Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Welke les ben je nu @Groenejas, gek he dat de ene keer heel anders loopt dan de andere.. Ik had gisteren een euforisch gevoel, lang niet gehad, hahah
Opgeven is geen optie..
Ik loop niet met Evy, maar het komt op hetzelfde neer. In week 9 moet ik 5 km kunnen lopen, ik zit nu in week 6 dag 1. Inderdaad gek hoe het zo kan verschillen er dag. Ik voelde ook al meteen dat het niet zo lekker ging, dus maar een beetje rustig aan gedaan.

Bij welke les ben jij?
Ja dat heb ik ook meestal dat je gelijk voelt dit wordt een zware vandaag..

Doe Renate en donderdag les 13 nog vijf lessen en dan moet ik 30 minuten kunnen rennen, als t zo als gisteren gaat moet t lukken..
Opgeven is geen optie..
Dat heb ik ook. Soms kost het heel veel energie om alleen al vooruit te komen. Andere dagen ga ik als een speer. Ik ga vandaag les 16 lopen samen met mijn man. Hij is een paar lessen teruggegaan, zodat we weer samen kunnen lopen.

Met mijn knie gaat het goed. Het zijn dus toch echt mijn schoenen geweest.
Even een ego berichtje. Heb al weer bijna 3 weken niets geschreven dus het is lastig om op iedereen te reageren maar volgens mij gaat het bij de meesten lekker.

Hier gaat het nogal wisselend. Ik heb na de wedstrijd nog een week netjes 3 keer gelopen. Die week daarna veel in het buitenland gezeten en de hele week niet gelopen, ook omdat ik echt geen motivatie meer had. Afgelopen week 2 keer geweest en dat ging prima maar ik wil toch weer 3 keer in de week gaan vanaf nu. Wat ik echt balen vind is dat het pas zo laat licht word. Ik loop eigenlijk altijd 's ochtends in een park en dat is niet zo fijn als het donker is. Hier heb ik nog niet echt een goede oplossing voor gevonden. Ik ga denk ik met mijn baas overleggen of ik 2 dagen in de week een uur later mag beginnen en dan tot later werk.

Vanochtend heb ik in het bos gelopen en dat was echt heerlijk. Het motregende heel zacht dus lekker veel zuurstof in de lucht. Ongeveer 4,5 km gelopen en daarna nog wat sprintjes getrokken. Ik merk wel dat ik nog steeds echt moeite heb met heuvels.
Goedenavond allemaal,

Lopen jullie allemaal nog?

@ Miss Piggy Sam, nog wat kunnen scoren bij Lidl? Hoe gaat het op de nieuwe schoenen, bevallen ze een beetje?

@ Quinta, gaat het nog steeds zo lekker? Wat lief van je man ook dat hij een paar lessen terug terug gaat zodat jullie samen kunnen lopen. Ook fijn als jullie in de avond lopen. Voelt net wat veiliger denk ik.

@ Ellis en Quinta, die night loop was zeer zeker de moeite waard. Ik las ook over de zevenheuvelenloop nachteditie. Is een run in Nijmegen half november. Moet ook super zijn. Weet niet waar jullie wonen en tot hoever jullie max willen reizen.

@ Ellis, je bent al bijna bij het einde. Gaaf hoor. Nog even en je loopt zonder te wandelen.

@ Groenejas, jij gaat ook goed lees ik. Voorlaatste keer dan iets minder maar daarna wel beter.

@ Madame, vervelend is dat als je wel wilt lopen maar de mogelijkheden beperkt zijn. Gelukkig is je wil er dat maakt het doorzetten nog makkelijker. Vind het echt knap je dat je je werktijden ervoor wilt verzetten. Al aan je baas gevraagd of het mogelijk is?

Bij mij gaat het nog steeds wel goed, alleen vind ik het af en toe wel lastig om mezelf ertoe te verzetten. Ik ga altijd wel, maar vaak met moeite. Vorige week ook nieuwe schoenen gehaald ik dacht dat geeft nog wel meer motivatie, maar nog niet geholpen helaas.

Merk trouwens wel dat mij kuiten beginnen te groeien. Mijn broeken zitten allemaal wel erg strak bij de benen en ik weet niet of dit wel de bedoeling is

Zal volgende zomer wel zijn voordelen hebben.

Fijne avond allen
Jeetje was is het rustig hier, hoop niet dat iedereen in de hardloopdip zit die ik had? Ik heb me er sinds de 4 mijlloop niet toe kunnen zetten om te gaan lopen. Vandaag voor het eerst weer een rondje gedaan van 2x20 minuten. Daar was ik gebleven met mijn schema, kon wel merken dat ik 3 weken niet heb gelopen, vond het zwaaar!

Hoe gaat het hier met iedereen?

@Quinta, ik zie dat het goed gaat met knie, heb je helemaal geen last meer gehad met je nieuwe schoenen? Fijn dat je weer samen met je man kan lopen, waar zou hij nu eigenlijk zijn met de lessen?

@Twilight, is je enkel alweer in orde?

@Madama, hoop dat je baas het oke vindt! Wat ik soms doe is gelijk gaan lopen na het werk, dan is het nog een beetje licht.,

@La-lady, knap dat je jezelf er wel steeds toe kan zetten! Misschien inschrijven voor een loop, dat werkte de vorige keer goed voor je motivatie toch? En je merkt verschil aan je lichaam, als dat geen motivatie is!
Hoi dames, ik lees al een tijdje mee en daar het in het andere topic over marathons (!!) gaat past dit wat meer denk ik! Ik loop sinds half mei in een opbouwschema, heel rustig en onder begeleiding van het revalidatiecentrum maar het gaat steeds beter. Ik loop nu 4,9km in 41 minuten. Langzaam......

Evy gaat voor mij te snel maar ik wil wel graag blijven opbouwen. Doet een van jullie toevallig een schema tot 8-10 km? Hebben jullie tips?

Ga nu snel een rondje lopen voor het donker word.
Geniet van elke dag!
Vandaag 30 minuten gelopen zonder pauze!! 4,5 km gelopen, dis heel tevreden
Goedemorgen! Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd. Sorry!

Net les 20 gelopen. We gaan lekker.... Met 4 x 8 minuten rennen en 1 minuut rust hebben we net 5 km gelopen. Ging echt heerlijk. Lekkere temperatuur met een beetje miezer.

@Groenejas, wat goed! Daar mag je zeker tevreden over zijn.
@Quinta1976, wat vroeg! En een mooi tempo heb je dan!

Ik heb er nu ook wel weer vertrouwen in dat ik over 1,5 week die 5km in een half uur kan lopen. Ik vind alleen het schema een beetje saai tot die tijd. Ik moet nog 2 trainingen 25 minuten hardlopen en dan 3 trainingen 28 minuten.

Ik denk dat ik aankomende training 25 minuten ga hardlopen, en dan een iets hoger tempo probeer. Daarna 2 keer een intervaltraining, moet nog bedenken hoeveel minuten enzo. En dan hopelijk 30 minuten over 5km!
@Mrsnem, welkom! Wat goed dat je al bijna 5 km kan lopen! Rustig opbouwen is altijd het beste! Ik loop een schema van 8-10, maar die gaat ook aardig hard. Misschien kan je een schema opstellen met het revalidatiecentrum? Waarmee ben je aan het revalideren als ik vragen mag?

@Groenejas, jij gaat ook al erg goed! Heb je over anderhalve week een loop? Met welk schema loop je? Misschien na de 5 km een afwisselender schema pakken?

@Quinta, fijn dat het weer zo lekker gaat! Knieeen houden het nog steeds goed? Hoevaak loop je nu in de week?

Ik heb gister weer een 5 km loop gedaan. Heb hem in ongeveer 28:30 gelopen Erg tevreden. Ook gelijk ingeschreven vooreen 5 km in november, zodat ik mezelf een beetje verplicht te blijven lopen ;)
@share bear: De laatste 2 dagen mijn enkel niet meer gevoeld! Gelukkig! Lief dat je er naar vraagt.

Vorige week les 10 opnieuw gelopen. Ik dacht ik start gewoon halverwege ergens. Les 27 lukt namelijk al lang niet meer!

Les 10 ging lekker! Was veel te makkelijk, dus heb het tempo maar opgevoerd, toen gaf het wat meer voldoening.

Ik moet nog even weer een ritme zien te vinden.

Jullie goed bezig hoor! En sharebear wat een mooie tijd! En groenjeas ook! Super bezig!!
@Sharebear, wat een mooie tijd! Wat is je streeftijd voor die wedstrijd?

Ik heb een app gedownload, na 8 weken zou je 5 km in een half uur moeten kunnen lopen volgens dat schema. Ik heb dus geen loop gepland, maar dan zitten mijn 8 weken er op. In het begin was het wel vrij afwisselend, maar nu is het een beetje saai. Ik volg het omdat ik geen horloge heb, dus dan vind ik het wel prettig dat 'iemand' zegt wanneer ik moet lopen en wandelen. Die 30 minuten heb ik vorige keer zonder gedaan, alleen met runkeeper. Ook de eerste keer zonder muziek, en eigenlijk was dat ook wel weer een keer leuk.
Goed bezig allemaal.. Na een drukke week (excuus excuus) ga ik straks (ook al spoelt t hier) 3 x 8.. Ben gewoon zenuwachtig haha en heb spierpijn van bodypump van gisteren..

@groenejas; lekker hoor die dertig minuten en mooie afstand..

@quinta1976 wat gaan jullie goed zeg.

@sharebear topper zeg.. ik droom nog even..

@twilight84 blij dat t goed ging..

Fijne avond allemaal..
Opgeven is geen optie..
Joehoe.... i did it... waar ik t allermeest tegen op zag.. les 15; 3 x 8 wel een slakkentempo, maar he, ben toch trots.. 3.89 km.. nog twee te gaan en dan mag ik geloven in de dertig minuten.. wish me luck.. trusten..
Opgeven is geen optie..
@Ellis1974, precies wat ik gedaan heb vandaag! Vrijdag staat m'n volgende training gepland. Dan weer het rondje van zondag lopen, kijken of dat wat sneller kan
Toch wat anders gedaan vandaag. Op de loopband een kwartier interval training gedaan, met helling. Ging goed.

Zondag 30 minuten lopen zonder pauze
@sharebear, dat is een goede tijd.

@twilight84, wat fijn dat je geen last meer hebt van je enkel. Jammer dat je terug moest in je lessen. Gelukkig ging les 10 gemakkelijk. Misschien dat je dan wat lessen kan overslaan.

@ellis1974. Je gaat lekker. Nog even en dan zit je aan de 5km.

@groenejas, succes zondag. Gaat je vast lukken.

Wij hebben gisteren les 21 gelopen. 2×10 minuten en 1×12minuten met 2 minuten rust. Ging lekker. Ik vind het verbazingwekkend hoe snel mijn conditie vooruit gegaan is. Zondag moeten we 2×15 minuten lopen. Heb er nu al zin in...
@Groenejas, succes alvast zondag.. Ik mag dinsdag voor de 30 minuten.. brrr vind t gewoon spannend.. Vandaag 5, 4, 3, 2 met daartussen 2 minuten wandelen.. Zondag 2 x 4..

Wauw jullie gaan ook goed @quinta1976 schiet ook al op zeker? Evy doen jullie toch?

@twilight84, gelukkig gaat t beter met je enkel..

Heb mezelf nieuwe schoenen beloofd als ik drie x 30 minuten heb gelopen.. dat zo dus volgende week zondag dan zijn..

fijne avond allemaal..
Opgeven is geen optie..
Quinta1976, ik ben ook verbaasd over hoe snel dat gaat!

Ellis1974, ik ben vooral heel benieuwd of het me lukt om in een wat hoger tempo te lopen voor 30minuten lang. Hoe ging het vandaag? Hoor snel loop je ongeveer die 5 4 3 2? misschien zitten wij wel ongeveer op hetzelfde niveau
@groenejas: ik liep gisteren 7:31 p/km.. ben niet zo'n snelle, maar nog wel trots haha. Ik gok op een 4,3 km de eerste 30 minuten. Daarna ga ik denk ik eerst een paar weken 2 x 30 min en dan 1 x interval. Hoe snel loop jij?
Opgeven is geen optie..
@Ellis1974, zo 'snel' loop ik ook ongeveer. Mijn eerste halfuur was 4,3km. Inderdaad niet echt snel, maar ik was er heel tevreden mee en ook niet doodop. Ik heb net een rondje uitgestippeld dat 5 km is, dus kijken of dat gaat lukken in 30/35 minuten
Pfff dat was zwaar! Net 5km gelopen in 36 minuten, inclusief 200 meter los zand. Heb een paar keer even moeten wandelen. Ik was wat sneller gestart dan de vorige keer, ging de eerste 2km ook heel goed. Niet helemaal tevreden. Maarja er is in ieder geval ruimte voor verbetering:)

Ellis1974, jij al geweest?
Hallo allemaal..

Ik ben Jof.. Samen met mijn vrouw Quinta1976 na de vakantie met Evi begonnen... Zijn nu 9 weken verder en vandaag 2x 15 min gelopen met 2 min rust.. Gaat perfect.. Het leukste is dat ik als anti sportmens het hardloopvirus te pakken heb.

Nu zelf ook maar op het forum via mijn vrouw. Mis. Kan ik hier nog wat leren en anderen motiveren... Want het is echt leuk.. Ondanks de regen vandaag. Leek meer op zwemles...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven