Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Alle reacties Link kopieren
Theemok dank!

Alsof ik dat zelf niet allemaal niet snap.Maar fijn hoor Skotz dat je me even bij praat over mijn eigen leven.Heel verhelderend...ik had geen idee hoe het ervoor stond.
Ja, altijd fijn, van die experts die even uit komen leggen hoe het zit.

Bloem, ik ben het met Oranje eens, het lijkt mij ook goed te behappen.

Solair: good for you girl!!

Ik ben inmiddels ook aan een spreidingsbeleid begonnen, en een paar leukerds aan de lijn... nog even aftasten of het echt wat wordt.
Ik leg helemaal niets uit, stel alleen een vraag waarom je 2 keer per jaar wel vindt kunnen maar een schaduwrelatie niet...

Stiekem met iemand anders van bil gaan zonder dat je partner het weet is toch 'bedrog', ongeacht in welke vorm / frequentie?
Nogmaals, daar zijn andere topics voor.

En nou vort, ga maar fijn bij je andere vriendjes spelen.
Nee hoor, daar is juist dit topic voor. Er wordt toch altijd gepraat over 'spiegels'? Hier heb je er eentje. In alle oprechtheid en zonder veroordeling neergezet. Ja ik neem de term 'bedrog' in de mond maar dat doen velen van jullie zelf ook. En jullie veroordeling van anderen (b.v. een hoogzwangere vreemdganger) is nog wel wat steviger dan wat ik hier neerpen.
Of ik mijn man dan nog steeds bedrieg?

Ja

Nou daar is het antwoord op jouw vraag.Meer vraagtekens kon ik niet vinden in de hele lap tekst.
Zkotz, natuurlijk ben je nog steeds een vreemdganger als je 2 keer per jaar buiten de boot piest en natuurlijk zal partner nog steeds verdrietig zijn als het uitkomt, niemand schrijft ook dat het niet zo is.

Het kan voor jezelf (de vreemdganger dus) beter werken om iemand op afstand te houden zonder diegene compleet los te laten door bv 2 keer per jaar een geile date te plannen.

Dit doe je niet om van het stempel vreemdgaan af te komen, dit doe je puur voor eigen genot, egoïsme zo je wilt. Een schaduwrelatie is niet voor iedereen "weggelegd" (misschien wel voor niemand).

Madame Orange, had jij gisteren niet een cheyle menage a quatre? Of is Roossje in de boontjes?

Mokske, dat doe je goed, verdeel je hartje maar in vakjes. De nicknames achter de schermen graag, om te voorkomen dat we in lastige menage a trois situaties verzeilen!
Over afstand houden gesproken. Wellicht doen de meesten het wel onbewust wanneer een minnaar te dichtbij probeert te komen.

Hoe meer contact hoe meer je aan elkaar gehecht raakt en het maakt het heel moeilijk om van elkaar los te komen.

Hoeveel ontmoetingen je ook hebt, het blijft vreemdgaan, het maakt het niet minder erg voor de partner. Hoewel ik het mss minder erg zou vinden mocht mijn partner 'occasioneel' contact hebben met een andere vrouw. Bij een schaduwrelatie ga je toch veel meer gevoelens delen ?

Deze week heel onverwacht terug contact gehad met een minnaar van enkele jaren geleden. Hij moest voor zijn werk een weekje in omgeving zijn en stelde me een geile date voor. Ik ben er voor mijn eigen gemoedsrust niet op ingegaan.

Huidige nr2 gedraagt zich raar. Overlaadt me met aandacht gedurende een paar dagen om daarna voor enkele dagen terug te verdwijnen. Datefrequentie wordt minder, we zouden deze week afspreken maar met een smoesje maakt hij er zich vanaf.

Geen goede voortekens allemaal. En van de andere kant is het ook wel goed want de laatste weken werden zaken geschreven waarvan ik zou kunnen denken dat hij toekomstplannen met me heeft. Maar wellicht komt het ook omdat ik gevoelig ben voor de aandacht van andere mannen momenteel en die feiten niet in het juiste perspectief plaats. Daarom dat ik het allemaal niet meer zo goed kan plaatsen. Ik hou hem nu op afstand maar ik weet niet hoelang ik dit nog volhoud. Ik ben ook boos geworden op hem, had mezelf niet onder controle en heb hem zaken naar het hoofd geslingerd die ik beter voor mezelf had gehouden...

En dat heb ik nu nog al gehad, eerst vind ik die mannen heel boeiend, de seks is fantastisch maar na enkele maanden daalt die belangstelling heel sterk zonder een echte aanwijsbare reden. Tegelijkertijd heb ik ook schrik om die mannen te verliezen. Mannen voelen dat en daardoor jaag ik hen eigenlijk nog meer weg...

Ik moet dringend orde op zaken in mijn hoofdje stellen. En beslissingen nemen met mijn verstand.
Bloem, ik vraag me af of jouw streven niet wat idealistisch is. 1 á 2 keer per jaar... Denk je niet dat je gaat verlangen naar meer? En dan al gauw denkt, 'ach, dan maak ik er 3 (of 4, of 5) keer van, wat maakt het nog uit...' Grenzen vervagen zo snel als je er middenin zit en verliefd/verlust bent!

Iin je hoofd ben je er nog veel langer mee bezig dan die 1 a 2 dagen he... De dagen/weken van tevoren, de dagen/weken erna... Waarom niet volledig kappen en voor 100% voor je man kiezen ipv voor 75%?
Zkotz, wat vind je de toegevoegde waarde van je opmerkingen op dit topic eigenlijk? Ik bedoel dit niet negatief, iedereen heeft immers recht op zijn of haar eigen mening. Ik kan me alleen niet voorstellen dat je zelf niet inziet dat je voor het merendeel van de dames en heren die hier meeschrijven niets nieuws schrijft.

Om even voor mijzelf te spreken:

ja, ik ben (was) egoïstisch door aan mezelf te denken. Ja, ik wist dat als het uitkwam ik daarmee mijn partner zou kwetsen en ja, ik nam dat risico. En waarschijnlijk zal 99,9% van de vreemdgangers in dezelfde omstandigheid als ik, er ook op deze manier instaan.

Vreemdgaan is een keuze. Iedereen die zegt 'het overkomt me' spreekt maar deels de waarheid. Men hoeft er niet bewust naar op zoek te zijn (het overkomen), maar uiteindelijk over de grens te stappen tot welke vorm van vreemdgaan dan ook (emotioneel, digitaal, lijfelijk) is wel degelijk een keuze die gemaakt wordt.

De meeste 'nieuwelingen' hier zijn zich bewust van de consequenties die jij net benoemde voordat ze deze keus gaan maken. Deze mensen zoeken hier advies. Het is me nog nooit bewust opgevallen dat er hier dames of heren zijn die vreemdgaan waarbij de partner van niets weet, aanmoedigen. Je opmerkingen klinken mijns inziens dan ook erg belerend en roepen alleen maar antipathie op. En blijkbaar niet alleen bij mij, er zijn zelfs forumleden die je geblokkeerd hebben. Op die manier schiet je wellicht je doel voorbij, ik neem tenminste aan dat je op dit forum post omdat je mensen wilt laten lezen hoe jij over bepaalde dingen denkt. Of is het omdat je, net als vele anderen op dit topic, graag over dit onderwerp van gedachten wilt wisselen? Een interactie van hoor en wederhoor?
anoniem_174373 wijzigde dit bericht op 12-08-2014 18:19
Reden: spellingsfoutje
% gewijzigd
Klinkt als een mengelmoesje van gevoelens pompelmoesje..... Dus je vermoed dat jullie nu aan het afbouwen zijn? En jij hebt niet meer zo veel interesse in deze man? Begrijp ik dat goed? Het ligt ook aan het doel waarom je een minnaar hebt. Vind je de geestelijke intimiteit een meerwaarde of een last? Wil je gewoon de lichamelijke intimiteit zonder die ingewikkelde hoofdzaken? Ingewikkeld wordt het volgens mij altijd, als je maar lang genoeg samen bent.
Krimp, je kunt wel beginnen met een vooropgesteld doel, maar niets garandeert of dat zo blijft of haalbaar is.

De hele materie is vaak gecompliceerder dan het lijkt. Motivatie , verborgen of onbewuste wensen/ verlangens. Ontwikkelingen op het gebied van emoties , helmaal slecht te voorspellen en te beteugelen. En seks impliceert altijd intimiteit en als dit vaker plaatsvind komt er ook geestelijke intimiteit verbondenheid. In Genesis staat trouw en vrij naar hartelust cq geef je vrij en volledig over aan het met elkaar de liefde/ seks bedrijven met de liefde komt dan vanzelf, het houden van.
Mik daar heb je een gevoelig puntje.Dat hoop ik niet.Ik zal mij goed aan mijn eigen afspraken moeten houden.Nou woont hij niet bepaald om de hoek en zou ik zoveel moeten regelen voor een date dat ik tijd genoeg heb om bij zinnen te komen of hij natuurlijk want wij maken beide deze afspraak als we ermee doorgaan.100 % voor man denk ik ook wel eens over.Zou een bepaalde rust geven maar voor nu moet ik heel eerlijk zijn en zeggen dat de verleiding wint van de rust.Blijft wikken en wegen.Beide keuze's hebben hun voor en tegens.Ik voel me het beste bij deze verdeling.
@almost mooi gezegd wat betreft het overkomen en de keuze.
quote:babajaga schreef op 11 augustus 2014 @ 15:37:

En dat vind ik toch wel erg fijn hier, jullie proberen ons te laten inzien hoe het verloopt en waar we tegenaan gaan lopen. En toch mag je hier alles kwijt als je wel voor de bijl gaat.

Geen oordelen maar wel eerlijk.

Is er weleens iemand geweest hier die toch besloten heeft niet door te gaan na alle waarschuwingen en verhalen?

Eerder schreef ik hier en in een ander topic al over mijn uitstapjes buiten mijn huwelijk om. Kort door de bocht: door interesse naar een trio eerst afgesproken met een stel - daarna contact blijven houden met alleen hem en een paar keer afgesproken - en laatst met hem + blijkbaar zijn andere sexvriendin nog met z'n drieën afgesproken.

(Loep gerust als je even wilt weten hoe en wat precies).

Door de reacties die ik hier op het forum kreeg ben ik echt wel aan het denken gezet. Eerst d8 ik meer in de hoek van een sexverslaving, omdat ik er zoveel mee bezig was. Veel filmpjes kijken, vaak masturberen, uitkijken naar spannende app-jes met SV, graag naar een parenclub willen en gewoon vaak zin in sex. Ik weet natuurlijk ook wel dat ik mn man bedrieg, maar niet omdat ik niet van hem hou of ons huwelijk uit elkaar wil laten spatten. Daarom lijkt het voor mij minder erg om vreemd te gaan. Ik zie ook wel in nu dat ik erg egoïstisch ben door voor mijn eigen genot te gaan.

Open zijn over wat ik al heb uitgespookt kan ik gewoon niet, omdat ik daarmee zijn vertrouwen in mij helemaal weghaal. Ik zit niet in een huwelijkscrisis en ben echt gelukkig met mijn man en kinderen. Dus dat opbiechten is echt geen optie voor mij. Wel heb ik mezelf gedwongen om open kaart te spelen over wat ik graag zou willen. Het was echt superlastig om over te beginnen en er zijn een paar weken overheen gegaan voordat ik er over durfde te beginnen, maar ik heb het eruit gegooid. Wel zo tactisch mogelijk overigens.......maar ik heb dus bij hem aangegeven dat ik best naar een parenclub zou willen en vooral ook het heel spannend zou vinden als wij er een andere vrouw bij zou hebben. Zijn 1e verbaasde reactie: "Je bent echt gek, nou ja zeg, dat had ik van jou echt helemaal niet verwacht". Daarna uitgebreid gepraat en ik weet van hem dat hij het gewoon niet aan zou kunnen om mij met een andere man te zien. Hij wordt daar heel onzeker van en ik heb hem duidelijk gemaakt dat het vooral nieuwsgierigheid is en niet dat hij mij te kort doet. Nou ja......hij wil het in ieder geval laten bezinken en daarna samen met mij online ontdekken wat het is en hoe zo'n PC eruit ziet en dan......? Hij kan zich er nu in ieder geval nog niks bij voorstellen en heeft er echt geen behoefte aan.

Om weer even terug te gaan naar mijn SV, ik heb er een slecht gevoel over om door te gaan met afspraakjes met hem. Alle opmerkingen hier op het forum in mn hoofd en de wetenschap dat mn man het waarschijnlijk nooit te boven komt als hij weet wat een andere man met mij gedaan heeft, geven mij dat gevoel. Maar.......er is ook een maar, aan de andere kant was de 2e trio-ervaring met mijn SV en zijn andere sexvriendin echt super. Ik heb met haar nu echt leuk en gezellig contact (niet sexueel getint) en we zitten allebei een beetje in het zelfde schuitje, dus hebben veel gemeen. Ik zou echt zo graag nog met hen afspreken. Alleen niet meer met hem apart. Het voelt ook gek namelijk om te weten dat hij er dus naast mij nog een andere SV op na houdt en wie weet nog wel meer?

(Sorry voor mn lange post. Ik lees hier ook nog wel mee, maar reageren vind ik lastig omdat ik vaak jullie verhalen niet zo goed ken en het tempo vd ontwikkelingen lastig bij te houden is. Ik ben wel benieuwd hoe jullie tegen mijn verhaal aankijken en of je bepaalde emoties/gevoelens misschien herkent van jouw eigen situatie)
Sexymama, mooi dat je hebt kunnen praten met je man en dat je je verlangens eruit hebt kunnen gooien. Hij staat nog niet echt te springen lijkt het, als hij het gaat doen (die kans is niet zo groot schat ik zo in) gaat hij het voor jou doen waarschijnlijk. Hoe zou dat voor jou zijn? En hoe zou het voor je zijn als hij hard nee zegt? Gaan je verlangens de vrieskist weer in?

Ik vind het lastig dat je enerzijds open en eerlijk bent en anderzijds nog steeds stiekem wil daten met sv en zijn vriendinnetje. Dan ben je sec genomen nog niet een moer opgeschoten en je doel om eerlijk te zijn schiet je op deze manier voorbij.

Je man had dus geen idee van je verlangens en je seksverslaving /obsessie.

Is je relatie echt zo goed? Ik vind het gek dat dit jou zo heeft beziggehouden/bezighoudt en hij werkelijk geen idee heeft.
Ik zie er inderdaad niet van komen dat wij binnenkort naar een PC gaan. Hij wil zich er nu wel in verdiepen, maar als hij alleen mee zou gaan om mij een plezier te doen, gaat dat niet werken. Ik wil dat ook niet, want ik respecteer zijn grenzen.

Ik vind het zelf ook lastig dat ik toch verlang naar een nieuwe trio-afspraak. Mijn gevoel en verstand liggen totaal niet op 1 lijn en gaan alle kanten op. Ik denk dat er veel meiden hier zitten die daar ook mee worstelen. We weten allemaal wel waar we meer bezig zijn als we onze partner bedriegen, maar bij je minnaar is dat gevoel er helemaal niet misschien en overheerst de spanning of het fijne gevoel.

Hij was echt verbaasd dat ik er zo over dacht. Dat komt natuurlijk ook wel door mijn stiekeme gedoe. Door zijn werk zit ik vaak 's avonds alleen thuis en ben dan dus ook wel met sex bezig. Ik ben zelf naar buiten toe helemaal niet zo vrigevochten en heb juist een beschermde opvoeding gehad onder het mom van doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Maar ja.......stille waters, hebben diepe gronden........dat blijkt maar weer bij mij!
Sexy mama, je legt wel de vinger op een zere plek. Het uiten en bespreken van wat jij zou wensen hoeven helemaal niet te stroken met zijn wensen en opvattingen. En dan ben je eigenlijk terug bij af. Dat is nu wat er gebeurd. Natuurlijk wil jij zijn grens niet over maar hoe dit op te lossen, open en eerlijk echt geen idee.

Niet in detail, maar er naar toe gaan dat jij buiten je huwelijk om seks date 's hebt en hem daar verder niet in betrekken.

Iets waar mijn man wel in woord maar niet in daad mee kan leven blijkt bij mij. Het is en blijft gecompliceerd van iemand houden, samen veel hebben en delen maar seksueel tekort komen.
Nieuwe vriendin van ex nr2 is al bij hem ingetrokken. Ze ging zo van de ene relatie de andere in. Zou mij niets meer uit mogen maken maar waarom draaide mijn maag dan toch om toen ik het hoorde?
@ almost

Omdat jij ergens onbewust het fijn vond dat hij het meest naar jou verlangt? Misschien dat het een confronterend daad is voor jou, dat jullie echt uit elkaar zijn, nu ze daadwerkelijk bij hem is ingetrokken? Ik doe maar een gooi.... Ik schrijf hier nu een jaartje mee. Maar er zijn afgelopen periode zo veel nieuwe schrijvers bij gekomen. Dat ik personen en de verhalen die erbij horen niet zo precies onthoud zoals ik eerst deed. Ach ja.....

De date was heel leuk! Een menage a quatre was het niet echt, we gingen ieders ons weegs en hebben allevier genoten. Het is zeker voor herhaling vatbaar, zo af en toe. Less is more, daar waren we het allevier over eens.

Het stukje extra wat ik zoek, kwam helaas nog niet echt uit de verf. Dus zoek ik wat dat betreft toch nog maar even vrolijk verder.

En als ik nu naar de horizon kijk, zie ik in de verte een paar zeilen opkomen. De bootsman wil weer passagieren
Almost, logisch dat je maag omdraaide, ik hou mijn goedbedoelde advies maar voor me.

Madame, bootsman volstond toch niet echt? Of heb ik het verkeerd onthouden?

Het is niks dat we achter de schermen nicks uitwisselen maar nu krijg ik wel enthousiaste reacties van verkeerde mannen! Komt goed, de vijvers zijn in NL goed verdeeld!
Almost, vindt dit oprecht naar voor je en kan me zo goed voorstellen dat je hiervan onpasselijk bent. Jij bent opzij of eruit gestapt om hem de ruimte te geven, en die wordt wel heel snel totaal opgevuld. Nou sterkte ermee.
Geeft niets krimp, ik heb hetzelfde. Er zijn zoveel mensen, zoveel verschillende situaties.

Vorige maand heeft nummer 2 me gezegd dat hij verliefd geworden was op iemand. Hij was vrijgezel, ik zat al in een meer dan 20 jarige relatie, waarvan jaren seksloos. Met nr2 heb ik 2 jaar een schaduwrelatie gehad. Zijn nieuwe vriendin kent hij nog maar een paar maanden, zij kwam ook uit een jarenlange relatie. Ze heeft haar relatie direct beëindigd en is nadat nr 2 mij verteld heeft dat hij met haar verder wilde gaan gelijk bij hem ingetrokken.

Ik gun hem alles, maar dat hij gelijk samenwoont (ongetwijfeld omdat zij niet bij haar ex wilde blijven wonen) voelt voor mij echt alsof ik een wegwerp artikel ben geweest. Dat laatste zal wel die pijn veroorzaakt hebben.
Pfft, wat typen jullie snel. Alweer een paar reacties tussendoor. Zeker geen foon forummers?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven