0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.
Ik heb 4 foto's geupload Koeka!
Onze Benjamin is bijna 4 weken, 4700 (!!!) gram en 57 cm. Duidelijk een broer van Kiloknaller .

Heb alleen maar foto's van week 1 op de computer, maar heb wat neergezet Koeka.
Benjamin is een beer zeg!
Wat een joekel inderdaad he .
Wow, ik zag nu pas jullie berichten en de foto's.

4700 gram klinkt inderdaad mega, maar op de foto's zie ik toch een heel klein prulletje (ik was al helemaal vergeten hoe klein dat ook weer was, zo'n vers babietje!). Wat lief, Lien! En wat een geweldig beeld, die 2 voetjes naast elkaar.

Morrie, wat zie jij er stralend uit, zeg. En wat ben je slank! Of ben je inmiddels ineens reusachtig geworden ?

Raar idee he, dat dit wellicht de laatste foto's van jullie met zijn drietjes als gezin zijn? Dat er straks gewoon nóg iemand bijhoort?
Volgens mij ben ik wel gewoon slank hoor, ik word nooit zo huge als ik zwanger ben. Bij Schorrie ook al niet. Buik is wel groot vind ik, maar als ik vergelijk met de andere augustus zwangeren dan is de mijne een van de kleinste.

Ik vind het een heel raar idee, krijg ineens ook de kriebels. Vraag me af waarom we ook alweer een tweede wilden, want nu met Schorrie is het zo leuk en gezellig en makkelijk. Hahaha, soort koudwatervrees oid. Ik geniet ook echt nu van de dagen die ik voor mezelf heb, ik weet dat het nog lang duurt voordat dat weer het geval is!

Hoe gaat het met jou Koeka, en met biscuitje en Koekie?

Hoe is het met het zindelijk worden van Koekie? Schorrie plast nog braaf in zijn pamper elke nacht, of in zijn bed, als hij zelf zijn pamper stiekem uitgetrokken heeft......
Het leek mij ook sterk dat je in die 5 weken tussen de foto en nu alsnog ineens heel dik was geworden hoor. Op de foto's lijkt je buik ook nog heel bescheiden, volgens mij.

Ik had 2 keer een megabuik, dus dat is ook geen maatstaf. Voordeel van die buitenproportionele buik was wel dat de rest van mijn lijf in vergelijking met die toeter behoorlijk slank LEEK. Sommige mensen meenden zelfs dat ik behalve buik en borsten geen gram was aangekomen (bijna 20 kg!). Zonder toeterafleidingsmanoeuvre viel het helaas ineens wel op dat ik een stuk dikker was dan voorheen...

Maar goed, jij bent gewoon écht nog heel slank; lekker hoor!

Koekie is nog steeds niet zindelijk. Als hij voor het eerst droog is, zal ik dat meteen komen melden, maar ik vermoed dat dat nog wel even zal duren.
Gek hoor, dat verschil in zindelijkheid, praten, fietsen, schrijven, lezen. Kiloknaller is echt nauwelijks geinteresseerd in lezen/letters, terwijl zijn zus al lang en breed haar naam kon schrijven voordat ze naar school ging. Zindelijk is hij gelukkig dan weer wel al een hele tijd.

Morrie, ik wist ook niet meer zo goed waarom nummer drie kwam, zeker niet toen ineens bleek dat we in de weekenden konden uitslapen... weet je nog? Maar het is wel heel gezellig ook. Zeker nu de man een aan het lachen is, dat is echt zo lief.
Mijn huis-hulpjes hebben net alle sokken bij elkaar gezocht, heel fijn. Was een een hele klus, want sinds mijn kraambed niet meer gedaan . Heb er maar een gezellig spel van gemaakt (uitgelegd dat het net zoiets was als memory/domino en toen wilden ze ineens ),
Hahaha, sokkenmemory, goed idee!

Schorrie doet ook niets met lezen en letters hoor, maar dat hoeft toch ook nog niet? Ze gaan toch pas leren lezen in groep 3? Ik doe er zelf ook niets mee met hem in ieder geval. Hij weet volgens mij de eerste letter van zijn naam, en de O van opa en oma omdat die zo makkelijk is, maar that's it.

Ik noem Schorrie wel zindelijk, maar 's nachts is hij dat niet, en wordt hij dat ook niet volgens mij. Ik vind het niet erg, behalve dat die pampers zo groot zijn, het ziet er echt werkelijk niet uit, het lijken wel incontinentieluiers. Als ik last van urineverlies krijg na de bevalling, kan ik de pampers van Schorrie aan .

Lien, het wordt vast heeeeeeel leuk met mijn twee kinderen denk ik maar steeds.

Maar qua praktisch vraag ik me idd wel af waarom we het ook alweer wilden. Nou ja, deze baby wordt ook ooit 1,5 en leuk . Ik ben ook gewoon niet zo van de baby's.
Morrie, dergelijke koudwatervrees is volgens mij heel normaal.

Ik had dat ook heel sterk, zo'n gevoel van verdorie, we hebben het nu zo fijn, waarom wilden we daar eigenlijk ook maar iets aan veranderen?

Het ís gewoon ook een raar idee dat er straks nog iemand bij is, maar het is nog veel raarder dat je je vanaf dat moment meteen nauwelijks meer kunt voorstellen dat die iemand er ooit níet was.

Elke gezinsuitbreiding zette mijn leven en mijn hart op zijn kop op een manier die ik vantevoren helemaal niet kon voorspellen, en tegelijkertijd heb ik het ervaren als de meest natuurlijke transities die ik maar kon doormaken.
Ik weet wel wat het is, ik heb wel zin in deze baby, in dit kind, maar niet in de bijbehorende vermoeidheid van de eerste tijd. Met een kind van bijna 4 ben je gewoon niet zo moe meer, maar ik weet dat dat met een baby wel anders is!
[quote]Morrie schreef op 29 juli 2008 @ 12:22:

Ik noem Schorrie wel zindelijk, maar 's nachts is hij dat niet, en wordt hij dat ook niet volgens mij. Ik vind het niet erg, behalve dat die pampers zo groot zijn, het ziet er echt werkelijk niet uit, het lijken wel incontinentieluiers. Als ik last van urineverlies krijg na de bevalling, kan ik de pampers van Schorrie aan .

Da's dan nog een voordeel van zo slank blijven, Morrie. Samen doen met één pak luiers!
Moe, heeft iemand gezegd dat je moe wordt dan ? Gewoon lekker eerste week laten verwennen en dan zoetjes aan wat gaan doen en 's middags slapen. Best te doen (en niet ziek worden, da's niet zo slim).

Benjamin heeft 's nachts keurig ritme: 19.00 met broer en zus tegelijkertijd naar boven en naar bed. Dan 23.00-3.00-6.00. Zou wel graag naar schema 4.00-7.00 willen, maar hij luistert nog niet zo goed .
Mmm, incontinetie luiers, ik vind die lappen van kraamverbanden wel genoeg hoor .
Ik probeerde net iets relativerends te antwoorden, maar dat lukt me eigenlijk niet goed. Want ik vind het ook vermoeiend, een baby. En een dreumes eigenlijk ook nog.

Maar ook leuk. Maar dus ook vermoeiend, ja.
Heugelijk nieuws, morgen krijgen we onze tweede grijze container. Past echt niet meer, afval van 5 inclusief luiers. Wat een troep hebben we dan toch elke twee weken.
Ja maar nu ben je nog vrij Lien, nu ben je nog niet zo moe. Straks weer werken en dan is het ineens een stuk minder fijn om om 3 uur 's nachts te voeden. En dan 's ochtends en 's avonds al die kinderen overal vandaan ophalen. Ik wil je niet bang maken... .
Wij hebben ook twee containers, omdat onze buren die van hen niet gebruiken. En ik ben er erg blij mee, zeker straks met die luiers idd. Ik snap ook niet hoe andere mensen zoiets doen. De vorige bewoners van dit huis hadden een kleinere bak dan wij, én twee kinderen ipv die ene die wij nu nog hebben.

Ik stel me maar in op het moe zijn. Ben wel benieuwd hoe Harrie het gaat doorstaan, die is er heel slecht in, in moe zijn en onderbroken nachten. Ik zie eigenlijk nog meer op tegen zijn gezeur erover dan tegen het moe zijn zelf. Dat moe zijn was ook steeds de reden voor hem om geen tweede te willen. Een derde gaat er hier ook zeker niet komen, dan neemt hij de benen heeft hij gezegd .
Hier mogen de pamers sinds een jaar of wat in de groencontainer. In 2006 is er een hightech compostcentrale gestart die pampers ook kan composteren. Dat maakt het gebruik van papieren luiers dus in één klap milieuvriendelijk en onze afvalbelasting een stuk lager. We hebben hier een nl. syteem van directe belastingen op vervuilen. Je betaalt een soort reinigingsrecht op elke vuilniszak die je koopt. GFT- en PMD-zakken zijn heel goedkoop, en de witte vuilniszakken voor restafval zijn behoorlijk duur. Je hoeft je afval niet te scheiden, maar als je het wel doet ben dus je veel goedkoper uit. En hoe meer er in de GFT-zakken of-container kan, hoe beter.
Ja, werken en kinderen wegbrengen. Gelukkig doet Linoleum dat. Heen is twee verschilende plekken en vanaf april volgend jaar moeten de kinderen op 3 verschillende locaties worden gehaald. Gelukkig nog even de tijd om daaraan te wennen (en Linoleum gaat hetde meeste dagen doen).
Dat is best een slim systeem Koeka. En sowieso lijkt het me handig als pampers in de GFT bak mogen, want je (in ieder geval wij) hebt een stuk minder GFT afval dan restafval. Komt die bak ook nog eens vol.

Toen ik nog in Den Haag werkte deed Harrie het meeste haal- en brengwerk. Nu ik dichter bij huis werk, doe ik het in ieder geval 's ochtends en soms ook 's middags. Ben wel benieuwd hoe dat straks gaat. Ben van plan gewoon zelfde tijd als nu van huis te gaan om Baby naar kdv te brengen en Schorrie daarna naar school. Moet dan wel elke dag een kwartiertje langer werken dan nu omdat ik ook een kwartier later op het werk ben, maar dat is denk ik wel te doen. Harrie is meestal eerder klaar met werken dan ik, dus die mag het halen voor zijn rekening nemen. O ja, en ik bedenk me nu dat we natuurlijk allebei ook nog een middag extra Schorrie van school moeten halen ivm geen nso.
Pfff, wát is het wárm zeg. Arme Morrie...

Om trouwens nog even op je eerdere opmerking over het praten terug te komen, Morrie: Koekie kletst ook de oren van ons hoofd. Alleen worden wij er soms nogal gallisch van. Rond zijn 2e verjaardag is het non stop praten en vragen stellen begonnen, en het laatste jaar begint het soms wel wat al te gek te worden. Hij is echt altijd aan het woord en bemoeit zich echt met íeder gesprek, ook en vooral waar het duidelijk volwassenenonderwerpen betreft. Soms staan we versteld van zijn kritische beschouwingen en ik kan echt ontroerd raken door de filosofische overpeinzingen en poëtische bewoordingen die ik soms van hem hoor. Maar zijn eeuwige commentaar en wijsneuzerigheid kan na een lange dag ook echt op je zenuwen werken.

Een paar dagen geleden pakte Biscuit met haar handjes vol in een verse vogelpoep (echt zo'n flinke bol poep die vanbinnen nog helemaal vloeibaar was, yuk!). Toen ik haar snel oppakte om haar handen te gaan wassen, wist ze de smurrie nog net schaterend uit te smeren in heur haar, en terwijl ik al bah-roepend met haar in mijn gestrekte armen naar binnen snelde, probeerde ze de resterende poep op mijn gezicht te smeren (had ik trouwens al eens verteld hoe verschrikkelijk ondeugend dat kind kan zijn? Echt, beyond imagination..)

Intussen voorziet Koekie die scene -al meelopend- van nonstop wijsneuzerig commentaar:

Want het was wel belangrijk om haar nu heel goed te wassen: -nee, niet met een washandje, dan wordt ze niet schoon genoeg; doe ze maar liever meteen even in bad. Mama, luister je? Breng ze nu maar direct naar de badkamer, he?- Want wist ik wel dat er heel veel bacteriën(?!) in poep zitten? -Die moet je heel goed wegwassen, want die zijn zo klein dat je ze niet kunt zien, maar ze zitten er dus wel.- En hoorde hij nu goed dat ik het vogelpoep noemde? -Ja, dat klopt dus eigenlijk niet, want dat is eigenlijk poep en plas doorelkaar want vogels poepen en plassen niet apart, maar die hebben een clokoa, nee huh, clokaah, nee, mama, hoe heet dat ook alweer?-

Grmmbbll, alsof ik brílsmurf in huis heb...

Ik heb hem al wel eens, toen ik écht horendol werd van zijn eigenwijze commentaar, voor straf op de gang gezet .
Oh Lien, je kaartje is uiteindelijk maandag op de bus gegaan. De post hier is soms hartstikke traag, maar ergens deze week zou het wel bij jou in de bus moeten vallen.
Wat voor fietsjes hebben jullie jongens trouwens?

Koekie krijgt voor zijn 4e verjaardag (oa) een fiets. Hij hoeft helemaal geen fiets, vindt hij zelf, want "fietsen kan hij helemaal niet en wil hij ook niet leren"... Maar goed, hij moet van ons iig een fiets en we gaan gewoon oefenen.

Ik weet alleen niet welke merken/soorten goed en leuk zijn. Ik zag pas een jongetje met een rood retro fietsje met zo'n hoog stuur, en dat vond ik er wel erg leuk uizien, maar ik weet achteraf eigenlijk niet meer of dat wel een echte fiets was. Misschien was het wel een grote driewieler oid, en koek moet natuurlijk een echte fiets met zijwieltjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven