gek bultje
zondag 13 juli 2014 om 18:25
Af en toe, zo'n 2 a 3 keer per jaar, krijg ik een gek bultje bij m'n oog. Het zit zeg maar aan de zijkant van m'n neus ter hoogte van m'n ooghoek. Ik voel dat het opkomt omdat het gaat jeuken en binnen een half uur is het bultje zo groot als een kleine knikker. Het gekke is dat het binnen 2 uur ook weer weg is. Daarom kan ik er nooit mee naar een dokter. Ik probeer te googelen maar kan er helemaal niks over vinden. Het heeft niet te maken met een allergische reactie op iets want ik krijg het ook als ik nog niets gegeten heb en net wakker ben bijvoorbeeld. Heeft iemand een idee?
zondag 13 juli 2014 om 18:35
zondag 13 juli 2014 om 18:40
Ik zou in jouw geval inderdaad wat Apatura zegt foto's maken als het opkomt en naar de huisarts er mee. Maar aanvullend zou ik ook een dagboekje bij gaan houden. De dagen voordat dat bultje op kwam heb je toen nieuw wasmiddel gebruikt, heb je stress gehad, iets gegeten wat anders was dan normaal dat soort dingen. Omdat het er ineens is en ook vrij snel weer weg is zou ik zelf wel denken in de richting van een allergische reactie.
zondag 13 juli 2014 om 18:46
quote:keirin schreef op zondag 13 juli 2014 18:41 Een allergische reactie hoeft niet iets te maken te hebben met wat je eet, kan iets zijn wat in je ogen/ traanbuis/neus terecht komt en daar irriteert? Een traanbuis die verstopt raakt? Traanbuisje zitten wel daar ongeveer.Ja klopt. Die traanbuisjes... Had ik ook aan gedacht. Maar er is niet iets wat ik anders doe op het moment dat ik dat bultje krijg. Het gekke is wel dat het heel erg jeukt. En dat het dus binnen 2 uur weer weg is.
zondag 13 juli 2014 om 18:47
quote:Maryssa schreef op zondag 13 juli 2014 18:40 Ik zou in jouw geval inderdaad wat Apatura zegt foto's maken als het opkomt en naar de huisarts er mee. Maar aanvullend zou ik ook een dagboekje bij gaan houden. De dagen voordat dat bultje op kwam heb je toen nieuw wasmiddel gebruikt, heb je stress gehad, iets gegeten wat anders was dan normaal dat soort dingen. Omdat het er ineens is en ook vrij snel weer weg is zou ik zelf wel denken in de richting van een allergische reactie.Stress heb ik wel maar zou zoiets door stress kunnen denk je?
zondag 13 juli 2014 om 19:03
zondag 13 juli 2014 om 19:04
zondag 13 juli 2014 om 19:13
quote:vivajaline schreef op zondag 13 juli 2014 19:05 zou het niet iets vanuit een virusje kunnen zijn
herpes virus bijvoorbeeld
zo heb ik soms een blaasje op mn lip die ook binnen de kortste keren weer weg gaat Herpes?? Krijg je dan juist geen blaasjes en zweertjes etc? Dit is gewoon een bultje. Het ziet eruit als een grote muggenbult
herpes virus bijvoorbeeld
zo heb ik soms een blaasje op mn lip die ook binnen de kortste keren weer weg gaat Herpes?? Krijg je dan juist geen blaasjes en zweertjes etc? Dit is gewoon een bultje. Het ziet eruit als een grote muggenbult
zondag 13 juli 2014 om 19:57