht dat zij zich zou gaan inzetten voor andere geroofde kinderen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven