Zo afgrijselijk veel liefdesverdriet

21-05-2008 22:54 2065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.

En ik ben zo vreselijk verdrietig!

Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.

Afleiding helpt, maar zodra het avond is en ik ben alleen dan begint de ellende...

Hoe hebben jullie je verdriet verwerkt?

En hoe lang gaat dit duren?!!
@allen, slechte nacht achter de rus, zou eigenlijk moeten gaan werken maar door uitstelgedrag bij het slapen (durf nog steeds niet zo goed in dat lege bed te stappen en sliep om half twee pas) iets te vet eten (een vriendin kwam eten en we hebben pasta met zelfgemaakte pesto gekeken, lekker maar vet) hebben mijn spastische darmen een staking geörganiseerd en ga ik weer lekker naar bed.

Ik heb me gister nog wel even kunnen aanmelden voor de 26ste. met het voorstel voor jullie te koken indien het uitje in den haag of de buurt wordt gehouden.

kus Lobelia
P.S beloof dat het geen vette pasta wordt.

Lisette is er al duidelijk of het doorgaat?

verder iedereen een beetje een lekker weekend gehad?

kus Lobelia
@Lobelia, wat vervelend dat je je ziek voelt meis. Gaat het vanavond al wat beter?

@allen, ik weet nog niet of ik zaterdag mee ga. Aan de ene kant is het heerlijke afleiding en lijkt het me geweldig leuk om jullie te leren kennen. Aan de andere kant heb ik niet zo'n zin (terwijl ik het heeeele weekend niks te doen heb en er niks ergers voor mij bestaat dan dat)....tja, je bent besluiteloos of je bent het niet. Ik geef me bij deze dus voorlopig op....

Met mij gaat het echt op en af. Een vriendin van me is het hele weekend langs geweest en dat was heerlijk. Ze had zaterdag een sollicitatiegesprek, dus heb ik in een kroegje in Utrecht gewacht op haar. En daar overviel me zo'n eenzaam gevoel! Ik miste m'n ex zo enorm en zag geen licht meer, vond dat m'n leven geen enkele zin meer had. Bah!

Nu voel ik me wel beter. We zijn ernstig wezen stappen vannacht, lag om 6 uur vanochtend op m'n bed en heb lekker veel aandacht gehad van leuke mannen. Dat deed me erg goed, alhoewel ik heel erg voelde dat ik absoluut geen nieuwe vriend wil hebben. Maar ja, logisch...het is nog maar 3 weken uit. Ik heb wat telefoonnummers uitgewisseld zodat ik iemand kan bellen als ik zin heb om uit te gaan. Mijn vrienden wonen namelijk allemaal niet in de buurt en alleen uitgaan is ook zo alleen. Al met al dus best een lekker weekend.

Ben benieuwd hoe het met de rest gaat!
Lieve meiden,

Hoop dat je je weer wat beter voelt Lobelia!

@Pien,

Heb eigenlijk hetzelfde als jij.... aan de ene kant geen zin... aan de andere kant lijkt het me leuk...

Nog zo'n besluiteloos typje dus...

Hier nog weinig verandering....

Vandaag vriendinnetje langsgekomen. Zo'n schat... ze woont aan de andere kant van het land... fulltime job... kleine van 2 maar is toch al 2 keer deze kant opgekomen de afgelopen weken en belt iedere dag.

Bracht twee enorme bossen bloemen mee omdat ze vond dat er in elke hoek van mijn kamer kleur gebracht moest worden.

En wat belangrijk is.... ze érkent en begrijpt dat ik nog steeds van mijn ex hou en verdriet om hem heb.

Terwijl de meeste mensen in mijn omgeving het maar niet lijken te snappen "dat ik van zó'n klootzak" kan houden. En als ze dat zeggen dan voel ik natuurlijk de behoefte hem te verdedigen want het ís geen klootzak. Ik ben de eerste die toegeeft dat hij fouten gemaakt heeft, zich af en toe als een klootzak gedroeg maar dat definieert hem niet!

Als mensen dat zeggen voelt dat ook bijna als kritiek op mij... óf ik was een willoos slachtoffer óf ik hield van een monster!

Geen van beide dus....

Ik hield (hou) van hem.... ondanks zijn tekortkomingen en fouten... en vind het vreselijk dat ik hem kwijt ben...

Ben een deel van mezelf kwijtgeraakt toen ik hem verloor.

En dat doet gewoon verdomd veel pijn!!!

Liefs,

Lyc
@allen, ik herkend dat wel dat wel en geen zin hebben, ik heb dat ook wel. Ik voel me nog niet beter. Ben ook nog eens ongesteld geworden dus heb nu al alle kanten krampen. Gelukkig hoefde ik niet te werken dus ik kan lekker op de bank liggen en tv/films kijken en lezen. Meer wil je gelukkig toch niet met dit weer.

Ben benieuwd hoe het met iedereen is en mij lijkt het leuk iedereen te zien zaterdag.

liefs Lobelia
Dames,

Sorry dat ik mij de laatste tijd wat afwezig hou maar het gaat goed met me. Eerlijk gezegd gaat het heel goed met mij. Afgelopen weekend een date gehad en het was super leuk en erg van genoten. Echt zo'n eentje waar net op de juiste momenten je de juiste aandacht krijgt. We waren naar de parade en het was redelijk druk en dan even de hand op mijn rug om me te leiden... Heerlijk gewoon.

Het heeft mij 5 maanden gekost om op dit punt te komen. Mijn ex zit nog wel in mijn hart, maar ik ben verder gegaan, want ik weet dat het nu een plekje moet krijgen en dat het goed komt.

Ik heb naar degene die een mail hebben gestuurd een mailtje gestuurd over zaterdag.
x
Goed gedaan Kitty!! Voel je jezelf nu beter nu je dat niet heb gedaan? Bij mij gaat het echt met ups en downs, word er echt gek van!! Maar zou hem niet meer terugwillen hoor!! Daarvoor is het nu echt te laat.

Alleen je bent zo verschrikkelijk eenzaam en moet alles weer opbouwen.
@ jemmie

ik herken het heel heel erg. ik heb ook ups en downs en ik zou hem ook niet meer terug willen, maar ben wel eenzaam zo en hou nog wel op zekere hoogte van hem.

Ik heb ook het gevoel dat ik weer van voor af aan moet beginnen. Dat ga ik dan ook maar doen. Hup aan de slag.
Ja je hebt helemaal gelijk!! Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik geef mezelf regelmatig een schop onder mn kont met de gedachte van, hup we gaan weer verder, maar af en toe... Bleh!!!

En ik houd nog zeker van mn ex. Denk dat we dat ook altijd zullen blijven doen, maar het zal vast wel slijten. Maar ik hoef hem niet meer te zien, want dan stort ik denk ik echt in.

Gedoe allemaal he?!
Ik spreek mijn ex nog wel en hoewel dat soms echt moeilijk is geloof ik erin dat dat voor mij de beste manier is.

Hij die het zwaard heeft toegebracht is de enige die de wond kan genezen. Ik ben iemand die dingen moet begrijpen voor ik verder kan.'

Hij heeft spijt van sommige dingen die hij heeft gedaan maar voor een deel is het hem ook maar gewoon overkomen. Hij heeft er niet voor gekozen niet meer van mij te houden. Hij bewaard de verlovingsring in zijn tas om er dicht bij in de buurt te zijn omdat dat voor hem de periode symboliseerd.

Ook hij heeft er dus moeilijk mee, hard als het is, doet mij dat wel goed, weten dat het bij hem ook niet n de koude kleren gaat zitten.

Ik moet me echt weer thuis gaan voelen in mijn eigen huis.
Herkenbaar @Lobelia en @Jemmie!! Bij mij gaat het ook met ups en downs. Enig verschil is dat hem aan de ene kant graag wil zien omdat ik hem zo mis, maar aan de andere kant hem niet wil zien omdat ik over hem heen moet komen. Het doet zo'n pijn dat onze relatie voor hem zo weinig betekent heeft, want dat gevoel geeft hij me. En dat is helemaal niet waar, want we hadden zoveel mooie momenten samen!

Phoe, ik hoop dat de moeilijke momenten snel minder worden. Ik heb ook zo'n gevoel nu dat de liefde gewoon niet voor mij gemaakt is. Tot nu toe zijn mijn relaties niet geslaagd, vraag me echt af wat er aan de hand is...
@Pien: ja dat heb ik ook, maar we mogen er zijn en we vinden heus wel iemand. Iemand die ons volledig accepteerd zoals we zijn, want daar hebben we recht op. Ik wil iemand bij wie ik niet constant hoef te denken of ik er wel goed uit zie, of alles netjes is, of ie het eten wel lekker vind. Dacht op een gegeven moment bij alles na en wilde alles perfect doen. En hij deed gewoon zn ding en deed geen moeite meer voor ons. Eigenlijk is het ook gewoon een EIKEL!! Haha. Zo, dat lucht op!

@ Lobelia: Blijf je niet hangen aan je ex als je elkaar blijft zien?? Heb je het gevoel dat je nu echt verder kan met je leven?? Tuurlijk doet het je goed als je weet dat het hem ook niet in zn kouwe kleren blijft zitten, maar wat heb je er in feite aan? Ookal heeft hij de keuze gemaakt, hem doet het ook pijn. das logisch. Als ik mijn ex nog zou zien zou ik niet verder kunnen met mijn leven, want ik denk dat je hoe dan ook, bewust of onbewust, hoop houdt. Kijk naar Pien, die dacht ik stuur een brief zonder vragen, want dan verwacht ik ook geen reactie, helemaal goed uitbedacht, maar toch zit je te wachten tot je wat hoort. Dat zit in je.

Sorry als het wat negatief overkomt hoor, zo bedoel ik het niet
@jemmie, Ik kan me voorstellen dat je dat zo denkt maar bij mij erkt het net iets anders. Ik ben altijd al iets anders geweest dan de andere kinderen. Ik kan het op deze manier juist beter verwerken. Ik heb geen hoop had ik al direct niet meer. ALs hij nu zou zeggen dat hij me weer terug wil kan dat niet eens omdat het niet meer kan worden als het was. Ik wil geen relatie meer met hem. Ik weet wel nog (grotendeels) wat ik aan hem heb waardoor ik nog terecht kan met vragen die ik heb betreft de break up.

@pien, ik heb dat nu ook dat ik niet weet of ik uberhaupt wel geschikt ben voor een relatie, of er ooit nog iemand zo gek is dta hij verliefd wordt op mij. Maarjah dat komt ook voor een groot deel omdat ik nu ongesteld ben. bah.

zo lekker slapen en lang uitslapen. Na morgen nacht een paar dagen vrij. Zo heb er echt behoefde aan.
@ allen

waar is iedereen. Gaat het met iedereen goed? zo goed dat ze niet meer op het forum komen kijken? Das is op zich goed nieuws natuurlijk. Ach de weken gaan op zich ook wel snel. Ik ben ook alweer een maandje vrijgezel. Alles slijt, ik merk wel dat ik soms echt alweer betere dagen heb al mis ik heb soms echt verschikkelijk.

Ik richt al mijn energie op het herinrichten van mijn huis en het zoeken van werk. Verder heb ik nu even een paar vrije dagen en met de mooie dagen op komst is dat ook geen ramp.

knuffels Lobelia.
Lieve Lobelia,

Ik kijk nog wel regelmatig hier maar schrijf niet zo veel...

Niet omdat het beter gaat... was het maar zo!

Maar ik merk dat het steeds moeilijker wordt om over dingen te schrijven...

Misschien heeft het er mee te maken dat ik voor de psych vrij veel "huiswerk" moet doen en daarvoor meer moet schrijven dan me lief is!

Jammer genoeg heb ik nog geen "betere dag" meegemaakt de afgelopen tijd. Hoop dat dat snel komt..

Ik mis het samen zijn ook verschrikkelijk....

Liefs,

Lieke
Same here! Ik kijk nog wel iedere dag hier op dit topic maar heb het te druk of soms ook gewoon niet zoveel zin om te schrijven moet ik eerlijk bekennen. Bij mij gaat het met ups and downs. Merk wel dat het voor mij beter is om geen contact meer te hebben met mijn ex, want iedere keer heb ik weer veel verdriet als ik hem heb gezien of gesproken, terwijl het juist weer wat beter gaat als ik hem een tijdje niet heb gezien.... We moeten nog een aantal financiele dingen regelen en dan wil ik echt proberen om geen contact meer te hebben. Ik moet nu echt verder en het proberen los te laten en door steeds weer gesprekken te hebben of elkaar te zien lukt me dat gewoon niet!

Sterkte allemaal en dikke knuffel!!
x
quote:lyc schreef op 22 juli 2008 @ 21:38:

Lieve Lobelia,

Ik kijk nog wel regelmatig hier maar schrijf niet zo veel...

Niet omdat het beter gaat... was het maar zo!

Maar ik merk dat het steeds moeilijker wordt om over dingen te schrijven...

Misschien heeft het er mee te maken dat ik voor de psych vrij veel "huiswerk" moet doen en daarvoor meer moet schrijven dan me lief is!

Jammer genoeg heb ik nog geen "betere dag" meegemaakt de afgelopen tijd. Hoop dat dat snel komt..

Ik mis het samen zijn ook verschrikkelijk....

Liefs,

Lieke

Inderdaad, hier schrijven is zo confronterend..

wat voor huiswerk heb je allemaal van je psych? Ik ga morgen voor het eerste gesprek. Hopenlijk krijg ik geen huiswerk mee...brrr

en, ja ondanks dat ik soms boos wordt op mijn ex zoals hij mij behandeld heeft net na het overlijden van mijn moeder, mis ik hem ook nog steeds...
x
Hoi meiden,

Kon niet slapen en zat een beetje te zoeken op het Viva forum en zag jullie topic.

Mijn vriend heeft mij verlaten na 9 jaar (waarvan 5 jaar samenwonen).

Ik voel me zo vreselijk ellendig, verdrietig en alleen. Had vandaag ook zo'n vreselijke offday, ik weet gewoon niet waar ik het moet zoeken.

Probeer leuke dingen te doen met vrienden en vriendinnen, maar kan amper genieten.

Iedereen kan wel zeggen dat het weer goed komt, maar voor mij voelt dat niet zo. Het doet me zo'n pijn. Hoe kan ik ooit nog gelukkig worden...

Ook de weekenden vind ik vreselijk, heb geen vrijgezelle vriendinnen en bijna iedereen is of net bevallen van eerste kind, of wonen net samen.

Hebben jullie mssn tips voor mij, waar kan ik het beste mee beginnen om mezelf uit het dal te krijgen? (58 pagina's ''even'' doorlezen is wat veel)

Sterkte voor jullie allemaal!
quote:Catwoman08 schreef op 23 juli 2008 @ 23:56:

Hoi meiden,

Kon niet slapen en zat een beetje te zoeken op het Viva forum en zag jullie topic.

Mijn vriend heeft mij verlaten na 9 jaar (waarvan 5 jaar samenwonen).

Ik voel me zo vreselijk ellendig, verdrietig en alleen. Had vandaag ook zo'n vreselijke offday, ik weet gewoon niet waar ik het moet zoeken.

Probeer leuke dingen te doen met vrienden en vriendinnen, maar kan amper genieten.

Iedereen kan wel zeggen dat het weer goed komt, maar voor mij voelt dat niet zo. Het doet me zo'n pijn. Hoe kan ik ooit nog gelukkig worden...

Ook de weekenden vind ik vreselijk, heb geen vrijgezelle vriendinnen en bijna iedereen is of net bevallen van eerste kind, of wonen net samen.

Hebben jullie mssn tips voor mij, waar kan ik het beste mee beginnen om mezelf uit het dal te krijgen? (58 pagina's ''even'' doorlezen is wat veel)

Sterkte voor jullie allemaal!Laat je tranen gewoon gaan, voel je gewoon lekker rot. Weet niet hoelang het nu geleden is maar mijn relatie is ook sinds kort voor bij en de eerste week heb ik alleen maar zitten huilen daarna ben ik rustiger geworden. Geen contact zoeken, afleiding zoeken en zodra je begint te denken je gedachtes stoppen anders maak je je zelf gek op den duur.
vandaag mis ik hem weer gigantisch... zucht... zal wel door het mooie weer komen ofzo..

@ felicia: welkom, jammer dat je ook in deze positie zit. Tips heb ik niet voor je.. alleen dat je niet moet sms-en, bellen emailen of je ex opzoeken..Wil je wat meer vertellen over waarom en hoelang het uit is of de reden?

Sterkte
jeetje echt heftig om dit allemaal te lezen zeg, ik krijg er serieus gewoon een brok van in mijn keel! Ik lees wel veel van mensen die het dan uitmaken maar vervolgens er heel veel moeite mee hebben en zelfs misschien spijt enzo. Hadden ze het dan misschien beter niet uit kunnen maken, waarom maken sommige het uit als het toch niet echt aan 'hem' lag enzo? of ligt het allemaal heel anders en zie ik sommige dingen helemaal verkeerd? Ik probeer even wat meer inzicht hierin te krijgen. Voor alle mensen met die liefdes verdriet, echt heel veel steun en dikke knuffels! Respect!

Liefs Nickie
@Felicia & Kitty Elastic,

Het is bij mij nu zo'n 10 weken uit. Ik heb alleen het idee dat ik een beetje blijf hangen in dit dalletje..:-(

Mijn ex heeft mij verlaten vanwege de kinderwens en hij was verliefd geworden op een meisje van 19...(ik ben 32). Hij heeft dit op een avond eruit gegooid en is dezelfde avond vertrokken. Nooit wat aan hem gemerkt. Het was 2,5 wk voordat we naar Indonesie zouden gaan. Ik twijfel ook aan zijn verhaal van kinderwens. Heb door hoe hij doet het idee dat hij met een grote roze bril oploopt en kinderwens al excuus gebruikt. (ipv andersom wat hij zegt) Ik vind het gewoon heel erg dat ik schijnbaar niet leuk genoeg ben geweest om over zoiets te praten en bij een verliefdheid meteen de handdoek in de ring te gooien.

Vind het heel moeilijk om geen contact te hebben omdat ik zoveel vragen heb. Ook omdat ik het idee heb dat ik hem moet ''wakker schudden''.

Maar ook omdat er nog veel rondom hypotheek geregeld moet worden, verdeling van spullen etc.

Afleiding zoeken doe ik wel, alleen het werkt gewoon (nog?)

niet. Hij blijft in m'n koppie.

Ja wat jij zei Kitty, zal mssn wel door het mooie weer komen. Dat roept ook herinneringen op. Zat vandaag met vriendin op het strand en zie dan allerlei stelletjes, vind ik ook moeilijk.

Ik kreeg net een mailtje van hem dat ie voorlopig gaat samenwonen met een vriend van hem.(hij wilde dat ik dat van hem hoorde) Dan heb ik ook zoiets van verdorie, je weet half niet hoe het voelt om alleen te zijn (hij zit nu bij z'n ouders)

Dat vind ik ook het erge na een dagje/avondje weg te zijn geweest, het alleen thuiskomen.

Hoe stoppen jullie je gedachtes als je gaat piekeren?

De vriend van mijn vriendin zei vanavond ook ''gewoon niet aan denken''.

Was het maar zo makkelijk, was het maar een knopje wat je om kan draaien...

Hoe lang is het voor jullie geleden? Hebben jullie het idee dat je al een beetje uit het dal komt?

groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven