Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn gevoel werd in beide situaties een vertrouwen /afspraak geschonden.. In dat opzicht vind ik het wel vergelijkbaar. Dat haar minnaar al onderdeel was in enige vorm maakt het wel dat hij nog genuanceerder had moeten reageren, maar ik begrijp nog steeds waar zijn drang om dat te doen vandaan kwam
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Jammer van je koffie date Roos.. Hopelijk valt het staartje mee
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:blauwevrouw schreef op 27 augustus 2014 @ 19:44:

Ik zie mijn nr1 pijn lijden, en dat vind ik vreselijk rot voor hem.

Beetje dubbel en hypocriet vind ik... jouw nr1 kruipt een dezer dagen weer bij zijn nr2 tussen haar benen om zijn verdriet van het uitkomen van jouw vreemdgaan 'eraf te neuken'

En dan nog wat, jouw oude vlam kiest nu voor zijn vriendin, maar hoe vaak hoor je niet dat na een paar maanden dat toch niet blijkt te werken omdat vlam jouw niet kan vergeten, of dat zijn vriendin toch niet met het vreemdgaan van haar vriend kan leven / hem vergeven.
One life, live it !
He, een staartje aan een afgezegde koffiedate. Dat klinkt niet leuk.

Dank, dank, dank, aan alle steun en meeleven. Ik weet dus niet wat het dreigement van nr1 aan vlam heeft ingehouden, en weet ook niet of ik het wel wil weten. Het enige wat ik kan bedenken is dat hij heeft gedreigd zijn nr1 in te lichten, en dat zou wel het laagste van het laagste zijn, in mijn ogen.

Nr1 heeft zich gisteren wel van zijn beste kant laten zien. Ik heb hem maar gewoon verteld dat ik stuk zit van liefdesverdriet en ook al doet het hem pijn, hij toont ook begrip. "Je bent gewoon verliefd, en dat doet pijn als dat tot een einde komt." Verder hebben we het erover gehad wat ik nou zocht bij de vlam, en wat ik gevonden heb. Antwoorden heb ik nog niet, maar het helpt wel om erover te praten. Het haalt de scherpe kantjes er een beetje af.

Maar in de ochtend is het weer zwaar; er zit veel verdriet in mijn lijf. Ik voel me in de steek gelaten door vlam. Hij is terug naar de veiligheid van zijn gezin en laat mij met de brokken zitten die we samen hebben gecreëerd. Niet dat hij veel voor me kan doen, maar het doet zeer dat hij zo wegloopt.

Misschien is hij wel boos op me dat ik het aan nr1 heb verteld, en daarmee ook zijn relatie risico's laat lopen. Ik weet het niet. en zal het ook nooit weten.

Shocking: ik zou die man los proberen te laten. Dit doet jou duidelijk geen goed. Ga er van uit dat je zijn gedrag niet kunt veranderen, en jij wilt dit niet.

Verder vind ik het niet zo heel erg dat je mijn hele lap tekst quote, maar ik zie het punt van Rooss wel. Zou dus wel fijn zijn als je de quote wilt verwijderen (als je dat nog niet gedaan hebt, heb niet teruggebladerd).
quote:al_bundy schreef op 28 augustus 2014 @ 08:19:

[...]

Beetje dubbel en hypocriet vind ik... jouw nr1 kruipt een dezer dagen weer bij zijn nr2 tussen haar benen om zijn verdriet van het uitkomen van jouw vreemdgaan 'eraf te neuken'

En dan nog wat, jouw oude vlam kiest nu voor zijn vriendin, maar hoe vaak hoor je niet dat na een paar maanden dat toch niet blijkt te werken omdat vlam jouw niet kan vergeten, of dat zijn vriendin toch niet met het vreemdgaan van haar vriend kan leven / hem vergeven.

Mijn nr1 heeft geen vaste nr2. Maar losse sekscontacten. Die heeft hij trouwens al een paar maanden niet gehad, omdat duidelijk werd dat onze afspraken niet meer zo goed werkten voor mij. Dus nee, ik zie dat niet als hypocrisie van hem.

De vriendin van vlam weet van niks, als het goed is. En ik geloof er niks van dat hij naar me terugkomt. Hij is niet voor niets zo stellig dat er geen enkel contact meer moet zijn.
Blauwe vrouw, ik snap juist heel goed dat je minnaar nu geen enkel contact meer opneemt. Echt sneu voor je nu, maar van hem uit vind ik dat heel sterk. Hoogstwaarschijnlijk heeft hij dat ook toegezegd naar zijn partner en dan vind ik het te prijzen dat hij je netjes mailt hoe de vlag erbij staat en daar naar handelt.

Vergeet ook niet: jullie samenzijn was een bubbel, waarin alleen de mooie kanten naar voren komen. Ook het goede praten hoort daarbij.

Roos, staartje?

De date met de bootsman was weer geweldig!
Ik ben niet geheel nieuw, maar wil hier wel "blanco" gezien worden.

Ik lees hier al een tijdje mee en mn de postings van mister020 spreken mij erg aan.

Ik zit in een fijne relatie zonder geheimen en openheid in alles. Wij swingen samen al heel wat jaartjes en merken nu, nu onze hormonen nog meer beginnen te stuiteren, dat we beiden (meer dan) nieuwsgierig zijn geworden om alleen te daten. Maar we willen elkaar niet kwijtraken.

Gespreken hierover voeren wij al een aantal jaren, we weten wat we wel en niet willen, al merken we dat ook dat verandert.

Het liefst daten (met 4 en apart van elkaar) wij met een stel dat elkaar, net als wij, al lang kent en weten wat ze aan elkaar hebben.

Lijkt dit nu veiliger of is het maar schijn veiligheid? Hoe denken jullie daarover?

(Ik hoop dat jullie me antwoord willen geven, anders mijn excuses voor het "lastig vallen" in deze groep)
Geniet nooit met mate.....
Lieke, een stel dat een stabiele relatie met elkaar heeft is idd fijner om mee los te daten dan een onzeker stel.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Madame, wat fijn, ben je wel lekker door mekaar geschommeld of was het niet op de boot dit keer?

Blauwevrouw, ik snap hoe je je voelt hoor, echt waar. Het is net alsof hij lekker vrolijk zich weer op thuis richt en jou in de steek laat. De waarheid kan natuurlijk maar zo zijn dat hij ook stuk is van verdriet maar zich in alle verstandigheid totaal naar thuis keert. Wij vrouwen hebben daar gewoon echt serieus veel meer moeite mee omdat wij sowieso hormoonbommetjes zijn.

Lieke, natuurlijk is daten met een steady stel veel verstandiger. Een stel dat niet zo lekker gaat of een minnaar stel is veel fragieler met al het evt gezeur van dien.
Tjonge. Ze neemt gewoon weer contact met me op. Snap het niet meer. Als ze volledig voor haar gezin wil gaan moet ze me loslaten. Ben aan het verwerken. Valt sowieso niet mee alleen thuis. Blijkt ook nog dat vrouwlief vrolijk op stap aan het gaan is. Ging nooit weg en nu is ze bijna iedere dag in de stad.

Maar goed. De andere kant zei me enorm te missen. Geeft me hoop maar durf niet te hopen.
Ik ben het met je eens Johan, als ze voor haar gezin wil gaan moet ze je loslaten. Heb je haar verteld hoe verwarrend dit voor jou is? Vraag om duidelijkheid.

En je vrouw die dagelijks op stap gaat, ja joh, dat hoor ik vaak. Heeft niet per sé met jou te maken, meer met een sort of 2e pubertijd.

Fijn voor haar, laat het los.
Ja klopt. Laat ik ook los. Ik hoef daar niks over te zeggen. Maar stom van mij om te reageren. Hoop ergens dat ze er toch op terugkomt en alsnog voor mij te kiezen. Stille hoop dus.
Nogmaals, heb je haar verteld hoe verwarrend dit voor je is? Of zit je zo in je eigen verhaal en emotie dat je over de vragen heenleest? Jij lijkt zelf ook niet heel duidelijk te communiceren.

Dat is prima hoor maar dan ga ik mijn pogingen je te "helpen" staken.
Dit is toch het minnaar en minnaressen topic? Volgens mij is een minnaarsrelatie toch echt 1 op 1 contact (ongeacht of je dit stiekem, gedoogd of open doet). Misschien kunnen de swingers een eigen swingerstopic aan maken? Just a thought...
Johan, dat is ook wat...

Aan de ene kant heerlijk om te horen dat ze je mist, maar hier kun je natuurlijk helemaal niks mee. Vraag haar waar ze mee bezig is, wat ze van je wil.

Als zij voor haar gezin kiest, moet ze jou niet dat soort dingen gaan zeggen.

Als vlam dat zou doen zou ik een gat in de lucht springen... en daarna om duidelijkheid vragen. De tijd van 'ik weet het niet, het kan niet maar het voelt zo goed' is voorbij. En dat is bij jullie al veel langer het geval.
Rooss, alweer dank voor je troostende woorden. Ik geloof er niets van dat het zo is, maar het helpt te denken dat het zo zou kunnen zijn. Het weerhoudt me er in elk geval van hem te laten weten hoe ik me voel.
Het is nogal wat wat jullie hier doormaken.

Mag ik dan even een positief berichtje over nr2 neerzetten.

De lieverd stuurde vanmorgen een berichtje om mij succes te wensen bij mijn gesprek voor een nieuwe opdracht. Zo lief/gezellig en meelevend vind ik dat. Werd er helemaal vrolijk van.
Blauwevrouw, waarom zou hij geen verdriet hebben? Denk je dat mannen totaal gevoelloos zijn? Geloof me, dat is niet zo. Ik heb menige keren met onzekerheid, verdriet en jaloezie te dealen gehad, mannen zijn net vrouwen maar dan net even anders.

Joos, ik heb de "gewone" berichtjes ook altijd erg kunnen waarderen, een foto van een mooie lucht die even gedeeld moest worden, een hert gekiekt in het bos die hij even wilde delen. Erg leuk.
Roos. Zal haar duidelijkheid vragen. Maar zal genoegen moeten nemen met hetgeen al zo is.
Er is nog niks al zo, Johan. Ik denk dat je de keuze hebt: Je vraagt haar wat ze wil: kiezen voor haar gezin, of voor jou. Geen tussenweg. Jij zult ook verder moeten, nu je eigen relatie naar de vaantjes is. Als zij geen duidelijkheid geeft of niet voor jou kiest, zul je zelf alle lijntjes door moeten knippen. Alle contactmogelijkheden afkappen, haar blokkeren op app, mail, weet ik waar. Voor haar en jouw gemoedsrust. Het doet ontzettend pijn, ik weet het. Maar je hebt niks aan zulke berichtjes. Vraag haar wat ze wil, en handel ernaar.
Blauwevrouw, ik weet wel zeker dat hij zich ook rot voelt. Maar wat hij nu doet, in 1 keer de pleister eraf, is beter voor iedereen.

Hier ook positieve dingen te melden hoor. De reis-ego-bubbel is duidelijk weer voorbij.

Dat neemt niet weg dat ik er gewoon niet in geloof, een geheime relatie naast je nr 1 relatie, die je jarenlang alleen maar vreugde gaat brengen ;) dat kan je nu in je bubbel wel denken Joos, maar als je hier leest zie je wel dat de bubbel hoe dan ook een keer knapt.

Weet iemand trouwens hoe het met Ano*k gaat?
Karamella, ik heb geen idee, denk ook regelmatig aan haar.

Mok, naar de vaantjes??
Eh ja, vroeger veel Suske en Wiske gelezen
Blauwe, natuurlijk is een man niet van steen.

Alleen niemand heeft er wat aan als hij nu nog contact met jou zou onderhouden.

Dat halfslachtige gedoe is alleen maar kwellend.

Johan, jouw minnares heeft de keuze voor haar gezin gemaakt.

Als zij zich niet aan die afspraak kan houden zul jij jouw ruggengraat moeten vinden door alle contact te verbreken.

Wederom, dat halfslachtige gedoe waarbij zij jouw hoop blijft voeden op een toekomst waarvoor zij niet kan/wil kiezen levert jou alleen zelfkwelling op.

Joos, jouw bubbel leest idd als een beginnende affaire.

Alles nog rozekleurig, verlies jezelf niet in de wolken.
volg je verstand, gebruik je gevoel
@johan : misschien bedoelt ze het alleen zoals het is , ze mist je , daar hoef je niet perse hoop uit te halen voor de toekomst. Zelf zou ik het best kunnen waarderen als een ex me laat weten dat ie me mist , net als @Blauw dat nu mist van haar vlam. Stukje erkenning en waardering is best prettig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven