De hele dag in bed liggen

05-10-2014 12:55 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Doen meer mensen dit wel eens. Dat als je niks te doen hebt en ook niet naar buiten hoeft gewoon in bed liggen. Niet naar de woonkamer gaan. Tv aan laptop erbij, eten. Ben ik de enige of doen meer mensen dit?
Cookies
quote:noell schreef op 05 oktober 2014 @ 16:20:

De dikkerdjes zijn er weer makkelijk uit te halen in dit topic

Vind je? Ik vind net als Anyco de kutkarakters meer opvallen.

Toch knap dat je aan mijn bericht over lekker luieren kunt zien hoeveel ik weeg.
TO, je hebt regelmaat nodig. Ik blijf soms in bed omdat dat voor mij helend werkt, bij jou is het duidelijk destructief en je zou het dus moeten vermijden.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 05 oktober 2014 @ 16:26:

[...]

Vind je? Ik vind net als Anyco de kutkarakters meer opvallen.

Toch knap dat je aan mijn bericht over lekker luieren kunt zien hoeveel ik weeg.Heb net noell geloept, die zit op het azijn dieet aan haar reacties op het forum te zien.

Nou zeg dat, daarom baal ik als een stekker dat zoon boven zit te gamen met zijn koptelefoon op. Heb 'm maar even ge-appt of 'ie me van de bank wil komen hijsen.

Krijg motto niet verwijderd :-)
quote:Anyco schreef op 05 oktober 2014 @ 16:29:

[...]

Heb net noell geloept, die zit op het azijn dieet aan haar reacties op het forum te zien.Da's ook zuur
quote:bootje_op_de_golven schreef op 05 oktober 2014 @ 16:24:

[...]

Zet dat dan in je TO verdorie.

Voor jou is het goed om een zo strak mogelijk ritme aan te houden. Dus: opstaan om ....u, activiteit x, enz., tot een vaste tijd waarop je naar bed gaat.

Ik wou meer lezen of andere mensen dat ook doen. Snap dat het voor hen anders is maar goed.

Dat ritme probeer ik ook, dit is ook geen elke dag dat ik in bed lig. Sommige dagen heb ik geen energie, voel me ook vaak lichamelijk moe van het niks doen ofzo. Ik heb morgen een gesprek over vrijwilligerswerk dan heb ik ook meer een doel. Ik heb nu 2 keer per week therapie daar ga ik heen, verder heb ik dan niks. Ook geen familie/vrienden.
Cookies
Noell zit in de overgang, die neem ik dus niet serieus.
TO, doe je iets aan sport of andere bewegingsvormen? Of zou je je daarbij aan willen sluiten? Ik loep zelden alleen verklaart het nu iets beter, denk ik, waarom je topic op psyche staat en niet op thuis. Ik was in de veronderstelling dat je het vroeg of iemand dat weleens doet om lekker te kunnen ontspannen/bij te komen van een hectische (werk)week nl.

Hoe komt het dat je geen familie/vrienden hebt, als je wil vertellen dan. Wat voor soort vrijwilligerswerk ga je eventueel doen?
Ik kan dat dus niet helaas. Verder geen kinderen of verplichtinggen ofzo maar ik word er zo lamlendig van om de hele dag in bed te blijven liggen. Ik kan het wel dagdelen doen maar wil toch zeker wel even naar buiten. Misschien ook omdat ik al 5 dagen in de week weinig buiten kom (kantoorbaan).

Ben wel te dik trouwens, ben vast de uitzondering op de regel

Met een depressie is het trouwens wel goed om regelmatig te bewegen. Ook al is het gewoon een blokje wandelen of zoiets.
quote:dikkie26 schreef op 05 oktober 2014 @ 16:20:

[...]

Bij mij heeft het idd te maken met depressie, geen sociaal leven, werkloos en psychische problemen. Probeer er wel uit te komen.

Wat bootje al zegt: in dat geval doet het er toch niet toe of andere mensen dat ook doen en of het normaal is? Sowieso maakt dat eigenlijk niet uit. Voor jou is het blijkbaar niet een lekkere relaxte uitrustdag waar je zonder schuldgevoel van geniet, maar een teken dat het niet goed met je gaat. Dus ook als heel veel andere mensen dagen in hun bed doorbrengen, is het voor jou geen goed idee.

Met een depressie kan het lastig zijn een reden te zien om op te staan. Maar die depressie gaat niet weg door te blijven liggen. En je voelt je niet ineens stukken beter als je wel dat vaste wandelingetje maakt, maar het laat je wennen aan structuur en activiteiten, wat je weer beter laat wennen aan bijvoorbeeld het vrijwilligerswerk dat je wilt gaan doen.

Misschien wordt het iets gemakkelijker als je de dag begint met iets dat je leuk vindt? Een lekker kopje koffie of thee drinken voor het raam bijvoorbeeld, of met de krant/een website voor je aan de keukentafel?

En om je vraag te beantwoorden: nee, ik doe dat alleen als ik echt ziek ben. Voel me er niet lekker bij om de hele dag in bed te liggen. En ik vind luieren heerlijk. Met een boek, serie of de laptop en een dekentje op de bank kan ik lang volhouden. Maar af en toe wil ik bewegen en contact met mensen en naar buiten o.i.d.

Daarnaast stap ik 's avonds graag in een bed dat gelucht is, dat gaat zo moeilijk als je er zelf in ligt.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik vind mezelf in alle oprechtheid geen nare opmerkingen maken. Allemaal weer zo fijn gevoelig, pfff

We kunnen hier allemaal wel ach en wee roepen, maar iemand kan ook eens een wake-up call krijgen in de zin dat dit gedrag destructief is, zeker nu bekend is dat TO aan depressies lijdt.

Het is voor niemand goed, een godganse dag op bed meuren met tv en eten en al. Dat heeft te maken met leef-en slaaphygiene. Een tv op de slaapkamer wordt al afgeraden door deskundigen, dus laat staan dit gedrag. Ik heb daar gewoon een naar en ongezond beeld bij. Uitslapen prima, maar dit klinkt echt niet goed.

Oh, en iemand vroeg het zich af: ik werk ook fulltime, heb een actief en druk leven, en no-way dat ik een hele dag op bed ga liggen. Rust pak je op andere manieren, door buiten te bewegen bijvoorbeeld.
Ik doe het niet, maar lang uitslapen wel. In het weekend blijf ik regelmatig tot 10:30 of 11:00 liggen. Dan is het gewoon TE lekker warm om eruit te komen. Maar eigenlijk zou ik om een uur of 9 willen opstaan. Want mijn dag is zo gauw om en dat vind ik dan weer jammer. Maar ik houd me er nooit aan. Op het moment zelf kan me niets schelen. Ik ben echt een avondmens en verleg mijn dag in het weekend.

Ik voel me ook beter als ik gedoucht ben. En moet toch met de honden wandelen, daar knap ik van op. Als ik langer dan een dag geen beweging heb, voel ik me niet lekker. Maar mijn weekenden zijn meestal vrij leeg. Behalve boodschappen, beetje poetsen, onkruid wieden en met de honden wandelen doe ik weinig. Dit was ook weer zo'n weekend. Om de paar weken spreek ik wel eens af met een vriendin.

Mag ik vragen wat voor psychische problemen je hebt?

Heb je ook geen ouders (meer) die je steunen?
Uitslapen kan ik dan echt niet. Langer dan 7 uur kan ik niet slapen.

Wellie, misschien nog even je posts doorlezen. Ik ben zeker niet fijngevoelig maar je posts zijn zeker zeer denigrerend. Als je dat na het doorlezen zelf niet ziet, jammer dan. Hoewel ik denk dat je het heus wel doorhebt en daarom een wat langere wat genuanceerdere post plaatste waarin je niet zo denigrerend doet, om je voorgaande berichten af te zwakken.
Ik vind het vooral op zondag ochtend heerlijk om op de bank te ploffen voor de tv met een grote kop koffie. Lekker niksen, krijg ik vanzelf weer zin om iets te gaan doen. Is niks mis mee.

Dikkie26, heb je geen hobby misschien. Of je zoekt een hobby. Je moet dingen gaan zoeken die je leuk vind om te doen. Dan ga je je ook beter voelen en krijg je vanzelf wat energie.
Wat kom je zelfingenomen en veroordelend over Wellie. Wat voor jou waarheid is hoeft voor een ander niet zo te zijn. Laat iedereen in zij /haar waarde
Een jaar of vijf terug vond ik dat héérlijk, had toen net een relatie en dan bleven we regelmatig de hele zondag in bed liggen en tv kijken etc.

Sinds een jaar of 3 kan ik het niet meer echt, ik word ongeduldig en lig niet meer lekker etc. Dan verhuis ik naar de bank of ga toch maar een beetje aanrommelen in huis, de was doen etc en even boodschappen. Maar geniet daarna dan weer extra van de tijd die ik op de bank kan zitten.
Natte tosti..
Wellie je klinkt als mijn tante van 60, Zo saai... Dikkie, niks mis mee, denk dat we het allemaal heel druk hebben en dat zo´n ontspan dag juist heel gezond is. En gezien jou situatie, dikke knuffel!
Een relatie zonder vertrouwen is als een telefoon zonder signaal, je speelt alleen maar spelletjes..
ik mis dat echt. Ben van plan om dat ooit wel weer te gaan doen (als de kinderen uit huis zijn ofzo). Heerlijk!
Als het zou kunnen zou ik het doen, de hele dag met hapjes op de bank als de regen tegen de ramen klettert..

Maar ik heb 2 kinderen dus dat kan niet. Nee dus.
Ik doe het wel vaker. Echt een dag van fuck it en everyone. Laptop erbij, eten en drinken, hond op bed. Geen make up, jogging pak, haren recht overeind. Heerlijk! Hoeft overigens niet perse bed te zijn. Bank is soms ook het slachtoffer.
De laatste keer dat ik nog een hele dag in bed heb gelegen (met ex-man) was ik een jaar of 20 Destijds woog ik om en nabij 44 kilo, dus dik werd ik er niet van. Ik kan wel heel goed uitslapen maar zet tegenwoordig in het weekend de wekker om 10.00 uur. Vanmorgen was ik er desondanks pas om 11.00 uur uit, en dan wordt het vanzelf 14.00 uur voor ik aangekleed ben.
haha ik denk vaak dat ik het wil, de hele dag in bed liggen stinken. Maar na een uurtje, hooguit twee, is er niets aan, ga ik naar beneden en heb ik spijt dat ik mn vrije ochtend niet beter heb besteed….
Oh ja heerlijk, ik ga dan meestal wel uit bed hoor maar dan verplaats ik naar de bank en kijk de halve dag tv (geen tv meer in de slaapkamer) en lees boekjes etc.

Ik 1,70m en 55 kilo samen met hij 1.75m en 78 kilo (en dat is spieren ), hebben een heerlijke middag bankhangen beleefd met o.a. Orange is the new black, wijn, pizza en heerlijk seks, maar bovenal aandacht voor elkaar. Best lastig naast onze drukke levens, maar dit soort momenten zijn het beste. En nu gaan we nog even heerlijke van elkaar genieten, daar onze werk/studieweek morgen weer begint.

Dikkie, bedankt voor het herinneren, was even vergeten dat genieten zo belangrijk is!
Silence is golden. Duct tape is silver.
WellieB , dat is jouw manier van ontspannen. Anderen ontspannen door een hele dag lekker niks te hoeven doen. En voor weer anderen is ontspannen juist zweten in de sportschool. Het is maar net wat jij ontspanning vindt. Ik vind het ook heerlijk om in m'n vrije tijd lekker met de hondjes in het park te chillen, maar met regenachtig weer lig ik toch liever binnen op de bank met een serie erbij.

Dat betekent niet dat ik een sloddervos van 140 kilo ben die op bed ligt met allemaal koekkruimels om me heen. Niet iedereen hoeft te leven zoals jij , veroordeel mensen toch niet zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven