de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren

Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.

EDIT (19 oktober 2012):

Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
Hoe is je vakantie Disco?
Ben weer thuis. Ben langer gebleven dan verwacht. Heb heel decadent een vliegticket ongebruikt gelaten en drie dgn later nog een geboekt. Er was net een aanbieding dus spotgoedkoop. Eigenlijk zit het er niet aan, maar ja.

Verblijf bitterzoet. Tijd met dame was waardevol, wel spannend hoor, eerste keer samen vliegen. Maar ze gilde nauwelijks Heenweg zelfs helemaal niet, dankzij leuke buren die zelf weekendje weg-van-de-kinderen waren. Balen voor hun, zit je met een non stop om aandacht grinnikend kind naast je, anderhalf uur lang. De mevrouw stond totaal belangeloos haar smintdoosje af omdat de dame het zo fin vond ratelen...wat kunnen mensen toch aardig zijn als ze willen. Fijn hoor.

Bitterzoet want: Moest spullen van mijn moeder uitzoeken. Stonden nog in zo'n opslagbox, werd te duur om box aan te houden. Heb geen thuis meer om dit soort dingen op te slaan.... (behalve eigen huis natuurlijk maar is al wat krap met vier mensen in twee kamers). Was lastig.

Ojee, ik geloof dat Dld scoort. Of Turkije? Ik hoor opeens overal gejuich. Ik ben net als jij Ainne
Ik realiseer me opeens hoe luxe het is om zo dichtbij nl te wonen. Sommigen van ons moeten jaren sparen en tevoren boeken en ik kan gewoon drie dgn langer blijven als ik dat wil.
zeker luxe, Caramella, ik heb in december al geboekt, long service moest al voor november geregeld zijn(na tien jaar werken krijg je hier 3 maanden doorbetaald vakantie) een hele planning.

Confronterend om je moeders spullen uit te zoeken (dikke knuf) ik was 19 toen mijn moeder overleed en heb ook veel opgeruimd. Haar bruidsjurk, dagelijkse dingen… zo persoonlijk al die spulletjes..zelf bewaar ik daarom bijna niks, alles komt en gaat.

Heb je geen speen voor de kleine? Een speen en een knuffel.. zonder had ik het niet gered met de kinderen.

Lila, jullie waren ooit van plan om ook een camping te beginnen meen ik me te herinneren. Denk je daar nog weleens over?
We hebben een mini-camping Orbit. Alleen maken we er niet heel veel reclame voor de zomer is juist voor manlief een drukke periode. Hij doet onderhoud van tuinen etc. En ik werk full-time. Dus niet echt handig als we veel gasten zouden hebben. Maar het zou wel iets meer mogen. Misschien toch weer eens energie in steken....

Heerlijk dat je wat langer kon blijven Caramella Kan me voorstellen dat het niet makkelijk was om de spulletjes uit te zoeken.

Lekker Orbit 3 maanden betaald verlof! Ook al heb je dat natuurlijk dik verdient. Heerlijk om weer samen met de kids te zijn.

Welkom thuis Caramella. Fijn dat het zo lekker soepeltjes ging met je meissie in het vliegtuig.

Maar lastig hoor, spullen uitzoeken. Moest je het helemaal alleen doen?

Orbit, lekker joh, drie maanden betaald verlof, nou ja, na tien jaar mag dat ook wel toch! (Ik zal het mijn baas ook eens voorstellen, zit hier al 14 jaar inmiddels!).

Ha ik moet ineens denken aan vroegah hier op 't forum, als wij nog op kantoor zaten (Chicha bij die stomme Belg) zat jij al aan je vrijdagavondbiertje...

Dit is voorlopig mijn laatste vrijdag dat ik werk, vanaf volgende week heb ik tien weken lang elke vrijdag ouderschapsverlof, jippiiiieee! En stiekem hoop ik heel hard dat het qua salarisverlies mee gaat vallen, misschien dat ik daarna wel parttime kan blijven werken. Fingers crossed...

Heb vanmorgen ook naar vluchten zitten kijken, we gaan vanavond boeken. Plannen zijn weer iets gewijzigd, want Man kon zijn aangevraagde week niet vrijkrijgen, dus alles moest weer omgegooid. Hij gaat dit jaar niet mee naar NL, lukt gewoon niet qua planning. Maar ik ga half augustus in ieder geval wel een paar dagen (en de meisjes nog een paar dagen langer).

Gisteren kreeg ik trouwens een pakje uit NL opgestuurd van mijn ouders. Ik had geklaagd, want tegenwoordig zijn álle pakjes alleen nog maar voor de meisjes, dus deze was voor mij. Ik wilde nu ook wel eens drop. En wat sturen ze? Engelse drop Da's nou nét de drop die je hier ook gewoon kunt krijgen... Nou ja, gegeven paard enzo dan maar hè?

Fijn weekend alvast...
Ainne, we posten alweer meer dan tien jaar hier (on and off) vroeger was vrijdagavond echt wijntjes avond. Man en kinderen keken een filmpje en ik lekker aan het forummen. Het zijn allemaal fasen he..

We hebben ook nog een tijd in een eigen kleur gepost. Ik had donkerblauw en Disco was roze weet ik nog.

Ik ben tot 17 augustus in NL. Heb heel veel vage plannen en veel uitnodigingen maar nog geen concreet ingevulde agenda. Misschien kunnen we een keer een meeting doen. Ik denk dat ik via FB contact hou met iedereen en alles last minute plan.
Als het goed is ben ik er dan in jouw laatste week.

Ik zit niet meer op FB, maar kun je mij een privéberichtje sturen met je mobiele nummer (moet je op dat plusje onder mijn avatar klikken), dan stuur ik je mijn nummer terug via whatsapp/viber.

Hier hetzelfde trouwens hoor, geen idee hoe en of het gaat lukken, maar wie weet.
Ik ben er ook een weekje, vanaf 4 augustus ongeveer.

Maar ik kan moeilijk meeten, mijn familie heeft altijd vanalles georganiseerd en laat me moeilijk los.

En ik woon nogal afgelegen, openbaar vervoer is geen optie.

Maar wie weet?

Toen ik nog op kantoor zat had ik tenminste tijd om te forummen... Thuis moet ik er echt voor gaan zitten, inloggen, bijlezen.... dat komt er vaak niet van.

En ik heb nu ook niets meer te melden. Het leven is saaaaaaai!
Ik zal in NL een mobiel regelen en dan kijken wat we allemaal aan het doen zijn. Chica mis je je baan niet?
Zou wel leuk zijn Chicha, heb jou ook al jaaaren niet meer gezien! Heb inmiddels geboekt, ik ben er 10-19 augustus.

Zit momenteel weer bij de zwemles, ook saaaaai! Volgende week gelukkig voorlopig de laatste les.
Orbit ik heb dit najaar óók een reünie, maar dan van mijn middelbare school. Ik weet niet of ik zal gaan, de vorige keer (tien jaar geleden denk ik?) ben ik niet gegaan. Mijn laatste jaar was niet zo leuk, ik kreeg soort van ruzie met mijn beste vriendin (ik vond van niet maar zij wel, haha) en onze vriendengroep 'koos' voor haar (dat alles in mijn ogen, destijds). Heb nooit de behoefte gehad om ze weer te zien. Maar nu is het zo lang geleden en lijkt het me toch wel leuk. Heeft iemand ervaring met middelbareschoolreunies????

Vent heeft geholpen hoor, bij het uitzoeken van de spullen. Maar het is toch vooral mijn pakkie an, uiteindelijk. Hij kan die keuzes niet maken. Mijn moeder drukte me haar hele leven lang op het hart dat ik dingen NIET weg mocht gooien, met als hoofdreden dat ze 'echt oud' waren. Alleen had ik geen enkel idee wat van de vele spullen nou de 'echt oude' dingen waren… Wat een toestand.

Orbit, drie maanden vakantie, te gek. Wat een goede regeling. Je moet even volhouden maar dan heb je ook wat. En ouderschapsverlof ook, Ainne. HEEEERLIJK! Wat ga je doen met je vrijdagen?

Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor een opname van een nachtje. Ik ga niet uitweiden over de details, het is niks ernstigs en in NL is het slechts een poliklinische behandeling. Ik heb het sterke vermoeden dat ik puur en alleen een nacht moet blijven omdat het ziekenhuis dan meer geld ervoor krijgt… Maar als jullie willen duimen dat het goed gaat en ik toch alvast 's avonds naar huis mag (is me half beloofd), dan heel graag!

Even een Sintgerelateerde vraag: waar zetten jullie/jullie kinderen de schoen (bij gebrek aan schoorsteen bedoel ik)? Ik altijd bij de brievenbus.

Moet de twins in hun pyama's gaan hijsen. Laters!
Ik wou dat ik in de buurt was in augustus. Maar helaas....

Hier een heerlijk sociaal weekend gehad. Nu helemaal uitgeblust. Gelukkig morgenmiddag pas werken en woensdag t/m vrijdag vrij. Daar staat wel tegenover dat ik het weekend moet werken, maar ach dat is ook wel gezellig. Nog 2 weekjes en dan vakantie. Hoop dat het weer zo mooi blijft als nu.
Ben je nu al bezig met Sinterklaas Caramella?! wij zetten de schoen altijd bij de kachel. En in nederland bij de cv.

Ik ga voor je duimen, thuis slapen is toch wel het lekkerst

Ik ben nooit naar een schoolreünie geweest. Absoluut geen behoefte aan. Vreselijke tijd was dat
Is voor een Sintboek Lila, dan werken we dus zover vooruit... anders ligt het niet op tijd in de winkel.

Dank dat je duimt!
Dat klinkt logisch Caramella.

Suc6 vandaag
Sterkte Cara, ik hoop dat je vanavond naar huis mag!! (en als het is wat ik denk dat het is dan ben ik blij voor je dat het gelukt is).

Hier geen ervaring met reunies van middelbare school. Heb er ook geen behoefte aan kan ik zeggen.

Vandaag weer begonnen na 1,5 week vakantie. Valt best mee zo'n half dagje
Is je vakantie nu al weer voorbij Snjo? wat vliegt de tijd....... was het leuk?

Mocht je naar huis Caramella? hoop dat je thuis bent en in je eigen bedje kan uitrusten!
Caramella, ik hoop dat je opname goed gegaan is. Als kind ging de schoen voor Sint recht onder het dakraampje. Dat zetten we dan open, wel zo handig voor Piet. Het leek me toen al lastig met zo'n paard het zak op te gaan.

Ik heb ook niks met de middelbare school. Al die hormonale tieners die continu een pik orde uitvochten. De meeste typjes wonen nu nog steeds in het dorp geloof ik in een rijtjeshuis met 2,3 kind. Ze zien elkaar op de jaarlijkse kermis.

Snjo, een half dagje is bijna therapeutisch na een vakantie. Langzaam aan er weer in komen ..

Lila, uitgeblust van alle feestjes is geen slecht reden. Ik lig ook op de bank met een ongelooflijke hoest, volgens mij begonnen na een festival, drie weken geleden. Hoop echt weer snel beter te zijn anders sta ik straks verlept en afgepeigerd op Schiphol ..5 jaar na vertrek
Nix aan dat je zo snotterig bent Orbit. Hopen dat je snel op knapt.

Fijne dag allemaal.
Haha Orbit, bij mij woont ook het gros van de oud-klasgenoten nog in het dorp. Zo zie je maar, het stuk van de klas zijn betekent nog niet dat je een interessant leven gaat leiden!

Ik 'mocht' naar huis, nou ja, ik heb mezelf ontslagen. De pinnige nachtzuster was het er niet mee eens ("bij mij blijvende patienten de nacht hier") maar ik had al eerder een andere verpleegkundige ontfutseld dat ik mezelf kon ontslaan. Dus ik heb gewoon gezegd: ik ga, ipv het te vragen... Aangezien ik deze ingreep al eens in NL heb gehad, waar het een poliklinische behandeling is, wist ik dat die nacht blijven een subjectieve kwestie is.

Ik werd uiteindelijk pas om half 7 's avonds geholpen (moest me om 9 uur in de ochtend melden voor opname) en aan het gesprek tussen operatiezuster en arts te horen hadden ze zelfs overwogen om mijn ingreep maar op te schuiven naar de volgende dag. Ik heb dus ruim negen uur moeten wachten, zo frustrerend, kon die dag niet werken, Vent zat hele dag alleen met kinderen en ik had prima om 5 uur 's middags aan kunnen komen kakken. Maar goed, ik ben vanochtend tenminste gewoon thuis dus mis niet nog een ochtend werken. (Ik heb alleen in de ochtenden tijd op het moment.)
PS Ben bont en blauw, tenminste zo voelt het en of het heeft geholpen gaat de komende weken blijken.

Snjo, dat was het ja, endlich, maar pas de eerste helft. Nu willen ze de andere helft weer niet doen. Zucht.
Geen idee waar jullie het over hebben, maar blij dat je weer thuis bent. Ongelovelijk dat je zo lang moest wachten.....
Ah, eindelijk Cara maar wat stom dat ze de tweede helft niet willen afmaken.... De tijdsplanning van ze is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Beterschap de komende dagen.

Lila: ja, heerlijke vakantie gehad, een weekje is eigenlijk gewoon te kort!!!!
Cara; wat balen dat je zolang moest blijven zeg! En ik maar denken dat zulke dingen alleen maar hier zo slecht geregeld zijn.. Hopelijk ben je er gauw weer bovenop. Fijn dat je zo´n lekker vakantietje hebt gehad. Je hebt groot gelijk om gewoon een ander ticket te kopen, als het kan moet je het gewoon doen. Mag soms best!

Leuk trouwens dat je met een Sintboek bezig bent. Dat vooruit werken komt me bekend voor. Heb ooit eens een hele leuke stage gelopen op de redactie van een groot vrouwenblad en daar kwamen hoogzomer de kerstbomen op de redactie. Blijft apart, maar het heeft wel wat.

Ainne: wat heerlijk dat je meer vrije tijd krijgt. Ik ga echt duimen voor je dat het permanent blijft.

Lila: Gezellig zo´n weekend! Hoe gaat het verder met het afhandelen van de verzekering enz na het ongeluk? Vlot dat een beetje?

Chica: ben je helemaal niet meer aan het werk? Is er verder niet iets leuks voor in de plaats gekomen? Er zijn vast wat hoogtepunten te melden jou kennende

Snjokorn: Fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad, lukt het een beetje om weer in het ritme te komen?

Er vroeg hier nog iemand naar een reunie, maar ik heb de eerste reunie van mijn middelbare school (tien jaar geleden) gemist omdat ik niet in NL was. Anders was ik denk ik wel gegaan. Een paar weken geleden kreeg ik via Facebook een berichtje van een jongen waar ik jaren mee in de klas heb gezeten dat zijn vriendin en hij op reis zijn en langs mijn woonplaats zouden komen. Geen idee wat ik moest verwachten (was een beetje een nerd toentertijd ) maar hele gezellige avond gehad!

Dit weekend gaan wij op reis. Ik heb bijna alles klaar staan, een weekje van te voren is altijd nog even doorzetten om alles af te krijgen qua werk en voorbereiding, maar ik heb er zin in. Met deze airline mogen we per persoon 2x23 kilo meenemen plus tien kilo handbagage. Wat een luxe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven