JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
O, trouwens, Ellemieke Vermolen wil ook graag meeschrijven met ons topic
Marianne en Nikiet, petje af voor jullie hoor. Lijkt me heel moeilijk, maar je hebt de omstandigheden waarin je terecht komt niet altijd voor het kiezen. Zo te lezen maken jullie er het beste van.

Gisteren heb ik dan ook zwangerschapskleding aangeschaft en vandaag heb ik m'n nieuwe spijkerbroek aan. Heerlijk zeg, vooral 's middags wanneer ik ook erg veel last heb van opgezette darmen! Ik kreeg al complimenten van collega's en toen ik zei dat het een zwangerschapsbroek was reageerden ze stomverbaasd omdat het niet te zien is. Dat is nu net de bedoeling! Ik heb ook zo'n strakker model gekozen met een smalle elastieke band. Ik heb enkele dingen in de opruiming met 50% korting kunnen kopen dus dat scheelt. Nu nog nieuwe BH's aanschaffen want die zitten ook al te strak. Verder heb ik nog geen babyspullen aangeschaft. Ik ben daar nog niet erg mee bezig en ook omdat we ruimtegebrek hebben wil ik dat pas later gaan doen alhoewel m'n schoonzusjes me aangeraden hebben er niet te lang mee te wachten aangezien het de laatste paar maanden blijkbaar te vermoeiend wordt om te shoppen. Ik denk dat ik even tot eind volgende maand wacht, wanneer ik de 20 weken echo gehad heb en daarna aan de slag ga!
Hola meiden,

Marianne; echt knap hoe je met de situatie omgaat. Lijkt me echt moeilijk. Mag ik vragen of je nooit eerder een wens hebt gehad om kinderen te krijgen? Als je geen antw wilt geven snap ik dat hoor. Heb ook zo'n dagboek, gekregen van een vriendin. Is wel leuk om bij te houden. Ga ook proberen elke maand een foto van mijn buik te gaan maken.

Lucia; veel plezier met de echo. Ik zou morgen gelijk je vk vragen of het dat kan zijn. Laat je niet gek maken door info van internet!

Nikiet; dat heb ik ook hoor, die vergeetachtigheid. En volgens velen schijnt het nog erger te worden. Dat wordt nog wat! Ik duim voor je op een leuke avond zaterdag met je man! Lijkt me zo dubbel de situatie waarin je nu zit.

Kittycat; waar heb je die mooie spijkerbroek gehaald? Wil er ook een waarvan je niet verwacht dat het een zwangerschapsbroek is. Die van de Hennes vond ik echt niet mooi helaas. Heb hetzelfde; wacht ook nog even tot de 20 wkn echo. Misschien toch nog een beetje zelfbescherming?!

Lily; begrijp ik uit je laatste bericht dat het voor jou moeilijk was om zwanger te worden of dat je om een andere medische reden 'aan de ander kant' hebt gestaan?

Hier alles goed. Nog steeds zuurbranden en verder sinds een paar dagen last van mijn lenzen. Ik hoop niet dat ik door de hormonen ze straks niet meer kan dragen! Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,

chili
hai, hai,

Voor de dames die ook al rond de 14 weken zijn een vraagje... Vooral de dames voor wie al eerder zwanger zijn geweest...

Ik weet bijna zeker dat ik het al voel bewegen.. Hebben jullie dat ook? Van die plofjes af en toe alsof er een luchtbel in je buik knapt... Herken ik nog v.d. vorige keer...

Kga zo naar huis en jee mijn buik lijkt weer een ballon aan het einde v.d. dag... Erg benauwd gevoel vind ik dat. Gelukkig straks ff een stukje lopen. Helpt meestal ook wel.

En dan eindelijk weekend. Jippie!

gr. Nikiet
Pluk de dag!
ja, dat schreef ik al, ik voel het kindje ook! Steeds op ongeveer dezelfde plek, links en gewoon echt schopjes. Het is nog vroeg, maar bij de tweede komt het wel vaker voor hoor rond 14 weken. Leuk he!
Hallo allemaal,

Er is weer lekker veel geschreven zeg!

Nikiet, ik voel ook al beweging hoor, dacht het ook al eerder maar dacht toen "nee dat zijn vast m'n darmen", maar ik weet nu wel zeker dat het de baby is, voel het ook steeds op dezelfde plek. Echt wel weer een leuk gevoel!

Chili, ik heb ook last van droge ogen/m'n lenzen. Had er de vorige keer eigenlijk niet zo'n last van als nu. Ik hoop ook dat het niet erger wordt, want ik heb geeneens een bril op de goede sterkte..... Heb eigenlijk altijd m'n lenzen in (behalve tijdens het slapen) en heb er eigenlijk nooit last van.

Ik heb vandaag de afspraak gemaakt voor de 20-weken echo: 19 augustus a.s. De volgende afspraak bij de verloskundige heb ik op 17 juli a.s. (weet niet hoe ik het in het rood krijg, sorry Voyager).

Ik heb me ook opgegeven voor zwangerschapsgym. Ik heb getwijfeld, want de vorige keer heb ik zwangerschapsfitness gedaan en in principe ken je dan de theorie over de bevallling/ademhaling/goede houding etc. wel en die blijft natuurlijk min of meer hetzelfde (niet dat de bevalling altijd volgens deze theorie verloopt), maar vind het toch wel leuk om een uurtje per week echt bewust met de zwangerschap bezig te zijn. Ik heb nu ook nog contact met de andere vrouwen van de zwangerschapsfitness en dat is ook wel erg leuk. Natuurlijk geen idee of dat deze keer ook weer zo zal zijn, maarja we zien wel.
Ha die Emms! Leuk dat jij het baby'tje ook al hebt gevoeld! Ik zal zo je gegevens even aanpassen.

Ik heb ook zitten twijfelen om toch maar een cursus te gaan doen, maar ik denk dat ik het maar niet ga doen. Ik vind het best prijzig eigenlijk, voor iets dat ik eigenlijk helemaal niet wil! Er is hier ook een topic en daar zijn er ook een boel die het niet nodig vinden. Maar als je het wel leuk/fijn/handig lijkt: waarom niet?!
Nikiet en Marianne ik vind jullie allebei erg stoer en sterk.

tzal je moeder maar worden

Over zo'n cursus, gym, yoga ben ik ook nog steeds aan het denken, misschien een keer yoga proberen.

de vk gelooft dat het goed voor me zou zijn....

Heb ik mn leeftijd niet vermeld ? stom, want dat heeft natuurlijk aardig met mn uitslag te maken.

Ik ben 37 en loop overal iedereen en alles te vergelijken met mijn leeftijd

en ja ik deed een combi test dus bloed en echo.

als ik dan uitslagen lees van 1:7000 zou je de moed in de schoenen zakken.

maar als ik dan de redenatie van Wen weer lees word ik alweer wat vrolijker.

met Wen wil ik wel een paar dagen praten

ehm eigenlijk meer van, zij praat en ik luister en laat me oppeppen

Wat leuk dat jullie soms het baby'tje al voelen!

Ik werd gistermiddag opeens wakker van "iets" in mn buik, bedacht me dat het nog helemaal niet kan om iets te voelen.

aan de andere kant word ik normaal nooit zo plotsklap wakker van gerommel in mn buik ofzo.

en nu was ik echt opeens klaarwakker, heel apart.

lekker dat je vakantie bijna begonnen is Lucia.

Ik tel mijn laatste uurtjes werk ook af en ik kan niet omschrijven hoe blij ik ben even lekker vrij te zijn

Hoe zit het met de pretecho's hier ? ( raar woord )

gaan jullie er 1 maken of doen jullie het met de "reguliere" echo's ?

en als je het wel doet op welke tijd dan ?

Ik zit er soms over te denken, misschien helpt het om het allemaal wat echter voor me te maken.

Afgelopen weekend het trouwens aan mn familie verteld, of eigenlijk heeft meer a.s. opa het aan de familie verteld.

geloof dat iedereen, ( nu het door dringt ) het erg leuk vind.

Ik ga aan mn laatste loodjes beginnen,

Lucia prettige vakantie !

en voor de andere...... op naar het weekend ! het schijnt beter weer te gaan worden.
anoniem_66750 wijzigde dit bericht op 11-07-2008 04:31
Reden: taalfouten
% gewijzigd
Ha meiden,

Alles was helemaal goed!! Hartje klopte, baby hopste vrolijk door mijn buik en we konden alles heel goed zien. Ben zo blij! Ze heeft ook het hartje nog even laten horen via de echo, zo mooi !! Ben ook nog een dagje verder, nu dus uitgerekend op 24 januari. Nu kan ik met een gerust hart op vakantie!! Jippie!!!

4 augustus moet ik weer naar de vk.

Meiden succes overal mee en tot over 3 weken!!
Hip, zal ik je een cassettebandje opsturen met mijn percentages honderd keer achter elkaar uitgesproken?

Lucia, wat fijn!

Meiden, de komende dagen ben ik hier misschien even niet (ik meld het maar vast voor Lily ongerust wordt ) ivm verjaardag en vakantievoorbereidingen. Maandagochtend de nekplooimeting en uitslag, ik laat daarna zeker even van me horen!
Wat fijn Lucia, gefeliciteerd! Ik zal het aanpassen. Enne: genieten van je vakantie he!

Hip ik zal je leeftijd ook even in het schema zetten. Het is wel heel vroeg om je kindje te voelen, 13 weken ben je nu toch? En zeker voor de eerste. Maarrrr het kan wel! Ik heb het al vaker gelezen hoor. Als het kindje er gunstig voor ligt en je placenta zit niet aan de voorkant. Het kan best zijn dat het iets eenmaligs was, en dat je over een paar weken pas weer wat voelt. Maar het kan dus wel!

Wij gaan waarschijnlijk wel een pretecho maken. klinkt misschien raar omdat ik onderhand al 5 echo's heb gehad, maar die zijn allemaal zo medisch. Die zijn ook echt om de groei in de gaten te houden en te checken of alles nog wel ok gaat. Dan lig je toch niet heel ontspannen naar je kindje te kijken zeg maar. Dus wij gaan wel een pretecho laten maken, gewoon om ook een keer op een ontspannen manier naar ons kruimeltje te kijken. Trouwens, die echo's die ik krijg zijn allemaal zo kort, 2 minuten en dan gaat het apparaat al weer uit!

Het spuiten gaat trouwens goed! Mijn vriend is verpleegkundige dus die zet de spuiten bij me, in mijn buik. Inmiddels is hij natuurlijk zo ervaren dat ik nog geen blauwe plekken heb, gelukkig. (na twee keer.. ) Wel zit er een soort onderhuidse bult waar de spuit is gezet, maar dat had ik de vorige keer ook. Ik vind het nu minder rot dan de vorige keer, ook omdat ik het nu 's avonds laat doe, als ik al in bed lig. Ik heb 2 jaar geleden al gemerkt dat als ik na het prikken een tijdje rustig blijf liggen en een handdoek erop duw dat ik dan dus geen blauwe plekken krijg. Dus dat doen we dan maar!
Sterkte/succes (ja wat zeg je in zo'n situatie eigenlijk??) maandag, Wen! Ik zal aan je denken!
Thanks Voyager, ik vertrouw erop dat het allemaal goed is hoor. Enne, Kermit heeft zich maar te gedragen die dag, 't is mijn verjaardag dus dan wil ik alleen maar goed nieuws natuurlijk.
Als het je verjaardag is, dan kan het niet anders dan goed nieuws zijn natuurlijk!
Wat leuk dat sommigen het kindje al voelen. Lijkt me weer een bijzondere ervaring. Kan niet wachten ;).

Emms; bij mij is het de ene dag erger dan de andere. Gister constant jeuk en nu nergens last van. Hoop ook niet dat erger wordt, heb ook geen bril op sterkte en heb 'maar' minus 8 ;).

Gym/yoga etc.... ik weet het echt niet. Misschien dat ik het wel ga doen, al weet ik nu al dat ik me de eerste les niet op mijn gemak zal voelen. Normaal ben ik ook van de actieve sporten dus zal wel even wennen zijn.

Hip; hebben daar eigenlijk nog niet over nagedacht. Maar nu je het zo schrijft, lijkt me best leuk. En ook wat Voyager schrijft, de andere echo's zijn zo snel en medisch. Ga je het zelf doen?

Lucia; wat een GOED bericht. Heerlijk genieten van je vakantie dus! Veel plezier.

Wen; veel plezier en succes met de echo + nekplooimeting! En alvast GEFELICITEERD!

Voyager; fijn dat het goed gaat met spuiten. Komt vast door je ervaren vriend ;)

Fijn weekend allemaal!
quote:Chili schreef op 11 juli 2008 @ 15:44:

Voyager; fijn dat het goed gaat met spuiten. Komt vast door je ervaren vriend ;)

Voyager; wanneer gaan jullie de pret echo maken?
We hebben nog geen afspraak gemaakt, maar ik hoop ongeveer over een week of twee, dan krijg je nog het hele kindje in beeld. vanaf een week of 16 wordt dat moeilijker!
oh dat is wel een goed idee. nu wilde ik zoiezo een geslachtsbepalende echo (kan rond 16 weken toch?) en nog ergens een 3d echo. dat hadden we bij onze zoon ook gedaan en dat was zooo leuk.

verder vanmiddag weer zooo moe en dan op kantoor achter je computer.

zit sinds vandaag in mijn twaalfde week yoehoe. woensdag echo en dan ga ik het van de daken schreeuwen. ik denk nu al dat iedereen het ziet of iets aan mij ziet, is natuurlijk dikke nonsens maargoed.

nou ik duik het bed in.
Bedankt voor de tip Voyager! Ik ga er over na denken. Ik vond de echo met nekplooimeting zo niet leuk dus zit er nu over na te denken een pret echo te doen. Wat je al zegt, ff relaxed naar je kindje kijken!

Sam; fijn gevoel hè, was ook erg blij toen. Na woensdag kan je hopelijk echt gaan genieten!

Iedereen lekker weekend aan het houden of ligt iedereen voor pampas? Ik heb net ff lekker 2 uurtjes geslapen. Slaap 's nachts zo onrustig (vaak plassen, dromen etc) dus had het echt even nodig. Voel me nu dan ook lekker fit!

Groetjesss
Haha chili, dat doe ik ook hoor. Als mijn dochter overdag ligt te slapen ga ik negen van de tien keer ook even liggen. Ik slaap inderdaad erg onrustig en oppervlakkig, en als je dan ook nog zo'n zaagmachine naast je hebt liggen als ik vergeet het dan maar..

Ik heb vandaag weer een moe-dag. Waarschijnlijk als straf, omdat ik gister in mijn zwangerschapsdagboek schreef dat ik vermoedde dat ik vanaf nu weer meer enrgie zou hebben.. Mijn vriend is vandaag ook werken (weekenddienst) en dan vind ik het duidelijk een stuk vermoeiender allemaal. Ik heb trouwens nog iets "geks", ben benieuwd of jullie dit bekend voorkomt: een soort stekende "zenuwpijn" in mijn bil als ik een stap zet. Dan schiet het zeg maar in mijn bil. Het is geen spierpijn, maar het voelt echt als een zenuw ofzo. Het is niet de hele tijd, maar aan het eind van de dag iets meer. Nouja, het is nog niet zo erg dat ik er dingen voor laat ofzo, maar wel een beetje lastig.

Wij gaan trouwens donderdag (denk ik) de erkenning van het kindje regelen. Omdat we niet getrouwd zijn moet mijn vriend het kindje erkennen bij de gemeente. Dit doe je voor de geboorte. Na de geboorte vraagt hij ook nog het ouderlijk gezag aan bij de griffie van de kantonrechter. Dit is een schriftelijke procedure. Zo hebben we het ook bij onze dochter geregeld.

Trouwen doen we nog wel een keer, als we het geld ervoor hebben! En er zin in hebben..
Breek even in!

voyager, die stekende pijn in mijn bil, net kramp, herken ik wel. Vooral als ik veel gelopen heb en dan vooral traplopen. (doe ik de hele dag op mijn werk). Soms is het heftig, soms alleen wat op de achtergrond. Ik ben zelf 17 januari uitgerekend en morgen weer hartje horen. Spannend altijd weer. Ik volg jullie wel een beetje, maar schrijf mee met het wondertje in 2009. Hebben jullie nog veel kwaaltjes? Ik eet nog steeds heel slecht = bijna niets en hang afentoe nog boven de wc. Moe ben ik ook nog steeds behoorlijk. Maar ja, het is voor het goede doel toch?!? Ik hoop wel elke dag dat het NU beter wordt. Afwachten maar.

breek weer uit!
voyager, in mijn herinnering kan je pas je kind erkennen vanaf de zesde of zevende maand. dus als het levensvatbaar is zegmaar.

weet het niet voor 100% zeker, maar tis mss de moeite om het even na te kijken voordat je morgen voor niets daar staat en vrije uren opneemt...
Sam, volgens mij klopt dat niet hoor, wij hebben de erkenning van onze dochter toen geregeld met 18 weken zwangerschap. Ik heb voor alle zekerhedi nog even gezocht op postbus 51 en justitie.nl, maar daar staat niks over een bepaalde termijn waarna je een kind mag erkennen. Maar wel heel lief dat je me even waarschuwt! (f)

Sanna, vervelend he die "bliksemschichten" door je bil! Inderdaad met traplopen is het erger dan met gewoon lopen. ik hoop dat het nog overgaat!

Ik ben sinds een weekje gelukkig niet meer misselijk, wel nog erg moe.

Succes morgen met hartje luisteren!
Oh en Sanna, je staat dan wel niet ins ons schema, maar je bent toch een januarimoeder! Hierbij geef ik je de sleutel tot dit topic, dan hoef je niet meer "in te breken"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven