kampeerzeurpiet

26-06-2014 21:12 147 berichten
Waarschijnlijk ben ik een enorme zeurkont, maar ik weet nu opeens weer waarom ik nooit ga kamperen:(

Door vriendlief overgehaald om te gaan kamperen. Overdag was prima. Alleen nu snap ik waarom ik kamperen ook alweer niet leuk vond.

1. Muntjessysteem; 3 sec douchen. Met halve schuimtoef nog op mijn hoofd bijna op m'n bek gaan en je kleding zeiknat.

2. Alles wordt klam.

3. Ik heb het nu al koud.

4. Al een half legioen aan muggen doorgeslikt.

5. Je gesprekken kunnen door halve campinggrasveld meegeluisterd worden.

Dit is nog maar 2 dagen. Ik trek dit van het zomer echt geen 3 weken.

Oooo wat kan ik zeuren, maar ik HAAT kamperen. Heb ik medestanders?
quote:NYC schreef op 26 juni 2014 @ 22:35:

Aan kamperen kleeft bij mij trouwens ook gewoon de jeugdnostalgie van op kamp gaan. Hele tijd buiten en je maar vermaken met bomen, takken, water en vuur en een hele hoop modder. Kan ik straks wel willen dat we met zoon gaan kamperen maar eigenlijk moeten er dan gewoon ook 20 andere kinderen zijn die ook in bomen hangen, waterspelletjes doen en kampvuur gaan maken. Is toch leuker dan met 2 ouders lijkt mij zo... Maar misschien overromantiseer ik het?Op de camping waar wij zitten, hebben ze een activiteit voor kinderen en dan ga je de natuur in. Dammetjes bouwen in het riviertje, op zoek naar beestjes enz. Dan ben je ook "ranger" aan het eind dat is wel iets dan!
Alle reacties Link kopieren
quote:suzyqfive schreef op 26 juni 2014 @ 22:42:

Wij stonden trouwens vorig jaar in Duitsland (teutoburgerwald) op een camping waar je je eigen wc en douche had! Dat was ook wel luxe. Gewoon een campingplek en daarnaast een douchehuisje.Ja, hállo dan moet ik de wc (weer) delen met mijn man. Geef mij dan maar gewoon een openbaar toilet waar mannen en vrouwen gescheiden zijn!
quote:koekkie schreef op 26 juni 2014 @ 22:41:

Eens met streepje!

Vroeger nooit gedaan, mijn ouders zochten altijd huisjes op!

Binnenkort gaan we met zijn 3en een weekje kamperen in een 3p tent op een kleine, nederlandse boeren camping. En we hebben er nu al ongelovelijk veel zin in! :-) lekker buiten zijn, genoeg dieren op de camping, wel een overdekte ruimte mocht het weer slechter zijn. (maar het wordt gewoon mooi weer!)

Desparatehousewife,

Oei balen zeg! Dan weet ik in welk gebied jij heb gezeten, wij hebben er het jaar ervoor gezeten op een mooie camping. Was wel heerlijk: lekker aangenaam buiten ontbijten. Maar ik kan mij voorstellen dat het een angstaanjagende ervaring voor jou moet zijn geweest!Wij zaten op Domaine de la Bergerie toen. Ik wil er nog wel een keer terug, want de camping en de omgeving vond ik super! En wil toch nog een keer die vakantie afmaken eigenlijk we zijn toen zo halsoverkop vertrokken. Maar dan moet dochter eerst wat ouder zijn, vind het nu nog te ver voor een peuter.
quote:NYC schreef op 26 juni 2014 @ 22:35:

Aan kamperen kleeft bij mij trouwens ook gewoon de jeugdnostalgie van op kamp gaan. Hele tijd buiten en je maar vermaken met bomen, takken, water en vuur en een hele hoop modder. Kan ik straks wel willen dat we met zoon gaan kamperen maar eigenlijk moeten er dan gewoon ook 20 andere kinderen zijn die ook in bomen hangen, waterspelletjes doen en kampvuur gaan maken. Is toch leuker dan met 2 ouders lijkt mij zo... Maar misschien overromantiseer ik het?

Dat weet ik niet. Ik heb als kind nooit gekampeerd want mijn ouders gruwelen er ook van maar als kind lijkt het me wel een stuk leuker dan als volwassene.

Als kind zijn je zweetklieren namelijk nog niet zodanig ontwikkeld dat je over je nek gaat van je eigen okselgeur als je 's ochtends je tent uitzweet en voel je je ook niet de hele dag plakkerig en vies en de straaltjes zweet naar beneden gutsen als je even een ochtend niet doucht.

En ik zie mezelf als volwassene ook niet meer in de bomen hangen en met takken spelen tussen de kinderen, dus dat valt ook af. Ik denk echt dat kamperen als kind veel leuker en vooral onbezorgder is dan als volwassene.
quote:suzyqfive schreef op 26 juni 2014 @ 22:42:

Wij stonden trouwens vorig jaar in Duitsland (teutoburgerwald) op een camping waar je je eigen wc en douche had! Dat was ook wel luxe. Gewoon een campingplek en daarnaast een douchehuisje.Dat hadden mijn schoonouders ook vorig jaar, was ook in duitsland maar weet niet of het dezelfde camping was lijkt me wel lekker! Maar ik heb ook geen problemen met het algemene sanitairgebouw, dus het is geen must.
Ik moest mijn hele jeugd kamperen.... Gruwelijk!

Met pasen al, in de sneeuw soms.

Zodra IK ging beslissen.... Ben ik niet meer gaan kamperen. Mijn kinderen 'missen' dat dus, maar ach, die heb ik wel voldoende kampeerHaat aangepraat.
quote:fleur1988 schreef op 26 juni 2014 @ 22:31:

Haha ik moet wel lachen om sommige reacties hier!:)

Mijn tactiek voor vanavond was de liefde bedrijven om het weer warm te krijgen, maar klaarblijkelijk werkt dit niet in een tent. Tactiek twee is momenteel teveel wijn drinken.......Jawel hoor. Je moet gewoon zo stil mogelijk zijn, dat maakt het spannend.
ik vind kamperen altijd zo romantisch alleen ben ik voor een luchtbed denk ik nu te oud geworden.....oef bij het opstaan voel ik me gebroken.

Verder zou ik beslist de tips van meivogel meenemen.

Succes en/of sterkte :-)
@ Fleur: doet me aan een aneckdote denken van vroeger...

Dikke verkering en voor het eerst samen op vakantie (1978) in een geleende tent met twee slaapvertrekken in Zeeland Samen in een tent dus reuze romantisch en op een ochtend heerlijk innig aan het knuffelen enzo .. Ineens lagen we stijf in bed toen we de rits een stukje open zagen glippen en er een briefje naar binnen werd geduwd (door de receptie) met de boodschap dat mijn vader ons die ochtend een bezoekje kwam brengen om te kijken hoe leuk we er bij stonden. (was nog de tijd zonder mobieltjes) We schrokken ons rot en zijn vlug opgestaan om de slaapvertrekken op orde te maken zodat er duidelijk zichtbaar was dat wij (voor het oog) apart sliepen
In Griekenland wel eens op een camping gestaan waar het sanitair van marmer was en we bij aankost en vertrek een fles wijn kregen! (Voor de crisis...)
Gadverdamme, de gedachte aan kamperen alleen al. Ik ben liever thuis. Serieus.
@Yanou: en jij denkt dat je vader gek was? :-D

Zou het feit dat hij een berichtje had gestuurd er niet op duiden dat hij jullie allemaal een gênante situatie heeft willen besparen?

:-)
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Heb ontzettend veel gekampeerd, maar ben er nu te oud voor.

Tot een jaar of 30 is het goed te doen.
quote:Desperate_Housewive schreef op 26 juni 2014 @ 21:46:

Btw, met de rol over de camping heb ik al jaren niet meer gehoeven. Er hangt overal papier waar ik kom.

Ja, ik verbaas me daar ook altijd over, Volgens mij is dat een vooroordeel dat hardnekkig blijft hangen. Zelfs op de kleine, redelijk eenvoudige campings waar wij komen hangt altijd papier.

Wel zijn er meestal muntdouches trouwens. Maar dat kan ik me wel voorstellen, sinds ik verhalen heb gehoord over mensen die de douche gewoon laten lopen als ze klaar zijn.
Met mijn ouders altijd gekampeerd. Heel Europa zijn we af gegaan. We hadden een camper en wij in het tentje daarnaast. Wat was ik blij dat toen ik eenmaal uit huis ging het niet meer 'hoefde'. Nergens privacy, overal altijd mensen. Douchehokjes, wc's.... Gruwel. Vorig jaar weer eens een paar dagen bij mijn ouders op een camping langsgegaan. Een verschrikking. En dat was het ook nog een camping met alles erop en eraan. Nooit meer. Ik ben ook niet zo van de hotels als ik meerdere weken weg ben. Dus huren we altijd ergens prive huisjes met zwembadje.
Inprensiepers bleif ik liefer annerniem
Als kind gingen wij altijd kamperen met een vouwwagen. Heerlijk en gezellig. Een tent hadden mijn man en ik aangeschaft, maar eerlijk gezegd was dat voor ons toch te onhandig. Wij wilden namelijk sowieso een tent waarin je rechtop kunt staan en met veel ruimte. Hihi, toch wel wat luxe dus. Op een gegeven moment hebben wij de tent verkocht en nu huren wij elk jaar (de laatste 4 jaren) een andere caravan om zelf mee rond te trekken. Ideaal!! Het is comfortabel en toch blijft het kamperen. Voor mij is het echt zo fijn om een eigen toilet te hebben aangezien ik 's nachts nogal vaak moet plassen (tot wel 3-4 keer). Dan hoef ik tenminste niet eerst mijzelf half aan te kleden en met een zaklamp over de camping te lopen al die keren.

Verder wassen we af in de caravan (huren altijd een caravan met boiler) en de caravans zijn ook de allernieuwste modellen.

Wij willen te zijner tijd zelf een caravan gaan aanschaffen. Ik ben nu in verwachting van ons eerste kindje en ik kijk nu al uit naar volgend jaar om met haar te gaan kamperen met de caravan. Heerlijk!!
Dat van de douche kan ik me ook wel voorstellen, zo'n timer ofzo. Anders staan mensen rustig 20 minuten eronder en volgens mij zijn dat zowat de hoogste kosten van een camping. Daarmee zou dan ook de prijs van een overnachting omhoog gaan en dan zeurt iedereen daar weer over. Alleen is 5 minuten net wat kort als je lang haar hebt en cremespoeling gebruikt. Doe dan 6 minuten, is net wat handiger
Ik vind zo'n douche met een timer dan weer niks. Ik beslis liever zelf of ik er nog een muntje bij gooi. Heb trouwens ook vaak gedacht dat één of twee minuten langer precies goed zou zijn.

Ik verbaas me dan weer over al die verhalen over vieze douches en toiletten. Dat heb ik eigenlijk nooit meegemaakt, behalve dat de vloer wel eens nat en modderig kan worden bij slecht weer. Maar verder wordt er twee keer per dag grondig schoongemaakt. Maar dat is misschien juist het voordeel van kleine campings (naast ruime plaatsen en rust).
1. Nooit op een camlping gaan staan waar je moet douchen met muntjes ! Kwestie van voorbereiding

2. Kou kan je op kleden. Laagjes dus.

3 klam. Dat is inherent aan de tijd van het jaar. Luchten en indien nodig met elektrisch kacheltje even stoken. Hang geen natte spullen in je tent

4. Insecten. Tja. Buiten wonen beestjes.

5. Geluiden. Gewoon stil zijn en geen licht aan. Niemand ziet dat.

Kamperen valt of staat ook met juiste uitrusting. Geen goede spullen is niet fijn

Ik kampeer al jaren met veel plezier
Door omstandigheden dit jaar in nl. Maar lekker verwarmd toiletgebouw hoor. Vloerverwarming . En gewoon papier op de wc. En niet buiten in waaigebouw. Gewoon binnen. Kost ook wat, dat dan weer wel +50¤ pet nacht
quote:fleur1988 schreef op 26 juni 2014 @ 22:31:

Haha ik moet wel lachen om sommige reacties hier!:)

Mijn tactiek voor vanavond was de liefde bedrijven om het weer warm te krijgen, maar klaarblijkelijk werkt dit niet in een tent. Tactiek twee is momenteel teveel wijn drinken.......En dan midden in de nacht uit je tent omdat je naar de wc moet..
Voor 50 euro kun je ook in 'n sfeervolle B&B zitten.
quote:poldervrouw schreef op 27 juni 2014 @ 09:21:

1. Nooit op een camlping gaan staan waar je moet douchen met muntjes ! Kwestie van voorbereiding

2. Kou kan je op kleden. Laagjes dus.

3 klam. Dat is inherent aan de tijd van het jaar. Luchten en indien nodig met elektrisch kacheltje even stoken. Hang geen natte spullen in je tent

4. Insecten. Tja. Buiten wonen beestjes.

5. Geluiden. Gewoon stil zijn en geen licht aan. Niemand ziet dat.

Kamperen valt of staat ook met juiste uitrusting. Geen goede spullen is niet fijn

Ik kampeer al jaren met veel plezier

Ik vind kamperen ook leuk, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat niet vinden.

Die dingen die je noemt, je kan er rekening mee houden en dan is het niet erg. Kou kan je je op kleden, en dan zit je er ook warmpjes bij.

Maar keerzijde is dan wel dat je er ook rekening mee moet houden. In een hotel hoef je niet niet te plannen op kou, muggen en andere dingen..
EN. Ik ben met 5 personen . Ik die mijn kinderen geen plezier met een BB en daarbij veel te kostbaar
Saartjuh maar dat is nu eenmaal kamperen. Twee jaar terug huisje gehuurd. Kinderen vonden het niets. Je ziet geen kip. Geen andere kinderen. Leuk voor ons maar niet voor kinderen

Hoe afgezaagd ook. Hebben de kinderen het leuk , wij ook. Onze tijd komt wel weer Heerlijk buiten seizoen . Uit de drukte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven