Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.
donderdag 3 juli 2014 om 19:02
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.
De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.
Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.
Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.
Hier een link naar het vorige topic
De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.
Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.
Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.
Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
zaterdag 16 augustus 2014 om 16:31
Wel dom misschien, maar soms moet je wel eens even iets doen wat je op dát moment een fijn gevoel geeft. Terwijl je weet dat je het later zult moeten bezuren.
Want op dat fijne gevoel kan je dan toch ook weer even teren
Als je maar genoten hebt Dreamer! En gelukkig hoef je morgen nog niet te werken, dus gewoon maar (proberen) een dagje rustig aan te doen morgen.
Want op dat fijne gevoel kan je dan toch ook weer even teren
Als je maar genoten hebt Dreamer! En gelukkig hoef je morgen nog niet te werken, dus gewoon maar (proberen) een dagje rustig aan te doen morgen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

zaterdag 16 augustus 2014 om 16:59
Ja Dreamer fijn te lezen dat je het zo gezellig had bij je zus! Domper is dan weer de dag erna.....heel erg vervelend, maar je hebt toch weer een paar leuke dagen gehad. Zo moet je het denk ik zien. Al herken ik het heel erg en de dag na iets leuks denk ik altijd "dit doe ik nooit meer..."...maar als het dan weer bij getrokken is denk je weer anders...Zo blijf je toch schipperen en ik denk dat dat goed is, zo doe je ook af en toe nog iets leuks en zoals Liente ook zegt kun je daar wel weer ff op teren!
Ik had vanochtend weer héél erg veel pijn in mijn arm, onderarm nu weer en dat deed me denken aan begin dit jaar toen had ik dat dus ook en toen dachten ze een nekhernia.....hmmm hoop het niet, hoop dat het uitstralingspijn is na mijn behandeling van donderdagmiddag. Heb pijnstiller genomen en nu gaat het wel weer gelukkig.
Ik had vanochtend weer héél erg veel pijn in mijn arm, onderarm nu weer en dat deed me denken aan begin dit jaar toen had ik dat dus ook en toen dachten ze een nekhernia.....hmmm hoop het niet, hoop dat het uitstralingspijn is na mijn behandeling van donderdagmiddag. Heb pijnstiller genomen en nu gaat het wel weer gelukkig.
zaterdag 16 augustus 2014 om 17:19
Oei Sanne, dat klinkt niet fijn! Ik hoop dat het inderdaad geen hernia is. De tijd zal het leren, gelukkig maar dat de pijnstiller wat verzacht.
Ik had dat overigens ook altijd na de fysio dat de pijn erger was, misschien is dat wel normaal?
Het beste ervan hopen maar...
Ik had dat overigens ook altijd na de fysio dat de pijn erger was, misschien is dat wel normaal?
Het beste ervan hopen maar...
zaterdag 16 augustus 2014 om 17:29
zaterdag 16 augustus 2014 om 21:01
Hallo, verbinding!
We zitten in Toscane, zeggen ze.. Ik ben helemaal verbaasd, toscane is toch van de glooiende heuvels en de cipressen enzo? Wij zijn na een heuse bergetappe van ruim een uur op een berg beland! Ik snap er echt niks van maar het zal wel, onze naam stond op de lijst
Het is een mooi huisje, met internet dus. De eerste week aan het Gardameer zaten we in een zeer apart huisje van een particulier, het plafond had fresco's, het meubilair was minstens zo antiek. Gelukkig voor ons was de Ned eigenaar aanwezig want de auto had fikse problemen, ik was zo blij dat we het gehaald hebben. De eigenaar spreekt goed italiaans en kent iedereen dus heeft bij de garage geholpen..alles weer goed nu.
Nou maar eens kijken wat we hier in die Toscaanse bergen gaan doen. Ben nog steeds verbaasd. Ben ik de enige die niet wist dat je hier bergen hebt?
Meiden, knuffels vanuit hier..blij dat ik weer bij kan lezen maar ik probeer niet te veel te forummen ok?
Lien, fijn, pillen!
We zitten in Toscane, zeggen ze.. Ik ben helemaal verbaasd, toscane is toch van de glooiende heuvels en de cipressen enzo? Wij zijn na een heuse bergetappe van ruim een uur op een berg beland! Ik snap er echt niks van maar het zal wel, onze naam stond op de lijst
Het is een mooi huisje, met internet dus. De eerste week aan het Gardameer zaten we in een zeer apart huisje van een particulier, het plafond had fresco's, het meubilair was minstens zo antiek. Gelukkig voor ons was de Ned eigenaar aanwezig want de auto had fikse problemen, ik was zo blij dat we het gehaald hebben. De eigenaar spreekt goed italiaans en kent iedereen dus heeft bij de garage geholpen..alles weer goed nu.
Nou maar eens kijken wat we hier in die Toscaanse bergen gaan doen. Ben nog steeds verbaasd. Ben ik de enige die niet wist dat je hier bergen hebt?
Meiden, knuffels vanuit hier..blij dat ik weer bij kan lezen maar ik probeer niet te veel te forummen ok?
Lien, fijn, pillen!
zaterdag 16 augustus 2014 om 21:16
Hihi ambra
Nooit van de Apenijnen gehoord?
Spaatje, ik heb me/cvs en hypermobiel. Ik heb het gekregen na pfeiffer. Naast vermoeidheidsklachten heb ik veel last van mijn gewrichten.
Zo, heb er alweer twee dagen werk opzitten... Mijn nwe rooster is nogal pittig en ik mis nog heel wat lokalen...
vier lange dagen... Laat beginnen en veel tussenuren... Niet ideaal dus.

Nooit van de Apenijnen gehoord?

Spaatje, ik heb me/cvs en hypermobiel. Ik heb het gekregen na pfeiffer. Naast vermoeidheidsklachten heb ik veel last van mijn gewrichten.
Zo, heb er alweer twee dagen werk opzitten... Mijn nwe rooster is nogal pittig en ik mis nog heel wat lokalen...

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zaterdag 16 augustus 2014 om 21:41
Suus, mijn lievelingboek was kruistocht in spijkerbroek, ineens kwam die naam Appenijnen naar boven toen we de bergen zagen na de Povlakte. Maar ik dacht dus dat Toscane daarachter lag zeg maar.. Sorry je geeft toch geen aardrijkskunde hoop ik?
gek hoor dat jullie alweer begonnen met werken en ik hier nog zit..
gek hoor dat jullie alweer begonnen met werken en ik hier nog zit..
zondag 17 augustus 2014 om 19:10
zondag 17 augustus 2014 om 19:32
hihi ja aardrijkskunde dus 
twee dagen geen meds gehad, vergeten te bestellen.... dus bewaar ze voor de komende twee nachten... handig joh... zou toch prettiger zijn als ze gewoon elke twee maanden automatisch aangevraagd worden
of misschien moet ik het maar via internet bestellen en laten bezorgen...

twee dagen geen meds gehad, vergeten te bestellen.... dus bewaar ze voor de komende twee nachten... handig joh... zou toch prettiger zijn als ze gewoon elke twee maanden automatisch aangevraagd worden

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 17 augustus 2014 om 20:59
Welke dosering heb jij Suzy? Stuur ik wel wat op
Alhoewel, tegen de tijd dat dat er is...
Bij ons kan je telefonisch ook bestellen of het doosje in de brievenbus gooien.
Is vlak bij mijn werk, dus dat is wel makkelijk. Want onze huisarts zit evengoed 5km verderop.
Alhoewel, tegen de tijd dat dat er is...
Bij ons kan je telefonisch ook bestellen of het doosje in de brievenbus gooien.
Is vlak bij mijn werk, dus dat is wel makkelijk. Want onze huisarts zit evengoed 5km verderop.
zondag 17 augustus 2014 om 21:31
Suzy, toen ik hier in die bergen in bed lag bedacht ik me ineens dat je aardrijkskunde geeft, je hebt toen verteld over die landkaarten.. Nou ja, ik ben inmiddels helemaal bijgeleerd.
we hebben een vreselijk bed, lag meteen op de veren dat doet pijn!
alle badhanddoeken onder mijn laken gelegd die ik kon vinden, toen was het te doen. Maar vandaag zijn die aan het zwembad best vochtig geworden, en het is hier koud nu dus het droogt niet echt. Moet kiezen tussen klam en pijn denk ik..
Overdag is het wel warm. Het zwembad water lijkt uit een bergbron te komen, vanmorgen hapte ik naar lucht van de kou! Er zit ook geenw chloor in, er komt gewoon steeds vers koud water bij...
Verder leuk hoor, warmer dan bij jullie..hoop dat de zomer nog even terugkomt..
dag dag ambra
we hebben een vreselijk bed, lag meteen op de veren dat doet pijn!
alle badhanddoeken onder mijn laken gelegd die ik kon vinden, toen was het te doen. Maar vandaag zijn die aan het zwembad best vochtig geworden, en het is hier koud nu dus het droogt niet echt. Moet kiezen tussen klam en pijn denk ik..
Overdag is het wel warm. Het zwembad water lijkt uit een bergbron te komen, vanmorgen hapte ik naar lucht van de kou! Er zit ook geenw chloor in, er komt gewoon steeds vers koud water bij...
Verder leuk hoor, warmer dan bij jullie..hoop dat de zomer nog even terugkomt..
dag dag ambra
zondag 17 augustus 2014 om 21:49
zondag 17 augustus 2014 om 22:42
zondag 17 augustus 2014 om 23:01
Lientje, jouw tip had ik gewoonlijk gedaan als het hier niet zo enorm koud was geweest. We liggen te bibberen onder het dunne dekbed van het huisje en eigen fleecedeken. Ga morgen kijken of ik bij de eigenaresse een extra dekbed los kan peuteren. En willen idd zo' n zelf opblaasbaar matrasje scoren maar we zitten in de bush hier..Lucca is de dichtstbijzijnde stad, mss morgen maar eens op aan. Truste meiden!
zondag 17 augustus 2014 om 23:05
Ligt er niet ergens dan nog een deken ofzo, Ambra? Anders luchtbed kopen?
Ik kreeg ooit de tip om standaard een luchtbed mee te nemen. Nu hebben wij daar in onze auto gewoon geen ruimte voor, maar ik had 'm graag gehad, afgelopen vakantie. Dat ik overdag ook niet lekker ergens kon liggen, hielp ook niet mee. (dat het koud was al helemaal niet)
Ik had een heuvellandschapidee van Toscane, maar volgens mij wel besef van berg. Nahja.. zo leer je nog wat bij
En ik ben veel te laat hier. Wekker loopt om kwart voor 6 weer af! Ik heb gewoon totaal niet het idee dat de vakantie voorbij is.
Nou.. daar kom ik morgen dan wel achter
Truste
Ik kreeg ooit de tip om standaard een luchtbed mee te nemen. Nu hebben wij daar in onze auto gewoon geen ruimte voor, maar ik had 'm graag gehad, afgelopen vakantie. Dat ik overdag ook niet lekker ergens kon liggen, hielp ook niet mee. (dat het koud was al helemaal niet)
Ik had een heuvellandschapidee van Toscane, maar volgens mij wel besef van berg. Nahja.. zo leer je nog wat bij
En ik ben veel te laat hier. Wekker loopt om kwart voor 6 weer af! Ik heb gewoon totaal niet het idee dat de vakantie voorbij is.
Nou.. daar kom ik morgen dan wel achter
Truste
Later is nu
maandag 18 augustus 2014 om 11:02
Soms liggen er ergens in de kasten of achter een schuine wand extra dekbedden Ambra. Maar goed, de nacht is al voorbij dus je kunt het nu aan de eigenaar vragen. Hopelijk heb je toch nog wat kunnen slapen en ben je niet al te gebroken.
Suzy: die dosis heb ik ook. Kan je wat opsturen .
Neem jij er nog wat extra bij? Paracetamol ofzo?
Ik heb het nu voor de vierde dag, het doet tot nu toe nog niet zo veel. Maar zal eerst nog wat moeten wennen misschien, staat in de bijsluiter dat het een week of twee duurt voor het werkt?
Dreamer: Ben je nog een beetje uitgerust?
Dat krijg je ervan als je wacht op een forumrel he?
Suzy: die dosis heb ik ook. Kan je wat opsturen .
Neem jij er nog wat extra bij? Paracetamol ofzo?
Ik heb het nu voor de vierde dag, het doet tot nu toe nog niet zo veel. Maar zal eerst nog wat moeten wennen misschien, staat in de bijsluiter dat het een week of twee duurt voor het werkt?
Dreamer: Ben je nog een beetje uitgerust?
Dat krijg je ervan als je wacht op een forumrel he?
maandag 18 augustus 2014 om 14:49
Helaas nergens extra dekens, ook de eigenaar zei niks te hebben maar kwam wel de thermostaat aanzetten..misschien haalt dat de kou uit het huisje waardoor ik de fleecedekens op mijn matras kan leggen, daar had ik ze voor meegenomen. Morgen gaan we naar Pisa, kijken wat daar verder te scoren is.
slechte dag verder, kan niet bij zwembad komen, lopend is te ver en met rolstoel lukt het ook niet. Mss einde vd middag dat het dan lopend wel lukt. We zitten lekker bij het huisje, beetje lezen..
dreamer het valt niet mee zo te lezen..sterkte!
slechte dag verder, kan niet bij zwembad komen, lopend is te ver en met rolstoel lukt het ook niet. Mss einde vd middag dat het dan lopend wel lukt. We zitten lekker bij het huisje, beetje lezen..
dreamer het valt niet mee zo te lezen..sterkte!
maandag 18 augustus 2014 om 18:19
Yes, net is er toch nog een dekbed gebracht..fijn!
vanmiddag in het kleine supermarktje lekker rondgesnuffeld. Vind al die pasta zo leuk, allerlei vormen die wij niet kennen. Allemaal in de auto mee! En farina OO, van dat hele fjjne meel. Lang leve de grote auto want in de Elzas staan ook nog 10 dozen wijn op ons tfe wachten, bij het overnachtingshotel. Die hadden we op de heenweg al gescoord, in recordtijd 3 favo wijnboeren bezocht en wijn geproefd.. Lekker hoor..
vanmiddag in het kleine supermarktje lekker rondgesnuffeld. Vind al die pasta zo leuk, allerlei vormen die wij niet kennen. Allemaal in de auto mee! En farina OO, van dat hele fjjne meel. Lang leve de grote auto want in de Elzas staan ook nog 10 dozen wijn op ons tfe wachten, bij het overnachtingshotel. Die hadden we op de heenweg al gescoord, in recordtijd 3 favo wijnboeren bezocht en wijn geproefd.. Lekker hoor..
maandag 18 augustus 2014 om 18:24
Oh wat fijn Ambra.. En moeten jullie straks 2x heen en weer voor de wijn en andere lekkernijen? Wij hebben zo eens naast Britten gestaan, die hadden een groot deel van de achterbak vol met Franse wijn.. Op een gegeven moment, na zo'n 5x alles ompakken leek het een keuze te worden tussen de wijn en de kinderen
Het is uiteindelijk wel gelukt, geloof ik.
Het is uiteindelijk wel gelukt, geloof ik.
Later is nu
maandag 18 augustus 2014 om 18:58
10 dozen!!! Allemachtig Daar kan je wel even mee vooruit denk ik, haha. Fijn dat ze toch nog een extra dekbed gebracht hebben Ambra. Hopelijk lig je vannacht dan "verenvrij"
Dreamer, je bent de dag niet helemaal zonder kleerscheuren doorgekomen lees ik. Honger nu wel gestild?
Ik heb zojuist 35 boeken zitten kaften voor mijn kinderen. Ze hebben zelf een poging gewaagd, maar daar gingen de boeken niet echt beter van uitzien helaas.
Wat een klunzen !
Kan me niet herinneren dat mijn ouders vroeger mijn boeken voor me kaftten.
Nou , toen zoon maar aan het koken gezet en dochter aan het tafeldekken. Voor wat hoort wat tenslotte.
Man was aan het klussen en heeft daarna hele bovenverdieping stofvrij gemaakt met de stofzuiger (jullie zien het, ik vermijd nu angstvallig het gestofzuigd, stof gezogen enz. )
Ik viel bijna van mijn stoel af! Heb hem uitvoerig bedankt, misschien gebeurt het dan vaker.
Dreamer, je bent de dag niet helemaal zonder kleerscheuren doorgekomen lees ik. Honger nu wel gestild?
Ik heb zojuist 35 boeken zitten kaften voor mijn kinderen. Ze hebben zelf een poging gewaagd, maar daar gingen de boeken niet echt beter van uitzien helaas.
Wat een klunzen !
Kan me niet herinneren dat mijn ouders vroeger mijn boeken voor me kaftten.
Nou , toen zoon maar aan het koken gezet en dochter aan het tafeldekken. Voor wat hoort wat tenslotte.
Man was aan het klussen en heeft daarna hele bovenverdieping stofvrij gemaakt met de stofzuiger (jullie zien het, ik vermijd nu angstvallig het gestofzuigd, stof gezogen enz. )
Ik viel bijna van mijn stoel af! Heb hem uitvoerig bedankt, misschien gebeurt het dan vaker.
maandag 18 augustus 2014 om 22:08
Lien,elk jaar als ik de boeken kaft voor mijn kinderen vraag ik me af wanneer ik dat zelf geleerd heb, mijn moeder deed het nl ook voor ons. Waarschijnlijk zitten onze kinderen over tig jaar ook de boeken van hun kinderen te kaften. Oh chips nee, over tig jaar implanteren ze gewoon iets en dan weten ze alles..
excuses trouwens, 9 dozen voor ons en 1 voor exman. Dreamer we hebben echt een heule grote auto dus alles, ook kind kan gewoon mee. En de rolstoel met 4 wielen, 3 grote opblaasstoelen die helaas niet meer in hun doos passen op de terugweg..al die pasta die ik nog wil kopen. Eh, ik pak het vliegtuig wel
ik lig lekker nu..morgen vroeg eruit dus ik ga slapen. Weltrusten. Sterkte voor wie moet werken..
excuses trouwens, 9 dozen voor ons en 1 voor exman. Dreamer we hebben echt een heule grote auto dus alles, ook kind kan gewoon mee. En de rolstoel met 4 wielen, 3 grote opblaasstoelen die helaas niet meer in hun doos passen op de terugweg..al die pasta die ik nog wil kopen. Eh, ik pak het vliegtuig wel
ik lig lekker nu..morgen vroeg eruit dus ik ga slapen. Weltrusten. Sterkte voor wie moet werken..
dinsdag 19 augustus 2014 om 07:49
Ambra: Ik moest vroeger mijn boeken gewoon zelf kaften.
Maar wellicht leren het zichzelf ooit nog aan.
Kinderen zijn al mopperend op de fiets gestapt voor eerste schooldag.
Vreselijke hoosbuien en onweer hier, en dan 10 km moeten fietsen valt niet mee.
Gelukkig waait het niet zo hard als gisteren.
Ik ga zo ook weer werken, benieuwd of er nog klanten komen met dit weer. Alhoewel het nu wat lijkt op te klaren.
In Toscane wel zon? Of moet je daar ook met de paraplu lopen?
Dreamer: Ze hebben de kinderen er vast overdwars bovenop gestapeld, dan gaat het snel met de ruimte
Maar wellicht leren het zichzelf ooit nog aan.
Kinderen zijn al mopperend op de fiets gestapt voor eerste schooldag.
Vreselijke hoosbuien en onweer hier, en dan 10 km moeten fietsen valt niet mee.
Gelukkig waait het niet zo hard als gisteren.
Ik ga zo ook weer werken, benieuwd of er nog klanten komen met dit weer. Alhoewel het nu wat lijkt op te klaren.
In Toscane wel zon? Of moet je daar ook met de paraplu lopen?
Dreamer: Ze hebben de kinderen er vast overdwars bovenop gestapeld, dan gaat het snel met de ruimte
dinsdag 19 augustus 2014 om 08:10
Je moet wel een hele beste auto hebben, Ambra Wij krijgen amper onze normale spullen mee, en we zitten vaak in een huisje met beddengoed en dergelijke. (oké, tegenwoordig gaan er kleine tentjes mee en een luchtbed voor dochter.)
Vreselijk he, dat weer. Zoon moet vandaag buiten gymen
Boeken kaften heb ik altijd zelf gedaan. Ik leerde het van m'n zus. Die heeft het vast van m'n vader geleerd. Ik heb het dus m'n dochter en zoon geleerd. (moest even weer nadenken hoor) Twee boeken voorgedaan, en toen zelf. Daar leer je het best van. De eersten zien er inderdaad niet uit.
Wat goed dat je man de stofzuiger ter hand nam, Lientje!
Vreselijk he, dat weer. Zoon moet vandaag buiten gymen
Boeken kaften heb ik altijd zelf gedaan. Ik leerde het van m'n zus. Die heeft het vast van m'n vader geleerd. Ik heb het dus m'n dochter en zoon geleerd. (moest even weer nadenken hoor) Twee boeken voorgedaan, en toen zelf. Daar leer je het best van. De eersten zien er inderdaad niet uit.
Wat goed dat je man de stofzuiger ter hand nam, Lientje!
Later is nu