Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Vandaag 3 hurrays en 2 kaartjes gekregen uit Rusland! In 1x topdrukte na een tijdje rust ;)

Dus meteen maar 3 nieuwe adressen getrokken; naar Maleisie, Japan en Canada. Profielen vallen wat tegen, slecht engels waar ik niet veel van begrijp of weinig informatie haha..

En dan zie ik tussen één van de adressen die ik getrokken heb, bij verzonden kaarten telkens maar 2 soorten kaarten terug komen (200 verzonden), dat is toch saai voor jezelf? Ik ben pas net bezig, maar al een voorraadje van inmiddels 200 kaarten aangelegd, zodat ik voorlopig geen dezelfde hoef te sturen
Ik kreeg een blije hurray uit Canada en het verzoek (per pb) mijn adres te sturen, zodat ze me wat terug kon sturen. Dit keer heb ik teruggemaild dat dat niet hoeft, dat iemand anders dat wel voor haar doet :-) (meestal staat het in de hurray en daar reageer ik dan niet op)

Wat leuk he, blije hurrays

Heb nog steeds geen adressen aangevraagd, ,misschien dat ik vanmiddag zin heb.
Later is nu
Het was weer even stil hier, maar ik heb eergisteren weer een kaartje mogen ontvangen. Uit Rusland.

Nog 2 te gaan en dan mag ik er weer wat versturen van mezelf
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Vandaag kaartje uit Kiev.

Ze schrijft dat ze ondanks alles wat gebeurd is hoop houdt en dat haar motto smile every day is.

Poeh wat een timing dit kaartje.

Nog geen hurray gedaan, weet nietzo goed wat ik zeggen moet. Of juist alleen bedanken voor het kaartje.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Dat is wel even heftig, inderdaad MadameQ

Ik ben nog niet toegekomen aan adressen opvragen.

Kreeg wel een verontwaardigdklinkende replay van degen, die me wat wilde sturen. Ik had gezegd dat ik Betty Boop ook leuk vond, nou en zij wilde me hier wat van sturen.. dus.. Ik dacht even van "Nou, sorrrryyy.."

Denk gewoon dat postcrossing daar niet voor is.
Later is nu
Ik had gistermiddag een nieuw adres aangevraagd: van een stewardess bij de KLM. En nét toen ik het kaartje wilde schrijven hoorde ik van de vliegramp.

Heb het kaartje maar vanochtend geschreven, vond het wel lastig dit keer! Heb haar uiteraard wel sterkte gewenst.

En toevallig had ik die dag daarvoor nog een kaartje gestuurd naar Donetsk in de Oekraïne. (Dus vlakbij de rampplek) .

Overigens had ik net twee kaartjes ontvangen. Allebei uit Duitsland. En het zijn ook écht leuke kaartjes en ze hebben ook rekening gehouden met mijn "wensen". Dat kan ik ook altijd wel waarderen.

Ga morgen maar weer een nieuw adresje aanvragen denk ik.
quote:labellei schreef op 18 juli 2014 @ 16:26:

Ik had gistermiddag een nieuw adres aangevraagd: van een stewardess bij de KLM. En nét toen ik het kaartje wilde schrijven hoorde ik van de vliegramp.

Heb het kaartje maar vanochtend geschreven, vond het wel lastig dit keer! Heb haar uiteraard wel sterkte gewenst.

En toevallig had ik die dag daarvoor nog een kaartje gestuurd naar Donetsk in de Oekraïne. (Dus vlakbij de rampplek) .

Heftig. En tegelijkertijd het mooie van postcrossing, om even te kunnen laten weten dat je met mensen in een ander land meeleeft. Ik heb dat ook op mijn kaartjes naar Oekraïne gezet, mensen waarderen dat over het algemeen erg.
Tjezus, wat vals
Ik heb net een kaartje uit Maleisië geregistreerd en weet eigenlijk helemaal niet in hoeverre dat daar ook speelt. Heb er dus niets over gezegd. Oh.. verhip, heb nog gekeken, ze komt ook gewoon uit Kuala Lumpur

En een kaartje uit België.
Later is nu
Ik ben zó blij-verrast!

Ik had vandaag 3 kaartjes in de brievenbus!

Sinds mijn Postcrossing"herstart" heb ik 3 Hurrays gehad maar al wel 5 kaartjes binnen.

Ik mag dus niet klagen.

Het waren ook leuke kaartjes: rozen uit Finland, een kaartje met maïs uit Letland en uit Luxemburg een kaartje met leuke ijs-illustraties. Op de achterkant van het ijskaartje had ze een Luxemburgs recept geschreven. Een nogal machtig winters gerecht dus heb haar gezegd dat ik met deze hitte tóch de voorkeur geef aan een koel ijsje . (Maar dat ik het recept zeker ga proberen).
Afgelopen week als een klein kind ongeduldig gewacht tot mijn kaartje naar Duitsland aankwam. Ik woon 2 kilometer van de duitse grens en dan voelt het toch raar dat het een hele week kan duren voordat het kaartje er is maar ja, zo werkt het postsysteem. In Duitsland posten is natuurlijk ook een optie maar dan zit er dus ook een duitse postzegel op, dat lijkt me voor de ontvanger wat minder leuk!

Mijn vraag aan jullie, kopen jullie de kaarten ook wel eens online en welke webshop gebruiken jullie het liefst? Elke site heeft wel leuke kaarten, ook voor mooie prijzen, toch wel handig als deze hobby dadelijk een beetje uit de hand gaat lopen, maar ik ben zo bang dat ik dan van die hele dunne, niet stevige kaarten heb die dan erg gehavend aan de andere kant van de wereld in een brievenbus gaan vallen.. Kan iemand me hierover een do of don't geven?
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Ik heb één keer kaarten online besteld, bij de tinstarcompagnie. (staat in eerste reactie van het topic genoemd, geloof ik) Ze waren wel iets dunner, maar kunnen goed verstuurd. Was een serie beroemdheden en daar is veel vraag naar.

Ik kreeg een blije hurray uit Taiwan. Ze had nog nooit van monopoly gehoord, maar vond de kaart (Grote Markt) met uitleg leuk. Kaart had er 53 dagen over gedaan, maar zij was een tijd met vakantie geweest.

Dat kan nu in Duitsland natuurlijk ook het geval zijn he, Morgana

Ik wilde vorige week al adressen aanvragen en dan de 1,5 week voor mijn vakantie op non-actief zetten, omdat in de vakantie weer op actief te zetten. Is niet gelukt. Ik weet zelfs niet of ik deze week nog aan kaarten sturen toekom.
Later is nu
Oké.. dat van zojuist schrijvende heb ik nu m'n account toch op inactive gezet. Denk dat ik morgen of overmorgen kaartjes kan sturen.
Later is nu
Dat ze op vakantie zou zijn had ik al aan gedacht maar ze was nog regelmatig online geweest dus dat was het niet. Het staat niet duidelijk in mijn tekst maar de kaart heeft er een week over gedaan. Achteraf best nog netjes!
Ja, dat valt best mee.

Ik zal waarschijnlijk met vakantie ook af en toe online zijn, maar toch inactief en niet kunnen registreren. Verwarrend eigenlijk

En halverwege mijn vakantie zet ik mezelf dan weer op actief.
Later is nu
Ik heb volgens mij nog nooit kaarten online besteld, bedenk ik me nu. Wel postzegels trouwens.

Ik struin gewoon regelmatig winkeltjes af op zoek naar geschikte en originele kaartjes. Dat vind ik sowieso al zo leuk om te doen. Ik ben bij kringloopwinkels ook wel eens geslaagd. Ik ben een echte struiner.

Maar online is natuurlijk ook zó veel leuks te vinden. De verleiding om wat te bestellen is wel groot.

Ik vind het wel vrij lastig om leuke kaartjes van "mijn stad" te vinden. Ik denk dat ik één dezer dagen maar weer ga kijken bij de VVV.

Ik heb gisteren wel weer 2 kaartjes verstuurd. Naar Duitsland en naar Litouwen. (Ik weet niet of het door de hitte kwam maar ik zat zó te knoeien in de adressering. Het lukte me niet om het woord Lithuania te schrijven. Heb het geknoei maar weggewerkt met een etiket) .
In de winkels zal ik er ook meer op gaan letten denk ik en wat vaker alvast kaartjes meenemen die ik leuk vind die later dan waarschijnlijk nog eens van pas kunnen komen. Vorig weekend heb ik bij de hema wat leuke hollandthema kaarten gekocht, maar wat ik nu nog over heb past niet bij de smaak van de portugees die ik 'getrokken' heb. Vanmiddag of morgen toch maar even opnieuw de stad in en even gericht zoeken.
Ik heb postcrossing op facebook. Er blijkt een foto te zijn van de vliegtuigramp met daarop een aantal ansichtkaarten. De duidelijkste ansichtkaart is een kaart verzonden door een postcrosser. De ID is zichtbaar op de foto. Bizar.
It ain't me
Naar aanleiding van jouw post even gekeken Cocomo. Sta je niet eens bij stil, dat dat soort zaken er ook in zitten. ook niet het belangrijkst, natuurlijk.

Ik heb 10 adressen getrokken. Raar genoeg 2 naar Duitsland en 2 naar Rusland, terwijl ik normaliter niet naar dezelfde landen stuur, maar goed.

Een tijger uit de dierentuin Emmen naar Rusland

Voetstappen in het zand naar moeder en dochter in Duitsland

Houten klompen met koeienprint naar USA

Museumbezoekers (een groep mensen, die naar een muur kijken ) naar Roemenië, een nieuw land voor mij

Stukje mooie Stad naar Praag. Ben benieuwd wie er eerder is, de kaart of ik (dat heb ik er ook op gezet :-) )

Bloemen naar iemand in Luthania, die alleen Luthanias, Russisch en Duits kan. Was even omschakelen, Duits schrijven (Engels heeft dan toch weinig zin) was ook leeg profiel, trouwens.

Zwart-wit boeken met brilletje erop naar Finland

Dieren in een lesauto, getekend als letter L naar leeg profiel in Rusland, kaartje van Flow

Heel oud kinderpostzegelkaartje, Groen poppetje eet erwtjes ofzo op paarse acthergrond naar 'elk kaartje is welkom' in Duitsland

Fietsen op het universiteitsplein naar een student in China

Hele avond bezig geweest.

Eigenlijk wel blij dat Oekraïne er niet bij zat, maar wel bijzonder, want ik heb eigenlijk altijd wel een kaartje onderweg naar de Oekraïne.

Dus...

Later is nu
Zojuist 3 kaartjes op de bus gedaan. Naar Texas, Minsk en Portugal. 3 heel verschillende kaartjes, Die van Portugal naar een man van eind twintig, ik heb het een en ander over mijn woonplaats verteld. Naar de mevrouw uit Texas was de kaart gewoon veel te klein! En het kaartje naar Minsk was voor een beetje apart meisje met een vaag profiel, ik wist niet zo goed wat ik ermee moest. Ze vond het wel leuk om spreuken te verzamelen dus ik hem de kaart (a een kort berichtje) volgeschreven met spreuken die ik mooi vind!

Ik heb nu 6 verzonden kaarten waarvan er eentje afgelopen zaterdag aangekomen is.. Nu is er dus waarschijnlijk ook een kaartje onderweg naar mij toe maar dat zou best nog wel even kunnen duren voordat hier de eerste kaart in de bus valt.

Normaal ben ik heel geduldig haha!
Wat zijn jullie goed bezig qua versturen! En Dreamer zelfs 10 kaarten op 1 avond: wow!

En jij succes met wachten morgana81. Iedere keer weer spannend als de postbode weer is geweest!

Ik had vandaag alweer 2 kaarten in de brievenbus! Het gaat maar door.

Ik had een hele mooie grote kunstkaart met veel oranje uit Duitsland. Er zat een Deutschland Weltmeister postzegel op. Die was op de dag van versturen (de 17e) net nieuw uitgebracht. Hele leuke kaart en super dat de schrijfster weer rekening heeft gehouden met mijn wensen (ik heb zowel kunst als oranje staan op mijn wensenlijstje staan).

Het andere kaartje komt uit Japan. De afzender is schrijfster en toneelactrice (zal het een BJ-er zijn? Bekende Japanner) .

Zij stelt voor om kaartjes te gaan uitwisselen. Maar dat ga ik niet doen.... vanwege geld en tijd.

Ze heeft een kaartje gestuurd van een geisha omringd door kersenbloesem. Echt Japans dus.

Ik denk dat ik zo ook maar weer een nieuw adres ga aanvragen. Ik begin me bijna schuldig te voelen dat ik zoveel krijg...
quote:morgana81 schreef op 21 juli 2014 @ 08:23:

Mijn vraag aan jullie, kopen jullie de kaarten ook wel eens online en welke webshop gebruiken jullie het liefst? Elke site heeft wel leuke kaarten, ook voor mooie prijzen, toch wel handig als deze hobby dadelijk een beetje uit de hand gaat lopen, maar ik ben zo bang dat ik dan van die hele dunne, niet stevige kaarten heb die dan erg gehavend aan de andere kant van de wereld in een brievenbus gaan vallen.. Kan iemand me hierover een do of don't geven?

Ik ben erg tevreden over kaarten van happy-postcrossing.nl , postcardpress.ru en goedkope-ansichtkaarten.nl

Allemaal stevige kaarten, van goede kwaliteit. Ik heb ook een kaartenset besteld bij www.stationeryheaven.nl , maar die kaarten zijn minder stevig. Ik kan natuurlijk niet zeggen of dat voor alle kaarten uit die webshop geldt, omdat ik daar één keer een setje heb besteld. Bij de andere genoemde webshops heb ik allemaal losse kaarten besteld.
Ik heb vandaag 2 kaarten ontvangen, allebei uit Praag. Bij een ervan was er veel werk in gestoken. Hij(!) had met verschillende kleuren pen geschreven, stickers en prachtige postzegels op de kaart geplakt en een heel verhaal geschreven. Ontzettend leuk!

Zondag heb ik een adres aangevraagd en het was een adres in Kiev. Ik wist niet zo goed wat ik ermee aan moest. Ik heb uiteindelijk maar niets geschreven over de vliegtuigramp, want wat moet je erover zeggen?
Ik heb meerdere keren online kaarten besteld, maar weet niet meer waar. Alleen maar goede ervaringen verder.

Net zes kaartjes geschreven:

- de Nachtwacht voor een kunstliefhebber in Letland

- een ganzenbordkaart naar een basisschoollerares in Estland

- een oude dame en poedel in een auto naar een meisje in Taiwan

- een simpele zwart - witte kaart met een veer (zat bij VT wonen) naar yogalerares in Duitsland die graag 'stille kaarten wilde'

- een zwart wit kaartje met brievenbussen naar Oekraïne, heb wel even aan de ramp gerefereerd

- een grappige kattenkaart naar Canada, met een paar artikelen uit een plaatselijk krantje (vroeg ze om, is journalist), waarvan één waar ik zelf in genoemd word
Tjezus, wat vals
Oh wat leuk, een ganzenbordkaart!

Ik kreeg een kaartje uit St. Petersburg
Later is nu
Had zojuist een Hurray. Van de KLM-stewardess. Het kaartje had ik 1 dag na de ramp verstuurd. Ik had er op het kaartje wel naar gerefereerd wat ik overigens best lastig vond en zij ging er nu dus ook op in.Maar ze eindigde wel met "Geniet dus van het leven!" En gelijk heeft ze.

Ik heb meteen maar weer een adres aangevraagd. Een mevrouw uit Minsk. Ik heb haar op verzoek een tijger gestuurd.

Wat leuk lala87 dat je zo'n opgepimpte kaart hebt gekregen. Ik doe ook vaak aan oppimpen. En er zijn blijkbaar ook mannen die dat doen: leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven