Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
zondag 28 september 2014 om 12:57
Ik heb net een aantal weken vakantie gehad dus weer even een deel terug gelezen.
Zelf ben in van de week in Utrecht geweest bij de gynaecoloog, en heb te horen gekregen dat ik definitief op de wachtlijst ben geplaatst vanaf 16/7. Ik ben echt heel blij! Het is toch spannend of ze goedkeuring geven dat je op de wachtlijst mag. Bij de gyn meteen een echo gehad om te kijken hoe alles eruit ziet en het ziet er goed uit. Het fijne van het UMC vind ik dat ik nu al weet dat ik definitief in aanmerking kom voor donorzaad en de eerste onderzoeken al heb gehad. Nu een jaar doorgaan met leven en genieten en dan zie ik wel wanneer er weer een brief van het umc binnen komt.
Zelf ben in van de week in Utrecht geweest bij de gynaecoloog, en heb te horen gekregen dat ik definitief op de wachtlijst ben geplaatst vanaf 16/7. Ik ben echt heel blij! Het is toch spannend of ze goedkeuring geven dat je op de wachtlijst mag. Bij de gyn meteen een echo gehad om te kijken hoe alles eruit ziet en het ziet er goed uit. Het fijne van het UMC vind ik dat ik nu al weet dat ik definitief in aanmerking kom voor donorzaad en de eerste onderzoeken al heb gehad. Nu een jaar doorgaan met leven en genieten en dan zie ik wel wanneer er weer een brief van het umc binnen komt.
zondag 28 september 2014 om 20:17
Ik heb 2 gesprekken gehad 1x met de psycholoog en 1x met de verpleegkundige. En dan een aantal weken later een gesprek en echo bij de gynaecoloog en tijdens dat gesprek hoor je of je definitief op de wachtlijst staat.
Succes volgende maand met je intake gesprek maar dat komt vast goed! Ik vond het meevallen.
Succes volgende maand met je intake gesprek maar dat komt vast goed! Ik vond het meevallen.
maandag 29 september 2014 om 10:56
Zojuist Rijnstate gebeld, hoe het bij hen werkt als je zelf rietjes bestelt; ik heb een emailadres gekregen waar ik meer info kan opvragen over het transport van de rietjes.
Maar als je via ESB bestelt en naar Rijnstate verzendt, kan je vrij snel beginnen. Volgens mij nog sneller dan bij MCK als ik het zo hoorde. Dan is het echt een kwestie van direct een intake plannen, zaad bestellen en dan kan je beginnen. Ik had ook niet de indruk dat je heel lang op een akkoord hoeft te wachten.
Ik wacht nu op de reactie van de contactpersoon die meer over het transport e.d. weet. Dan weet ik of ik bij hen ook een inlogcode krijg voor de ESB (wat 100 euro kost normaal) en of het transport bij hen ook voor 50 euro kan (wat normaal minstens 210 euro kost). Als dat allemaal onder die voorwaarden kan, ga ik meteen een intake laten plannen....
Wel mooi als dit allemaal zou lukken....
@honeybaby : ik ben benieuwd of ze jou deze optie ook voorgelegd hebben....
Maar als je via ESB bestelt en naar Rijnstate verzendt, kan je vrij snel beginnen. Volgens mij nog sneller dan bij MCK als ik het zo hoorde. Dan is het echt een kwestie van direct een intake plannen, zaad bestellen en dan kan je beginnen. Ik had ook niet de indruk dat je heel lang op een akkoord hoeft te wachten.
Ik wacht nu op de reactie van de contactpersoon die meer over het transport e.d. weet. Dan weet ik of ik bij hen ook een inlogcode krijg voor de ESB (wat 100 euro kost normaal) en of het transport bij hen ook voor 50 euro kan (wat normaal minstens 210 euro kost). Als dat allemaal onder die voorwaarden kan, ga ik meteen een intake laten plannen....
Wel mooi als dit allemaal zou lukken....
@honeybaby : ik ben benieuwd of ze jou deze optie ook voorgelegd hebben....
maandag 29 september 2014 om 19:42
@char-ade thnx
@fizz @deb87 heb van het UMC een brief ontvangen over een persoonlijke gids hebben jullie of iemand anders daar ervaring mee? Heeft het zoveel meer waarde weet niet zo goed wat ik me daarbij moet voorstellen is zo iemamd ook bij alle afspraken aanwezig of puur als aanspreekpunt ? Hopelijk heeft iemand er al ervaring mee? Alvast bedankt!
@fizz @deb87 heb van het UMC een brief ontvangen over een persoonlijke gids hebben jullie of iemand anders daar ervaring mee? Heeft het zoveel meer waarde weet niet zo goed wat ik me daarbij moet voorstellen is zo iemamd ook bij alle afspraken aanwezig of puur als aanspreekpunt ? Hopelijk heeft iemand er al ervaring mee? Alvast bedankt!
maandag 29 september 2014 om 19:53
quote:liv36 schreef op 29 september 2014 @ 10:56:
@honeybaby : ik ben benieuwd of ze jou deze optie ook voorgelegd hebben....Nee dat hebben ze niet, maar ik heb er ook totaal niet naar gevraagd. Ik heb me op de lijst laten zetten en die periode die ik moest wachten expres gebruikt om mijn omgeving in te lichten en om zelf het allemaal te laten bezinken. Als ik deze optie had gehad en ook genomen had, was het voor mij waarschijnlijk ook te snel gegaan. Maar ik wil ook graag gewoon een Nederlandse donor. Dus voor mij is de manier waarop het nu gaat ook gewoon prima.
@honeybaby : ik ben benieuwd of ze jou deze optie ook voorgelegd hebben....Nee dat hebben ze niet, maar ik heb er ook totaal niet naar gevraagd. Ik heb me op de lijst laten zetten en die periode die ik moest wachten expres gebruikt om mijn omgeving in te lichten en om zelf het allemaal te laten bezinken. Als ik deze optie had gehad en ook genomen had, was het voor mij waarschijnlijk ook te snel gegaan. Maar ik wil ook graag gewoon een Nederlandse donor. Dus voor mij is de manier waarop het nu gaat ook gewoon prima.
maandag 29 september 2014 om 20:33
maandag 29 september 2014 om 20:40
@Liv36: fijn als het ook via Rijnstate kan, als je daar een goed gevoel bij hebt. Inderdaad, zoals Kipje78 aangeeft krijg je de code bij MCK. Die transportkosten zijn 50 euro per keer, in tegenstelling wat op de site staat.
Ik heb 208 euro betaald voor een jaaropslag van de rietjes, voor een evt tweede
Succes met je traject!
Succes met je traject!
maandag 29 september 2014 om 20:57
Succes Char-ade
Spannen vlinder09 hopelijk is er een bruikbaar eitje te zien.
@sunshine2382 ik heb geen ervaring met de persoonlijke gids. Heb wel aangegeven dat ik het zou willen. Ik weet niet of ik er gebruik van ga maken maar als ik het niet heb kan ik er sowieso geen gebruik van maken. Ik denk dat het misschien handig is wanneer je echt gaat starten dat je dan iemand kan bellen als je vragen hebt.
Spannen vlinder09 hopelijk is er een bruikbaar eitje te zien.
@sunshine2382 ik heb geen ervaring met de persoonlijke gids. Heb wel aangegeven dat ik het zou willen. Ik weet niet of ik er gebruik van ga maken maar als ik het niet heb kan ik er sowieso geen gebruik van maken. Ik denk dat het misschien handig is wanneer je echt gaat starten dat je dan iemand kan bellen als je vragen hebt.
donderdag 2 oktober 2014 om 13:34
quote:tien2303 schreef op 29 september 2014 @ 20:40:
@Liv36: fijn als het ook via Rijnstate kan, als je daar een goed gevoel bij hebt. Inderdaad, zoals Kipje78 aangeeft krijg je de code bij MCK. Die transportkosten zijn 50 euro per keer, in tegenstelling wat op de site staat.
Succes met je traject!Dank je tien 2303! Gaat helemaal goedkomen! Geniet van je zwangerschap!...echt super dat het in 1x gelukt is bij jou...!
Succes met je traject!Dank je tien 2303! Gaat helemaal goedkomen! Geniet van je zwangerschap!...echt super dat het in 1x gelukt is bij jou...!
donderdag 2 oktober 2014 om 13:48
quote:tien2303 schreef op 29 september 2014 @ 20:40:
Succes met je traject!Nog 1 vraagje trouwens, doen ze in MCK dus meteen IUI? en niet eerst normale KI?
Succes met je traject!Nog 1 vraagje trouwens, doen ze in MCK dus meteen IUI? en niet eerst normale KI?
donderdag 2 oktober 2014 om 15:27
Zojuist bericht van ESB gehad. Mijn vraag aan hen was of zij met meerdere ziekenhuizen speciale afspraken hebben m.b.t transportkosten;
Nee dus, alleen met MCK, omdat zij veel patienten hebben die bij hen bestellen. Ze versturen om de week op woensdag een bulkzending naar MCK. Kosten 50 euro.
Bij alle andere ziekenhuizen dus 269 euro verzendkosten.
Misschien heeft iemand er iets aan, scheelt weer uitzoeken.
Nee dus, alleen met MCK, omdat zij veel patienten hebben die bij hen bestellen. Ze versturen om de week op woensdag een bulkzending naar MCK. Kosten 50 euro.
Bij alle andere ziekenhuizen dus 269 euro verzendkosten.
Misschien heeft iemand er iets aan, scheelt weer uitzoeken.
donderdag 2 oktober 2014 om 17:05
Heb vorige week mijn eerste gesprek gehad met de verpleegkundige. Het is goed verlopen.
Nu is het wachten op een oproep voor de psycholoog.
De verpleegkundige deed net alsof ik al op de tweede wachtlijst kom te staan en dat het psychologische gewoon een verplicht onderdeel is in deze procedure.
Honeybaby, hoe heb jij het gesprek ervaren? Jij moest toch ook vorige week komen?
De verpleegkundige deed net alsof ik al op de tweede wachtlijst kom te staan en dat het psychologische gewoon een verplicht onderdeel is in deze procedure.
Honeybaby, hoe heb jij het gesprek ervaren? Jij moest toch ook vorige week komen?
donderdag 2 oktober 2014 om 19:21
Hoi dames,
Wat zijn jullie allemaal druk bezig, spannend zeg!
Char-ade, hoe voel je je nu? Zit je nog stevig op het bankje?
En vlinder, ik duim voor een heel goed eitje voor jou.
Bij mij goed nieuws. Ik moet vandaag ongesteld worden maar in plaats daarvan was ik de hele dag misselijk en duizelig.
Dus toen ik thuis kwam toch maar getest en ha hoor! Binnen 2 minuten een heel licht streepje!
Ik ben zwanger!
Durf het eigenlijk nog niet te geloven. Ben helemaal hyper
Wat zijn jullie allemaal druk bezig, spannend zeg!
Char-ade, hoe voel je je nu? Zit je nog stevig op het bankje?
En vlinder, ik duim voor een heel goed eitje voor jou.
Bij mij goed nieuws. Ik moet vandaag ongesteld worden maar in plaats daarvan was ik de hele dag misselijk en duizelig.
Dus toen ik thuis kwam toch maar getest en ha hoor! Binnen 2 minuten een heel licht streepje!
Ik ben zwanger!
Durf het eigenlijk nog niet te geloven. Ben helemaal hyper
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
donderdag 2 oktober 2014 om 20:35
quote:member79 schreef op 02 oktober 2014 @ 17:05:
Heb vorige week mijn eerste gesprek gehad met de verpleegkundige. Het is goed verlopen.
Hoi,
Ik heb het als heel prettig ervaren. Echter begreep ik dat het niet zeker is dat je een psychologisch gesprek krijgt en dat de wachttijd ongeveer een maand of zes was vanaf nu. Binnenkort hebben ze overleg en daar wordt je blijkbaar nog in besproken. Daarna krijg je een brief of je door bent of niet. Ik zie het met veel vertrouwen tegemoet.
Hoi,
Ik heb het als heel prettig ervaren. Echter begreep ik dat het niet zeker is dat je een psychologisch gesprek krijgt en dat de wachttijd ongeveer een maand of zes was vanaf nu. Binnenkort hebben ze overleg en daar wordt je blijkbaar nog in besproken. Daarna krijg je een brief of je door bent of niet. Ik zie het met veel vertrouwen tegemoet.
donderdag 2 oktober 2014 om 20:44