Zomaar een huilbui

13-07-2014 01:51 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk relaxte avond gehad. Ik stap mijn bed in en ik voel ineens een huilbui opkomen ! En dan niet snik, snik. Nee, echt of dat mijn leven er vanaf hangt. Zo, uit het niets! Geen idee waar het vandaan komt, maar wat lucht dit op!

Meer dames die hier soms last van hebben?
Eigen belang is groot belang
Zo vaak...
Soms moet het eruit he
Ja hoor! Dat kan maar zo door een woord, gebaar of muziekstukje opkomen. Lekker laten gaan en daarna weer vrolijk verder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:lily-rose2014 schreef op zondag 13 juli 2014 01:54 Soms moet het eruit heKlopt, maar ik heb dit echt zelden. Ik stond er dan ook even van te kijken. Juist, omdat ik prima in mijn vel zit en ik mezelf eigenlijk heel gelukkig voel .
Ik heb dit ook vaker vooral als ik ongesteld ben of moet worden. Ik vind de opluchting waar men het over heeft bij huilen meevallen. Ik hou er wallen en hoofdpijn aan over.
Huilen kan een vorm van ontladen zijn hè? Net zoals bijvoorbeeld lachen, schreeuwen, zingen, dramatiseren, schilderen, (poëzie) schrijven, sporten en klaarkomen dat kan zijn. En er zullen vast nog heel veel andere manieren zijn.

Het komt zoals het komt en gaat zoals het gaat.

Maar het kan soms heerlijk opluchten en ook echt opruimen.

Het kan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Huilen is voor de ziel wat zeep is voor het lichaam.

Is niet raar, komt denk ik bij iedereen wel eens voor.
Volle maan! Dan ben ik ook altijd emotioneler.
Sinds mijn burn out 6 jaar geleden heb ik dit ook en ik zie het als een positief iets. Het is een manier om even alles van je af te gooien waardoor je daarna weer goed vooruit kan. Een soort onderhoudsbeurt.
Niet alleen volle maan, het is ook nog eens supermaan vannacht... (Google maar eens)
Ik denk dat we in Nederland een onderwerpenprobleem hebben
Ik heb echt nooit geweten dat het vrij normaal is. Laat staan dat meerdere mensen dit hebben. Ik heb het er eigenlijk ook nog nooit met iemand over gehad.
Ik heb het ook als ik iets hoor of zie, een zielig nummer of voel me gewoon niet zo happy en kijk een zielige film. Dan gebeurt het ineens out of the blue. Ik ben best emotioneel en iedereen in mijn omgeving weet dit ook. Dus tranen komen bij mij vanzelf eigenlijk. Daar hoef ik soms niets voor te doen! Leuk of niet😧
En ja het is normaal. Alleen die hoofdpijn en wallen daarna
Ja hoor, zo af en toe. Ik zag vorige week op tv hoe een krokodil een babygnoes aanviel en toen barstte ik heel hard in tranen uit Ik had een laatste druppel nodig om mij weer even te ontladen
quote:roos91 schreef op zondag 13 juli 2014 11:14 En ja het is normaal. Alleen die hoofdpijn en wallen daarnaHoofdpijn had ik gelukkig geen last van. Wel hele mooie wallen vanochtend. Maskertje en een warm bad maakte veel goed en barst van de energie vandaag.
Ik heb dat ook wel eens, maar ik kan niet zeggen dat het helpt met dingen verwerken ofzo.
Ad Vingerhoets (Uva Tilburg) 'Why only humans weep'.
Ad Vingerhoets (Uva Tilburg) "Why only humans weep'
Heb ik dan weer niet. Nou ja, heb wel huilbuien gehad maar dan wist ik de oorzaak er wel van altijd. Ook als ik overdréven aanstellerig reageerde. Meestal dan uit frustratie, ergens pissed over zijn enzo.
quote:Enn schreef op zondag 13 juli 2014 13:34 <a href="http://books.google.nl/books?id=cxxPxS9 ... &q&f=false" class="link">Ad Vingerhoets (Uva Tilburg) "Why only humans weep' </a>Bedankt Enn, ga het eens lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven