amitriptylline
donderdag 24 juli 2014 om 17:30
Ik heb al een tijd last van onverklaarbare "zenuwjeuk/pijn"en tintelingen, spierschokjes
Al heel veel onderzoeken gehad maar ze kunnen niks vinden.
Waarschijnlijk zijn mijn zenuwen geprikkeld zeggen de artsen nu, misschien door stress maar dat is niet zeker.
Ik heb vandaag sarotex (amitriptillyne) 25mg met vertraagde afgifte gekregen.
Ik ben op zoek naar ervaringen.
En Kwam je erg van aan?
Al heel veel onderzoeken gehad maar ze kunnen niks vinden.
Waarschijnlijk zijn mijn zenuwen geprikkeld zeggen de artsen nu, misschien door stress maar dat is niet zeker.
Ik heb vandaag sarotex (amitriptillyne) 25mg met vertraagde afgifte gekregen.
Ik ben op zoek naar ervaringen.
En Kwam je erg van aan?

donderdag 24 juli 2014 om 17:34
donderdag 24 juli 2014 om 17:40
Sorry ik denk dat ik het topic dubbel heb geplaatst, ik zag hem niet staan !
Waarom ben je opgehoogd? En hoeveel kg ben je ongeveer aangekomen?
Blij te horen dat het helpt! Ik hoop zo dat dat bij mij ook het geval is want ik trek dit geen dag langer
Doe al tijden geen oog dicht en voel me er behoorlijk depressief door
Waarom ben je opgehoogd? En hoeveel kg ben je ongeveer aangekomen?
Blij te horen dat het helpt! Ik hoop zo dat dat bij mij ook het geval is want ik trek dit geen dag langer

Doe al tijden geen oog dicht en voel me er behoorlijk depressief door

donderdag 24 juli 2014 om 17:47
Je kan in het Modtopic even vragen of ze 1 topic willen verwijderen, of samenvoegen.
Ik ben opgehoogd omdat 25 mg niet meer afdoende was. Ik weet niet hoeveel ik ben aangekomen, want ik weeg me nooit, maar ik merk het wel aan mijn kleren. Een heleboel broeken die niet meer passen
Het duurt gemiddeld wel een week of 2 voor je echt effect merkt, dus het advies is om wel even door te zetten. Ik slaap er ook heerlijk op, dus dat is een prettig bijkomend effect.
Ik ben opgehoogd omdat 25 mg niet meer afdoende was. Ik weet niet hoeveel ik ben aangekomen, want ik weeg me nooit, maar ik merk het wel aan mijn kleren. Een heleboel broeken die niet meer passen
Het duurt gemiddeld wel een week of 2 voor je echt effect merkt, dus het advies is om wel even door te zetten. Ik slaap er ook heerlijk op, dus dat is een prettig bijkomend effect.
donderdag 24 juli 2014 om 18:01
Waar/Wat voor zenuwpijn heb jij precies?
De arts zei idd dat het even kon duren,heb net mn eerste capsule genomen dus ik ben erg benieuwd!
Een keertje weer lekker slapen zou heel fijn zijn. Al die gebroken nachten zijn vreselijk!
Ik val wel in slaap maar na een uur of 2 wordt ik wakker van de jeuk/prikkelingen en tintelingen. Dus dan raak ik ook weer in de stress en wordt het nog erger.. Slaap dan maar es door
Ik werk nu gedwongen ook halve dagen omdat ik gewoon zo vreselijk moe ben hierdoor ! Pfff
De arts zei idd dat het even kon duren,heb net mn eerste capsule genomen dus ik ben erg benieuwd!
Een keertje weer lekker slapen zou heel fijn zijn. Al die gebroken nachten zijn vreselijk!
Ik val wel in slaap maar na een uur of 2 wordt ik wakker van de jeuk/prikkelingen en tintelingen. Dus dan raak ik ook weer in de stress en wordt het nog erger.. Slaap dan maar es door

Ik werk nu gedwongen ook halve dagen omdat ik gewoon zo vreselijk moe ben hierdoor ! Pfff

donderdag 24 juli 2014 om 18:24
Het Centraal Moderator Topic staat bij overig. Ik heb het al even gevraagd.
Ik heb vooral zenuwpijn en tintelingen in mijn benen. De ene keer brandt het heel erg en de andere keer lijkt het of er mieren door mijn benen lopen (ik weet echt niet goed hoe ik het anders moet omschrijven ). Heel irritant. Ik lag ook de halve nacht wakker van de pijn, net als jij.
Ik hoop dat je pillen snel effect hebben en je er geen last meer van hebt.
Ik heb vooral zenuwpijn en tintelingen in mijn benen. De ene keer brandt het heel erg en de andere keer lijkt het of er mieren door mijn benen lopen (ik weet echt niet goed hoe ik het anders moet omschrijven ). Heel irritant. Ik lag ook de halve nacht wakker van de pijn, net als jij.
Ik hoop dat je pillen snel effect hebben en je er geen last meer van hebt.

donderdag 24 juli 2014 om 18:27
Ik heb het ook geslikt voor zenuwpijn, in mijn geval voor aangezichtspijn. Ik moest het drie weken slikken om eventueel effect te kunnen merken.
Het deed voor mij helaas niets. Na nog drie probeersels werkte voor mijn gabapentine wel, dat heb ik ruim tien jaar geslikt.
Over gewichtstoename bij amytriptiline kan ik dus niks zeggen omdat ik het maar kort heb geslikt.
Het deed voor mij helaas niets. Na nog drie probeersels werkte voor mijn gabapentine wel, dat heb ik ruim tien jaar geslikt.
Over gewichtstoename bij amytriptiline kan ik dus niks zeggen omdat ik het maar kort heb geslikt.

donderdag 24 juli 2014 om 19:06
Hmm ja misschien wel.. Ik heb eergister wel een massage gehad bij een massage therapeut en die zei dat er wel veel spieren in mijn rug erg vastzaten. Ik heb alleen echt last van gevoelsstoornissen zeg maar, het lijkt alsof ik alles veel erger voel, bijv. De haartjes in mijn neus en oren. Dit is niet de hele dag zo maar komt echt in soort "aanvallen" samen met de tintelingen e.d.
Maar bedankt voor de tip!
Maar bedankt voor de tip!
donderdag 24 juli 2014 om 19:23
Ik heb het maar 3 dagen geslikt (20 mg) en ik vond het verschrikkelijk. Ik was de hele dag zo stoned als ee garnaal en werd er ook een beetje randpsychotisch/ paranoia van. Dat is geen bekende bijwerking en ik ben zelf ook niet bekend met psychoses, maar het was wel meteen weg toen ik stopte.
Ik gebruik sindsdien (medi)wiet als ik zenuwpijn heb. Alleen 's avonds een paar trekjes zodat de pijn weg is en ik kan slapen.
Ik gebruik sindsdien (medi)wiet als ik zenuwpijn heb. Alleen 's avonds een paar trekjes zodat de pijn weg is en ik kan slapen.

donderdag 24 juli 2014 om 19:46
Ik had zenuwpijn, gecombineerd met een soort diepe spierpijn. Tintelingen door mijn bil en been. Een warmtegevoel (ontstekingsgevoel) in mijn voet. En het was net alsof er iemand de hele tijd met een vinger onder mijn voet drukte. Daarnaast veel pijn, willekeurige scheuten in dat been.
Mijn zenuwstelsel was erg overbelast en geirriteerd na 2 hernia's.
Mijn zenuwstelsel was erg overbelast en geirriteerd na 2 hernia's.
donderdag 24 juli 2014 om 19:50

donderdag 24 juli 2014 om 20:04
quote:donniedarko schreef op 24 juli 2014 @ 18:31:
Nog een vraagje!
Veranderd je eetlust of kom je er"zomaar" van aan?
Een bijwerking kan zijn dat je meer eetlust hebt. Maar er is ook een zeldzame bijwerking dat je eetlust erg afneemt. Dat laatste heb ik.
Dus ik eet nog maar nauwelijks iets op een dag, ook niet goed natuurlijk, maar toch kom ik aan. Misschien eet ik dan juist weer te weinig?
De bijwerkingen zoals sufheid verdwijnen weer snel hoor. Daar had ik alleen de eerste paar dagen last van.
Nog een vraagje!
Veranderd je eetlust of kom je er"zomaar" van aan?
Een bijwerking kan zijn dat je meer eetlust hebt. Maar er is ook een zeldzame bijwerking dat je eetlust erg afneemt. Dat laatste heb ik.
Dus ik eet nog maar nauwelijks iets op een dag, ook niet goed natuurlijk, maar toch kom ik aan. Misschien eet ik dan juist weer te weinig?
De bijwerkingen zoals sufheid verdwijnen weer snel hoor. Daar had ik alleen de eerste paar dagen last van.
donderdag 24 juli 2014 om 22:39
Ik heb het ooit voorgeschreven gekregen om chronische hoofdpijn te doorbreken. Na 1(!) pilletje heb ik mij 3 dagen als een gedrogeerde kanarie gevoeld. Het leek net alsof iemand een deken over mijn hoofd had gedrapeerd. Afschuwelijk hoe ik mij voelde. Ik ben er direct weer mee gestopt.
Dan maar hoofdpijn....
Dan maar hoofdpijn....
donderdag 24 juli 2014 om 22:50
Ik heb het gekregen van de arts ivm gordelroos.
Wat een pokkezooi. Idd soort stoned gevoel. Ik weet nog eerste dag, ik zat op de bank tv te kijken en chocola te eten. Ik ben gewoon met een stuk chocola in mijn mond in slaap gevallen/weg gezakt. Ik kon ook niet goed meer werken daardoor, ik wilde alleen maar slapen. Ben er na 4 dagen mee gestopt. Troep vond ik het.
Wat een pokkezooi. Idd soort stoned gevoel. Ik weet nog eerste dag, ik zat op de bank tv te kijken en chocola te eten. Ik ben gewoon met een stuk chocola in mijn mond in slaap gevallen/weg gezakt. Ik kon ook niet goed meer werken daardoor, ik wilde alleen maar slapen. Ben er na 4 dagen mee gestopt. Troep vond ik het.
vrijdag 25 juli 2014 om 09:11
Is er niemand die het langer heeft gebruikt?
Ik las namelijk dat die sufheid na een paar weken weer weg kan gaan?
Ik ben zelf helaas liever suf dan dat ik last heb van die zenuw jeuk, want jeuk maakt me echt helemaal gek, dus ik blijf het wel doorgebruiken.
Ik ben gister dus pas begonnen maar merk nog geen verschil natuurlijk. Qua sufheid viel het ook mee.
Ik las namelijk dat die sufheid na een paar weken weer weg kan gaan?
Ik ben zelf helaas liever suf dan dat ik last heb van die zenuw jeuk, want jeuk maakt me echt helemaal gek, dus ik blijf het wel doorgebruiken.
Ik ben gister dus pas begonnen maar merk nog geen verschil natuurlijk. Qua sufheid viel het ook mee.
vrijdag 25 juli 2014 om 09:23
Ik gebruik het nu een jaar, 50 mg per dag.
In het begin kreeg ik wel een enorm droge mond. Dit trok weer weg.
Sufheid voel ik niet overdag, wel meer moeite met opstaan.
Ik val wel weer sneller in slaap en slaap er lekker op.
Ze scherpe kanten dan de pijn zijn weg. De tintelingen niet maar wel de doffe diepe pijn in mijn spieren.
In het begin kreeg ik wel een enorm droge mond. Dit trok weer weg.
Sufheid voel ik niet overdag, wel meer moeite met opstaan.
Ik val wel weer sneller in slaap en slaap er lekker op.
Ze scherpe kanten dan de pijn zijn weg. De tintelingen niet maar wel de doffe diepe pijn in mijn spieren.
Doubt kills more dreams than failure ever will

vrijdag 25 juli 2014 om 10:24
Het is bekend dat je de eerste tijd last van bijwerkingen kunt hebben. Maar die trekken zeker ook weer weg. Als het goed is heeft de arts of apotheek dat ook verteld?
Ik heb ze eerder ruim een jaar gebruikt, toen een poosje gestopt en nu sinds drie maanden weer. In het begin was ik ook suf en stoned, maar bij mij was dat na een poosje weg. Een droge mond heb ik ook, dat is helaas niet meer weg gegaan trouwens, maar goed, liever een droge mond dan pijn. Geef het in ieder geval even de kans, zou ik zeggen. Ik vind het fijne pijnstillers die goed helpen.
Ik heb ze eerder ruim een jaar gebruikt, toen een poosje gestopt en nu sinds drie maanden weer. In het begin was ik ook suf en stoned, maar bij mij was dat na een poosje weg. Een droge mond heb ik ook, dat is helaas niet meer weg gegaan trouwens, maar goed, liever een droge mond dan pijn. Geef het in ieder geval even de kans, zou ik zeggen. Ik vind het fijne pijnstillers die goed helpen.
vrijdag 25 juli 2014 om 10:39
Ik heb het een jaar of 2 gebruikt. In het begin werd ik er heel suf van, ik nam ze dus 's avonds voor het slapen gaan en sliep als een roosje
's Ochtends wel moeite met opstaan, maar dat nam ik voor lief. Na een tijdje ging dat suffe gevoel over, had ik er geen last meer van.
Inmiddels ben ik al een jaar gestopt, ga nu ook even niet starten (ben nu zwanger). Heel lastig, want ik slikte het omdat ik dus zenuwpijn/beknelde zenuw in mijn linkerbovenbeen had, sinds ik zwanger ben heb ik het x100 en in beide benen

Inmiddels ben ik al een jaar gestopt, ga nu ook even niet starten (ben nu zwanger). Heel lastig, want ik slikte het omdat ik dus zenuwpijn/beknelde zenuw in mijn linkerbovenbeen had, sinds ik zwanger ben heb ik het x100 en in beide benen

vrijdag 25 juli 2014 om 10:45
Ik heb het enkele maanden genomen voor zenuwpijn ivm B12 deficiëntie en de hele nasleep ervan. Ik sliep er beter op en de pijn is ook minder geworden. Heb nog steeds stramme spieren maar de pijn is er alleen in tijden van slecht slapen of als ik veel te laat ben met B12 injecties.
Ik ben er niet van aangekomen, ik had wel last van een droge mond de eerste weken en inderdaad een beetje suf, maar dat verdwijnt wel na een paar weken wanneer je het gewoon bent. Jouw lichaam heeft die weken nodig om te wennen aan de medicatie.
Ik ben er niet van aangekomen, ik had wel last van een droge mond de eerste weken en inderdaad een beetje suf, maar dat verdwijnt wel na een paar weken wanneer je het gewoon bent. Jouw lichaam heeft die weken nodig om te wennen aan de medicatie.