Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Voor elk kind één.
Weet je wat nou ècht om een inburgeringscursus vraagt? Iemand die al zeven jaar een uitkering krijgt en niet eens weet hoe die uitkering heet. Laten ze díe mensen maar eens gaan pesten.
Waarom? Ze weten toch hoe het systeem werkt?

En ze hebben vast de ambtenaar in kwestie een handje gegeven.
Zo kun je het ook bekijken ja.
Net zoiets als 'hoersubsidie van Najib Amhali?hoersubsidie

HOERAAAA!
Waar zijn onze tags gebleven?

Of heb ik nu teveel doppie op?

Sowieso:

Truste.
Zo, wat een wijsheid is er toch in deze kroeg. Dank.

Die vragen van Ely ga ik gebruiken als daar toevallig eens een goed moment voor is, super. En moet alles wat jullie zeggen even laten bezinken.

Wat schrijf jij toch schitterend, Kjong. Dóe JIJ daar nou 's wat mee. Als Heleen v Rooyen het kan, kan jij het 100x beter.

Bent, hoe 't verder geestelijk met mij gaat.. weet ik niet.

Ik leef met de dag, denk niet zoveel na als dat niet nodig is. Misschien is gevoel ook wel soort van weg ofzo, heel gek misschien maar als voorbeeldje: Ik was het laatste jaar wel blij met mijn haar, zat vaak goed, echt no way dat daar een stuk vanaf mocht ofzo. Tot paar weken geleden dus, rigoreus schaar erin laten zetten, nu wat dunner allemaal, sommige plekken echt al kaal. Doet me niks. Al zou er morgen iemand met een tondeuse langskomen, geen enkel probleem. Raar he? Ik spoor geloof ik echt niet.

Bambi-man begint op te krabbelen nu, die heeft laatste weken juist weer heel diep gezeten. Die liep als een kip zonder kop rond, rende zich rot tussen werk/thuis en had het gevoel overal de kantjes vanaf te lopen. Ik ondertussen klagen op hem omdat hij niet eens de vaatwasser leegruimde en ik dat dan moest doen met mijn zieke lijf, zo'n sfeertje dus. En hij antwoorde dan dat hij dat gewoon niet zág, dat die vaatwasser/was/stof/name it daar lag om even iets aan te doen. Toen ben ik - heel kinderachtig maar het werkt als een trein- een paar schema's gaan maken om structuur aan te brengen. Want het is echt geen onwil, hij ziet gewoon door de bomen het bos niet meer.

1 voor dagindeling, 1 voor huishoudelijke taken, 1 weekmenu in veelvoud aan variaties dus de komende tig weken weten we al wat er gegeten gaat worden. Gelukkig heb ik niet zoveel trek

Kan hij zo zien wat er op welke dag aan taak gedaan kan worden, wat er aan boodschappen nodig is, dat het prettig is als vaat in de vaatwasser terecht komt, dat er kleren klaargelegd moeten worden 's avonds voor de hertjes, wanneer containers aan de straat, al dat soort kleine dingen.

Niet alleen handig voor hem maar voor al die tig anderen die hier over de vloer komen.

Hij is een stuk vaker thuis nu maar werk blijft daardoor liggen, erg druk op werk met nieuwe mensen begeleiden en aansturen en dat vreet energie. Kan me voorstellen dat ie dan thuis geen zin heeft in het hele huishouden bestieren en dat hoeft ook helemaal niet (krijg miss. binnenkort thuiszorg) maar zorgen dat het hier geen grote ontplofte varkensstal is vind ik wel een must.

En nu maar naar bed.

Truste!
KJONGGGGGG topwijf dat je d'r bent, doe wat je moet doen, neem nog een doppie (of wat er verder geslikt moet worden); heb je alles? Nee? Goed. Dan alleen die 2 koters in je kiezlg/aan je rokken en op naar S'hol. Vanaf vrijdag ben ik niet op dat eiland aan de overkant, maar wel relatief dichtbij, ik zal zwaaaaaaien! Kus.

Zo, het Mannelijk Leed belichaamt in het frele framepje van mijn Zoon is uitgedreven. Vannacht dreef hij zijn bed uit van koortszweet, vanochtend werd hij wakker en had weer honger, en nu zijn hij & Dot heel lief samen hutten aan het maken en kleien en muziek maken door elkaar. Ik hoor ze steeds schaterlachen samen. Zelf hoofdpijn en keelpijn en snot, maar godzijdank kindjes-vakanties dus we rotten hier gewoon tot het middaguur in pyama's, kan ons het schelen. GG met dito klachten wel aan het werk gegaan, op zijn fiets de hersft in,
Eh. Ik had een complete pagina nog gemist. Ook goeiemorgen.

Iemand koffie?
Zie ik mijn jongste in al haar onweerstaanbare peuterbolheid door de kamer struinen, vraag ik haar met alle moederwarmte die in me is "Hee Doddemeis, mag ik een knuffel?", steekt ze me zonder vaart te minderen haar Haas toe en hobbelt verder.
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Mensch, wees toch blij dat ze eindelijk lóópt!
De mevrouw van het soll.gesprek belde net.

De baan was me zeeer zeer zeker gegund.

Laaiend enthousiast. Dat ik zo'n lekker rustig en onverstoorbaar type ben. Lyrisch. Ohohoh wat ben ik toch goed. Kwaliteitje.

Maar... mijn werktijden gooien roet in het eten.

Om 9 uur beginnen konden ze niet aan.

Heb mezelf nog even in de aanprijzing gegooid, en gevraagd of ook zij voor mij haar ogen wilde open houden vanbinnen de organisatie (wat wel ok is, want rechter hand van directeur, voor wie ik het slaafje zou worden), en dat doet ze zeeeeker.

Want iemand als ik moest toch zó aan een baan komen!?

Gloeiende!

Zo haal ik natuurlijk nooit Kman in z'n geheel naar Nederland.

Slechts in fragmenten van betaalde rekeningen en gekraste cd'tjes.

Ik geloof dat ik een beetje hoofdpijn heb...

Als in spanning om de kop trekkende.

En ik heb slechts een baby in bad gepropt, een krentebolltje staan smeren voor de oudste om half 7, en natuurlijk niet eens een koffer uit de kelder gehaald, of aan de MEGAafwas begonnen.

Ok, ok. Wat credit: Ik heb zowaar wél al 8 keer de telefoon aangenomen toen oma belde...
'Ze' zeggen toch altijd dat een vakantie zó voorbij is?

Nou ik heb net twee keer met mijn ogen geknipperd, maar niks hoor. Ik ben niet heerlijk alleen. Er zijn hier nog steeds kinderen in huis. En ik hoor ze ook nog.

Blerk.
Je moet ook altijd eerst vertrekken, Kjong.

(Wat is er nou mis met om 9 uur beginnen?! )
Hieperdepieperdepiep voor Mops!!

Mims, van harte gefeliciteerd met je 4-jarige dondersteen! Hopelijk hebben jullie gisteren een leuke dag gehad. Heb je het toch nog aan 't strand gevierd? (Ik heb niets teruggelezen...sorry. Beredruk.)
ZOENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN voor Mims en Mops. Ben beetje boel druk met woongroepwerk en Baaswerk. Maar denk aan jullie allen en lees soms snel bij. HUG voor wie er behoefte aan heeft, zo lang en stevig als nodig. Virtueel sta ik tot uw beschikking!
Is Mops andaag? Mops is vandaag! In de glória!!!

~ontkurkt diverse flessen bubbels, in de variant alcohol en Jip&Janneke, ter ere van de mooiste rooie-met-vlechtjes die we hebben in deez Kroeg~

En dan nog een KUS voor de mooiste rooie metzonder vlechtjes. Goeie reis mop, kom heel terug en afwas wacht vast geduldig.

Hier is nu iedereen ziek. GG eerder teruggekomen van werk, pimpelend en wel, Zoon stort weer in naarmate dag vordert, Dot smeert snot op alles onder de 1 meter. Ze zeuren bij/om alles. Ik mag hopen dat dit over is voordat we in het vliegtuig stappen, want anders zie ik het nog gebeuren dat ik ze eruit mik voor de formele landing. ARCHGGGG.

~ademinademuit~

Mantra: bijnavakantie~bijnavakantie~bijnavakantie~bijnavakantie.

Moet alleen nog wel een en ander doen de komende dagen, voor werk, en schat zo in dat het lastiger (thuis) werkt als iedereen hier ziek is en liefst door mij verzorgt wordt. Nou ja, vanavond doe ik niks meer (al is het maar omdat ik me zelf ok niet zo jofel voel) en morgenochtend bright & early zien we wel weer verder.

Kjong; wat een zeikgedoe met dat solliciteren. En inderdaad: wat is er mis met 9 uur?

Voor Mops & Lieke!!!

Mims & Xop van harte met jullie 4 jarige moppies!!!
Mops en Lieke, gefeliciteerd met jullie vierde verjaardag! Wow, weer twee kleuters erbij!
Mops en Lieke, gefeliciteerd! Echt al heuse kleuters. Wat klinkt dat wijs.

Oei Lil, de ziekenboeg klinkt niet best. Hopelijk is iedereen morgen weer een stuk opgeknapt.

~Zwaait nog snel naar Kjong ~ Dat je vakantie maar snel voorbij mag zijn.

Bam Heb verder niet veel toe te voegen aan de wijze woorden van de anderen.
lieve kjong, kom gauw terug!!!!

Wauw, mops en lieke 4 jaar!!!! Van harte!!!!

Bam, ik vinjelief.

Hier gelukkig een stuk meer bezig dan voorgaande dagen, collega`s ga ik zeker missen bedenk ik me net. Zo lekker als je iedereen goed kent, geintjes maken over en weer, gek doen, maar werken als het nodig is en precies weten wat je aan elkaar hebt in noodsituaties. Mooi.
Kjong zit in vliegtuig nu als alles goed is gegaan. Had eerst gen vervoer richting Schiphol, toen zou Lief haar gaan brengen. Maar uiteindelijk bood een oom spontaan aan haar naar het vliegveld te brengen, dus heb ik geen last minute verhaal meer hoe het met Kjong ging vanavond

Ik lees opeens dat ik hier in de kroeg helemaal Xop niet heb gefeliciteerd met dr dochter, alleen bij de julibeebs gedaan.

Xopperdepop, ik drink er eentje op jouw jarige dame. En gooi meteen de bar open voor Bentetje en d'r collegae!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven