Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Dag allen,

Heb nog gelopen gelukkig alleen niet meer geschreven. Zondagmorgen heb ik nog gelopen en gisteravond les 17. Ging beide gelukkig wel goed.

@madame Aan het begin van het jaar liep ik ook wel 2 a 3 keer in de week. En toen was ik vooral bezig met mezelf uitdagen. Dus elke keer weer net iets verder of net iets harder. Ik maakte het ook leuk om elke keer weer andere stukjes te nemen. Nu zou ik al blij zijn als ik weer dus aaneengesloten 5 km zou kunnen rennen.

@Sneeuwwitje, Ik kwam er achter dat ik de lessen van Keep running al op mijn laptop had staan. Waarschijnlijk vorig jaar al gedownload een keer. Ging beetje luisteren maar wat een saaie muziek zeg. Heb Evy wel horen zeggen dat iedereen zijn eigen tempo heeft en dat de muziek dus niet zoals bij Start to Run is.

En oh ja, ze heeft het ook over huppelen en armen zwaaien enz, ahahaha ik weet dat ik me niks van andere mensen aan moet trekken maar toch lijkt me niet prettig als mensen me zien huppelen

@ Sharebear ik denk dat het zo lijkt dat ik snel ga, maar elke keer mag je wandelen en na zo'n rustmomentje kan je uiteraard weer sneller. Daarom vertrouw ik nog niet op snelheid zeg maar. Supergoed van je 6,4 km. Dat komt zeker wel goed met je loopje begin september.

@ Twilight hoe ging de laatste les?

Alle andere dames goed bezig lees ik wel. Lets keep on running
Vandaag dan eindelijk les 27 gelopen. Gisteren had ik smoesjes haha.

De les was eigenlijk 10-1-20 Ik heb 31 minuten achterelkaar gelopen! En ging goed! Ik had aan het einde nog over voor een sprintje, dus ik denk dat ik alles wel iets harder kon doen.

Heb 4km in 31 minuten gelopen.

Nog niet super hard, maar wel super trots op mij!

Wat zijn jullie ook allemaal goed bezig! Volgende keer reageer ik weer even op iedereen!

En les 1, 5 en 25 nog niet gevonden. Maar zoek nog verder. Ik kwam net de 2011 bestandjes tegen, misschien dat die wel compleet zijn!
De 5 km komt in zicht. :-)

Vandaag 4.22 km gelopen helaas nog niet aan een stuk.

Tijd 29 min

snelheid 8.7.

Lekker gelopen denk dat ik de volgende keer wel iets sneller kan lopen.

@twilight84 : goed bezig.

Sharebear: hoe lang ben je al bezig om zo'n eind achter elkaar te kunnen lopen ?? En spannend dat je binnenkort mee gaat doen aan een wedstrijd.
Wauw, wat zijn jullie allemaal goed bezig!

Ik heb gisteren les 5 gelopen met mijn man. Ging super!

Ik heb van de week hardloopsokken bij de Lidl gekocht.

Dat zit echt stukken beter.

Mijn blaar is nog niet helemaal over, maar ik denk dat deze sokken het probleem wel gaan oplossen...

Zaterdag gaan we weer verder... met les 6.

Ik heb er nu al zin in.
Woensdagmiddag wilde ik gaan lopen en er kwam een hele donkere lucht aan. Op buienradar gekeken en het zou nog wel even duren, maar wel dicht bij huis gebleven. Na 2 kilometer begon het te onweren, dus toen direct naar huis gegaan (daar hou ik toch niet zo van...). Helaas niet echt een goede training gedaan dus. Daarom heb ik gisteravond nog gelopen. Wilde eens kijken hoe snel ik kon, dus flink doorgelopen en daar werd ik heel blij van! Heb 4 kilometer gelopen in gemiddeld 5;40 min/km!! Zo snel had ik nog nooit gelopen. Komende weken ga ik me voornamelijk richten op de afstanden en dan kijken of ik ook zo snel kan op de langere afstanden!

@ Quinta: fijn dat de hardloopsokken helpen. De blaar zal er nog wel even zitten. Hopelijk komt er straks wat eelt op, dan komt hij niet meer terug!

@ Miss_piggy: wat goed dat je nu zo richting de 5 km gaat. En die snelheid komt echt vanzelf!

@ Twilight: haha, heel herkenbaar die smoesjes... Wat goed dat je aan het eind nog energie over had voor een sprintje. Dan kun je inderdaad proberen om de volgende keer wat harder te gaan lopen.

@ La_lady: de muziek is inderdaad niet super (je kunt altijd nog met de app gaan lopen, dan kun je je eigen muziek gebruiken). Dat zwaaien met je armen enzo deed ik nooit Ik liep dat eerste stuk gewoon rustig warm en ging daarna de interval training doen (die les heb je 1x per week).

@ Ellis: je hebt al een nette afstand gelopen zeg!

@ Groenejas: het begin is er, super goed!

@ Sharebear: super goed zeg aan één stuk die 6,4 kilometer!

@ Liss: welkom terug, ben je al gestart met de Keep Running lessen?

Vandaag heb ik een rustdag, want heb nu twee dagen achter elkaar gelopen. Ik had eigenlijk verwacht dat ik vandaag wel wat spierpijn zou hebben (vooral i.v.m. het hoge tempo van gisteravond), maar dat valt mee. Of het komt morgen nog, en de spierpijn een dag later is altijd heel erg

Plan is om morgen een rondje van 5 kilometer te lopen!
Goedemorgen iedereen,

Ben ik ook weer. Vanmorgen les 19 gelopen en ging aardig goed. Ik kijk uit naar les 20. Gelijk beginnen met 8 minuten hardlopen en dat in totaal 4x. Nog 2 weken met Evy en dan heb ik mijn eerste loopwedstrijd ook alweer. Misschien voor de tijd ook maar kijken of ik aaneengesloten al 6,4 km kan hardlopen. Wil zo niet gaan wandelen tijdens het loopje. Maar we zullen het zien.

@ Twilight, gefeliciteerd met het afronden van Evy. Je mag zeker trots zijn.

@ Miss Piggy bij jou gaat het ook goed lees ik. Je gaat al aardig hard. Nog even en ook de 5 km binnen het halfuur.

@ Quinta vandaag dus weer op pad? Succes en veel plezier.

@ Sneeuwwitje, ja dat kan ik idd doen. Zie het huppelgebeuren en armen zwaaien niet echt zitten. Tenzij ik een keer echt heel vroeg ga en niemand nog buiten is :P Maar eerst deze lessen afronden en daarna even verder kijken.

Ik zie dat Ellis ook nog aan spinning doet. Knap hoor.

Zijn er meer die andere sporten ernaast doen? Zelf loop ik alleen maar hard, maar heel af en toe een workout thuis via Youtube. Maar dat is echt 2x per maand nu ofzo

Fijn weekend allemaal
De snelheid gaat ineens super goed. Vandaag een rondje van 5 kilometer gelopen in gemiddeld 5;42 min/km. Dus al onder de 29 minuten op de 5 kilometer. Dat was eigenlijk mijn streeftijd voor het wedstrijdje half september!! Was wel helemaal kapot, maar wel heel lekker dat ik ineens die snelheid heb. Weet niet waar het nu vandaan komt. Nu in ieder geval de afstand weer uitbouwen.

@ La-lady: die 4x8 minuten is inderdaad een leuke les, maar ik vond hem ook pittig. Vooral die laatste 8 minuten! Maar gaat vast helemaal goed komen. Wat betreft andere sporten ernaast: ik ging altijd ook nog naar de sportschool, maar met 3x per week lopen lukt mij dat niet meer. Ik fiets wel heel veel voor mijn werk, dus dat is ook nog een work-out!

Morgen een rustdag en dan ga ik maandag weer lopen bij de hardloopvereniging.
Eergisteren weer een rondje gedaan, zoals ik hier liet weten. Het ging best oke. Mijn tempo was slecht.. maar wel gewoon weer vijf km aan een stuk hardgelopen (of heet dat dan joggen, zo sloom ).

Straks weer een klein rondje doen, als het tenminste niet TE hard gaat regenen.

@sharebear: ja prima vakantie gehad!

@sneeuwwitje: dank. En nee, ik wil Evy oppakken (of heten die ook keep running, nee toch, dat is wat anders denk ik..?) en dan de gewone lessen van haar om van 5 naar 10 km te komen (zoals beginners die ook volgen na de eerste serie van 0 naar 5 km).

& wat heb je snel gelopen, wow!

@la-lady: ja, ik probeer altijd nog wel twee tot drie keer in de week iets anders te doen (in de praktijk: twee). Een keer in de week bodypump (wil altijd twee, maar dat lukt dus zelden) en bodybalance.

De oefeningen van Kayla lijken mij ook wel goed, zie ook mooie resultaten op inet voorbij komen! Heeft iemand daar ervaring mee?
Al een weekje niets meer geschreven maar wel gewoon doorgelopen. Vorige week zondag ging lekker, dinsdag ging lekker maar wel iets langzamer. Vrijdag kostte het me zoveel moeite, heb wel een half uur achter elkaar gelopen maar wel traag. Ik kwam er niet in. Morgen weer beginnen met een nieuw schema. Ik ga nu opbouwen naar een uur met http://www.runnersweb.nl/ ... ers/Beginnersschema-3.htm

Er is zoveel geschreven dat ik niet op iedereen kan reageren nu, morgen weer een berichtje!
Zo even een wat langer berichtje. Vanochtend een pittige training gehad. Het was echt superweer om te hardlopen en ik had er echt zin in. Ging helaas een beetje te snel van start en ik had ook nog eens last van zware benen. Uitendelijk toch 5,2 gelopen! Whoehoe langste afstand tot nu toe. Wel 2 keer 1 minuut gewandeld tussendoor volgens schema, en een fietser geholpen die vastzat aan een paaltje haha.

@twilight, echt gaaf dat je evy hebt uitgelopen. Ga je nu elke keer 30 minuten lopen?

@lisss ja ik weet ook niet of het dan joggen heet ik jog dan ook. Ga je volgende week beginnen met je 10 km schema?

@sneeuwwitje, jee wat loop je hard ineens. Goed bezig, ben benieuwd wat voor tijd je bij de wedstrijd neer gaat zetten.

@la-lady. Ja ik zou ook proberen om wel een keer aan een stuk te lopen voor de westrijd. Ik hoor wel van iedereen om me heen dat je met een wedstrijd veel verder/sneller kan dan normaal.

@quinta jij pakt het ook lekker op. Hoe ging les 6 gisteren?

Vanmiddag ga ik nog een wandeling maken van heel wat kilometertjes. Ben benieuwd hoe het gaat want ik voel mn benen best wel. Heb trouwens net te horen gekregen dat ik de hele week voor mijn eerste wedstrijd in het buitenland zit . Ben hier niet zo blij mee ook al heeft het hotel wel een gave fitnesszaal zag ik al. Dus dat wordt rennen op de lopende band.
Volgende week wil ik inderdaad beginnen met het 10 km schema! Dinsdag ga ik starten, denk ik. Ik wil ook met de oefeningen van Kalya gaan starten, kijken of dat wat is. Dat zou dan net mooi uitkomen: drie dagen oefeningen van haar en drie dagen hardlopen met het schema. Jammer alleen dat dan de sportschool erbuiten valt, waar ik toch ook graag twee keer per week naartoe ga.. maar ja, kan toch ook niet alles doen. Wellicht dat ik de lessen (hardlopen) dan niet strikt drie keer per week ga volgen, maar soms met een dag extra ertussen.

Goed dat je ook met zo'n schema voor naar een uur begint. Lijkt eigenlijk een beetje op de lessen van Evy, die begint ook bij ong. 40 minuten hardlopen (of joggen, zoals we dan misschien doen inderdaad ). Naar welke wedstrijd train je toe, madamecannibale?

Verder gisteren weer een stuk gelopen, is uiteindelijk toch nog een rondje van 8 km geworden.
Goedemorgen allen,

Zou t weekend zit er weer op.. Allemaal goed bezig.. @Twilight84 goed hoor een halfuur.. En @Sneeuwwitje wat knap dat je onder de 30 minuten zit.. super.. @la-lady heb 2 x een lesje burn gedaan van de week, heb dat echt even nodig, er moeten een aantal kilootjes af en met burn.. Train je meteen al je spieren.. Gevolg was wel met 2 x hardlopen v/d week dat mijn lichaam even stop zei, gisteren.. Dikke migraine aanval..

Morgen maar weer proberen.. moet dan altijd even een dag bijkomen.
Opgeven is geen optie..
Zaterdag heb ik les 6 gelopen... het ging voor geen meter! Mijn benen wilden niet, mijn schouders/nek deden pijn. Liep heel erg te hijgen. Kon nog geeneens de 3 minuten vol maken. Ik had er zo'n baal van. Normaal gesproken kom ik helemaal blij terug van het hardlopen, nu kon ik wel janken. Heeft toch wel een uur geduurd voordat ik weer een beetje aanspreekbaar was.

Gisteren les 6 nog een keer gelopen. Toen ging het een stuk beter. Heb nu alleen last van mijn knie. Misschien toch iets te fanatiek geweest.

@Iedereen: Wat zijn jullie allemaal goed bezig. Jullie gaan echt als een speer. Kan me niet voorstellen dat wij straks dat ook kunnen.

@ Ellis1974: Wat vervelend dat je lichaam je teruggeroepen heeft. Hoop dat het nu alweer wat beter gaat.
Hier nog niet weer gelopen. Heel druk weekend gehad. En gisteren waren er al weer die smoesjes! Ik dacht dat het meer zou gaan regenen, uiteindelijk waren het drie druppen ofzo haha.

Vandaag wel naar de sportschool geweest, uurtje fitnessen.

Morgen wil ik mijn hele rondje proberen achter elkaar te lopen. dat is 4,5 km. Ik wandelde vorige week de laatste 500 meter naar huis. Die wil ik er dus bij pakken.

En ik ben blij dat jullie blij voor mij zijn :D :D
@Miss Piggy, Je hebt echt een goed tempo, voor je het weet zit je aan de 5 km. Ik ben ongeveer vanaf mei aan het hardlopen, maar heb steeds grote gaten tussendoor. Wilde eigenlijk al veel verder kunnen in september, maar heb me er nu bij neergelegd dat dat hem niet gaat worden.

@Quinta, vervelend dat het zaterdag niet lekker ging, lijkt toch een teken van je lichaam te zijn, ook omdat je daarna last had van je knie. Even je rust pakken en dan weer verdergaan!

@Sneeuwwitje, wat ga jij met sprongen vooruit zeg! Wat goed! Heb je nog spierpijn gehad? En hoe was het bij de vereniging?

@La-lady, heb je je ingeschreven voor een wedstrijd van 6,4 km? Of van 5? Heb je al geprobeerd om 6,4 te lopen? Ik doe naast 1-2 keer in de week hardlopen nog 2x in de week bootcamp en tussendoor paardrijden, vandaag dat hardlopen er helaas ook wel eens bij inschiet.

@Liss, rondje van 8 km?! Dat is ver! Hoe gaat het ondertussen met je tempo?

@Madame, hoe ging het wandelen? Nog last gehad van je benen?

@Ellis, vervelend dat je lichaam stop zei, wel goed daar naar luisteren dan!

@Twilight, jammer altijd he van die smoesjes Ik ben er ook ergg goed in! Morgen wordt het wel mooi weer, dus dan moet het wel!

Ik ben hier veel bezig met bootcampen, heb vanavond een soort van fittest dus ben erg benieuwd hoe dat gaat. Wil donderdag weer een rondje hardlopen volgens schema, ik moet dan 5x 8 min doen..
Deze week les 10 t/m 12 gelopen en mijn snelheid gaat nog steeds omhoog :-) . Zit nu op 9 km/uur.

Ben benieuwd hoe snel ik kan lopen aan het einde van de 10 weken. Zit al wel na te denken wanneer ik mee zal gaan doen aan mijn eerste hardloop wedstrijd. Helaas zijn er in het najaar/winter niet zoveel wedstrijden.

@ Sharebear wat heb jij een druk programma. Ik vind het al heel wat dat ik nu 3x in de week een half uurtje loop.

@lisss heb jij een doel hoe ver je uiteindelijk kunt lopen?

@sneeuwwitje ben benieuwd hoe je wedstrijd gaat verlopen omdat je nu al je streeftijd gehaald hebt en je nog een aantal weken hebt. Ga je ook nog anders trainen vlak voor de wedstrijd? ??
@quinta1976 en @Sharebear gaat een stuk beter nu, idd even de rust erin.. Optelsom van te druk op t werk, te vee ineens willen..Nou ja weer en les geleerd.

Vanavond dus, met enige vertraging les 6 van Renate gelopen.. 3 x 5 met 3 x 2 wandelen ertussen 21 min, 2, 74 km.. Ging wel lekker. Was ook heerlijk weer vandaag.. Heerlijk die zon.

@miss_piggy_sam Lekker als je vooruitgang ziet he?

@Twighlight.. Succes gaat je vast lukken!

Goed bezig allemaal.. Fijne avond, ik ga languit..
Opgeven is geen optie..
Goedenavond dames,

Ik wil zo graag een rondje doen maar ik ben gisteren al geweest. Gisteren les 21 alweer gelopen. Ik moet bekennen dat ik vorige week 5x ben gaan hardlopen. Ik schrok er zelf van, want had dat helemaal niet door.Ik kwam thuis en wilde wel eens zien waar ik stond met het hardloopspel en ik zag ineens dat ik een extra badge van 5x in de week verdiend had. Ik dacht alleen maar 'Oepsie'.

En nu wil ik dus nog een rondje maar verstandig is denk ik anders. Daarom kom ik het maar even van mij afschrijven.

Wat zijn jullie allemaal fanatiek bezig met andere sporten ook. En bijna allemaal van jullie doen er wel iets naast. Knap hoor.

@ Sneeuwwitje die 4 keer 8 minuten les ging echt super. Ik had juist de eerste 8 minuten dat ik dacht Jeetje hoe lang nog maar de andere keren ging het hartstikke lekker. Met die les had ik trouwens ook mijn eerste 5 km behaald met Evy. 5,2 km had ik in totaal gelopen. Maar goed nog steeds met de wandelpauzes tussendoor.

@ Liss dus ook al aaneengesloten 5 km kunnen hardlopen en 8 km doe je ook nog. Good job. Ik ben gaan zoeken naar Kayla/ Kalya maar kan er niks van vinden op Youtube. Hou wel van workouts die je thuis kan doen dus ik was wel nieuwsgierig geworden.

@ Madame, ja ik zou het graag willen proberen zonder Evy kijken of ik al 6,4 km kan lopen, maar ik ben een beetje pietje precies en wil Evy echt afronden want zodra ik door heb dat het me weer lukt ga ik vast niet meer met Evy lopen. En ja dan voelt het weer als falen dat ik Evy niet afgemaakt heb. Gaat nergens over ik weet het, maar ja zo ben ik nou eenmaal. En dat sneller/harder in wedstrijden lopen dat heb ik gelezen en ondervonden. Je gaat zoveel harder dan normaal door adrenaline en doordat je andere mensen ook hard ziet gaan. Maar ik wil dus perse niet gaan lopen dus ik ga wel proberen om rustig te starten en krachten te doseren zoals Evy dat ook zo mooi zegt.

@ Ellis, Burn zegt mij ook niks. Doe je dat in de sportschool of gewoon thuis? Klinkt wel heftig trouwens, klinkt net als Insanity

Oeeii, een migraine aanval is niet niks. Rustig aan en hopelijk geen aanvallen meer. Sterkte

@ Sharebear, Ja het is een 6,4km wedstrijd. Maar nee nog niet geprobeerd aaneengesloten te lopen. Durf niet zo goed ivm met mijn pietje precies trekje. Maar het is volgend weekend al en als het goed is heb ik Evy dan net afgerond dus we zullen het zien.

@ Miss Piggy wat leuk dat je uitkijkt voor een hardloopwedstrijdje. Laat je het tegen die tijd weten als je een gaat lopen?

Mijn zin om te lopen is nog niet weggegaan maar ik weet dat het gewoon niet verstandig is als ik vandaag ook ga dus ik blijf lekker thuis en ga gewoon morgen weer een rondje doen.

Fijne avond allemaal.
Wauw wat zijn jullie allemaal goed bezig! 5 keer per week rennen, daar kan ik alleen nog maar van dromen, La-lady!

Dit is mijn eerste berichtje hier, maar morgen ga ik weer beginnen met Evy. Vorig jaar was ik tot les 13 gekomen, maar het is weer allemaal weggezakt. Morgen dus maar weer opnieuw beginnen. Vind het wel moeilijk dat ik dan tussendoor zoveel loop omdat ik nog niet zo lang kan rennen. Heb dan het idee dat mensen naar me kijken omdat ik daar in mn sportkleren alleen maar aan het lopen ben. Maar eigenlijk moet ik me daar natuurlijk niets van aantrekken!
Ik heb maandagavond weer gelopen bij de vereniging. Na de warming-up hebben we een heerlijke intervaltraining gedaan (alleen vind ik dat echt niets aan, maar in een groep is dat veel leuker). Uiteindelijk hadden we bijna 7 kilometer gelopen. Vanmiddag heb ik een rondje van 5,5 kilometer gelopen. Ik had wel een beetje zware benen en was een beetje gaar van het werken, maar ik heb toch lekker door kunnen lopen. En het was aardig stabiel, gemiddeld 5;49 min/km.

@ La-lady: je gaat lekker zeg en je bent heel enthousiast. Goed dat je even een rustdag neemt. Dat is zo belangrijk voor (of eigenlijk tegen) blessures.

@ Mona: welkom. Het tussendoor lopen is eerst heel belangrijk, je moet je conditie opbouwen en je spieren laten wennen aan het lopen. Anders zit je zo op de bank met een blessure.

@ Miss_piggy: er zijn best wel wat loopjes volgens mij hoor in de winter. Heb je al op de hardloopkalender gekeken?

@ Sharebear: hoe ging je fittest?

@ Twilight: geen smoesjes meer, hup!! naar buiten!

@ Quinta: wat vervelend zeg. Je had wel een rustdag genomen? Of was je heel druk geweest die dag?

@ Madamecanibale: wat balen dat je voor je wedstrijd naar het buitenland moet. Dan raakt je voorbereiding wel even in de war. Gelukkig kun je wel op de loopband trainen.

@ Liss: die Evy 5-10 heet Keep Running (de eerste heet Start to Run).

Morgen heb ik een rustdag en dan ga ik vrijdag weer lopen!
Les 2 gelopen vandaag! Ik loop niet met Evy of Renate, maar met eigen muziek en een app die aangeeft wanneer je moet wandelen en hardlopen.

Leuk om jullie verhalen te lezen!
Goedenavond dames, aangespoord door jullie heb ik vandaag de stoute hardloopschoenen aangetrokken en ben zonder Evy de deur uitgegaan. Via Endomondo 6,4 km als doel ingesteld. En het is mij gelukt!!! In 39 min heb ik het gehaald. Weet niet of het snel of langzaam is maar ik ben gewoon blij dat ik niet gewandeld heb. Dus dat moet wel goedkomen volgende week. Zaterdag gewoon weer met Evy les 22. @ Mona, Welkom. 5x per week is niet standaard hoor. Ik was iets te enthousiast vorige week. Ik wil gewoon 3x in de week proberen aan te houden. Hoe is je eerste les gegaan? Ik heb er soms ook moeite mee dat ik me zorgen maak om wat andere mensen denken maar ja je doet het mooi wel. Dus gewoon gaan hoor. @ sneeuwwitje, ja het gaat echt lekker vooral na vandaag, maar ik weet dat ik moet oppassen. Merk dat ik te graag en te snel wil en dat is zeker niet goed. Ben je trouwens via Start to run cursus begonnen bij je vereniging of gewoon zomaar? @ groenejas ging je 2de les goed? Plezier gehad? Ik vind het ook super om alles verhalen en vooruitgangen van iedereen hier te lezen. Dames fijne avond allemaal.
Nou dat mobiel forummen is geen goed idee. Alles spaties verdwenen. Sorry voor het niet lekker lezen.
Hallo iedereen. Wat is het hier ineens weer rustig.

@lisss en ben je al begonnen met je schema? Ben je ook al met die oefeningen van Kaylia begonnen? Ben benieuwd hoe dat bevalt, lijkt mij op zich ook wel interessant.

@ellis, les 6 alweer, fijn dat het goed ging.

@quinta, sommige dagen gaat het gewoon voor geen meter. Volgens mij heeft iedereen dat wel eens. Wel goed dat je de les nog een keer gelopen hebt.

@twilight en ben je alweer wezen lopen of toch nog smoesjes

@sharebear soms is het hardlopen ook epwel lastig te plannen. Maar ik merk wel dat als je niet 3 keer per week loopt het toch een stuk langzamer opbouwt. Maar als je tussen door bootcampt enzo dan blijft je conditie in ieder geval wel goed.

@misspiggy wat loop je hard zeg, lekker bezig.

@lalady zo wat heb jij veel gelopen zeg. Kijk je wel uit dat je niet geblesseerd raakt. Wel supergoed dat je zo gemotiveerd bent. En lekker dat die 6,4 is gelukt. Ik snap wel wat je bedoeld dat het als falen voelt als je evy niet afmaakt. Maar misschien bouwt het gewoon niet snel genoeg op voor je. Let wel op dat je spieren en pezen ook even moeten wennen aan het hardlopen.

@mona, welkom! Heb je les 1 er al opzitten?

@sneeuwwitje, interval training klinkt goed. Merk je ook echt dat je tempo daar van omhoog gaat?

@groenejas. Heb je zelf een schema gemaakt of een schema van internet gehaald?

Hier was het een wisselend weekje met hardlopen. Vorige week zondag heb ik 5,2 km gelopen maar wel tussendoor 2 keer een minuut gewandeld. Woensdagochtend wilde ik gaan maar ik was zo moe dat ik dacht ik ga 's avonds wel. 's Avonds was het echt heerlijk weer om hard te lopen maar het ging voor geen meter. Ik had steken in mijn zij en was weer veel te snel begonnen waardoor ik na 2 km moest stoppen. Vrijdagochtend wel weer gegaan en 5km achter elkaar gelopn, whoehoe. Morgen ga ik voor het eerst met iemand samen lopen. Heb al een route uitgezet van 5 km dus ben benieuwd. Degene waarmee ik ga loopt wel veel harder en die kan ook al veel verder, dus hopelijk motiveert dat, haha.
Gisteren hebben we les 8 gelopen. Conditioneel ging het super, maar mijn knie wil niet meewerken. Ik heb er de hele les last van gehad. Weet niet zo goed wat ik er mee moet. Zouden mijn schoenen niet goed zijn? Zou ik moeten stoppen? Dat wil ik niet, want het gaat nu net zo lekker... Ik heb geen idee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven