waarschijnlijk longkanker
vrijdag 1 maart 2013 om 02:18
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
donderdag 4 september 2014 om 17:55
quote:lamaatje schreef op 04 september 2014 @ 17:16:
Het gekke is dat mijn eetlust verder goed is. Het is ook geen griep.
Maar na 4/5 weken vol antibiotica tegen de longontsteking zou het me niet verbazen dat de darmflora zelf het probleem is.
Zou idd kunnen!
Je kan ook tijdelijk lactose-intolerant worden omdat het darmspulletje dat lactose kan verteren tijdelijk weg is.
Had ik na een voedselvergiftiging, had daarna dus diarree door de yoghurt en melk
Maar na 4/5 weken vol antibiotica tegen de longontsteking zou het me niet verbazen dat de darmflora zelf het probleem is.
Zou idd kunnen!
Je kan ook tijdelijk lactose-intolerant worden omdat het darmspulletje dat lactose kan verteren tijdelijk weg is.
Had ik na een voedselvergiftiging, had daarna dus diarree door de yoghurt en melk
donderdag 4 september 2014 om 18:18
quote:lamaatje schreef op 04 september 2014 @ 17:16:
Ik heb nu luierbroekjes. Dat probleem is twee dagen geleden al getackeld. De wijkverpleging heeft wat gebracht en matjes heb ik ook. Dus ik lig vrij veilig. Tot nog toe geen vies bed.
Maar het kan zo gebeuren dat het er zo uitloopt.
Lamaman is vanmiddag naar de apotheek geweest want ik had maar een paar broekjes van de wijkverpleging. Blijkt dat je die luierbroekjes niet eens los kan kopen, alleen op recept via de huisarts. De apotkersassistente was zo lief om nog gratis monsters mee te geven.
Hopelijk krijg ik morgen medicijnen die stoppen.
Op recept?! Tjonge niet te geloven, alsof je die dingen voor de lol draagt Ja wellicht een enkeling in Nederland, maar van die paar mensen zal de apotheek niet zonder komen te zitten.
Hoe lang moet je nog antibiotica gebruiken, of is dat nog niet bekend?
Ik heb nu luierbroekjes. Dat probleem is twee dagen geleden al getackeld. De wijkverpleging heeft wat gebracht en matjes heb ik ook. Dus ik lig vrij veilig. Tot nog toe geen vies bed.
Maar het kan zo gebeuren dat het er zo uitloopt.
Lamaman is vanmiddag naar de apotheek geweest want ik had maar een paar broekjes van de wijkverpleging. Blijkt dat je die luierbroekjes niet eens los kan kopen, alleen op recept via de huisarts. De apotkersassistente was zo lief om nog gratis monsters mee te geven.
Hopelijk krijg ik morgen medicijnen die stoppen.
Op recept?! Tjonge niet te geloven, alsof je die dingen voor de lol draagt Ja wellicht een enkeling in Nederland, maar van die paar mensen zal de apotheek niet zonder komen te zitten.
Hoe lang moet je nog antibiotica gebruiken, of is dat nog niet bekend?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
donderdag 4 september 2014 om 18:45
Lieve Lama,
Waarschijnlijk is het dan inderdaad de antibiotica.
Ik krijg zelf na een paar dagen al last dus een paar weken
zal echt je darmen wel van streek maken.
Ja, en in de gezondheidszorg zijn het regeltjes wat de klok
slaat. Totaal doorgeschoten wat mij betreft maar nu zit
je er mee. Hoop straks op een goede nachtrust voor je!
Waarschijnlijk is het dan inderdaad de antibiotica.
Ik krijg zelf na een paar dagen al last dus een paar weken
zal echt je darmen wel van streek maken.
Ja, en in de gezondheidszorg zijn het regeltjes wat de klok
slaat. Totaal doorgeschoten wat mij betreft maar nu zit
je er mee. Hoop straks op een goede nachtrust voor je!
donderdag 4 september 2014 om 19:06
Hoi Lama,
Ik ben een tijdje afwezig geweest vanwege een verhuizing. Lees nu dat je darmen op hol zijn geslagen. Wat lastig! Ik hoop dat het snel wat beter gaat. Ik denk aan je.
@Elmervrouw; ik hoop dat het met jou ook redelijk gaat. Weet je hoe het met je kinderen gaat? Want daar moet ik de laatste tijd ook vaak aan denken.
Veel liefs,
Hvm
Ik ben een tijdje afwezig geweest vanwege een verhuizing. Lees nu dat je darmen op hol zijn geslagen. Wat lastig! Ik hoop dat het snel wat beter gaat. Ik denk aan je.
@Elmervrouw; ik hoop dat het met jou ook redelijk gaat. Weet je hoe het met je kinderen gaat? Want daar moet ik de laatste tijd ook vaak aan denken.
Veel liefs,
Hvm
donderdag 4 september 2014 om 21:07
Ja, die dingen zijn inderdaad op recept, ze worden vergoed uit de basisverzekering en dus moet een arts er een verzoek voor ondertekenen. Mocht de arts dit niet kunnen doen omdat je niet aan de eisen voldoet (maar de meeste huisartsen fiedelen daar wel omheen), dan moet je even contact opnemen met de wijkverpleegkundige, want die hebben vaak heel veel op voorraad ivm de restpartijen die ze krijgen.
donderdag 4 september 2014 om 21:23
Hi Lieve Lama,
Ik ging even door een hele vervelend periode dus ben op anoniem gegaan, heb het forum laten zijn voor wat het was en ben even aan mezelf gaan werken.
Mijn eerste post met mn nieuwe Nick is voor jou. Want hoe wel ik forumrust nam ben ik je blijven lezen. Nog altijd vol respect voor hoe jij en lamaman hier mee omgaan. Fijn ook dat nog zoveel forumsters je hier dagelijks nog even liefs wensen en je leuke en gekke lama plaatjes sturen.
Dikke knuffel en hopelijk houden je darmen zich snel weer koest!
Ik ging even door een hele vervelend periode dus ben op anoniem gegaan, heb het forum laten zijn voor wat het was en ben even aan mezelf gaan werken.
Mijn eerste post met mn nieuwe Nick is voor jou. Want hoe wel ik forumrust nam ben ik je blijven lezen. Nog altijd vol respect voor hoe jij en lamaman hier mee omgaan. Fijn ook dat nog zoveel forumsters je hier dagelijks nog even liefs wensen en je leuke en gekke lama plaatjes sturen.
Dikke knuffel en hopelijk houden je darmen zich snel weer koest!
donderdag 4 september 2014 om 22:05
quote:lamaatje schreef op 04 september 2014 @ 11:49:
[...]
Dat is toch heel wat anders dan een paar beroerde diareedagen he.
Vlekken gaan ook nergens meer uit en dan misschien ergens buitenshuis. Daar ga ik niet over grappen hoor.
Plus de pijn en de onderzoeken.
Het is hier voorlopig de kunst om te ontsnappen aan een vies bed.
Even een praktische tip.
Poepvlekken hoef je niet vooraf in de week te zetten. Je kan het gewoon koud voorspoelen in je wasmachine en dan wassen op 40 graden en als het kan 60. Als je dan nog vlekken ziet de was in de zon hangen. Dan zijn ze er zo uit. Ik hoop dat het snel beter gaat.
[...]
Dat is toch heel wat anders dan een paar beroerde diareedagen he.
Vlekken gaan ook nergens meer uit en dan misschien ergens buitenshuis. Daar ga ik niet over grappen hoor.
Plus de pijn en de onderzoeken.
Het is hier voorlopig de kunst om te ontsnappen aan een vies bed.
Even een praktische tip.
Poepvlekken hoef je niet vooraf in de week te zetten. Je kan het gewoon koud voorspoelen in je wasmachine en dan wassen op 40 graden en als het kan 60. Als je dan nog vlekken ziet de was in de zon hangen. Dan zijn ze er zo uit. Ik hoop dat het snel beter gaat.
donderdag 4 september 2014 om 23:16
Lama, ik gebruik altijd probiotica om mijn darmen weer goed te krijgen na een antibioticakuur. Google maar eens op: antibioticia probiotica. Ook je goede bacterieen worden vernietigd door de antibiotica, de probiotica zorgt ervoor dat dit weer wordt hersteld. Je kunt dit ook bij je apotheek navragen.
donderdag 4 september 2014 om 23:28
quote:lamaatje schreef op 03 september 2014 @ 10:11:
Goede Morgen allemaal!
Was gisteren toch veel zieker geworden van mijn darmen.
S'nachts weinig geslapen, dus die moest ik even inhalen en
even op tijd waarschuwen hadden mijn darmen nog geen in.
Wat wit brood gegeten nu en een bakje thee en af wachten hoe het verloopt.Niet fijn zo Lama, is het leven zo de moeite waard? Hoe ver ga je.
Goede Morgen allemaal!
Was gisteren toch veel zieker geworden van mijn darmen.
S'nachts weinig geslapen, dus die moest ik even inhalen en
even op tijd waarschuwen hadden mijn darmen nog geen in.
Wat wit brood gegeten nu en een bakje thee en af wachten hoe het verloopt.Niet fijn zo Lama, is het leven zo de moeite waard? Hoe ver ga je.
vrijdag 5 september 2014 om 04:10
Lamaatje, hier een meelezer, al vanaf het begin. Ik heb destijds nooit gereageerd omdat het moeilijk is om de juiste woorden te vinden, want het is vaak al gezegd. Maar ik wilde toch even zeggen dat ik je fijn vind om te lezen, ook in andere topics, en dat ik je alle liefde, hulp en steun toewens die je nu nodig hebt.
vrijdag 5 september 2014 om 09:06
quote:kunai schreef op 05 september 2014 @ 04:10:
Lamaatje, hier een meelezer, al vanaf het begin. Ik heb destijds nooit gereageerd omdat het moeilijk is om de juiste woorden te vinden, want het is vaak al gezegd. Maar ik wilde toch even zeggen dat ik je fijn vind om te lezen, ook in andere topics, en dat ik je alle liefde, hulp en steun toewens die je nu nodig hebt. Dank je wel voor je reactie Kunai.
Lamaatje, hier een meelezer, al vanaf het begin. Ik heb destijds nooit gereageerd omdat het moeilijk is om de juiste woorden te vinden, want het is vaak al gezegd. Maar ik wilde toch even zeggen dat ik je fijn vind om te lezen, ook in andere topics, en dat ik je alle liefde, hulp en steun toewens die je nu nodig hebt. Dank je wel voor je reactie Kunai.
odi et amo
vrijdag 5 september 2014 om 09:41
quote:lamaatje schreef op 05 september 2014 @ 09:16:
Goedemorgen allemaal.
Ben ik eens de eerste zo voor het weekend.
Goed geslapen in ieder geval. Darmen waren lekker rustig.
Fijne dag voor iedereen.Dat is lekker. Krijg je ook wat meer energie. Jij ook een fijne dag.
Goedemorgen allemaal.
Ben ik eens de eerste zo voor het weekend.
Goed geslapen in ieder geval. Darmen waren lekker rustig.
Fijne dag voor iedereen.Dat is lekker. Krijg je ook wat meer energie. Jij ook een fijne dag.
Everything you see I owe to spaghetti!