Gezondheid alle pijlers

Ik moet iets ondernemen.... Operatie of wat?

24-06-2014 20:44 324 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarschuwing vooraf; ik heb een pesthumeur, dus dat kleurt de toon van dit topic misschien ietwat

Maar goed, wat ik zeg, er moet IETS gebeuren.

Ik voel me al een tijdje futloos, vervelend, moe, soms wel oké en vol energie, dan weer compleet uitgeput.

Vandaag ben ik dus met vage klachten naar de dokter geweest en er kwam in elk geval uit dat mijn bloeddruk veel te hoog is. Wat ik raar vind, want dat is nooit zo geweest.

Maar goed, hij was nu idd veel te hoog en hoewel het waarschijnlijk mede te wijten is aan een hoop stress momenteel moet daar wel iets aan gedaan worden.

Ik heb pillen gekregen en moet donderdagmorgen nuchter terug komen om bloed te prikken om te kijken wat er verder mis is.

Nu komt het euvel; ik ben veel te dik.

En natuurlijk heeft dat met die bloeddruk te maken, het zal zelfs de hoofdreden zijn natuurlijk.

En ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb al duizend pogingen ondernomen om af te vallen en het lukt niet. Punt.

En natuurlijk ligt dat aan mezelf, maar ik zal dan wel niet sterk genoeg zijn ofzo.

Ik heb met de huisarts gepraat over onder andere de mogelijkheid om een gastric bypass te laten doen, of eventueel een maagband omdat dat natuurlijk minder ingrijpend is.

Ben daar een jaar of wat geleden al serieus over bezig geweest, maar toen toen nog eens op eigen kracht proberen af te vallen.

Ik viel een paar kilo af, ketste het plan voor de operatie af omdat ik er te schijterig voor ben en inmiddels zijn die kilo's er gewoon grotendeels weer aan.

Slap? Natuurlijk. ik had in elk geval die kilo's er af moeten houden en me een schop onder mijn hol moeten geven, maar dat is niet gebeurd.

En nu sta ik op een punt dat ik me gewoon echt niet goed voel, en dat er iets moet gebeuren.

Enerzijds ben ik nog steeds doodsbang voor een eventuele operatie, anderzijds weet ik dat er iets moet veranderen.

Ik ben 29 en ik wil niet voor mijn 40e dood zijn omdat mijn hart het begeven heeft.

En nu wil ik van jullie graag horen dat er of een toveroplossing is, of dat die operatie waar ik zo tegen op zie écht wel een goed idee is.

Ik heb altijd geroepen dat snijden in een gezond lichaam ook zo gek is, maar je komt uiteindelijk op een punt dat je lichaam helemaal niet zo gezond meer is. En wil je dat niet voor zijn?

Wat wil ik met dit topic? Niet zoveel. Even van me afschrijven en misschien een andere opinie, ofzo?

Zijn er hier mensen die een gastric bypass / maagverkleining ondergaan hebben? Zouden jullie het me aanraden of absoluut niet?

En wie geeft me gewoon even een knuffel voor mijn rothumeur?
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 24 juni 2014 @ 21:12:

Bedankt voor de reacties

Dat is inderdaad ook iets waar ik erg bang voor ben. Afvallen en dan overal loshangend vel hebben en mezelf nog niet knap kunnen vinden.

Verder twijfel ik gewoon heel erg wat wijsheid is.

Ik weet echt geen andere oplossing meer. Diëtisten heb ik ook gezien, gekke diëten, normale diëten.

Als iemand nog een tovermiddel weet, graag.

En @Spuitelf; die kat was idd van mij, is inmiddels al een aantal jaar gaan poezenhemelen. Eigenlijk was het ook gewoon een loeder hoor, ze keek vaker zoals op de foto

Mijn kat ligt nu wel naast me, met zijn reet naar me toe Als je zoveel overgewicht heb, wordt je lichaam inderdaad niet mooier door afvallen. Dat hangend vel, dat krijg je. Met kleren aan ziet het er wel beter uit. Maar buiten dat: je gezondheid gaat met sprongen vooruit.
Later is nu
Dat mijn buikwandoperatie niet vergoed zal worden heeft te maken met nederlandse verzekeringsvoorwaarden. Ik moet een bmi onderde dertig hebben (dat gaat wel lukken), moet dit een jaar minstens vasthouden (gaat ook wel lukken) en je moet heeel erg overhangend vel hebben. En er dus erge last van hebben en dat is bij niet voldoende het geval.

Maar goed niet alleen een hangbuik hier maar ook hangend vel bij mn bovenarmen, bovenbenen en slappe borsten. Haha. Als ik ooit de lotterij zou winnen zou ik daar dus wat aan doen want het scheelt (qua buik en benen) minstens een kledingmaat.
Marels, hoe lang en hoe zwaar ben je ongeveer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hier ook een ervaringsdeskundige. Ik heb een Sleeve ipv een maagbandje. Ik raad het zeker aan bij morbide obesitas en na zelf veelvuldige pogingen gedaan te hebben om af te vallen. Je leven gaat enorm veranderen erna en zo ook het voedingspatroon. De basis van gezond te eten moet er zijn. Maar ik denk dat het bij jou geen probleem zal zijn

Bedenk goed (niet vervelend bedoeld) dat het een hulpmiddel is en niet de oplossing. Ook na een maagverkleining valt en staat het resultaat met goede voeding en beweging. Je hele leve multivitaminen daar zet ik een kanttekening bij. Ik hoef ze niet te slikken. Mijn bloedwaardes worden nu nog 1x per jaar gecheckt en zijn goed. Dit doordat ik persoonlijk liever mijn vitaminen uit voeding haal ipv tabletjes. Let wel dit is mijn persoonlijke mening. Enkel een b12 injectie moet ik om de zes weken halen.

Ik heb mijn leven terug en ben daar enorm dankbaar voor. Heb ook mijn correcties gehad waar ik enorm dankbaar voor ben omdat ik ze vergoed heb gekregen. Maar het gaat niet vanzelf. Ik moet ook nog dingen laten, bepaalde dingen gaan niet meer. Maar ik heb het er voor over. Ik ben al mijn overgewicht kwijt en ik werk er ook nog iedere dag voor.

Meid, als je zoveel pogingen hebt gedaan en het lukt niet dan zeg ik doe het. Bot gezegd je hebt nu geen gezond lijf. De operatie valt goed mee, overleg goed welke verkleining voor jou het beste hulpmiddel kan zijn, ga naar een diëtiste die kan alvast al wat aanpassingen aanleren die kunnen helpen om je voor te bereiden, ik heb daar veel aan gehad.

De ingreep op zich valt (sleeve) goed mee.

Doe waar je achter staat!
Heb je al geprobeerd om met een psycholoog te praten hierover? Misschien dat je het afvallen dan wel kunt volhouden
Ik ken in mijn omgebing 3 mensen die het hebben laten doen. 2 zijn flink afgevallen en hebben drastisch hun levenswijze omgegooid. De ander is weer bijgekomen.

Als je van jexelf weet dat je je levenswijze (met eten) om kan gooien is het een handig hulpmiddel! Succes met je beslissing
@Wollenstonecraft, ben jij ook blij dat je het gedaan hebt?

En natuurlijk val je vooral af voor je gezondheid.

Maar toch, als je nu de balen hebt van hoe je er uit ziet, en je hebt dan na al die ellende nog een lijf waar je je voor schaamt.... Dat zou ik heel jammer vinden gewoon.

Ik heb trouwens het idee dat het bij mij vooral mijn bovenarmen zouden zijn die lelijk blijven, maar dat is natuurlijk afwachten.

Heb er nu iig ook met de dokter over gepraat en dat ga ik donderdag nog eens doen.

Ze blijft me ook opvolgen de komende tijd, dus het zal nog wel ter sprake komen.
Maagbandje gehad in 2005, binnen een half jaar 30 kilo kwijt maar na een tijdje allerlei tekorten omdat ik toch ongezond/teveel bleef eten, daardoor veel kotsen ed. Veel zitten kloten met losser/strakker zetten, verschuiven vh bandje, aankomen, afvallen, veel zuur in de keel en half rechtop slapen.. Bandje in 2012 vrijwillig laten verwijderen en ik voelde me VRIJ!! Ik ben toen hypnotherapie gaan volgen, dit heeft mij enorm geholpen. Je vertelt dan over je verleden en wat je hebt meegemaakt (ervan uitgaande dat je daardoor een eetprobleem hebt/teveel eet), en zij brengt je dan in een trance waardoor je makkelijker bij je onderbewustzijn kunt en de dingen uit het verleden een plekje kunt geven waardoor je dingen los kunt laten. Ik kon het ook nooit zelf maar sinds de hypno veel meer rust in mijn hoofd en meer eigenwaarde!! SUCCES!!
Slap is het niet. Het is een dappere beslissing voor te nemen. Het is niet even een brood kopen natuurlijk ;)

Jammer dat de buikwandcorrectie niet vergoed wordt (forum mobiel, even naam kwijt sorry).

Ik heb denk ik geluk gehad.

Wat betreft vel, er is een plastisch chirurg geweest die bij een meeting gezegd heeft "we kunnen geen modellen maken, en vergeet niet waar je vandaan komt". Deze uitspraak ben ik nooit vergeten.
Ik hoef ook geen topmodel te worden, maar ik zou het wel prettig vinden als ik mijn lijf niet hoef te verbergen

Dat doe ik nu ook niet en ik zou dat wel jammer vinden als ik dat straks wel moet.
Marels, ik heb in 2011 een gbp gehad/ondergaan.

Is geen makkelijke optie, kon in principe kiezen. Of opereren of hopen dat ik 30 zou worden.

Zet net de laptop uit, kan via de app geen pb sturen.

Zal dat morgen doen! Niet om je over te halen, maar om heel feitelijk m'n verhaal te doen.

En een tip; op pijler gezondheid is een topic gaande over deze operaties. Kijk ook eens daar, je kan daar veel vragen kwijt
quote:Fruity-Pebbles schreef op 24 juni 2014 @ 21:38:

Marels, ik heb in 2011 een gbp gehad/ondergaan.

Is geen makkelijke optie, kon in principe kiezen. Of opereren of hopen dat ik 30 zou worden.

Zet net de laptop uit, kan via de app geen pb sturen.

Zal dat morgen doen! Niet om je over te halen, maar om heel feitelijk m'n verhaal te doen.

En een tip; op pijler gezondheid is een topic gaande over deze operaties. Kijk ook eens daar, je kan daar veel vragen kwijt

Dat topic ben ik twee of drie jaar geleden ook al eens geweest idd, dankje voor de tip.

En fijn dat je me je verhaal wilt sturen, ben er blij mee, met al die ervaringen!

Jullie zijn lief
Zo'n operatie is een heftige ingreep. Ik lees bij jou echt de wil en ik vind het logisch dat je steeds terugvalt in je oude gedrag. Je zult je hele levenswijze moeten omgooien. Dat zie je ook altijd bij die programma's van The biggest loser enzo. Die mensen leren sporten, anders eten en ze hebben begeleiding van een psycholoog. Je hebt de stap al gezet door toe te geven dat het zo niet langer kan. Zoek hulp hierbij.
Cum non tum age
Hoi! Ik heb in april een bypass gehad. Nu ruim 20 kg kwijt. Als je er over wilt praten stuur dan maar een pb. Sterkte!!
Volgens mij ben je bij lange na niet zwaar genoeg voor z'n heftige ingreep. Je zegt maat 46/48 te hebben.

Ik zou eerder psychologische hulp Zoeken.
Ik heb vorige maand een gastric bypass gehad. Ik heb het samen met een traject van de Nederlandse obesitas kliniek. Bij mij zit er namelijk een grote emotionele kant aan het eten.

Vorig jaar ben ik 30 geworden en voelde me hetzelfde als jij. Futloos, geen conditie en helemaal niet lekker in mijn vel. Ik ben al 20 jaar aan het jojoen en ik besloot vorig jaar: nu is het voorbij.

In mijn familie komt hoge bloeddruk en diabetes voor. Als ik zo dik was gebleven dan had ik dat zeker ook gekregen.

Ik vond mezelf ook te jong om al zo'n klachten te hebben!

Vorige maand was het dus zo ver. Ik ben geopereerd. Het is me 100% meegevallen. Heb nauwelijks pijn gehad. Ook herstel gaat goed. Ik kan gewoon eten, maar wel kleine porties. Ben nu bijna 16 kilo kwijt. En voel me nu al fitter.

Voor mij is dit een 'last resort'. Had al zoveel geprobeerd.

M

Nog één advies: ik zou echt niet voor een maagband gaan. Ik ken inmiddels 5 mensen die van een maagband alsnog naar een sleeve of gastric bypass zijn gegaan. Het wordt ook bijna niet meer gedaan. Het lange termijn effect is niet goed en vaak heb je veel restricties qua eten.

Mocht je nog vragen hebben kun je me een bericht sturen.

Succes met je beslissing!
ik ken van dichtbij 1 vrouw (halverwege 30) die 70 kilo is afgevallen met een bandje, ook ivm gezondheid

volgens haar arts een succesverhaal voor een bandje

overal los vel en geen borsten meer, waar ze heel onzeker over is

ook een vrouw van 60 met GBP, 40 kilo afgevallen

niet strak maar geen los vel en nog steeds borsten

ik kan me je gevoel goed voorstellen dat er iets moet gebeuren

wat je ook kiest, succes en een knuffel!
Voor vergoeding moet je bmi 40> zijn of 35> met co-morbiditeit van lichamelijke klachten.
quote:Zusenzoo schreef op 24 juni 2014 @ 21:48:

Volgens mij ben je bij lange na niet zwaar genoeg voor z'n heftige ingreep. Je zegt maat 46/48 te hebben.

Ik zou eerder psychologische hulp Zoeken.

Ik ben wel degelijk zwaar genoeg, BMI van boven de 40 zelfs.

Maat 46 was toen ik tien kilo afgevallen ben, helaas ben ik die kilo's er weer wat bij gekomen.

Ik heb nog wel kleding in maat 46 die ik prima pas, maar over het algemeen zit ik redelijk steady in 48 momenteel, met soms broeken in 50.

Het wisselt wat qua model en merk.

En het is niet omdat je geen maat 56 hebt dat je niet zwaar genoeg bent voor die operatie, dat ben ik dus echt wel.
Los vel krijg ik ook zeker wel, maar los vel is inderdaad lelijk, maar 100% minder ongezond dan vet!
quote:Marels schreef op dinsdag 24 juni 2014 21:51 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Zusenzoo in "Ik moet iets ondernemen.... Operatie of ..."" class="messagelink">Zusenzoo schreef op 24 juni 2014 @ 21:48</a>:</b>

Ik zou eerder psychologische hulp Zoeken.</div></blockquote>

Ik ben wel degelijk zwaar genoeg, BMI van boven de 40 zelfs.

Maat 46 was toen ik tien kilo afgevallen ben, helaas ben ik die kilo's er weer wat bij gekomen.

Ik heb nog wel kleding in maat 46 die ik prima pas, maar over het algemeen zit ik redelijk steady in 48 momenteel, met soms broeken in 50.

Het wisselt wat qua model en merk.

En het is niet omdat je geen maat 56 hebt dat je niet zwaar genoeg bent voor die operatie, dat ben ik dus echt wel.

Ok, dan heb ik een verkeerd beeld van je. Ik hen ook maat 48 en bij lange na geen BMI van 40 namelijk. Maar je zal wel klein zijn :-)

Toch zou ik eerst cognitieve gedragstherapie of iets dergelijks proberen. Sowieso.
Het schijnt een vrij risicovolle operatie te zijn, maar waar ik ook bang voor zou zijn is dat ik gewoon door die maagverkleining heen zou gaan eten waardoor ie uiteindelijk weer oprekt. Heb meerdere keren gelezen dat iemand toch steeds meer binnen kan krijgen en vooral calorierijkere dingen gaat eten (veelal in vloeibare vorm) omdat het lichaam nog verslaafd is en dat niet over is door de maagverkleining.

Je kunt eerst zelf proberen je bloeddruk omlaag te krijgen.

Probeer bijv. aardappelzetmeel:

http://vetgoed.blogspot.n ... -nieuwste-paleo-hack.html

Mijn bloeddruk is daardoor op 'n paar dagen tijd gedaald (en bij mij had dat niet persé gehoeven want ik zat op normale waarden van 80/90 op 120/130, maar nu zit ik op 70/80 op 100/110)

En als je 'n dieetpoging wil doen die je wellicht wél ligt, kijk 'ns in het 5:2 dieet topic. Dat is 2 dagen vasten en 5 dagen normaal eten (waarbij je ook nog gerust minder gezonde dingen kunt eten)

Hier de documentaire van de bedenker:

http://www.dailymotion.co ... live-longer-hd_shortfilms
quote:elninjoo schreef op dinsdag 24 juni 2014 22:01 Het schijnt een vrij risicovolle operatie te zijn, maar waar ik ook bang voor zou zijn is dat ik gewoon door die maagverkleining heen zou gaan eten waardoor ie uiteindelijk weer oprekt. Heb meerdere keren gelezen dat iemand toch steeds meer binnen kan krijgen en vooral calorierijkere dingen gaat eten (veelal in vloeibare vorm) omdat het lichaam nog verslaafd is en dat niet over is door de maagverkleining.

Je kunt eerst zelf proberen je bloeddruk omlaag te krijgen.

Probeer bijv. aardappelzetmeel:

<a href="http://vetgoed.blogspot.nl/2014/02/resi ... -hack.html" class="link">http://vetgoed.blogspot.n ... -nieuwste-paleo-hack.html</a>

Mijn bloeddruk is daardoor op 'n paar dagen tijd gedaald (en bij mij had dat niet persé gehoeven want ik zat op normale waarden van 80/90 op 120/130, maar nu zit ik op 70/80 op 100/110)

En als je 'n dieetpoging wil doen die je wellicht wél ligt, kijk 'ns in het 5:2 dieet topic. Dat is 2 dagen vasten en 5 dagen normaal eten (waarbij je ook nog gerust minder gezonde dingen kunt eten)

Hier de documentaire van de bedenker:

<a href="http://www.dailymotion.com/video/xvdbtt ... shortfilms" class="link">http://www.dailymotion.co ... live-longer-hd_shortfilms</a>

Ik ken ook de verhalen van er doorheen eten, hoe ze het doen???? Geen idee. Ik eet ook wel eens een hap of twee teveel en dat doet toch pijn. Ook nog na drie jaar.

Zeker is het een risicovolle operatie, morbide obees zijn nog meer is mijn mening.

Het is geen beslissing die je 123 neemt, het gaat je leven overhoop gooien en is iemand daar klaar voor.
Natuurlijk ga je je leven omgooien maar dat moet je ook wel op een bepaald moment.

Veel andere opties zijn er denk ik niet meer.

En natuurlijk is er een risico maar dat is zo doorgaan idd nog meer.

El; thanks voor de tip, maar ik ga niet beginnen aan allerlei crashdiëten. En twee dagen volledig vasten klinkt echt niet gezond, net als al die andere dieet-hypes.

Als ik af wil vallen, moet het the hard way, anders is het net zo ongezond als dik blijven geloof ik....
quote:Marels schreef op 24 juni 2014 @ 21:36:

Ik hoef ook geen topmodel te worden, maar ik zou het wel prettig vinden als ik mijn lijf niet hoef te verbergen

Dat doe ik nu ook niet en ik zou dat wel jammer vinden als ik dat straks wel moet.Ik vind mezelf toch echt wel beter uitzien met hier en daar wat hangvel, dan toen dat nog volledig opgevuld zat met vet. Ja, als je een corrigerende operatie laat doen kun je denk ik nog wel 'n maat kleinere kleding aan, maar kijk naar de maat waar je vandaan komt en wees dan blij met het behaalde resultaat (zolang je nog niet de loterij hebt gewonnen om alles te laten liften )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven