Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
O: 2 crackers, 2 pruimen, karnemlek

T: appel en een klein stukje aardbeientaart

L: 3 boterhammen, cup a soup, 1 pruim

T: niets

D: pasta met spinazie en geitenkaas met gegrilde tomaat en sla

T: ik weet het niet, heb onwijze zin in wat lekkers wat denk ik voorkomt uit lichte zenuwen voor morgen. Eerst heb ik een sollicitatiegesprek en dan gaan we op pad om een auto te kopen. Daar zit nogal druk achter dus ik hoop echt dat we iets vinden!
succes met je soll-gesprek! Om wat voor baan gaat het?

En ook succes met je auto-jacht, wij willen ook een andere, maar dat schiet ook nog niks op. Wat we willen is blijkbaar schaars...
Veel succesmorgen Bentetje!
Alweer.....woensdag.

De schaal gaat nog steeds ietsie pietsie naar beneden;69,4 vanmorgen. Dus ik kan de linzen weer wat opvoeren want 30 gram gekookte is precies een eetlepel vol en dat is belachelijk weinig.

Pakketje van de lowcarbclub komt ook vandaag, mits er iemand thuis is want gisteren hadden ze het ook al aangeboden zag ik.

Fijne dag maar weer.
mijn lijstje vandaag (werk)

O; muestli en melk

T: 1 halve appel en een banaan

L: een ontbijtbordje met koude schotel (vooral vis, asperge en ei)

T: 2 kleine blokjes rode koe kaasjes(meer niet vanwege trekken van kies)

D: biefstukstukjes met champigon, gekookte aardappel met peultjes en een stukje chocoijstaart na (wel verdient na zn dag)

Gefietst weer 2 x een half uurtje en een stukje naar de tandarts waar ik kwam om een vermoedelijk een gaatje te laten vullen(had gisteren erg pijn aan kaak en oor) maar het bleek een verstandskies tezijn (die was kapot ) die dus onmiddelijk werdt getrokken, dus ook niet veel gegeten....
ai dat is pijnlijk zeker!

Hier ene enerverende dag achter de rug, ben me helemaal vergeten te wegen en heb vandaag zo ontzettend ongezond gegeten dat het morgen helemaal niet meer representatief is..... Gesprek was leuk, volgende week hoor ik meer (het ging om een funktie als Medium Care verpleegkundige op een nieuwe op te zetten MC unit op de IC van een groot academisch ziekenhuis.
Anders zetten we de weegschaal toch gewoon in de koelkast totat iedereen weer terug is van vakantie?

Spannend dus Bentetje!

En wat een geweldige baan zeg!
Mijn lijstje vandaag (werk en nawee trekken)

O; muestli en melk

T: tomaat

L: 3 krackers met kaas, jam (broodjes zijn op)

T: 2 liga koeken

T: mini pizza (gemaakt door de bewoners van onze afd)

D:een kroketje, en 2 krackers met kaas en rookvlees

T:een schaaltje jap mix

Eten gaat nog niet van harte van wege de pijn

Morgen probeer ik weer normaal te eten, vandaag is het nog een beetje gevoelig...
Misschien soep ofzo dan? Anders wordt je ook zo wee....

Ik blijf zeker wel wegen hoor, ik weet namelijk precies hoe dat werkt bij mij: anders zitten die 6 kilo er zo weer aan! Vanmorgen ben ik het echter weer vergeten, heb wel gesport (body shape) en ben nu weer normaal aan het eten. als ik er aan denk doe ik het morgen, is er iemand die de tabel aan kan passen?

O: 2 crackers geitenkaas, karnemelk

T: niets (sporten)

L: 3 boterhammen met ossenworst, melk

T: fruit

D: gebakken aardappels (beetje), gordon bleu, snijbonen (heeft dochter uitgezocht)
Ik blijf me ook wegen hoor, maar helaas kan alleen dreamer de tabel aanpassen en tegen de tijd dat zij terug is van vakantie ben ik weg dusssssssss dan doe ik het maar voor spek en bonen...ben nog steeds niet terug op mijn behaalde 73.0, het kost me erg veel moeite, al moet ik zeggen dat het vandaag tot nu toe best goed gaat. Behalve dat ik niet gelopen heb vanmorgen zoals ik van plan was...

Lijstje:

O: bak havermoutpap

T: appel en een cafe choco

L: grote bak ijsbergsla met dressing en pitjes, 2 crackers met chocopasta er tussen.

T: aardbeien en/of druiven, al dan niet met yoghurt

A: gehaktbal met spinazie en aardappels

Bentetje, klinkt als een leuke uitdaging op een nieuw op te zetten afdeling! Ik duim voor je!

Nog een auto gevonden?
ja ook nog! Wel moeten we nog checken of we hem betalen kunnen, maar anders is hij voor ons! Die baan klinktinderdaad erg leuk, ik hoop nu ook wel erg dat ik het wordt (heb nogal zitten dubben of ik zou solliciteren).

Aiaiai, ik heb me door de kinderen latren overhalen om naar de Mac te gaan. De hele dag ben ik al ontzettend moe en aan het rennen, kom ik eindelijk aan koken toe blijkt dat de aardappels op zijn (heeft mijn moeder gisteren gedaan met oppassen), de lasagne viel af doordat de schaal is weggeraakt met het schoolfeest vorige week, de macaroni omdat het gehakt nog bevroren is en de soep met brood omdat mijn kinderen daar echt geen zin hadden (ik ook niet eerlijk gezegd). Zij zijn de hele middag al boos, verdiretig, woest of in tranen. Ik denk dat ze aan vakantie toe zijn (morgen laatste dag, hiephoi!). Dat samen met mijn vermoeidheid en de tegenslagen rondom kookvoorbereiding maakt dat ik ben gezwicht. Menu wordt dus iets minder fraai, maar ach.....
Wij gaan zo ook uit eten!

Ben weer zeer benieuwd wat ze voor me hebben.

Zou eerst met zoon naar de film; kung fu panda maar hij

wilde zwemmen met een vriendinnetje.

Fijna avond.
Zo heb ook weer eens gelopen, lekker natgeregend ook. Heerlijk weer.

Aan mijn menu moeten nog 2 speculaasjes en 4 blokjes chocolade toegevoegd worden...avondeten is altijd een struikelblok, snaai tijdens het koken en als het op is kan ik niet normaal gewoon stoppen met eten ofzo. Dan moet er snoep achteraan, en echt niet omdat ik nog honger heb hoor!

De yoghurt heb ik trouwens niet gehad, misschien dat ik die zo nog neem...of een chocomel-ijsje ook lekker...
Mijn lijstje vandaag (vrij en nawee trekken)

O; muestli en melk

T: tomaat

L: 3 broodjes met jam, kaas en vlees

D: kipsalade met pijnboompitjes.. met broodjes en kruidenboter

T: ?

Nog steeds heb ik last van de pijn van het trekken, ik moet dingen fijn snijden of breken vanwege mijn beurse kaak(mijn tandarts is niet zo zachtaardig)

Ik heb mijzelf gewogen vanochtend 63,1 dat is niet slecht want ik wordt over een paar dagen ongesteld dan kom ik vantevoren 1 a 2 kilo aan.
Sow, das niet mis Queenfan om dan ff 2 kg aan te komen ervoor.

Ik heb heerlijk atkinsproof gegeten in Kuttekrabbeveen nog wel.

Over de sla deden ze geen dressing voor mij, maar ik kreeg er olie in een bakje apart bij.

Vooraf had ik een carpatio (ofzo) die zijn zalig bij hun.

De stad zijn we door het regenachtige weer maar niet meer

naartoe gegaan.
DANKJEWEL Sandra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pfffffffff wat welkom weer!!!!

Ik kom trouwens standaard 2 of meer kilo aan als ik ongesteld ben, pas een dag of 2 a 3 na mijn menstruatie ben ik weer gewoon zoals ik altijd ben. Het klimmen in gewicht is bij mij echt op de dag dat ik begin met bloeden, dus niet ervoor al.

Ik ben dan ook helemaal opgezet bij mijn buik en hou vocht vast bij mijn handen en vingers met name en mijn gezicht is wat voller.

Hoort erbij maar is wel irritant, met name omdat het rot voelt en mijn broeken me dan niet lekker zitten.

X
Mijn lijstje:

O: yoghurt met muesli

T: puntje aardbeienvlaai

L: 2 boterhammen met pindakaas ertussen, bak yoghurt met aardbeien

T: 2 kiwi's, paar handjes nootjes

A: ravioli met rode saus, toetje was chocolade (5 blokjes ofzo)

Wil morgenvroeg eigenlijk weer rennen maar mijn schoenen zijn nog drijfnat.... misschien toch die oude nog maar een keer aantrekken? Beweging vandaag bestond uit 2x 10 minuten fietsen, 2 uur wandelen (met kind naar de markt dus zeer laag tempo) en een beetje wieden en harken in de tuin. Kan beter, maar ook veel slechter.
Graag gedaan hoor Zoy, echt!

Hier ook weer een normaal koolh.arm dagje achter rug...

En nu gaan we ff feesten, kinkyparty!
Mijn lijstje vandaag (werk)

O; muestli en melk

T: 2 manderijnen

T: kleine roze koek (traktatie collega)

L: 3 broodjes met jam, kaas en vlees

D: gemar varkensfiletje met verse boontjes en gekookte aardappelen

T: verjaardag dus proberen het binnen perken te houden

En ook nog steeds heb ik last van de pijn van het trekken.

gelukkig wordt het wel een beetje minder maar toch happen in een appel of een harde broodje/koek is nog steeds pijnelijk

Ik heb mijzelf niet gewogen vandaag ik voel/zie wel dat ik door mijn aankomende ongesteldheid vocht vast houd

@sandra1960 feest ze!!!
Sandra, was het een leuk feest ? De temperatuur buiten werkte wel mee voor je kleding.

Moppetoet heeft nog niet op de weegschaal gestaan, maar wel met gemak frietjes vermeden in Zuidfrankrijk (smaakten die dingen altijd al zo goor ????).

TISHIERKOUD, IKWILTERUGNAARCAPD'AGDE !!!!!
Nee, het feest was waardeloos Moppetoet, wss omdat vorig weekend sensation white was geweest en gisteren was dance valley. In Gron was een handjevol mensen, dus zijn we op tijd thuis gaan afteren, zoals dat heet.

Gisteren pers.feest en daarna meteen door naar een bbq van vrienden. Tegen 1 uur in bed, ik was kapot.

Queenfan, morgen de tandarts ff bellen? Duurt toch wel lang die pijn.
Als je nog eens zo'n kinky ding weet, meld het dan ff, dan ga ik mee. Heb wel weer eens zin om me als de eerste de beste trashy slut uit te dossen. Ben ik heel goed in

Hou er wel van mezelf ten toon te stellen. Nou ja, voor gelegenheden dan. Ik schaam mij nergens voor iig

En kinky: I luuuuvvvvveeeee it!!!

Ps zelfs de ladys dinges mis ik. San, wat mij betreft gaan we gewoon weer us die kant op. You say so!!

XXX
Mijn lijstje vandaag (werk)

O; muestli en melk

T: koffiekoekje

L: 2 volkoren boterhammen met spiegelei (3) met rookvlees(smaakt als spek) en een paar plakjes kaas en daarna een banaan

T: muestireep

T: sojapuddingkje(probeersel van werk)

D: maaltijdsalade en daarna een dubbelijsje

Nog een beetje pijn vandaag gehad, het is normaal van een verstandskies ongeveer een week last te hebben zegt onze tandarts(hij zal het wel weten) het is ook wel een hele gat die daar nu in mijn tandvlees zit.

Morgen eindelijk een dagje vrij, het was een drukke week met veel vroege diensten....

@sandra1960 das wel jammer zeg, was de pers feest en BBQ wel een beetje gezellig ????
hehe, ik dacht laatst dat ik wel weer in het ritme zou komen, maar het kost met verrektye veel moeite! Nu echt maar weer probere4n dagerlijks hier te schrijven, dat scheelt wellicht?

Gisteren heb ik raar gegeten, ik zit in de nachtdienst, dus dan is het altijd wat vreemd getimed. Bovendien had ik het ontzettend rustig en ging ik echt op zoek, gelukkig had ik niets meer mee dan gezonde dingen.

ik werd wakker van de honger en nam toen 2 boterhammen met kaas en een kapje met chocopasta plus melk

Daarna 3 poindarotsjes en 2 bonbons. Niet zoveel gegeten `s avonds, 1 gekookte aardappel, snijbonen, gehaktballetjes, optimelvlaflip toe.

Nu tijdens deze nacht, 1/3e komkommer, 3 boterhammen, 2 cup a soup, 2 spekkies. Heb nog een appel voor onderweg naar huis. Dan slapen en afhankelijk van tijdstip van wakker worden nog ontbijt, anders gelijk warm eten.
Goed idee Zoy!

Pers.feest was geslaagd, lekker gegeten en gepraat.

We vielen midden in het skutsjesillen dus we zijn na afloop nog even blijven plakken. Toen zoon wegbrengen en op naar

de bbq, ik kon niet wachten totdat we weer naar huis konden,

slaaaaaaaaaaaaaaaaaap! Dat was dus om 1 uur.

3 x doorhalen wordt een beetje te veel van t goede.

Zelfs niet de tub aangestoken gisteren.

Queenfan, geniet van je vrije dag vandaag, t zonnetje schijnt hier.

Van je af schrijven helpt vaak wel Bentetje.

Nou dan gaan we ff deze week weer vol maken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven