De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Wat was het topic ver weggezakt. Hoe gaat het met iedereen? Wagamama, al getest?

Fijne vakantie, yezka (je bent vast alweer terug )

Ik ben vanmorgen weer voor het eerst voor een echo gegaan. Cd 8, eiblaasje is 12 mm al, morgenochtend beginnen met hormonen spuiten, zondag weer meting.
verdwaald op het nieuwe forum
Hey Floflo, ja het erg rustig hier de laatste tijd! Iedereen is op vakantie denk ik.

Netjes hoor, al een eiblaasje van 12 mm op cd8! Was ie gisteren weer goed gegroeid?

Hier helaas niet aan testen toegekomen... ik werd die maandag al ongesteld, 11 dagen na de iui. Flink balen weer. Nu gaan we eerst op vakantie eind volgende week, dus de volgende poging wordt pas oktober...

Geduld... geduld.... geduld....
@floflo; Hoe ging je meting gisteren? Datum punctie al gepland?

@wagamama82; Wat oneerlijk dat je weer ongesteld geworden bent. En zo snel al?

De afgelopen tijd ben ik een meelezer. Hier tot na mijn vakantie eind september geen ziekenhuisbezoeken en ik moet toegeven, deze rust had ik even nodig. Dan besef je pas in welke trein je bent gestapt en doorgedenderd. Toch mag het voor mij ook wel weer snel oktober worden. Tot die tijd zal ik een meelezer blijven en wellicht afentoe iets posten. Weet dat ik aan jullie denk...duim nog steeds voor goed nieuws.
Wat een rust hier dames! Ik ben ook even niet geweest. Had het ook even nodig om er niet teveel mee bezig te zijn.

Vandaag zit ik op dag 1 en start ik met mijn eerste IVF behandeling. En hopelijk ook de laatste! Spannend hoor. Ik start vanmiddag met de eerste spuit decapeptyl en zaterdag met puregon 150 eh. Volgende week vrijdag mijn eerste echo.

Op de echo 2 cycli geleden had ik aan elke kant 5-7 follikels. Ik hoop dat dat deze keer ook zo is. Ook het hormoon dat iets zegt over mijn overgebleven ei voorraad was aan de hoge kant dus ik start op een lagere dosering als de gemiddelde veertiger. Ik ga ervan uit dat dat gunstig is?

Op de dag van de terugplaatsing start ik met utrogestan en dat 10 dagen. Klinkt dat als een goed schema voor jullie? En zouden jullie nog iets van vitaminen/mineralen/voedingssupplementen slikken?

We hebben ook nog geen def beslissing genomen of we 1 of 2 embryo's gaan laten terugplaatsen. Wil natuurlijk liefst geen tweeling maar wil dat de kans op zwangerschap wel zo groot mogelijk is. Ze zijn bij mij terughoudend vanwege dreigende vroeggeboorte en pre eclampsie bij mijn vorige zwangerschap.

Wat hebben jullie gedaan, IVF/ICSI dames?

Verder ga ik het deze maand heel rustig aan doen. Geen alcohol, geen rood vlees en gerookte zalm, etc. Twijfel nog wel over bewegen. Ik wandel of fiets bijna dagelijks anderhalf uur stevig door. Sporten jullie na terugplaatsing?

En hoe gaat het met iedereen?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Boannan, wat spannend, vorig jaar begon ik bijna met de poging!

Jij hebt een beetje hetzelfde schema als mij. Ik spoot alleen 225 menopur. op de dag van de tp begonnen met utro, dit moest doorgaan tot op de dag van test. Ik had nog wat over (van een afgebroken poging) dus kon wat langer doorgaan.

Verder slikte in davitamon vitaminen voor zwangere, daarnaast extra visolie, want ikzelf lust geen vis.

Lastig hoor zo'n beslissing, 1 of 2. Wij hoefde niet te kiezen,want het was onze eerste poging en ik was toen 33 jaar.

Een tijdje terug schreef iemand op de forum, die had 2 embryo's laten terugplaatsen en bleek toen zwanger te zijn van een 3-ling.

Ze hebben toen de moeilijke keuze gemaakt om 1 weg te laten halen.

Ik mocht eigenlijk bijna alles doen na de tp, behalve paardrijden, door de stimulatie zijn je eierstokken gezwollen en kunnen ze om hun eigen steel gaan draaien.

Hier gaat het verder goed! Onze kleine meid wordt morgen alweer 3 maanden. Mijn verlof zit erop, maar nu nog lekker vakantie en dan weer aan de slag!

Aan de ene kant zie ik er wel naar uit om te gaan werken, maar ik ga onze kleine meid wel missen!

Theepoes, al bevallen?

naar alle andere stoere meiden!
Wat gaat het snel he Femke, 3 mnd alweer!

Boannan, wat spannend weer! Bij mij mag er sowieso maar 1 embryo teruggeplaatst worden, een tweelingzwangerschap zou te risicovol zijn. Als je echt geen tweeling zou willen, zou ik, als ik jou was, 1 terug laten plaatsen. Lastige keuzes he?

Ik sport wel na tp, gewoon omdat als je natuurlijk zwanger zou zijn geraakt, je ook gewoon zou gaan sporten, al weet ik dat het ook afgeraden wordt door sommigen.

Ja, hectisch is het he celpa. Je wordt geleefd tijdens de behandelingen, alles wordt eromheen gepland.

Oh wagamama, wat balen ik hoop dat je het een beetje van je af kan zetten in je vakantie.

Ik voel me echt even heel rot. ICSI in eigen cyclus. Mooi eiblaasje, gisteren punctie. Omdat er maar 1 geprikt wordt, geen verdoving of pijnstilling. Echostok erin, normaal schiet de naald gewoon door en zuigt gelijk het blaasje leeg. Maar nu floepte het blaasje weg. Dat werd wroeten terwijl de naald nog in m'n buik zat. Assistente moest duwen op m'n buik om het blaasje stil te houden. Ik keek niet mee, maar m'n man zei dat de naald helemaal verboog. Het deed pijn! Uiteindelijk toch kunnen prikken, leeggezogen.

Konden meekijken of de laborant de eicel kon vinden, het duurde al te lang......en nee dus, niks gevonden het voelt als voor niks!

Dit was poging 5 in eigen cyclus. Nog 1 x. Daarna krijgen we de "gewone" procedure nog 2x vergoed, maar mijn man durft dat niet aan. Ik heb (misschien weten jullie dit nog, ik heb er eerder over geschreven) herseninfarcten gehad waarschijnlijk door een combinatie van een hoge bloeddruk en hormonen (IUI). Deze eigen cyclusbehandeling was voor mij perfect, minder hormonen, dus minder kans op weer zoiets.

Maar de kansen op slagen liggen maar op 5% per ronde (vandaar dat 6x vergoed wordt). Dus, 5% kans dat ik zwanger raak.

Ik heb al zitten googelen. Ik weet wat de risico's zijn en ben daar waarschijnlijk beter op gefocust dan toen het destijds misging.

We gaan goed navraag doen als we weer een afspraak hebben. Afwegen wat we willen (en op 1 lijn komen samen).

Heb gisteren alleen maar gehuild. Zo'n buikpijn, migraine eroverheen en dat voor niks. Ik voelde me heel zielig. Het gaat nu wat beter, werken was even fijn.

@kuuk.....als je dit leest, mag ik je tzt (na volgende ronde, ik hoop dat het niet nodig is, wie weet gebeurt er een wonder) wat vragen stellen?
He dames,

Floflo dat wordt een moeilijke beslissing. Hopelijk hoef je hem niet te maken en is de laatste een plakker.

Femke weer aan het werk. Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vond weer te werken. Nu moet ik wel zeggen dat ik mijn werk ook echt leuk vind en die klein vond/vind het super op het Kdv.

Wagamama jammer dat het mislukt is hopelijk de volgende keer beter.

Sawadee hoe is het met jouw? Heb je de punctie al gehad?

Boannan wij lopen bijna gelijk op. Ik ben vorige week donderdag begonnen met spuiten. Wat wel verveeld was dat ik waarschijnlijk door de spanning(die ik dacht niet te hebben) 5 dagen later ongesteld als zo moeten.

Hier afgelopen woensdag een echo gehad. Ze waren allemaal tussen de 8-10 mm dus klein nu zaten er rond de 20 in totaal. Aankomende maandag weer een echo om te zien hoe het er dan voorstaat. Waarschijnlijk en hopelijk zullen ze niet allemaal groeien al heb ik het gevoel dat mijn buik aardig vol zit
Boannan ,spannend zeg! Al een keuze gemaakt voor 1 of 2 embryo's?

Femke, dat gaat echt snel!? Drie maanden al!

Hier inmiddels bevallen idd!! Vandaag een week geleden zat ik midden in de weeen en is onze zoon savonds geboren. Vandaag de kraamhulp voor het laatst gehad, dus nu zelf uitvogelen hoe en wat! :-)

Floflo, wat ontzettend vervelend die pijn bij de punctie en dan ook nog geen eicel... Dikke !

Succes Leoni!!!

Zwaaaaaai aan de rest!!
Ik heb net gebeld naar de vruchtbaarheidspoli. Wij stoppen. Veel gepraat samen. Het is genoeg geweest. Ik wil het achter me kunnen laten.

Voor jullie: heel veel succes verder! Ik hoop dat er hier veel baby's gaan komen.
Ik ben er weer.... En ik kom eerst alleen maar ff keihard gillen. Gewoon omdat ik niet weet waar ik moet beginnen met uitleggen waarom.

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAA!

Kloteproces.

*zucht*

Nu weer normaal doen.

Theepoes: Hartstikke gefeliciteerd! Wat onwijs fijn voor je dat je je zoon nu in je armen kunt houden! Wat moet dat bijzonder zijn.

En FloFlo..... ik weet niet wat ik moet zeggen....
Jeetje floflo, weet niet wat te schrijven. Knuffel voor jou!

Yezka; schreeuwen mag van mij hoor...ben toch slechthorend. Laat maar weten als je je hart wilt luchten.
Oh Floflo… wat een lastige beslissing moet dat voor jullie zijn…

Ik kan je alleen maar een digitale knuffel geven.. Heel veel sterkte!!

Yezka… ook jij hebt ’t even moeilijk zo te lezen. Ook voor jou een dikke knuffel!

Theepoes, van harte proficiat!!! Je gaat het vast fantastisch doen allemaal!

Leoni, jij hebt gisteren weer een echo gehad? En? Heb je een gunstig aantal eitjes?

Boannan, heel veel succes met de eerste IVF poging. Best een hele stap na IUI of niet? Hoeveel IUI pogingen heb jij gedaan?
Floflo wat een moeilijke beslissing en heel veel sterkte met de verwerking gewenst.

Yezka voor jou ook een dikke zo te zien kun je die goed gebruiken.

Boannan wij hebben de keuze voor 1 of 2 niet gemaakt omdat ik bij de pogingen 31/32 was maar we hebben het er wel over gehad wat we zouden doen als we de keuze wel moesten maken (bij bijv. derde poging). Wij zouden kiezen voor maar 1 terugplaatsing omdat we hele goede embryo's hebben (er konden bij beide pogingen veel embryo's ingevroren worden). Succes met jullie keuze!

Theepoes gefeliciteerd met jullie zoontje!

Femke net als jij loopt mijn verlof ook weer bijna af. Ik heb wel zin om te werken maar toch ook niet, lekker dubbel dus

Leoni succes met deze poging.
Dank jullie wel voor de lieve reacties.

Op het moment overheerst het gevoel van opluchting. Mijn man en ik zijn in totaal 9 jaar bezig geweest met zwanger raken....nou niet helemaal natuurlijk (gelukkig kwam er wel een dochter tussendoor, maar soms hoor je dat men na de mmm na een bevalling weer heel snel zwanger raken....ik hoopte daar toch ook op).

En nu hoeft het niet meer, de spanning is weg en ik wil het gewoon afronden.

Verdriet is er natuurlijk ook, maar de wanhoop die ik voelde toen ik destijds kreeg te horen dat ik niet zwanger mocht raken, heb ik niet. Het voelt minder rauw. Het doet wel veel pijn te bedenken dat ik deze maand uitgerekend zou zijn. Ik ga er maar vanuit dat het gaat slijten.

Pioenrooske: succes straks weer met werken!

Yezka

Theepoes, van harte gefeliciteerd met je zoon. Begin je een ritme te krijgen?

Ik zal hier nog wel even blijven meelezen en duimen. X
@floflo: wat een dappere beslissing!

@wagamama: we hebben 3x IUI gedaan.

In principe hebben we besloten om voor 1 embryo terugplaatsing te gaan als de kwaliteit van de embryo's goed is. Maar als er bijvoorbeeld slechtere embryo's tussen zitten die gelijk al niet in aanmerking komen voor invriezen overwegen we er zo een mee terug te plaatsen.

Het druist een beetje tegen m'n gevoel in om er niet voor te zorgen dat de kans zo groot mogelijk is. Ik heb uiteraard liever een tweelingzwangerschap dan helemaal geen zwangerschap.

Begin inmiddels ook wel wat te voelen van de stimulatie. Best wel moe (maar vandaag ook 10 km gelopen met zoon in de wandelwagen) en vooral veel steekjes/gevoelige buik. Soort menstruatieachtige pijn.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quote:boannan schreef op 28 augustus 2014 @ 09:37:

We hebben ook nog geen def beslissing genomen of we 1 of 2 embryo's gaan laten terugplaatsen. Wil natuurlijk liefst geen tweeling maar wil dat de kans op zwangerschap wel zo groot mogelijk is. Ze zijn bij mij terughoudend vanwege dreigende vroeggeboorte en pre eclampsie bij mijn vorige zwangerschap.

Wat hebben jullie gedaan, IVF/ICSI dames?

Ik heb even getwijfeld, maar wil toch reageren.

Als je het liefste geen tweeling wilt, dan heb je wél een definitieve beslissing genomen. Je wilt geen tweeling, dus die kans laat je zo klein mogelijk zijn.

Dit is je eerste poging, je bent al eens zwanger geweest. Ik zou eerst eens een poging doen, en afwachten óf er een terugplaatsing kan zijn. En dan voor één tp gaan en dus het advies van de arts ter harte nemen.

Een tweelingzwangerschap is risicovol, en met de dreigende vroeggeboorte die je hebt gehad, zou ik het risico niet nemen.
Floflo, dappere vrouw! Dikke knuffel!

En ik wil hier ook Leoni heel veel succes wensen. Ook jou vind ik zo dapper. Al veel meegemaakt in de mmm, en nu weer vol goede moed. Ik hoop dat 't je gaat lukken!
Bedankt voor de felicitaties meiden!

Lieve Yezka, dikke !
He dames,

Hoe is het hier. Het lijkt hier zo langzamerhand een beetje dood te bloeden. Jammer van dit topic.

Yekza en Emma wanneer gaan jullie beginnen met poging 4.

Pop lief dat je zo'n berichtje achter laat.

Boannan hoe gaat het?

Theepoes ik weet niet of ik je gefeliciteerd had, zo niet als nog.

Hier heb ik inmiddels vandaag de tp gehad. 2,5 werk geleden ben ik begonnen met spuiten. Na 8 dagen was er weinig te zien. Je zag zowel links als rechts rond de 8-10 follikels van 8-10mm liggen. 5 dagen later had ik ondertussen best veel buik en rug pijn. De oorzaak kwam snel naar boven tijdens de echo. Ik bleek zo'n 15 follikels van 22-16 mm te hebben. Afgelopen woensdag heb ik de punctie gehad. Toen bleek dat ik geen 12-15 eitjes te hebben, maar er waren er 25 terug gevonden. Aangezien dit tot overstimulatie kan leiden stond de tp op een helling. Vrijdag is alles nagekeken en ik heb wel wat kenmerken, maar behalve dat ik er totaal geen last van heb viel het ook ruim binnen de norm. Gelukkig mocht alles goed gaan hebben we dus toch een tp zaterdag. Ondanks de vele eitjes was ik er niet gerust op.

Vanmorgen kregen we de uit slag en wat bleek er waren 13 eitjes bevrucht en daaruit waren er vanmorgen 11 embryo's uit voor gekomen. Dit was dus een heel ander verhaal als vorig jaar met 6 eitjes 2 bevrucht en een embryo. We hadden nu gehoopt op 4 embryo's kijkend naar vorig jaar en rekening houdend met onrijpe eicellen.

Morgen gaan ze kijken of ze de andere kunnen invriezen. Nu heeheeft het emc een vrij streng beleid hierin, dus we wachten af. Hopelijk zijn deze niet nodig.
Floflo, wat een moeilijke beslissing, heel veel sterkte

Yezka !

Theepoes, gefeliciteerd!! nu lekker genieten

Leoni & boannan, voor jullie weer een spannende tijd! ga hard voor jullie duimen!
Hallo allemaal,

Hier een meelezer sinds lange tijd. Ik ben dus Jecko, al enige tijd een prikbitch, en heb nu de knoop doorgehakt om toch eens te posten. Leef al langere tijd (stil) mee met jullie allemaal.

Ik ben vandaag begonnen met de 5e keer prikken voor iui en wil nu toch graag actief met jullie meeleven en schrijven.

Voor mij de 5e ronde dus nu, maar ga er met vertrouwen in!
Lieve Floflo, mijn pijn in mijn hart heb ik je bericht gelezen dat jullie ermee stoppen. Wat moet dat ongelooflijk moeilijk zijn. Ik wil je alle kracht toewensen die er is en ik hoop dat jullie veel steun aan elkaar zullen hebben. Het zal niet makkelijk zijn om de draad van je gewone leven weer op te pakken. Zonder de constante spanning en het monitoren van je cyclus. Ik wens je al het geluk van de wereld toe. Veel liefs.
Het helpt echt, jullie lieve berichtjes.

Misstinkerbel, ik krijg tranen in m'n ogen van jouw post

Vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest. Ik ben weer overgestapt op andere medicijnen (bloeddruk), deze geven mij minder bijwerkingen, maar mogen niet tijdens zwangerschap.

En ik heb een afspraak gemaakt voor een novasure behandeling (wegbranden bms, wordt gedaan bij hevige menstruaties). Moeilijke keuzes, maar voor mij ook wel fijn om zo vooruit te kijken en de 'voordelen' te zien van het niet meer zwanger gaan worden.

Het gaat redelijk, al hoop ik dat ik niet teveel mijn kop in het zand steek. Hoe weet je of je goed genoeg verwerkt?

Bij de huisarts had ik het even heel moeilijk. Zij raadde me aan om met iemand erover te praten.

Ik merk dat ik nu weer veel emotioneler over m'n miskraam ben, maar dat vind ik ook wel logisch.

En ik besef des te meer hoe veel geluk we hebben gehad dat we de eerste keer de eerste ronde ICSI al een kind verwachtten!

Ik weet ook zeker dat het daarom ook wel goed gaat, ik kan er niet aan denken hoe het zou zijn als we haar niet hadden.

Ik las het topic van Scampy......wat veel pijn.....

Het doet pijn, maar het voelt beter zo.

Ik kom hier af en toe nog rondneuzen. Succes en heel erg bedankt voor de steun die ik hier heb ontvangen!
Lieve floflo, ik heb veel aan je posts gehad: bemoedigende woorden en altijd attent en meelevend. Sterkte voor jullie, hoop dat jullie dit samen kunnen verwerken en een plekje geven.

@jecko; Welkom (helaas). Zoals je hebt kunnen lezen is dit een heel warm topic. Laat maar weten als je vragen hebt of je verhaal kwijt wil. Succes met poging 5!
Hoi allemaal,

Ik ben voor het eerst op dit topic, dus zal me even kort voorstellen. Ik ben Spokkie, 34 jaar en probeer nu ongeveer anderhalf jaar zwanger te worden. Er is geen oorzaak gevonden waarom dat niet gaat, maar we hebben in juli toch een IUI behandeling gehad. Ik raakte zwanger, helaas eindigde dat vorige week in een miskraam...

Nu dus voor poging twee.

Als ik het verhaal van sommige van jullie lees dan zie ik dat het allemaal nog heel veel heftiger kan, en anderhalf jaar nog niet zoveel voorsteld... Brrrr...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven