Filmpje uithuisplaatsing deel 5

25-06-2014 22:25 3058 berichten
Alle reacties Link kopieren
En nog een deel.

Deel 4
Ingezonden zojuist (even anoniem) maar richting instantie's wel met naam ;

Niet eens over de uitspraak ‘vechtscheiding over de rug van het kind’. Zeker niet aangezien BJZ zelf winst maakt over de ruggen van kinderen. Daarnaast worden de kinderen op onveilige plaatsen geplaatst waar misbruik en verdere mishandelingen niet zijn uitgesloten, zo blijkt uit een aantal onderzoeken.

Ja..weer over geld. Anoniem, en ongefundeerd, dus laat de rest maar zitten... hoef ik niet meer te lezen
quote:byhzy schreef op 28 juni 2014 @ 17:01:

Ingezonden zojuist (even anoniem) maar richting instantie's wel met naam ;

..

Ja..weer over geld. Anoniem, en ongefundeerd, dus laat de rest maar zitten... hoef ik niet meer te lezenDat bedoel ik.
https://www.facebook.com/ ... 6574191550&type=1&theater

I met een dubbel profiel
quote:byhzy schreef op 28 juni 2014 @ 17:06:

https://www.facebook.com/ ... 6574191550&type=1&theater

I met een dubbel profielNee joh, hoe kom je daar nou bij? Dat profiel bestaat al heel lang. Dat is I echt niet, gewoon een andere gans
Ze blijkt 4 a 5 profielen te hebben, bizar
.
quote:jippie55 schreef op zaterdag 28 juni 2014 17:09 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="byhzy in "Filmpje uithuisplaatsing deel 5"" class="messagelink">byhzy schreef op 28 juni 2014 @ 17:06</a>:</b>

<a href="https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater" class="link">https://www.facebook.com/ ... 6574191550&type=1&theater</a>

I met een dubbel profiel</div></blockquote>Nee joh, hoe kom je daar nou bij? Dat profiel bestaat al heel lang. Dat is I echt niet, gewoon een andere gans Jawel kijk maar naar dat bericht
.
Lees dan in de foto.
En dit kreeg ik op mijn echte profiel van moeder. En waarschijnlijk alleen omdat ik in het begin wel achter haar stond , maar hoe meer zij op FB zette , hoe meer ik ging twijfelen. En dit heb ik niet persoonlijk naar haar uitgesproken , maar schrijf wel mee op een forum waar ik mijn twijfels uitte.

vervolgens laat deze schrijver een berichtje zien met 3 letters die gezamelijk een scheldwoord vormen uit de 2e wereldoorlog.

Afkomstig van I.

O Gossie, wat is deze moeder begaan met al het leed.
quote:ikbenmedereentje schreef op 28 juni 2014 @ 16:47:

Of een ruin

maar missen doen we hem/haar.

wie is die andere op het strafbankje dan?Iets me een schelpdier maar dan vertaald naar het land van de mensen aan de andere kant van de Noordzee.
Dat is te moeilijk hoor yasmijn....tis weekend!
ik neem het leven met een korreltje zout... schijfje citroen en een glaasje tequila
Ik ben een moeder van 8 kinderen. Allen uit (verknipte) liefde geboren, ik ben misbruikt van mijn 4e tot mijn 15e, mijn moeder koos voor mijn stiefvader die 1 jaar gevangenisstraf kreeg en ik stond er vanaf toen alleen voor. Ik kreeg mijn eerste kind op mijn 17e vanuit totaal verkeerde beweegredenen. Ook ik kwam in aanraking met bjz 20 jaar geleden. En ja, ik heb heel wat aan te merken op de handelswijze van bjz. Ze bieden vaak geen hulp maar drang en dwang wat vaak de laatste druppel kan zijn in een moeilijke situatie.

Er gaat van beide kanten veel mis, zowel vanuit bjz als vanuit de ouders. Jullie hebben genoeg voorbeelden gezien over welk soort ouders het dan vnl gaat. Ik walg daarvan. Dat soort ouders met een iq van een fruitvlieg verpesten het juist voor de ouders die wel te snel en onterecht een dwangmaatregel opgelegd krijgen.

Ook ik ging door een hel toen bjz de regie overnam. Het was ook deels niet terecht, met wat meer praktische hulp was ik er wel gekomen met mijn kids. Het verliep echter anders en ik heb me vanuit mijn liefde en verantwoordelijkheidsgevoel voor mijn kinderen aangepast aan de situatie. Ik heb ze zelf naar de pleeggezinnen gebracht en stortte daarna pas in. Ook heb ik altijd goede contacten onderhouden met de pleegouders en ze een gedeelde eerste plaats gegeven in de opvoeding, liefde en verantwoordelijkheid die ze deelden met mij.

Mijn kinderen hebben daardoor volwassenen in hun leven die ze steunen en ik ben daarvoor altijd over mijn eigen schaduw en verdriet heen gesprongen. Ik ben en blijf hun moeder, en de ellende die zich afgespeeld heeft in ons leven en met bjz heeft hun niet geschaad, itd, ze hebben nu extra mensen om zich heen die van hun houden en er voor ze zijn, dat gun ik mijn kinderen van harte, daardoor zullen ze opgroeien tot gezonde volwassen mensen en dat blijkt ook. Zes van de acht hebben hun diploma, een goede baan en ik ben supertrots op ze, pleegouders en ik waren samen op de diploma uitreiking. Dat is ook mede mijn verdienste, de jongste kwam in een pleeggezin toen ze 7 was, de oudste had toen al een vmbo diploma want doordat ik de kans niet heb gehad om te studeren heb ik het belang van een diploma met de paplepel erin gegoten.

Het moraal van het verhaal; Ik kon toen niet zien waarom de dingen gebeurt zijn zoals ze gebeurt zijn, ik stond te dicht bij de muur om het huis te kunnen zien. Toch heb ik altijd in het belang van mijn kinderen gehandeld met als resultaat dat ik de dag vandaag een supergoede relatie heb met mijn kinderen en ze waar ik kan op de rit help met mijn steun en dat ze vertrouwen op die steun, ik zal er altijd voor ze zijn.

Misschien een warrig verhaal, ik doe hem ook voor het eerst dus vergeef me. Maar mijn overtuiging is dat je, ongeacht de bittere omstandigheden, het verschil maakt in de beleving van je kinderen en daardoor hun toekomst door over je eigen schaduw, verdriet en ego heen te springen zoveel beter maakt.

Ik ken de kant van Irme en de kant van jeugdzorg want ik heb het zelf meegemaakt......het verschil tussen Irme en ik is dat ik niet voor mijn eigen pijn koos maar voor het begeleiden van mijn kinderen. Door zo van je af te schoppen en zo met de situatie om te gaan zoals zij doet beschadig je je kind en mensen die wel ten onrechte hun kinderen kwijt zijn door bjz.

Mijn huis was niet vuil, integendeel...we hadden, ondanks dat ik alleenstaand moeder was van 8, het schoonste en gezelligste huis van de straat waar altijd een bord en een bed extra was voor degenen die het nodig hadden. We zijn nooit afgesloten geweest van wat dan ook, we gingen op vakantie, dagjes weg, mijn kinderen liepen in carbone, schoeffies en wooden buttons.....Materieel kwamen ze niks te kort maar emotioneel zeker wel door mijn verleden en ik ben blij dat bjz ingegrepen heeft (ik was aan de drank door alle ellende uit mijn jeugd) ookal zag ik dat toen niet zo...

Ik heb heel veel te danken aan bepaalde mensen in de jeugdzorg waar ik nu met een enkele nog contact mee heb; H.P...M.V....E.Z ....Zij zullen mijn verhaal herkennen ondanks dat ik bepaalde details veranderd heb....mochten jullie dit lezen; ik ben jullie heel erg dankbaar voor jullie inzet voor de kinderen en voor mij...

Het verhaal werkt twee kanten op....it takes two to tango....

Groet, Chavelli
p,s. niks quoten uit mijn verhaal....ik wil dit later weer weghalen ivm herkenning mn voor mijn kinderen...
quote:ikbenmedereentje schreef op 28 juni 2014 @ 17:24:

Dat is te moeilijk hoor yasmijn....tis weekend!Kijk even omhoog... Meer zeg ik niet
Respect voor jouw verhaal.
quote:re.set schreef op 28 juni 2014 @ 17:27:

[...]

Kijk even omhoog... Meer zeg ik niet Dat
Ontroerend om te lezen Chavelli.
Mooi Chavelli
P,s 2,

Iemand die ik vergeten heb te noemen is G. W van de kinderbescherming....zij is voor mij, samen met de boven genoemden, iemand met het juiste hart op de juiste stoel!!
Dus BJZ doet het ook goed. Had ik wel gedacht.
Chavelli, ik maak een diepe buiging voor hoe jij hiermee bent omgegaan.

Echt.

Jij verdient het grootste respect, en ik ben ongelooflijk blij dat jij in staat was (en bent) om je kinderen zo zorgvuldig en liefdevol te begeleiden.

Dát maakt jou een "Supermommy"!

En nee, ik ken jou niet. Ik ben wel heel blij om jouw verhaal te lezen, want dat is precies wat mijn werk de moeite waard maakt, in the end.

Super. Vind het echt hartverwarmend.
Chavelli . Ik heb diep respect voor jouw verhaal!
quote:byhzy schreef op 28 juni 2014 @ 14:26:

[...]

zaak irme/hansje kritisch bekeken en dan kom je er vast wel.

Is ook facebook

Bedankt, heb hem gevonden

Heftig verhaal chavelli, knap dat hier plaats

Jeetje ik heb nu net een status gelezen, mijn oren klepperen nu al bij wat de schaapjes van i zeggen en zij zelf ook
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:serre schreef op 28 juni 2014 @ 17:38:

Chavelli, ik maak een diepe buiging voor hoe jij hiermee bent omgegaan.

Echt.

Jij verdient het grootste respect, en ik ben ongelooflijk blij dat jij in staat was (en bent) om je kinderen zo zorgvuldig en liefdevol te begeleiden.

Dát maakt jou een "Supermommy"!

En nee, ik ken jou niet. Ik ben wel heel blij om jouw verhaal te lezen, want dat is precies wat mijn werk de moeite waard maakt, in the end.

Super. Vind het echt hartverwarmend.

Dank je Serre, ik heb begrepen dat je bij bjz werkt. Ik hoop dat je deze kant ook voor ogen kan houden want het is superzwaar en vaak ondankbaar werk. Mijn dochter van 25 zit in het laatste jaar spa en heeft veel aan onze ervaringen. De titel supermommy vind ik teveel eer hoor, iedere moeder met zelfinzicht en de kinderen boven haar eigen ego zet zou doen wat ik gedaan heb. In mijn ogen, beide kanten kennend en al 2 weken alles gelezen te hebben rondom deze zaak, was en is Hans een gadget, een schaakstuk in een ongelijk spel die per direct zijn waarde verliest als hij niet meer als pion voor moeder kan dienen.

Keep up the good work Serre!!
quote:yasmijn schreef op 28 juni 2014 @ 17:20:

[...]

Iets me een schelpdier maar dan vertaald naar het land van de mensen aan de andere kant van de Noordzee.Die met 3 zusjes?
Chavelli, bedankt voor je verhaal, alle respect voor hoe je ermee om bent gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven