Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.

@blauw; Je verhaal is herkenbaar, inmiddels ben ik gelukkig een fase verder.

Benader je affaire met vlam als een verslaving , dan weet je ook wat je moet doen om je ervan los te maken Het feit dat je zo gevoelig bent voor een " verslaving" zegt veel , ga daar ook mee aan de slag. Het feit dat je het niet kan loslaten is omdat het nog een functie heeft en dat is niet zijn speciaal liefde ( dat maak je jezelf wijs ) maar jou gretigheid om ergens in vast te bijten/vluchten/focussen omdat je hierdoor intenser leeft en voelt.

Heel veel sterkte , ik weet hoe moeilijk het kan zijn.
Ja marana, als je die 2 postings naast elkaar zet lijkt het bijna alsof onze open relatie een wassen neus was, een dekmantel voor wat anders en toch ervoer ik het niet zo, helemaal niet. Het was wel een gevalletje "als je middenin de taart staat zie je de randjes niet". Ons huwelijk had niet zo heel veel basis meer dus we grepen alles aan om verbondenheid te blijven voelen. Het opengooien, het uitnodigen van anderen in onze relatie zorgde er in elk geval voor dat we bleven praten en ik heb zelfs behoorlijke jaloezie gevoeld in het begin. Achteraf gezien superlogisch immers, ik was zeb al grotendeels kwijt, hem uitlenen zou alleen nog maar meer touwen doorhalen, onze open relatie was niet gebaseerd op een intens samenzijn en van daaruit een stuk gunnen, het was echt alleen maar het niet meer kunnen vinden bij elkaar. En dat is geen goede basis.

Leuk dat je dit hebt opgehaald! (en dat meen ik!)

Ook het gesprek met kater herinner ik me goed, ik zie mezelf nog zitten in the shack met mijn rug tegen zijn buik, tranen met tuiten jankend!

Look, ik kan me voorstellen dat je even in de bonen was bij het lezen van "plasstripje" maar je kunt opgelucht ademhalen.

Het doosje van Roossje doet het inderdaad nog en ik ben in een compleet nieuwe situatie terecht gekomen die voor mij uniek en heel bijzonder is. Zelden heb ik mij zo evenwichtig gevoeld in een nieuwe situatie en ik voel me een zeer rijk mens voor nu.

En nu even verder lezen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je roodkapje. Zonder die euforie is het leven mij te grauw en zwaar... ben niet voor niets al vaak depressief geweest. En dan kies ik liever voor zelfgemaakte fijne stofjes, dan voor die uit een pilletje. Ik weet dat ik blij moet zijn dat mijn lichaam nog zo goed in staat is die stofjes aan te maken. Alleen de 'kater' op het moment dat de spiegels dalen is afgrijselijk. Dat heb ik niet alleen met deze verliefdheid, maar ook met andere dingen die mij een heerlijke kick bezorgen (alcohol en, iets minder gevaarlijk, dansen, bijvoorbeeld).

Fijn om wat herkenning te vinden. Het is me ook wel duidelijk dat hier meer aan de hand is dan alleen een teleurstelling in de liefde.

Dames, dank voor het meedenken, ik ga weer 'lekker' met mezelf aan de slag.
Blauwevrouw, ik vind het geen tirade hoor. Ik heb je pittige vragen gesteld en daar mocht je gewoon op antwoorden zoals dat in jouw hoofd omhoog komt. Het is mooi dat je weet wat je eigen pijnpunten zijn en daaraan werkt.

Edit: wat een bizarre uitspraak van je coach, werd je niet pissig? Het dwingt je om in de verdediging te gaan, daarom kan ik dit soort uitspraken niet waarderen, zelfs niet als het trucje is of een test om te kijken hoe jij reageert.

Vanuit verdedigen reageer je eigenlijk nooit goed.
Hoe is het trouwens met Karamella? Al voor de bijl gegaan?
Je haalt me de woorden uit de mond Roos: echt een bizarre uitspraak van de coach van Blauwe. En dat zo in het begin! Een keertje provoceren als iemand sessieslang blijft vasthouden aan een of ander patroon: á la. Maar wat is hier het nut van??
Pfffffffffff god zeg wat een achtbaan. BV heeft eigenlijk de keus al gemaakt weg te gaan lijkt het maar heeft geen idee hoe verder vanaf dit punt. Hij wil met mij verder maar vreest de hel die los gaat barsten. Zijn ratio is momenteel ver te zoeken lijkt het. Hij is in de war, bang voor wat komen gaat, zou het liefst dan ergens ver weg willen zitten van haar en bij voorkeur samen met mij maar desnoods alleen.

Hij wil mij niet kwijt, dat is duidelijk maar hoe verder vanaf dit punt weet hij niet. De angst voor haar lijkt momenteel te overheersen samen met de neiging te vluchten voor wat komen gaat.

En dan sta je opeens irl tegenover elkaar en moet je weer doen of je elkaar niet spreekt. Godskolere zeg, wat moeilijk. Hij is moe en op zie ik en de interactie met haar is afwezig. Ze negeren elkaar en zeggen alleen het hoognodige. Koude oorlog. Hij lacht stiekem heel kort naar me en we wisselen een blik uit maar meer kan niet. Ik heb inmiddels zo'n hekel gekregen hieraan, dit vind ik het moeilijkste, doen alsof we niets meer van elkaar zijn terwijl de waarheid zo anders ligt.

Ik vind de situatie moeilijk want ik zou het liefst inderdaad doen wat high schreef. Dat zit er wel erg in hoor, dat reddersding merk ik. Maar ik ben me er wel erg bewust van geworden in de loop der tijd en dat zorgt ervoor dat ik het kan ombuigen. Dus ik doe er niets mee en moet hem laten en de tijd gunnen er zelf uit te komen, ook met zijn gedachten en het enige dat ik vind dat ik kan doen is eerlijk zijn over hoe ik de toekomst zie samen. Niet meer niet minder.

Een achtbaan is het, voor mij, voor hem. Geen idee waar het heengaat.

Sorry, ff egopost.
Ik vind het een hele lastige materie Lena en ik weet niet zo goed wat ik schrijven moet.

Angst is een slechte raadgever en in jouw bericht klinkt het alsof BV eerder uit angst bij zijn vrouw vandaan wil vluchten dan dat hij graag bij jou wil zijn uit liefde.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Ik vraag me wederom af wat voor kenau zij moet zijn om hem zo in de tang te hebben. Het lijkt erop dat hij met de deegroller voor zijn billen krijgt ofzo als hij het waagt bij haar vandaan te gaan.

Niet erg geil en aantrekkelijk.
quote:Lookolook schreef op 06 oktober 2014 @ 13:14:

Wiskey op de vroege middag? Dan is je probleem wel groter dan alleen geen minnares

Dat was uiteraard denkbeeldige whisky. Er moet daags een fles leeg zodat ik weer een brief kan posten.

Geen minnares? Zeg maar nee krijg je er twee. Al dekt dat de lading niet.
Ik heb het ook niet heel duidelijk neergezet geloof ik. Nee hij wil niet uit angst weg bij haar. Het is juist andersom. Hij wil weg bij haar en is bang voor wat er dan gaat gebeuren. Dat staat ook even los van mij want als ik niet beeld was en hij zou weg willen, had hij exact hetzelfde probleem gehad.

Dus het is absoluut niet zo dat hij met mij verder wil om te vluchten. Of iets van die strekking. Helemaal niet zelfs. Hij is echt gek op me en daar is geen twijfel over en ik ben absoluut geen vlucht of wat dan ook.

Ik heb dat ook wel eens hoor, dat ik denk: pffffffff wat zou het lekker zijn, even weg van alles en vluchten. Dat op zich vind ik overigens helemaal niet vreemd. Het is ook niet dat hij dat echt wil ofzo. Ik schreef het meer op om de verwarring weer te geven.

Tja, ik ken hem. En aantrekkelijk en geil is ie zeker. Slimme kerel die dondersgoed door heeft dat het geen rozengeur en maneschijn wordt. De omstandigheden zijn gewoon kut. En ik merk dat de klap nu goed bij hem inzinkt dat hij heel veel jaar in een relatie zonder of met zeer weinig liefde heeft gezeten. Dat doet wel wat met een mens.

lastige materie is het zeker.
@Roos en @Lena : Ik geloof niet alleen in de boze heks verhaal , een dominante partner heeft een onderdanige passieve medestander nodig om dit patroon in stand te houden. Het feit dat hij nu zo van de kaart is en na al die jaren niet hoe hij moet handelen bevestigd dit voor mij.

Ik zou hem in deze fase los laten Lena om hem te leren in zijn kracht te komen.
Roodkapje, dat klopt absoluut wat je schrijft. Hij heeft lang het patroon ook door eigen gedrag in stand gehouden. Dat is pas in de laatste 3-4 jaren gaan schuiven.

Loslaten...ik wil dat helemaal niet. Wel, ga maar eerst lekker een tijd op jezelf wonen. Maar niet dat we geen contact meer hebben ofzo.

Ik weet het gewoon ook even niet meer en raak er van in de war. Gewoon van alles wat in een keer ook op mij af komt. Keuzes die gemaakt moeten worden. Ik wil met hem verder ja, dat weet ik en hij met mij maar de paniek slaat ergens bij ons allebei toe denk ik. Ben even niet zo zen vandaag en hij ook niet. Maar misschien is dit voor ons allebei even iets waar we doorheen moeten?
quote:roodkapjeendewolf schreef op 06 oktober 2014 @ 15:42: gretigheid om ergens in vast te bijten/vluchten/focussen omdat je hierdoor intenser leeft en voeltDat lijkt mijn minnares nu ook te doen.

Op zich nog begrijpelijk ook na alles wat er is gebeurd.

Jij had gisteren ook gelijk, zoals het nu gaat tussen haar en mij loopt het voor geen van beide prettig.

Afgezien van dat zij de dansles geen hol aan blijkt te vinden laat het idee van een vaste huisje-boompje-beestje relatie met mij haar niet los als ik haar vanmiddag goed begreep.

Ook al lijk ik beschikbaar ik ben nog bezig mijn afgelopen huwelijk te verwerken.

Vanuit mezelf gezien vind ik het snel dat zij nu denkt aan een nieuwe vaste relatie.

Haar gretigheid kan een vlucht zijn om weer intens te voelen dat ze leeft.

Dat gaat dan gelukkig niet speciaal over mij.

Ik ben alleen haar 'weapon of choice'.

Het geeft me rust om het zo te zien.

Dank voor het inzicht.

Lena, laat hem zichzelf redden idd.

Anders leert hij nog niets.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:haddock schreef op 06 oktober 2014 @ 17:25:

[...]

Geen minnares? Zeg maar nee krijg je er twee. Al dekt dat de lading niet.Bofkont Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar?
@Lena: vind het een visie die hout snijdt, van roodkapje. Nog maar heel recent zag je BV in je woonplaats voorbijschuifelen met hangende schouders en een lege blik in zijn ogen hè.

Ja hij is wakker geworden en heeft de koffie geroken...maar dat maakt hem niet ineens tot een krachtig doortastend mens die de wereld aankan. En dat zal hij toch moeten ervaren voordat hij een nieuwe relatie instapt denk ik. Anders zal hij straks naar jou, zijn kinderen, misschien zelfs naar háár een voortdurend gevoel van tekortschieten ervaren. Hoe deprimerend is die gedachte Lena, dat wil jij ook niet.
Mooi gezegd Anouk. En inderdaad, dat wil ik natuurlijk ook niet. Het is zo'n contrast bij hem soms. Want hij is slim, kan zelf makkelijk een hoop voor elkaar krijgen en regelen, heeft de wereld ook carreerwise ook aan zijn voeten. Leuke spontane, grappige man met doorzettingsvermogen. Maar die andere kant is er ook waarin inderdaad krachtig en doortastend handelen moeilijk is voor hem. Heel contradictief want hij kan zo doortastend zijn!

Woke up and smelled the coffee...ik vind hem echt heel treffend.
Lena, als je het niet weet doe je niks. Heel simpel. Neem geen enkele beslissing, dat hoeft namelijk niet. De enige keuze die jij kan maken is om van BV te houden en hem in je leven te willen. Natuurlijk ga je hem in dit stadium niet loslaten, dat zou ook raar zijn, jullie hebben tijden geleden al afgesproken dat jullie een stel zijn, het zou gek zijn om hem te weren als hij stappen gaat zetten, dat ga je niet doen.

Laat je vooral niet regeren door (zijn) angst, wat er gebeurt als hij weggaat zie je vanzelf. Je nu al druk maken over de toorn van zijn vrouw heeft geen zin, zo ver is het nog niet. Niet kiezen is ook een keuze.

Doe niks. Het zal zijn weg wel vinden.

Zoals iemand lang geleden hier schreef: boom voor boom.
Thanks in ieder geval voor alle reacties. Helpt met dingen op een rijtje te zetten.
Lena, dat hij professioneel alles op orde heeft wil niet zeggen dat dat dan in zijn persoonlijke leven ook zo is.

Werk en thuis zijn twee verschillende werelden imo.

Laat hem voor zichzelf (leren) zorgen.

Neem jij voorzorgsmaatregelen met het oog op jouw kind.

Dat is voor zover ik zie alles dat jij nu hoeft te doen.
Oh nee, loslaten moet je hem natuurlijk niet Lena. Maar niks doen, dat is het devies. Oftewel: parkeer je redderskant in de koelcel.
Niets doen is zó niet mijn ding.Daarom word ik er zo onrustig van want ik weet niet wat ik wél moet doen. Maar jullie hebben een punt, misschien is achterover leunen en afwachten wel het beste wat ik kan doen. Tis alleen zo verrekte moeilijk.
Lena, zie dit als jouw moment om te leren relaxen.

Nu relaxen en je krijgt er een krachtig geworden man voor terug.

Als dat geen zinvolle investering van jouw dolce far niente is!
Hahhaha ik voel me allesbehalve relaxed! Ik geloof dat het tijd is toch maar een paar massages te boeken ;)
Lena, laat hem zijn eigen tempo kiezen. Natuurlijk is achterover leunen en afwachten moeilijk. Maar laat je niet verleiden tot opjutten, of tot het doen van uitspraken over zijn situatie, zijn vrouw, wat hij zou moeten doen.

Ik zat in hetzelfde schuitje, en ik ben zo blij dat ik me heb weten in te houden. Hij is blij dat hij de ruimte kreeg om het op zijn manier te doen, en ik ben blij dat hij naar mij toe is gekomen toen ik hem los liet. Maar pfff wat was dat lastig (ook omdat degenen die wisten dat ik iets deed met een getrouwde vent, vrijwel allemaal zeiden dat hij me aan het lijntje hield, dat hij natuurlijk nooit zou scheiden). Laat het los en het komt naar je toe.
Dit liedje is zo waar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven