Filmpje uithuisplaatsing deel 4

22-06-2014 12:57 2999 berichten
Hier verder..

Hier een link naar deel 3

deel 3
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 23 juni 2014 @ 09:33:

Zal ik een youtube filmpje plaatsen met The show must go on? Nah.
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:impala schreef op 23 juni 2014 @ 09:44:

Goede analyse mw cactus.

Dat is idd de maatschappelijke schade die door deze affaire ontstaat. De schade is niet beperkt tot hans.Precies en dat is behoorlijk zorgwekkend.
quote:mwcactus schreef op 23 juni 2014 @ 09:41:

[...]

Het erge aan deze hetze tegen JZ is dat mensen bang gemaakt worden voor iets dat ze helemaal niet kennen. Er ontstaat een beeld van een organisatie die alleen maar bezig is met het (ten onrechte) uitvoeren van dwangmaatregelen. Als of je gegarandeerd je kind kwijt bent als je bij JZ aangemeld wordt. Door mensen te waarschuwen tegen andere instanties die samenwerken met JZ zie je dat mensen geen hulp durven te zoeken als het niet lekker loopt met hun kinderen. Maar ook ontstaat er een situatie waarin hulpverleners ook "bang" worden om JZ in te schakelen. Dan ben je al snel een verrader die samenwerkt met die "bloedhonden". Gevolg is dat mensen zich afkeren van de hulpverlening. Dan krijgen ouders geen hulp meer en heeft er niemand meer zicht op de situatie. Vervolgens kan men niet anders dan tot dwang over gaan om het kind te helpen en wordt het beeld van JZ en hulpverleners in het algemeen weer bevestigd.

Hele zorgelijke ontwikkeling! En dat wordt alleen maar erger door dit soort openbare hetzes. Maar ik zie in mijn werk heel vaak zorgmijding. Men ziet gewoon niet dat er een probleem is, of er is zoveel weerstand tegen instanties dat ze denken dat het er alleen maar erger van wordt. Krijg het wel vaak voor elkaar, dat ze uiteindelijk hulp inschakelen. Dus ik doe vast iets goed..

Het is een beetje vechten tegen de bierkaai, en dweilen met de kraan open. Kost heel veel energie. Mij wel tenminste. Maar ik help graag, heb passie voor mijn werk en alle beetjes helpen. En nee...een dikke auto kan ik er niet van rijden
Inderdaad goede analyse!! Triest als er inderdaad gezinnen hulp nodig hebben en niet krijgen wat komt daar dan weer uit voort.. Enge gedachten waar ik niet al te lang over ma moet denken!
RRBRK: Top vrouw meer kan ik niet zien je bent geen leeuwin die vecht voor der kind maar een tijger.

------

Ja want een tijger is zo veel uhm sterker? Stoerder? Wat eigenlijk?

Klinkt niet echt positief

Oh en goede morgen natuurlijk.
quote:st@rs schreef op 23 juni 2014 @ 09:43:

Begin nu wel heel nieuwschierig te worden voor het fantastische nieuws... Ze houd ons wel lang in spanning he😉

Ik MOET even streng zijn (wij hebben hier een imago hoog te houden); het is nieuwsgierig.

Ach, daar hoor je niks meer over. Echt niet. Of het is zoiets als ik mag morgen mijn nieuwe puppy gaan ophalen.
Ja want een tijger is zo veel uhm sterker? Stoerder? Wat eigenlijk?

Gevaarlijker!
.
Scamp, eigenlijk is het nu meer de tijgers vechten tegen de leeuwen...
Even serieus:

Ik heb regelmatig te maken met mensen die zo reageren als op die Facebookpagina. Vrouwen die al 5 kinderen uit huis hebben geplaatst gehad en weer zwanger zijn en die echt alle schuld bij de instanties leggen. En ook niet in staat zijn om dat anders te zien, vaak wegens zwakbegaafdheid of een stoornis. Of beide.

Ik hoor vrijwel dagelijks 'jullie doen dit voor het geld, jullie verdienen dik aan mij' van mensen die ik begeleid. Wat onzin is, maar ze verwarren de kosten die bijvoorbeeld de gemeente, zorgverzekering of justitie betaalt voor hun zorg met het geld wat wij betaald krijgen. Stel dat een bed voor een opname 400,- per dag kost, dan denken zij dat ik oprecht met 300,- per dag per patiënt naar huis ga bij wijze van spreken. Wat helaas echt onzin is

Vergis je niet in dat mensen hele verschillende vermogens hebben, en dat de mensen die op zo'n manier reageren vaak een beperking of stoornis hebben. Dat zijn niet mensen met gemiddelde vermogens en inzicht.

En ik kan me ergens wel voorstellen dat als jij alles naar je beste kunnen doet, en het mislukt nog steeds, en instanties gaan zich ermee bemoeien, dat je dat voelt als een enorm onrecht. Je bent in zo'n positie ook ontzettend afhankelijk van instanties en het systeem en daar zitten helaas ook heel veel fouten in. In die zin snap ik de onmacht en de frustratie en de boosheid heel goed.

Ik verbaas me zelf vaak over het systeem (niet alleen van jeugdzorg maar van alle zorg en justitie) en het is bijna ondoenlijk om daar goed mee samen te werken als je een laag niveau hebt. Omdat je de helft van de tijd niet begrijpt wat er gebeurt en waarom, omdat het vaak verzand in regeltjes en procedures waar je geen vat op hebt, geen invloed op hebt en waar je dus machteloos tegenover staat. En als je dan ook nog de pech hebt om een half overspannen medewerker van welke instelling dan ook te treffen, die vlak voor een reorganisatie zit met dikke bezuinigingen, dan kom je helemaal nergens meer. En dat gaat ten koste van de zorg en begeleiding, want de medewerker is half overspannen en bang voor zijn baan, dat gaat ten koste van de menselijkheid en betrokkenheid op den duur, en dan krijg je weer een nieuwe omdat de vorige ziekgemeld is, die gaat op verlof of wordt wegbezuinigd, krijg je weer een nieuwe...enzovoorts.

Natuurlijk zijn veel mensen veel te afhankelijk en schelden ze onterecht en is dat beangstigend. Maar het systeem is voor hen net zo beangstigend. Ze kunnen niet zonder, maar ze lopen erin vast.

De meesten van ons zien hoe het werkt en begrijpen dat. Iemand met een IQ van 70 niet. En die kan dat ook nauwelijks snappen. En dan kunnen we met z'n allen grappen maken over Schultenbrau en kaasknabbels en zware shag, maar dat is misschien niet helemaal terecht.
quote:matroesjka_ schreef op 23 juni 2014 @ 08:52:

Ja. In azie en bij die negers daro is een gigantische markt voor mooie blanke kinderen.
Gevaarlijk klonk ze wel maar is ze niet echt. Misschien wel voor zichzelf en voor haar zoon (zijn toekomst)

Inderdaad Jules.
Tja, ik kan het niet laten. Maar Whitney Houston was toch degene die aan de drugs ging, samen met Bobby? En die samen met hem een dochter kreeg die dus ook niet in een erg stabiele omgeving is opgegroeid? Of ben ik nu weer te kritisch?
quote:diamond-gloss schreef op 23 juni 2014 @ 09:11:

Dit zal Don Corleone niet leuk vinden

De mafia is er heilig bij vergeleken met bjz die handelen in kinderen een grote bom op bjz alles in het belang van het kind laat me niet lachen zodra de kinderen 18 zijn worden ze op straat gedondrrd door bjz

Dat laatste is iets waarvan ik vind dat er verbetering in moet komen. Ik zie ook te vaak dat vervolg hulpverlening niet goed geregeld is en JZ dan zegt dat ze er enkel zijn voor kinderen tot 18 jaar. Met andere woorden "jouw probleem" (tegen mij als hulpverlener).
Thordis, zeker eens maar (ja er is altijd een maar) als je die FB leest, dan kan het niet zo zijn dat daar alleen maar mensen zitten met een stoornis of een laag IQ.

Echt niet.
Dat het systeem ook rammelt, en de fouten die daar worden gemaakt ook maatschappelijke schade opleveren is zeker waar. Maar dat is een ander topic. In dit geval wordt de schade veroorzaakt door de 'slachtoffers'. En natuurlijk is er ook een wisselwerking.
.
quote:Scamp schreef op 23 juni 2014 @ 09:52:

Thordis, zeker eens maar (ja er is altijd een maar) als je die FB leest, dan kan het niet zo zijn dat daar alleen maar mensen zitten met een stoornis of een laag IQ.

Echt niet.Ik vermoed grotendeels wel eigenlijk.
Thordis, sluit ik mij bij aan! Ik werk met een doelgroep welke vergelijkbaar is, in een andere tak van sport. Als er zo enorm veel weerstand is tegen welke instantie dan ook, dan wordt het verdomd lastig om je werk nog goed te doen. En dan ben jij degene die er hard aan trekt, dan nog ben je inderdaad ook gewoon afhankelijk van protocollen, collega's intern en extern en niet iedereen heeft evenveel passie voor zijn werk.

Helaas werkt het wel zo, dat mensen 100 positieve ervaringen niet onthouden, maar wel die ene negatieve...
quote:mwcactus schreef op 23 juni 2014 @ 09:51:

[...]

Dat laatste is iets waarvan ik vind dat er verbetering in moet komen. Ik zie ook te vaak dat vervolg hulpverlening niet goed geregeld is en JZ dan zegt dat ze er enkel zijn voor kinderen tot 18 jaar. Met andere woorden "jouw probleem" (tegen mij als hulpverlener).

Dit viel mij ook op in de pleegzorg. Zodra ze 18 zijn stopt het advies, de steun, de hulp.

Dan mag je er zeker nog zijn voor het kind, zorgen etc maar bjz doet niks meer met en voor het kind en de pleegouder die er misschien al 18 jaar voor gezorgd heeft.
quote:Scamp schreef op 23 juni 2014 @ 09:52:

Echt niet.Nee dat geloof ik ook niet wel heeft zo te lezen 8 van de 10 mensen die daar reageren zelf kinderen die door jeugdzorg uiteraard onterecht uit huis zijn geplaatst.
Vergis je niet in het aantal mensen met een IQ van 80 of lager...dat zijn er ontzettend veel. En aangezien de eisen steeds hoger worden in Nederland lopen die vast.
Het is nog vroeg Julus!!

Ik zelf werk met lvb jongeren, andere sector maar kom ook vaak tegen dat ouders het lastig vinden om hun eigen kind in te schatten en de problematiek die er is. Zij worden vaak hoger ingeschat. Ook meerdere jongeren met een uhp het kost veel energie maar soms lukt het nog wel eens om iets te berijken soms lukt dat helemaal niet, dat is soms moeilijk.
quote:Scamp schreef op 23 juni 2014 @ 09:54:

[...]

Dit viel mij ook op in de pleegzorg. Zodra ze 18 zijn stopt het advies, de steun, de hulp.

Dan mag je er zeker nog zijn voor het kind, zorgen etc maar bjz doet niks meer met en voor het kind en de pleegouder die er misschien al 18 jaar voor gezorgd heeft.Dat zou idd veel en veel beter moeten.
quote:Thordis schreef op 23 juni 2014 @ 09:53:

[...]

Ik vermoed grotendeels wel eigenlijk.Het klinkt misschien best logisch. Ook omdat de ouders die wel de schuld bij zichzelf (kunnen) leggen, niet op zo'n site gaan lopen gillen.
Heb je enig idee hoeveel? (percentage?) een laag iq heeft?

volgt iq de normale verdeling?
.
quote:Julus schreef op 23 juni 2014 @ 09:43:

Bovendien is nu N.d.B. haar reddende engel en new BFF.

Voor zolang het duurt dan. Krijgt zij ook weer wat broodnodige aandacht. I. heeft nu heel veel new (tijdelijke) BFF.

Ze denkt ook oprecht dat meer dan 10.000 likes op de HANS pagina het wondermiddel is (N.d.B. dus).Ik snap echt niet dat N.d.B zich hierin zo laat meeslepen. Zo iemand verwacht je toch intelligenter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven